[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 566
18 408
113
A realitásérzéküket vesztett brüsszeli és legtöbb európai politikus számára szerintetek mérvadó az hogy nem volt olyan szabály hogy ki lehessen tenni valakit? Vagy majd amikor megváltoztatják a szabályokat az európai nép kapát s kaszát ragadva tiltakozik ez ellen? Ha akarják megcsinálják és a gyengébbnek halhass lesz a neve, ha nem akar bajt magának. Eddig is így csinálták. Igazából semmi nem indokolta az EU ez irányú elmozdulását egy politikai unió felé, a világon egyedülálló és elég jól sikerült gazdasági uniót hoztak létre európában a régiek, és ezt teljesen tönkreteszik lázálmok kergetésével.

Minden esetre ha a lengyel és magyar kormányok kitartanak a választásokon, esetleg szövetségeseket kapnak az Eu törekvések ellen, miközben a brüszeliták tartják magukat ahhoz hogy kidobni nem lehet tagot, akkor nagyon komoly esély van az unió teljes kiüresedésére és gyakorlati megszűnésére a szabályok figyelmen kívül hagyása miatt, a vétók miatt, mindenki megy majd amerre lát és még jobban összevesznek.
Ha pedig a jelenlegi irányvonalukat energiapolitika terén az EU tovább viszi, az 5 év amit nyerhetünk most döntő lesz, hisz nem csak az iparuk omlik össze a horror energiaárak és kiszámíthatatlanság miatt, de a lakossági szolgáltatásaik is.
Nem tudják megtenni mert nincs jogalap és nincs rá mechanizmus (kiépült szabályrendszer, protokoll) Akármennyire is idióták jogszabály, jogalap ehhez kell nekik is ami alapján tudnának hivatkozni rá s minimum egy új alapszerződést kellene elkészíteniük ehhez Aztán. Kinek van jogköre hozzá? EU parlament? Miniszterek tanács? Arról a jogelvről meg már ne is beszéljünk, hogy melyik az a testület ma nyugaton akinek joga van egy érvényes ügydöntő népszavazást felülírnia? Szóval ez egyelőre marad egy nedves vágyálom és semmi több.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 268
113
Nem tudják megtenni mert nincs jogalap és nincs rá mechanizmus (kiépült szabályrendszer, protokoll) Akármennyire is idióták jogszabály, jogalap ehhez kell nekik is ami alapján tudnának hivatkozni rá s minimum egy új alapszerződést kellene elkészíteniük ehhez Aztán. Kinek van jogköre hozzá? EU parlament? Miniszterek tanács? Arról a jogelvről meg már ne is beszéljünk, hogy melyik az a testület ma nyugaton akinek joga van egy érvényes ügydöntő népszavazást felülírnia? Szóval ez egyelőre marad egy nedves vágyálom és semmi több.

Miért, arra milyen jogalap van, hogy a tagországok alkotmányát és az alkotmányos alapintézmények döntéseit megkérdőjelezzék? Azaz hogy a tagországok szuverenitásának minimális alapjait vonják kétségbe? Arra milyen jogalap van, hogy beleszóljanak a tagországok olyan belügyeibe, amik nem befolyásolják a tagországok közti viszonyokat és amelyek nem tartoznak az alapszerződés(ek)ben átadott szuverenitás körébe? Melyik EU-s alapszabadságot sérti az, hogy a lengyelek úgy alakítsák az igazságszolgáltatási rendszerüket, ahogy akarják? Melyik alapszerződési pont mondja ki, hogy tagállamok igazságszolgáltatásának felépítését és működését nem a tagállamok döntik el, hanem az EU-s szervek?
Miközben az EU-ban nem a Parlament nem jogalkotó szerv, hanem csak véleményező (frusztrált, a haza politikából száműzött díszpintyek gyülekezete, egy sóhivatal jogköreivel), milyen alapon hoznak olyan határozatokat, amelyek szerintük felülírják a tagállami jogot?
Miközben a Bíróság nincs felhatalmazásra jogalkotásra, csak jogértelmezésre, évtizedek óta megy a lopakodó jogkör elvonás és a jogértelmezés helyett durván kiterjesztő jellegű jogalkotás a részükről.
Évtizedek óta a Bizottság folyamatosan zsarolja a tagállamokat olyan ügyekben, amibe semmi beleszólása nem lehetne.
Évtizedek óta azt játszák, hogy alacsonyabb szintű fórumokon (pl: Miniszterek Tanácsa) hoznak a Tanácsra tartozó döntéseket, vagy értelmezik át azokat, ha az ott résztvevők könnyebben megdolgozhatók, vagy átverhetők, mint az állam- és kormányfők.
Évtizedek óta az EU döntéshozatalának, jogalkotásának elsődleges módja a zsarolás, kényszerítés, személyes megdolgozás, jogkör kiterjesztés, átértelmezés, átverés, ígérgetés, és annak be nem tartása.

Ezeket eddig sem érdekelte, hogy mihez van jogalapjuk és mihez nincs.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 942
7 703
113
94035689c92429d81ceb112318e761fc2f2204d957abee0ef9c086dc8b8b7bca93afa3a0.jpg
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 625
8 256
113
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 217
36 967
113

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 616
5 356
113
Nem tudják megtenni mert nincs jogalap és nincs rá mechanizmus (kiépült szabályrendszer, protokoll) Akármennyire is idióták jogszabály, jogalap ehhez kell nekik is ami alapján tudnának hivatkozni rá s minimum egy új alapszerződést kellene elkészíteniük ehhez Aztán. Kinek van jogköre hozzá? EU parlament? Miniszterek tanács? Arról a jogelvről meg már ne is beszéljünk, hogy melyik az a testület ma nyugaton akinek joga van egy érvényes ügydöntő népszavazást felülírnia? Szóval ez egyelőre marad egy nedves vágyálom és semmi több.
Ha komoly szándék van rá, akkor megoldják. Például mindenki egyszerre kilép az EU-ból, és belép az EEA -ba. (Európai Egyesült Államok) Mi pedig a lengyelekkel örököljük az EU-t, a felvett adóssággal együtt. :D Persze ebben az esetben mi is kilépnénk.

De igazából nem ez a cél. A cél az, hogy legyen mivel zsarolni a tagállomokat, aztán majd egy alku során legyen miből engedni. A Gyurcsán kormány idején ugyanerre szolgált a túlzott deficit eljárás. Akkor is mindig a pénzcsap elzárással fenyegették az országot.
 

ibanez de bobadilla

Well-Known Member
2019. szeptember 5.
862
2 716
93
Miért, arra milyen jogalap van, hogy a tagországok alkotmányát és az alkotmányos alapintézmények döntéseit megkérdőjelezzék? Azaz hogy a tagországok szuverenitásának minimális alapjait vonják kétségbe? Arra milyen jogalap van, hogy beleszóljanak a tagországok olyan belügyeibe, amik nem befolyásolják a tagországok közti viszonyokat és amelyek nem tartoznak az alapszerződés(ek)ben átadott szuverenitás körébe? Melyik EU-s alapszabadságot sérti az, hogy a lengyelek úgy alakítsák az igazságszolgáltatási rendszerüket, ahogy akarják? Melyik alapszerződési pont mondja ki, hogy tagállamok igazságszolgáltatásának felépítését és működését nem a tagállamok döntik el, hanem az EU-s szervek?
Miközben az EU-ban nem a Parlament nem jogalkotó szerv, hanem csak véleményező (frusztrált, a haza politikából száműzött díszpintyek gyülekezete, egy sóhivatal jogköreivel), milyen alapon hoznak olyan határozatokat, amelyek szerintük felülírják a tagállami jogot?
Miközben a Bíróság nincs felhatalmazásra jogalkotásra, csak jogértelmezésre, évtizedek óta megy a lopakodó jogkör elvonás és a jogértelmezés helyett durván kiterjesztő jellegű jogalkotás a részükről.
Évtizedek óta a Bizottság folyamatosan zsarolja a tagállamokat olyan ügyekben, amibe semmi beleszólása nem lehetne.
Évtizedek óta azt játszák, hogy alacsonyabb szintű fórumokon (pl: Miniszterek Tanácsa) hoznak a Tanácsra tartozó döntéseket, vagy értelmezik át azokat, ha az ott résztvevők könnyebben megdolgozhatók, vagy átverhetők, mint az állam- és kormányfők.
Évtizedek óta az EU döntéshozatalának, jogalkotásának elsődleges módja a zsarolás, kényszerítés, személyes megdolgozás, jogkör kiterjesztés, átértelmezés, átverés, ígérgetés, és annak be nem tartása.

Ezeket eddig sem érdekelte, hogy mihez van jogalapjuk és mihez nincs.
tökéletesen összefoglaltad.
megúszhatjuk még élve ezt a kalandot?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 705
113
Se Belarusz, se Oroszország nem fenyegeti Lengyelországot és nem is fenyegette a SZU-ból való kiválás óta. Idióták vezetik Lengyelországot Kaczinskival az élen, aki még mindig a birodalmi Nagy-Lenygelországról álmodozik.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Se Belarusz, se Oroszország nem fenyegeti Lengyelországot és nem is fenyegette a SZU-ból való kiválás óta. Idióták vezetik Lengyelországot Kaczinskival az élen, aki még mindig a birodalmi Nagy-Lenygelországról álmodozik.
Nem mondhatják, hogy a szart is ki akarják verni a szövettségesüknől, németorszából, ha tovább vuziskodik velük.
Mi is az oroszagresszió ellen fegyverkezünk hivatalosan és szomszédosak sem vagyunk velük. :)
Mi sem mondhatjuk, hogy ukromán ellen.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 085
82 705
113
CBxjoa3Ymo0.jpg

 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 362
33 444
113

Magyarország és Lengyelország lesznek-e az amerikai/EU-s rezsimváltás következő áldozatai?

Mulatságos, hogy a világ első számú szuperhatalmának és a kontinens nemzetek feletti politikai uniójának politikusai, újságírói és nem kormányzati szervezetek szócsövei hogyan indítanak "két perc gyűlölet"-kampányt a szövetségi struktúráikon belüli országok ellen. Elvégre állítólag a "történelem végét" éljük, amikor a liberális demokrácia állítólag elsöprő győzelmet arat az illiberalizmussal szemben. A nyugati társadalommérnökök azonban nem tudják értékelni a valódi sokszínűséget, amikor arról van szó, hogy az országok hogyan intézik saját ügyeiket. Néhány ország nem hajlik meg a kívülállók univerzalista szeszélyei előtt.

Ha valamit, akkor az úgynevezett liberális Európának magyarázatot kellene adnia a gyűlöletbeszédre vonatkozó törvényei és más, az emberek véleménynyilvánítási szabadságát akadályozó szabályozása miatt, nem is beszélve a rosszul megválasztott zöld energiapolitikáról, amely megakadályozza, hogy az EU tagállamai olcsó és megbízható energiaforrásokhoz jussanak.

Politikai-gazdasági szempontból Magyarország és Lengyelország érdekes esetek. Bár nem a szabad piac világítótornyai, a Heritage Foundation gazdasági szabadság indexe szerint az ötvenötödik (Magyarország) és a negyvenegyedik (Lengyelország) helyen állnak, ami azt jelenti, hogy nem tértek le teljesen a piaci útról, és névlegesen még mindig védik a tulajdonjogokat. Ezek az országok egy maroknyi esetben kitűnnek. Orbán Viktor magyar miniszterelnök például többször kiállt az adóharmonizációs törekvések ellen - ami a társasági adó emelésének eufemizmusa. Magyarország társasági adókulcsa 9 százalék körül mozog, ami az egyik legalacsonyabb adóteher az európai kontinensen. Energiaügyben Magyarország és Lengyelország nem a zöld energiát szürcsöli. Mind a magyar, mind a lengyel politikai vezetés az EU energiapolitikájával kapcsolatban válogatott szavakkal illette az uniós energiapolitikát, ami még inkább megmutatja, hogy mennyire eltérő a véleményük.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 362
33 444
113
Annak ellenére, hogy minden bizonyíték azt mutatja, hogy Magyarország és Lengyelország a legkevésbé sem totalitárius országok, van okunk azt hinni, hogy a nyugati liberális internacionalisták továbbra is zaklatni fogják őket. Magyarország különösen könnyű célpont, számos olyan ok miatt, amelyek túlmutatnak belpolitikáján. Azzal, hogy Magyarország ügyesen használja a geopolitikai egyensúlyozás lehetőségét, és olyan országoknak udvarol, mint Oroszország és Kína, biztosan nem szerez barátokat Brüsszelben és Washingtonban. Magyarország nyitott a gazdasági együttműködésre mindkét országgal, amelyeknek egyre rosszabb a viszonya a Nyugattal. Ami Kínát illeti, Magyarország korábban megakadályozott egy uniós nyilatkozatot, amikor Kína úgy döntött, hogy keményen fellép Hongkonggal szemben, az EU és a nemzetközi NGO-ipari komplexum nagy megdöbbenésére.

Pontatlan lenne az USA-t olyan világhatalomnak tekinteni, amely kizárólag nyers erőt alkalmaz. Ahogyan belföldön is működik, az amerikai állam az erőteljes kemény hatalom és az okos puha hatalom kombinációjához folyamodhat, hogy az önfejű szereplőket engedelmességre bírja. A hírhedt "színes forradalmak" - mozgalmak, amelyeket hírszerző ügynökségek, nem kormányzati szervezetek és különféle belföldi szereplők használnak arra, hogy beavatkozzanak külföldi választásokba választási válság előidézése céljából - egyike azon eszközöknek, amelyeket az amerikai mély állam és uniós szövetségesei arra használhatnak, hogy zaklassák az önfejű államokat, és rákényszerítsék őket, hogy alávessék magukat akaratuknak.
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
326
804
93
néhány EU-s tagállam – közülük is leginkább Magyarország – támogatják Milorad Dodik törekvéseit.
A boszniai szerbek vezetője, Milorad Dodik ugyanis azzal fenyegetőzik, hogy minden közös intézményből kivonulnak. Ez a hadsereget is érintené és ehelyett egy saját szerb erőt hoznának létre.
Ezmiez? Valamiről lemaradtam?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 256
55 365
113
CBxjoa3Ymo0.jpg




Ezmiez, az Oroszok csatlakozik akarnak a HUN birodalomhoz?