• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Banglades és Mianmar eléggé Kína proxik. Rengeteget segíti mindkét országot Kína. Indiának Bangladessel elég pocsék a viszonya. Néhány éve volt egy komolyabb lövöldözés is köztük egy vitatott hovatartozású kolostor miatt.
Sri Lanka elég érdekes kérdés, mert mind a kér országgal megpróbál jó viszonyt ápolni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Banglades és Mianmar eléggé Kína proxik. Rengeteget segíti mindkét országot Kína. Indiának Bangladessel elég pocsék a viszonya. Néhány éve volt egy komolyabb lövöldözés is köztük egy vitatott hovatartozású kolostor miatt.
Sri Lanka elég érdekes kérdés, mert mind a kér országgal megpróbál jó viszonyt ápolni.

Hát ezt nem csodálom, tekintettel arra, hogy Banglades-t Indiából szakították ki és ideig "Kelet-Pakisztán" volt, mivel Pakisztánnal volt egy ország...
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Pakistan-1971.png
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 579
18 497
113
Aztán, miért nem lepődök meg azon, hogy India nem lépett be a kínai selyemút együttműködésbe. Naná, hogy nem lépett bele, amikor India célja/feladata a kínai selyemút elvágása lesz, Oo.-gal és az USA-val közösen. Vajon miért nyomul India északra Kasmírba? Nos, azért, hogy összetalálkozzon a volt poszt-szovjet tagállamokkal, ezzel elvágva Pakisztánt Kínától, hogy Kína ne tudja Pakisztánt hatékonyan támogatni India ellen.

Észak - Kasmírral kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy amiatt már jóval azelőtt ment szó szerint a harc mielőtt Kína elkezdte volna a selyemút kiépítését. Indiának a kasmír területek feletti kontroll nemzeti ügy.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Észak - Kasmírral kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy amiatt már jóval azelőtt ment szó szerint a harc mielőtt Kína elkezdte volna a selyemút kiépítését. Indiának a kasmír területek feletti kontroll nemzeti ügy.

Rendben, de ez nem zárja ki azt, hogy már meglévő konfliktusokat használjanak fel új célok elérésére is. (Ez ugyanaz a harc, más köntösben. Ahogy a Selyemút is csak a kínai befolyás terjesztésének egy másik módja, ugyanúgy, ahogy Pakisztán támogatása is Kasmírban.)
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113
http://www.origo.hu/gazdasag/201707...ep-kelet-europaban-megoszto-vagy-hasznos.html
Kivételesen jó cikk az origotól. A cikkből kiemelném a egyre erősödő német ellenszenvet a Kínaikkal szemben a kelet közép európai gyarmatokon. Hiába no akinél a pénz a hatalom azé a befolyás is :)

http://www.portfolio.hu/deviza_kotv...eny_eladasara_keszul_magyarorszag.256959.html
Miközben a deviza államadósságot építjük le, aközben a jüan kötvény kibocsátás még belefér.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 838
30 983
113
http://www.portfolio.hu/deviza_kotv...eny_eladasara_keszul_magyarorszag.256959.html
Miközben a deviza államadósságot építjük le, aközben a jüan kötvény kibocsátás még belefér.
AAA besorolás a saját hitelminősítőiknél nem hagzik rosszul, mondjuk túlzónak tartom még akkoris ha Magyarország mindent elkövet, hogy a hiteleit rendesen törlessze időben. A kínai valuta a dollárhoz van kötve elég szorosan, tehát hasonló árfolyammozgásokat remélehtsz, mint egy dollárkötvénynél, épp a besorolásod két nagyságrenddel jobb, amit ha elfogadnak a befektetők akkor a kamatok is jók lesznek. Továbbá Kína szereti lent tartani a valutaárfolyamát a versenyképesség fenntartására, az is megtörténhet, hogy csökken a jelenlegi dollár / reminimbi árfoltam a futamidő végére. Számomra jól hangzik ebben a formában, kisebb tételekben bele lehet fogni, legalább megpróbálni mit jelent ebben a társaságban az AAA besorolás és a befektetők ezt mennyire veszik majd figyelembe.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113
AAA besorolás a saját hitelminősítőiknél nem hagzik rosszul, mondjuk túlzónak tartom még akkoris ha Magyarország mindent elkövet, hogy a hiteleit rendesen törlessze időben. A kínai valuta a dollárhoz van kötve elég szorosan, tehát hasonló árfolyammozgásokat remélehtsz, mint egy dollárkötvénynél, épp a besorolásod két nagyságrenddel jobb, amit ha elfogadnak a befektetők akkor a kamatok is jók lesznek. Továbbá Kína szereti lent tartani a valutaárfolyamát a versenyképesség fenntartására, az is megtörténhet, hogy csökken a jelenlegi dollár / reminimbi árfoltam a futamidő végére. Számomra jól hangzik ebben a formában, kisebb tételekben bele lehet fogni, legalább megpróbálni mit jelent ebben a társaságban az AAA besorolás és a befektetők ezt mennyire veszik majd figyelembe.

Értelemszerűen ez is ugyanúgy politikailag eltérített besorolás, mint az S$P, Moody's és Fitch esetében. Csak ez a másik irányba van eltérítve pár kategóriával. Természetesen direkt csinálják a kínaiak, mert ők most kapcsolatokat építenek. Nekünk meg jó több lábon állni, és kihasználni a kínálkozó lehetőséget. Kína is próbál befolyást szerezni, ha úgy tetszik gazdaságilag gyarmatosítani, függő helyzetet létrehozni. Ők sem irgalmas Terézanya követői. Számításból teszik, amit tesznek. Csak ők mézes madzaggal teszik és nem arrogáns erőszakkal. Legalábbis a mi térségünkben. Nekünk meg "kell az egyensúly" Túlzottan egyoldalú volt az elkötelezettségünk/kiszolgáltatottságunk a nyugat/EU/NATO/USA felé.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 838
30 983
113
Persze, hogy eltérített besorolás. Amire viszont kiváncsi vagyok, hogy ezt mennyire veszik figyelembe a befektetők a távol-keleten vagy akár a kínai állam hajlandó-e nagyobb összeget erre szánni. Ha nagyon befolyást akarnának szerezni meglenne a megoldás, váltsák ki a teljes magyar államadósságot és 0%-on hitelezzék meg Magyarországot 20 évre, ami alatt lenullázható az államadósság.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 345
55 860
113
Persze, hogy eltérített besorolás. Amire viszont kiváncsi vagyok, hogy ezt mennyire veszik figyelembe a befektetők a távol-keleten vagy akár a kínai állam hajlandó-e nagyobb összeget erre szánni. Ha nagyon befolyást akarnának szerezni meglenne a megoldás, váltsák ki a teljes magyar államadósságot és 0%-on hitelezzék meg Magyarországot 20 évre, ami alatt lenullázható az államadósság.


Már jönnének is a cm-ek....
Ne viccelj már,legfeljebb a Natanhau is rábólint.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113
Persze, hogy eltérített besorolás. Amire viszont kiváncsi vagyok, hogy ezt mennyire veszik figyelembe a befektetők a távol-keleten vagy akár a kínai állam hajlandó-e nagyobb összeget erre szánni. Ha nagyon befolyást akarnának szerezni meglenne a megoldás, váltsák ki a teljes magyar államadósságot és 0%-on hitelezzék meg Magyarországot 20 évre, ami alatt lenullázható az államadósság.

Az sem lenne jó. Az is egyoldalú függés lenne. Nem szívesen lennék azon afrikai országok helyében, amelyeket már nagyrészt felvásárolt Kína. Kell az egyensúly!

A kínai állam pedig nem bolond ekkora összeget kiváltani és nulla százalékon adni. Egy adósbesorolást eltéríteni semmibe sem kerül. A kínai belföldi gazdasági szereplőknek nem tétel az, amit mi most forrásként be akarunk vonni. Ne felejtsd el, hogy a Kínaiak a vasút fejlesztéshez is adnak hitelt. Az oroszok meg Pakshoz. Túl sokat azért senki sem akar ránk áldozni, mert akkora jelentőségünk, értékünk nincs. Mindenkinél megvan a határ, hogy meddig mennek el.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 838
30 983
113
Attól függ mennyire fontos nekik a dolog, amint már írtam, ha nagyon akarják akkor nagyot kell mutatniuk. Egy hosszútávú 0%-os hitelezés meg olyan egyoldalú függés, amit fel lehet vállalni. Ez a besorolás dolog egyelőre nem sok, hacsak komolyan nem veszik legalább ők. Az oroszok 10 mld eurót adnak egyetlen beruházáshoz, az új déli áramlat meg kitudja hogyan épül majd fel, de benne lesz a kezük. Azt a 92 mld dollárt a kínaiak is ki tudnák csengetni ha nagyon akarnák, kérdés mennyire akarják.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Ellentétes végeredményű jönne ki egy belföldi repülésből.
Igen, ez nagyon is lehetséges, viszont megérne egy összehasonlítást regionális távolságokon a vonat vsz. repülőgép.
Hosszú távon melyikkel lehet jobban járni?
 

melampo

Well-Known Member
2014. április 20.
2 192
2 888
113
Attól függ mennyire fontos nekik a dolog, amint már írtam, ha nagyon akarják akkor nagyot kell mutatniuk. Egy hosszútávú 0%-os hitelezés meg olyan egyoldalú függés, amit fel lehet vállalni. Ez a besorolás dolog egyelőre nem sok, hacsak komolyan nem veszik legalább ők. Az oroszok 10 mld eurót adnak egyetlen beruházáshoz, az új déli áramlat meg kitudja hogyan épül majd fel, de benne lesz a kezük. Azt a 92 mld dollárt a kínaiak is ki tudnák csengetni ha nagyon akarnák, kérdés mennyire akarják.
Persze, hogy nagyon akarják. Kína a számár az egyetlen járható utat választotta. A kínai megtakarítások olyan mértékűek, a világ olyan mértékben van eladósodva kínának, hogy ezeket a követeléseket valamilyen módon érvényesítenie kell. Ha Kína már nem képes értelmesen beruházni akkor érdemesebb számára ezeket a követeléseket hitelként továbbadni mert számára mindegy, hogy ki váltja természetes, használati, piaci értékkel bíró javakra. Számára mindegy, hogy ki fogja ezt materiális javakra váltani csak az a lényeg, hogy nem maradjon kiegyenlítetlen követelés az ő és hitelezettjei kezében.
A követelést addig adja és a hitelezettjeivel addig adatja tovább amíg az az ő gazdasági tevékenységeiben nem érintett szereplő kezében nem válik érvényesíthetetlenné.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 232
113
Igen, ez nagyon is lehetséges, viszont megérne egy összehasonlítást regionális távolságokon a vonat vsz. repülőgép.
Hosszú távon melyikkel lehet jobban járni?

A vasűthálózat minőségén múlik. A sűrű amerikai hálózat igen rossz minőségű, míg az igen ritkás kínai viszont nagyon jó. Mindazonáltal a válasz Európában se evidens, mert a sűrű és jó minőségű vasúthálózatot állva hagyja az olcsó repülés.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 431
7 995
113
Nagyjából 1000-1200 km a vízválasztó. Feltételezzük hogy van egy utad,bármilyen. Nos a repülővel az 1000 km es utat kb 5-6 órában teszed meg. Utaz ki a reptérig, mert nem minden városban van. Chekolj be ami szintén kieső idő + repülőút. Lesszállás után a szokásos procedura. Ugyanez egy jó kiépített vasútnál,feltételezve ha az átlag sebességed 250-280 km/h ugyanennyi idő. És nincs vele annyi idegeskedés. Persze ha nem szarakodik a hálózat. Tehát a vasút 1000 km távolság alatt ugyanolyan alternatíva. Persze ehhez szükséges egy jó hálózat is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and szuvorov