[BIZTPOL] Kína

Ha jó az ár s jó a gép Irán valószínűleg bevásárolna belőle. De amerikai hajtóművel bukják az ilyen üzleteket.

A GE is elad kereskedelmi célú hajtóművet gyakorlatilag bárhova. Ebből a szempontból sem Kína, sem Irán nem tiltott ország. Örülnek a megrendelésnek. Iránnak és Kínának pedig van pénze. Amúgy is ha a kínaiak már megvették a hajtóművet, akkor oda adják el a géppel együtt, ahova kedvük tartja. Ez nem haditechnika, hogy utána lehetne nyúlni, kinek adják el. Emlékezetes a Toyota pick-upok esete az Iszlám Állammal. Amikor elég farizeus módon az amerikaik kérdőre vonták a Toyotát, akkor a Toyota feltette a kezét, hogy nincs befolyása rá hova adják tovább a járműveit, majd pedig csendben és halkan megjegyezték, hogy a szóban forgó járművek egy részét pont az USA-ban gyártották. Ezt követően is vígan ment tovább a kérdéses gördülőállomány iszlamisták általi beszerzése. Legfeljebb a hajtóművek alkatrész ellátása és technikai támogatása lehetne kérdéses, ha az amcsiknál nagyon elgurul a gyógyszer és a franciák is partnerek ebben, de azt megoldják "okosba". Nem csak amerikai/francia szakember és amerikai/francia alkatrész létezik.

A CFM csak 50 %-ban GE, a másik 50 % francia Safran (korábban Snecma). Az előd CFM56 hajtóművet a világ minden zugába eladták. Konkrétan Kínában jelenleg 46 társaság üzemeltet ilyen hajtóművel gépeket, a közel keleten pedig 75 társaság, Köztük az ATA Air, a Caspian Airlines, az Iran Air, az Iran Aseman Airlines, a Kish Air, a Mahan Air, a Qeshm Airlines, a Taban Air és a Zagros Airlines. Ezek mind Irániak és eddig nem zavarta őket a félig amcsi hajtómű. Repülnek ilyen hajtóművel még Kubában is és nekik sem gond.

Amúgy meg hajtóművet sokan gyártanak. A Leap helyettesíthető más hajtóművel is. Ha kell angollal, ha kell orosszal, ha kell kínaival (pár év alatt bármit lemásolnak és arra is van pénzük, hogy legálisan megvegyék a technológiát, ha ez kell a gépük eladásához és a megrendelő olyan finnyás, hogy neki a kalóz másolat már nem is jó). Ha a megrendelő vesz elég tartalékot, meg alkatrészeket, akkor bőven van elég idő alternatív megoldást keresni, mielőtt kiöregednének és lerohadnának az első garnitúrában vett hajtóművek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Vagy egyszerűen nemzetközi repülőtéren havitatja a hajtomuveket. Valamelyik celallomason.
 
Következő nagy vasútépítési terv
shanghai_kunming_rail4.jpg

http://shanghaiist.com/2017/02/14/800_billion_rmb_railway_investment.php
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
A Csangsa maglev vonal, egy szerintem kitűnő videóval, egy utas végigfilmezte a teljes, 20 perces utat. Rengeteg építkezést lehet megfigyelni út közben:
http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/2017/02/17/a_csangsa_maglev

Érdekes, hogy szinte hangtalan, csak a menetszél zúgása hallatszik kicsit. Azt nem nagyon értem, hogy miért csinálták lassabbra? Ezzel valamit lehetett optimizálni a költségeken?
Nagyon hosszú távon még az is lehet, hogy megéri?
 
A mágnesvasút gyors és kényelmes, ám a horrorisztikus ára miatt a leggazdagabb országoknak is csak a távlati terveiben szerepel.

Ám a kínai utasszállító repülőt nyugati hajtóművek nélkül a kínaiak se vennék meg, mert az utasok nem vennének drága jegyet 1 drágábban üzemeltethető /magasabb fogyasztású, sűrűbb karbantartású és rövidebb élettartamú hajtóművel szerelt/ gépre. Persze a hatalmas fejlődés miatt kb. 20 év múlva 1 új kínai modell már az Airbus és a Boeing tervezőinek is álmatlan éjszakákat fog okozni....

/Az orosz hajtóműveket tudtommal katonai gépekhez - pl. az AVIC Y-20-hoz - vásárolták./
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.