• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Ha jó az ár s jó a gép Irán valószínűleg bevásárolna belőle. De amerikai hajtóművel bukják az ilyen üzleteket.

A GE is elad kereskedelmi célú hajtóművet gyakorlatilag bárhova. Ebből a szempontból sem Kína, sem Irán nem tiltott ország. Örülnek a megrendelésnek. Iránnak és Kínának pedig van pénze. Amúgy is ha a kínaiak már megvették a hajtóművet, akkor oda adják el a géppel együtt, ahova kedvük tartja. Ez nem haditechnika, hogy utána lehetne nyúlni, kinek adják el. Emlékezetes a Toyota pick-upok esete az Iszlám Állammal. Amikor elég farizeus módon az amerikaik kérdőre vonták a Toyotát, akkor a Toyota feltette a kezét, hogy nincs befolyása rá hova adják tovább a járműveit, majd pedig csendben és halkan megjegyezték, hogy a szóban forgó járművek egy részét pont az USA-ban gyártották. Ezt követően is vígan ment tovább a kérdéses gördülőállomány iszlamisták általi beszerzése. Legfeljebb a hajtóművek alkatrész ellátása és technikai támogatása lehetne kérdéses, ha az amcsiknál nagyon elgurul a gyógyszer és a franciák is partnerek ebben, de azt megoldják "okosba". Nem csak amerikai/francia szakember és amerikai/francia alkatrész létezik.

A CFM csak 50 %-ban GE, a másik 50 % francia Safran (korábban Snecma). Az előd CFM56 hajtóművet a világ minden zugába eladták. Konkrétan Kínában jelenleg 46 társaság üzemeltet ilyen hajtóművel gépeket, a közel keleten pedig 75 társaság, Köztük az ATA Air, a Caspian Airlines, az Iran Air, az Iran Aseman Airlines, a Kish Air, a Mahan Air, a Qeshm Airlines, a Taban Air és a Zagros Airlines. Ezek mind Irániak és eddig nem zavarta őket a félig amcsi hajtómű. Repülnek ilyen hajtóművel még Kubában is és nekik sem gond.

Amúgy meg hajtóművet sokan gyártanak. A Leap helyettesíthető más hajtóművel is. Ha kell angollal, ha kell orosszal, ha kell kínaival (pár év alatt bármit lemásolnak és arra is van pénzük, hogy legálisan megvegyék a technológiát, ha ez kell a gépük eladásához és a megrendelő olyan finnyás, hogy neki a kalóz másolat már nem is jó). Ha a megrendelő vesz elég tartalékot, meg alkatrészeket, akkor bőven van elég idő alternatív megoldást keresni, mielőtt kiöregednének és lerohadnának az első garnitúrában vett hajtóművek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Vagy egyszerűen nemzetközi repülőtéren havitatja a hajtomuveket. Valamelyik celallomason.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Következő nagy vasútépítési terv
shanghai_kunming_rail4.jpg

http://shanghaiist.com/2017/02/14/800_billion_rmb_railway_investment.php
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
A kereskedelmi Minisztérium szerint 2017-ben 6,5 % is meghaladja a GDP növekedés.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
A Csangsa maglev vonal, egy szerintem kitűnő videóval, egy utas végigfilmezte a teljes, 20 perces utat. Rengeteg építkezést lehet megfigyelni út közben:
http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2017/02/17/a_csangsa_maglev

Érdekes, hogy szinte hangtalan, csak a menetszél zúgása hallatszik kicsit. Azt nem nagyon értem, hogy miért csinálták lassabbra? Ezzel valamit lehetett optimizálni a költségeken?
Nagyon hosszú távon még az is lehet, hogy megéri?
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A mágnesvasút gyors és kényelmes, ám a horrorisztikus ára miatt a leggazdagabb országoknak is csak a távlati terveiben szerepel.

Ám a kínai utasszállító repülőt nyugati hajtóművek nélkül a kínaiak se vennék meg, mert az utasok nem vennének drága jegyet 1 drágábban üzemeltethető /magasabb fogyasztású, sűrűbb karbantartású és rövidebb élettartamú hajtóművel szerelt/ gépre. Persze a hatalmas fejlődés miatt kb. 20 év múlva 1 új kínai modell már az Airbus és a Boeing tervezőinek is álmatlan éjszakákat fog okozni....

/Az orosz hajtóműveket tudtommal katonai gépekhez - pl. az AVIC Y-20-hoz - vásárolták./
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

gioo

Well-Known Member
2015. december 25.
13 788
17 336
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.