[BIZTPOL] Kína

A népességcsökkenés a női emancipációval függ össze. Ha elég sokat ülteted a lányokat iskolapadba és mindenféle karrierlehetőséget biztosítasz számukra, a születésszám drasztikusan lecsökken.
Részemről ez ténymegállaoítás, nem valamilyenfajta hímsovinizmus.
Régen a gyerek munkaerő volt 3 évesen már őrizhette a libát, vagy a bányában kezelhette a szellőzőt. Ma 30 éves koráig tanul.
Szoval igaz ha bezárnánk az iskolákat talán megoldodna.
 
A karrierről szóló duma a legnagyobb hazugság. Karriert csinál az eladó az üzletben, a telefonos a call centerben, a nő a futószallag melett az autógyárban, az óvónő az óvódában? Nem. Pénzt keres, hogy megéljen. Karrier azért ennél több. De ha már a takaritónéni is waste manager, a házmester facilty manager, akkor mindenki karriert csinál.
 
A karrierről szóló duma a legnagyobb hazugság. Karriert csinál az eladó az üzletben, a telefonos a call centerben, a nő a futószallag melett az autógyárban, az óvónő az óvódában? Nem. Pénzt keres, hogy megéljen. Karrier azért ennél több. De ha már a takaritónéni is waste manager, a házmester facilty manager, akkor mindenki karriert csinál.
Kihagytad a legjobbat, pedig már sok éves:

WC pucoló = higiéniai menedzser asszisztens.
 
Ma kezdődik az újévi időszak - az atom-hardcore arcok még mindig 2022-t írnak, jön a Nyúl Éve. Hogy ez most valami kettyós baknyúl lesz vagy valami vérgőzős csincsilla, egyelőre rejtély.

Egy kis helyzetjelentés:

Ezt látom az ablakból, a 26. emeleten lakunk. Jobbra egy műemlék jellegű házsor-hálózat van, így eléggé nyitott ez az oldal. A bal oldalon lévő magas ház a Shangria-hotel, a világos tetejű magas meg irodaházak/luxus lakások kombója. A furcsa tetejű ház a világos tetejűtől jobbra tényleg furcsa. Ebből a szögből nem látszik, de koncentrikus félkörök vannak a tetején betonból.

BJ3k5Fw.png


Az utcán nincs parkoló, elég sokat kell keresgélned, mire találsz egy autót. Robogó, bringa viszont százas nagyságrendben. A lakópark körül kb. 400 bérelhető bringa van, nevetséges áron bérelsz. Viszont a parkolás horror, mivel kötelező bemenni egy parkolóházba vagy mélygarázsba. Egy kocsibeálló havi 600-1000€ átszámolva, a lakásbérletek ennek megfelelően.

Nincsenek kóbor kutyák, a kóbor macskák meg be vannak fogadva, majdnem minden nagyobb épület körül van valami macskaház meg kirakott táp/víz.

A héten buktam egy fogadást - szerintem csaltak a hegesztési próba kiértékelésénél, így a jutalmam egy tál rángott selyemhernyó volt, de mondtam is a srácoknak, hogy ebben semmi kitolás nincs, mert kifejezetten finom, olyan íze van, mint a sült gesztenyének, viszont a kacsanyelv az no-go.
 
Ma kezdődik az újévi időszak - az atom-hardcore arcok még mindig 2022-t írnak, jön a Nyúl Éve. Hogy ez most valami kettyós baknyúl lesz vagy valami vérgőzős csincsilla, egyelőre rejtély.

Egy kis helyzetjelentés:

Ezt látom az ablakból, a 26. emeleten lakunk. Jobbra egy műemlék jellegű házsor-hálózat van, így eléggé nyitott ez az oldal. A bal oldalon lévő magas ház a Shangria-hotel, a világos tetejű magas meg irodaházak/luxus lakások kombója. A furcsa tetejű ház a világos tetejűtől jobbra tényleg furcsa. Ebből a szögből nem látszik, de koncentrikus félkörök vannak a tetején betonból.

BJ3k5Fw.png


Az utcán nincs parkoló, elég sokat kell keresgélned, mire találsz egy autót. Robogó, bringa viszont százas nagyságrendben. A lakópark körül kb. 400 bérelhető bringa van, nevetséges áron bérelsz. Viszont a parkolás horror, mivel kötelező bemenni egy parkolóházba vagy mélygarázsba. Egy kocsibeálló havi 600-1000€ átszámolva, a lakásbérletek ennek megfelelően.

Nincsenek kóbor kutyák, a kóbor macskák meg be vannak fogadva, majdnem minden nagyobb épület körül van valami macskaház meg kirakott táp/víz.

A héten buktam egy fogadást - szerintem csaltak a hegesztési próba kiértékelésénél, így a jutalmam egy tál rángott selyemhernyó volt, de mondtam is a srácoknak, hogy ebben semmi kitolás nincs, mert kifejezetten finom, olyan íze van, mint a sült gesztenyének, viszont a kacsanyelv az no-go.
Kínában nincsenek kóbor kutyák... Hmmm...

Na jó a viccet felretéve. Egyébként milyen a levegő? Én még 2011-ben voltam 9 napot Kínában, akkor még a füstszűrt szénerőmű kémények előtt, és csajomnak rendszeressen eleredt az orra vére. Napközben olyan volt a levegő mint köd idejen, csak folytó, irritáló. Azt hallottam sokat javult a helyzet.
 
Kínában nincsenek kóbor kutyák... Hmmm...

Na jó a viccet felretéve. Egyébként milyen a levegő? Én még 2011-ben voltam 9 napot Kínában, akkor még a füstszűrt szénerőmű kémények előtt, és csajomnak rendszeressen eleredt az orra vére. Napközben olyan volt a levegő mint köd idejen, csak folytó, irritáló. Azt hallottam sokat javult a helyzet.
Kérdés hol. Shanghai belvárosa teljesen jó, rengeteg zöld felület meg kb. az autók 70%-a elektromos, benzines robogó szinte már nincs is, minden sarkon bringalerakat - bagóért lehet bérelni biciklit.

Kifelé sem gond a levegő, mindig van egy ki szél, ami takarít, plusz rengeteg a zöld. Ez elmondható a környékbeli városokról is. A főbb utakat naponta többször mossák, a port összegyűjtendő.

A közlekedés is érdekes, ugyanis mindig lehet jobbra fordulni - még a pirosnál is, ha meg kezd dugó lenni, automatikusan jön egy motoros rendőr a csúcsidőszakban és indul a manuális irányítás. A közlekedés őskáosz, elektromos robogósok mindenfelé, itt nagyon kell rájuk figyelni, mert bárhonnan és bármikor jöhetnek.

A zebra nem jelent automatikusan elsőbbséget, lelépsz, vígan megpróbálnak még elmenni előtted a zebrán - autóval/robogóval is. Bárhol és bármikor megfordulhatnak. Nekem zöld a zebrán, a rendőr áll a kereszteződésben, dupla záróvonal, emberünk a zebrán fordul meg, a rendőr le se szarja. Viszont ennek ellenére alig látni balesetet, max koccanás, mint reggel: motoros futár a telefont nyomogatja, Lambo terepjáros valószínűleg ugyanez és csattantak a kereszteződésben. Itt vezetés körben filmnézés, wechat sajnos normális.

Észak viszont más tészta, ott nincs villanyautó, mivel heteken át -20°C körül van a napi átlaghőmérséklet, na ott koszos a levegő.

A szennyező üzemeket igyekeznek a városokon kívül építeni. A nagyvárosok gazdag embereket és rengeteg politikust jelentenek, így magyarán mondva, nem tojnak oda, ahol esznek.

Pekingben vannak még durva napok - ott még nem voltam - főleg köd esetén.
 
nem szarsz az utcán

Ezek nagyon le vannak maradva akkor. Tegnap láttam egy videót, hogy a nyugat leghaladóbb részén (Svédországban), már nem egyszerűen szarnak az utcán, hanem gyaloglás közben a szoknyája alá nyúl a színes szoknyás fejkendős neosvéd a villamosmegállóban, a saját kezébe szarik, és azzal dobja meg a másikat, aztán a másik is hasonlóan tesz. Ez szerintem valami progresszív kommunikációs forma lehet, ami még nekünk is magas, hát még a kínaiaknak, akik még az utcán szarásig se jutottak el. Hosszú még az út. :D
 
Indonéziába is gyárat épít a kínai BYD

Ott fogják gyártani talán a BYD dolphin és a song osztályt , Tháiföldön már van pár üzemük !
 
5g-s gyár Kínában

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.