[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
Ugye a dilemma az volt 90-ben is, hogy elnöki rendszer legyen vagy kancellári. A többi megoldást élből elvetették. (okkal)
Közjogi hagyománya az elnökinek lett volna, hiszen az 1222-s aranybulla óta valamilyen szinten mindig alkotmányos monarchia volt az ország.
Ebben a II. VH és a komcsik elképesztő károkat okoztak.
A lényeg az, röviden, hogy a komcsi egypárt rendszer után, az "egyszemélyi" elnöki vezetést, nem gondolták jónak.
Illetve a társadalom szerkezete is alapvetően megváltozott, polarizálódott stb.... és az elnöki rendszer inkább megosztó, mint összetartó. Erősebb polarizációhoz vezett volna. E miatt kockázatosnak ítélték és elvetették.
Ennek megfelelően inkább a német kancellári modell mellet döntöttünk.
Én ezt nem feltétlenül érzem rossz döntésnek, és szemmel láthatóan működik is.
Jó kompromisszum a társadalmi reprezentatívitás és a kormányozhatóság között, miközben a szükséges tekintélyszemély (kancellár) is megmaradt a rendszerben. A tények alapvetően ezt mutatják.

Véleményem szerint a magyar közjogi berendezkedéssel nincs baj.
Az általad megkívánt lassú reform pedig folyamatosan zajlik. (Alkotmánybíróságból Kúria pl.)
Az más kérdés, hogy kinek tetszik ez és kinek nem.
Teljesen más a német szövetégi állam szervezetrendszere,mint a miénk.Teljesen más az intézményrendszer felépitése.Nálunk egy kifejezetten bolsevik tipusú egykamarás parlamenti kormányzati és államszervezeti model van,ami alapvetően különbözik a német államszervezet berendezkedésétől.Eleve föderativ rendszer,kétkamarás szövetségi parlamentel.Nincs korlátlan, egy kézben lévő törvényhozói,végrehajtói és birói hatalom,mint a bolsevizmusban.
Baromira NEM hasonlit a mi parlamentári diktatúránk (bolsevizmus ) a német kancellári rendszerhez.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 576
15 560
113
Kedves Negan....
Van logika az érvelésedben, el kell ismerni. Ugyanakkor az oktatás kérdésében, pl. a Horthy-rendszerrel kapcsolatban nem értünk egyet. A szegény munkás, parasztember gyermeke is eljuthatott munkával és tehetséggel a csúcsképzésre. Erre voltak az egyházi középiskolák rendszere. Igen követeltek szorgalmat, odaadást, de Te is tudod, enélkül nem megy. A pénzért, pénzzel való bejutás nem pótolta, pótolja a munkát, a tehetséget. Megértem Részedről az Orbán-rendszer kritikáját is. Ez is nézőpont kérdése, ugyanakkor az adott helyzetben nincs más. Ezt próbáltam szemléltetni az írásban, mely bár igen hiányos és zanzásított, rámutat arra, hogy Európának ebben a szegletében egyelőre ez működik. A másik választás tudod mi. A magyar, illetve a kelet-európai társadalom - és itt nem lebecsülve ezt -, még nem kész egy fejlettebb demokráciára, de jó úton van efelé. Ha ésszerű bírálat helyett diktatúrát kiáltunk és zsarnokságot, akkor azt kockáztatjuk, hogy a jelenlévő múlt visszatér. Egyelőre e két lehetőség van. A múlt most hangosabb.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 374
68 799
113
En ennek naggyon nem orulok.
Mivel a cegek nem hulyek ezert siman raterhelik ezt az uj adot a vasarlokra, azaz rank. Azaz tenyleg mi tartjuk majd el ezt a kreten brusszeli bandat.
Attol hogy plusz ado lesz rajt meg nem fogjak megszuntetni a kivalto okot, a kornyezetszennyezest. Attol hogy egy petpalack majd 20 ft-al tobbe kerul meg ugyanugy legyartjak. No de a cegek egy jelentos reszenek is bucsut mondhatunk mert az EU-n kivul nincs ilyen ado.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 909
58 177
113
Nálunk egy kifejezetten bolsevik tipusú egykamarás parlamenti kormányzati és államszervezeti model van

Attól, hogy egykamarás a parlament attól még nem bolsevik!

Eleve föderativ rendszer,kétkamarás szövetségi parlamentel.

Meg is válaszoltad, hogy a nagy föderatív államoknak van kétkamarás parlamentjük.
Ugyanis az egyik kamara általában lakosság arányos a másik terület arányos.
A kis Magyarországnak ez a rendszer teljesen felesleges!

.Nincs korlátlan, egy kézben lévő törvényhozói,végrehajtói és birói hatalom,mint a bolsevizmusban.
Baromira NEM hasonlit a mi parlamentári diktatúránk (bolsevizmus ) a német kancellári rendszerhez.

Hát pedig de!
Tessék jobban áttanulmányozni a kancellári rendszert!
A kancellár a miniszterek főnöke, fölmentheti bármelyiket, ő a végrehajtó hatalom feje!
Közvetett módon minden minisztérium alá van rendelve, beleértve az ügyészséget is.
E mellet a parlament szerves része is. Egyetlen eltávolítási módja a konstruktív bizalmatlansági indítvány, így amíg a törvényhozásban többsége van, addig lényegében leválthatatlan.
Gyakorlatilag ez egy szerves model. Így működik a német politika és így működik a magyar is.
Lehet te nem így gondolod, de ez attól még politika tudományi tény. A magyar politikai rendszer 1990 óta kancellári rendszer, csak nálunk miniszterelnöknek hívják a kancellárt....
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 289
16 071
113
Kedves Negan....
Van logika az érvelésedben, el kell ismerni. Ugyanakkor az oktatás kérdésében, pl. a Horthy-rendszerrel kapcsolatban nem értünk egyet. A szegény munkás, parasztember gyermeke is eljuthatott munkával és tehetséggel a csúcsképzésre. Erre voltak az egyházi középiskolák rendszere. Igen követeltek szorgalmat, odaadást, de Te is tudod, enélkül nem megy. A pénzért, pénzzel való bejutás nem pótolta, pótolja a munkát, a tehetséget. Megértem Részedről az Orbán-rendszer kritikáját is. Ez is nézőpont kérdése, ugyanakkor az adott helyzetben nincs más. Ezt próbáltam szemléltetni az írásban, mely bár igen hiányos és zanzásított, rámutat arra, hogy Európának ebben a szegletében egyelőre ez működik. A másik választás tudod mi. A magyar, illetve a kelet-európai társadalom - és itt nem lebecsülve ezt -, még nem kész egy fejlettebb demokráciára, de jó úton van efelé. Ha ésszerű bírálat helyett diktatúrát kiáltunk és zsarnokságot, akkor azt kockáztatjuk, hogy a jelenlévő múlt visszatér. Egyelőre e két lehetőség van. A múlt most hangosabb.

Nincs más, mert a NER sikeresen kinyírta az alternatívát.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113

Karigeri megmondja hogyan kell építeni a jövőt?

Számokban Karigeri jövő építése a következőképp néz ki:
  • Tarlós a fővárost 260 milliárd Ft feletti adóssággal vette át. Ebből 188 milliárd Ft volt a fővárosé és közel 80 milliárd Ft a BKV-é. 2013-2014-ben volt egy adósság konszolidáció, amikor az állam kifizette, átvállalta a Főváros és a BKV adósságait. Tarlós 2019-ig (5,5-6,5 év alatt) 65 milliárd Ft hitelt vett fel, de közben a pénzügyi tartalék nagy mértékben megnőtt. Amikor a jelenlegi csapat átvette a stafétát, akkor a Budapestnek volt 82 milliárd Ft állampapírja és 48 milliárd Ft pénzeszköze, azaz 130 milliárd Ft pénzügyi tartaléka volt, az adósság duplája. A 2021-es fővárosi költségvetés szerint viszont 1 év és 3 hónap alatt 118 milliárd Ft-ot új hitelt vettek fel. Több mint 1,5-szeresét a megelőző 6 év összes hitelfelvételének.
  • És 2021-ben még legalább további 71 milliárd Ft-ot terveznek felvenni. Az idei év végére a tervek szerint elérik 242 milliárd Ft-os adósságállományt. Ehhez jön még legalább 30 milliárd Ft BKV által felveendő hitel. Ez több, mint a 2013 -2014 -es adósság konszolidácói előtti csúcsérték.
  • A Főváros hiánya a 2021-es költségvetés szerint 146 milliárd Ft lesz, a 252 milliárd Ft bevétellel szemben. A bevételek 58%-a. Eközben a központi költségvetés, a mely ugyanazt a járványt és válságot szenvedi el 22.764 milliárd Ft bevételből 2.288 milliárd Ft hiányt csinál. Azaz a bevételek 10%-át. A Főváros úgy állít elő fajlagosan 6-szor akkora hiányt, hogy a bevételei oldalon a központi költségvetés sokkal nagyobb kiesést szenved el és a központi költségvetés viseli a járvány és válság kezelés terheit a kiadási oldalon. A Főváros nem költ érdemben munkahely megtartásra és teremtésre, gazdálkodók megmentésére, GDP növekedés generálására, stb... Nem ad támogatásokat, kedvezményeket e célokra. Mégis a Fővárosnak fajlagosan közel 6-szor akkora a hiánya.
  • Megy a sajtóban a népmese arról, hogy mindez a gonosz Kormány hibája, amely megfelezte a helyi iparűzési adót (azt kevésbé hangsúlyozzák, hogy ennek ellentételezésére viszont támogatást ad) és elvonja a pénzt az önkormányzatoktól. Hát akkor most nézzük meg számokkal, hogy mekkora ez az adóbevétel kiesés: A Főváros adóbevételei a 2021-es költségvetés szerint 140 milliárd Ft, 2020-ban 175 milliárd Ft volt, 2019-ben pedig 165 milliárd Ft. Tehát az adóbevétel kiesés 2019-hez képest 25, 2020-hoz képest 35 milliárd Ft. Ha csak ennyi lenne a hiány, akkor a Főváros nagyjából a központi költségvetés fajlagos szintjét hozná. Na de a hiány ennek sokszorosa. A sajtót olvasva az egyéb állami elvonás lehetne az ok. A számok azonban azt mutatják, hogy 2021-ben a Főváros 30 milliárd Ft működési célú és 29 milliárd Ft felhalmozási célú támogatást kap az államháztartáson belülről. 2020-ban 22 milliárd Ft volt a működési és 33 milliárd Ft a felhalmozási, 2019-ben 28 milliárd Ft a működési és 20 milliárd Ft volt a felhalmozási támogatás. 2021-ben a nagy elvonás abban nyilvánul meg, hogy mind önmagában a működési támogatás, mind a működési és felhalmozási támogatás együttesen konkrétan több, mint a korábbi években.

Szóval Karigeri konkrétan úgy építi a gyermekeink jövőjét, hogy soha nem látott, viharos ütemben eladósítja őket. Pedig a bevételek kiesése töredék ekkora pénzügyi helyzet romlást kellene, hogy előidézzen. 2019-ben 256 milliárd Ft, 2020-ban 269 milliárd Ft, 2021-ben 235 milliárd Ft a Főváros összes költségvetési bevétele. Ezzel szemben a 2019. évi 64 milliárd Ft-os többlet helyét 146 milliárd Ft-os hiány veszi át 2021-re, mert a kiadásokat majdnem a duplájára sikerül növelni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 909
58 177
113
Karigeri megmondja hogyan kell építeni a jövőt?

Számokban Karigeri jövő építése a következőképp néz ki:
  • Tarlós a fővárost 260 milliárd Ft feletti adóssággal vette át. Ebből 188 milliárd Ft volt a fővárosé és közel 80 milliárd Ft a BKV-é. 2013-2014-ben volt egy adósság konszolidáció, amikor az állam kifizette, átvállalta a Főváros és a BKV adósságait. Tarlós 2019-ig (5,5-6,5 év alatt) 65 milliárd Ft hitelt vett fel, de közben a pénzügyi tartalék nagy mértékben megnőtt. Amikor a jelenlegi csapat átvette a stafétát, akkor a Budapestnek volt 82 milliárd Ft állampapírja és 48 milliárd Ft pénzeszköze, azaz 130 milliárd Ft pénzügyi tartaléka volt, az adósság duplája. A 2021-es fővárosi költségvetés szerint viszont 1 év és 3 hónap alatt 118 milliárd Ft-ot új hitelt vettek fel. Több mint 1,5-szeresét a megelőző 6 év összes hitelfelvételének.
  • És 2021-ben még legalább további 71 milliárd Ft-ot terveznek felvenni. Az idei év végére a tervek szerint elérik 242 milliárd Ft-os adósságállományt. Ehhez jön még legalább 30 milliárd Ft BKV által felveendő hitel. Ez több, mint a 2013 -2014 -es adósság konszolidácói előtti csúcsérték.
  • A Főváros hiánya a 2021-es költségvetés szerint 146 milliárd Ft lesz, a 252 milliárd Ft bevétellel szemben. A bevételek 58%-a. Eközben a központi költségvetés, a mely ugyanazt a járványt és válságot szenvedi el 22.764 milliárd Ft bevételből 2.288 milliárd Ft hiányt csinál. Azaz a bevételek 10%-át. A Főváros úgy állít elő fajlagosan 6-szor akkora hiányt, hogy a bevételei oldalon a központi költségvetés sokkal nagyobb kiesést szenved el és a központi költségvetés viseli a járvány és válság kezelés terheit a kiadási oldalon. A Főváros nem költ érdemben munkahely megtartásra és teremtésre, gazdálkodók megmentésére, GDP növekedés generálására, stb... Nem ad támogatásokat, kedvezményeket e célokra. Mégis a Fővárosnak fajlagosan közel 6-szor akkora a hiánya.
  • Megy a sajtóban a népmese arról, hogy mindez a gonosz Kormány hibája, amely megfelezte a helyi iparűzési adót (azt kevésbé hangsúlyozzák, hogy ennek ellentételezésére viszont támogatást ad) és elvonja a pénzt az önkormányzatoktól. Hát akkor most nézzük meg számokkal, hogy mekkora ez az adóbevétel kiesés: A Főváros adóbevételei a 2021-es költségvetés szerint 140 milliárd Ft, 2020-ban 175 milliárd Ft volt, 2019-ben pedig 165 milliárd Ft. Tehát az adóbevétel kiesés 2019-hez képest 25, 2020-hoz képest 35 milliárd Ft. Ha csak ennyi lenne a hiány, akkor a Főváros nagyjából a központi költségvetés fajlagos szintjét hozná. Na de a hiány ennek sokszorosa. A sajtót olvasva az egyéb állami elvonás lehetne az ok. A számok azonban azt mutatják, hogy 2021-ben a Főváros 30 milliárd Ft működési célú és 29 milliárd Ft felhalmozási célú támogatást kap az államháztartáson belülről. 2020-ban 22 milliárd Ft volt a működési és 33 milliárd Ft a felhalmozási, 2019-ben 28 milliárd Ft a működési és 20 milliárd Ft volt a felhalmozási támogatás. 2021-ben a nagy elvonás abban nyilvánul meg, hogy mind önmagában a működési támogatás, mind a működési és felhalmozási támogatás együttesen konkrétan több, mint a korábbi években.

Szóval Karigeri konkrétan úgy építi a gyermekeink jövőjét, hogy soha nem látott, viharos ütemben eladósítja őket. Pedig a bevételek kiesése töredék ekkora pénzügyi helyzet romlást kellene, hogy előidézzen. 2019-ben 256 milliárd Ft, 2020-ban 269 milliárd Ft, 2021-ben 235 milliárd Ft a Főváros összes költségvetési bevétele. Ezzel szemben a 2019. évi 64 milliárd Ft-os többlet helyét 146 milliárd Ft-os hiány veszi át 2021-re, mert a kiadásokat majdnem a duplájára sikerül növelni.

Volt már példa arra, valahol, valamikor a történelemben, hogy egy baloldali vezetés nem vitt csődbe egy országot? Vagy bármit amit rábíztak?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
Kedves Negan....
Van logika az érvelésedben, el kell ismerni. Ugyanakkor az oktatás kérdésében, pl. a Horthy-rendszerrel kapcsolatban nem értünk egyet. A szegény munkás, parasztember gyermeke is eljuthatott munkával és tehetséggel a csúcsképzésre. Erre voltak az egyházi középiskolák rendszere. Igen követeltek szorgalmat, odaadást, de Te is tudod, enélkül nem megy. A pénzért, pénzzel való bejutás nem pótolta, pótolja a munkát, a tehetséget. Megértem Részedről az Orbán-rendszer kritikáját is. Ez is nézőpont kérdése, ugyanakkor az adott helyzetben nincs más. Ezt próbáltam szemléltetni az írásban, mely bár igen hiányos és zanzásított, rámutat arra, hogy Európának ebben a szegletében egyelőre ez működik. A másik választás tudod mi. A magyar, illetve a kelet-európai társadalom - és itt nem lebecsülve ezt -, még nem kész egy fejlettebb demokráciára, de jó úton van efelé. Ha ésszerű bírálat helyett diktatúrát kiáltunk és zsarnokságot, akkor azt kockáztatjuk, hogy a jelenlévő múlt visszatér. Egyelőre e két lehetőség van. A múlt most hangosabb.
Megbocsájs,de ha a társadalom elég érett,hogy adót fizesen,akkor nem kéne tóle megtagadni a választás lehetőségét.
Ez a patrnalista állam felfogás.De egy apa is lehet zsarnok.
Ez,mi jelenleg van,maga a mult.A történelem pedig megmutatta,hogy ez a múlt hova vezet.Ha nem tanulunk belőle,megismételjük.(egy újabb talmi bölcsesség,amivel csak az a baj,hogy igaz)
Kisnemesi családból származom.De nagyon nem szeretném a Horty rendszert semmiben sem visszahozni.Hortyt magát meg egy oportunista patkánynak tartom.Elhallgadta a fű növését Kenderesn,miközben összeomlott az ország,semmit nem csinált.Majd a román szuronyok hátán,francik szervezte seregecske élén bevonult Bp.-re,és beleült a hatalomba.Aztán szépen aláirta azt az országcsonkitó békét,amit sem Károlyi (mert ő monda,hogy:-Nem,nem,soha!-és nem Horty),de még a vörös gané Kun Béla sem volt hajlandó aláirni.Semmivel nem jobb,mint Kádár.
Azért kell változtatni az államszervezeti rendszeren,hogy legyen más vállasztási lehetőség.OV ponthogy akadájozza a változást,részben az álltal,hogy akadályozza új ellenzék felemelkedésének még a lehetőségét is-melesleg a létező parlamenti ellenzékkel teljes egyetértében.Mert a lózungokon túl a két csoportosulás ugyan annak a hatalmi rendszernek két rivális csoportosulása-nincs lényegi különbbség közöttük.
@fip7 által irt könyvben(vagy a folytatásában) van egy példázat,hogy mennyire lózung is lehet ez a "a társadalom nem érett" dolog.
Dél Afrikában,még a gyarmati kormányzet bevezette az angolszász tulajdon és jogrendszert egy elfoglalt,de törzsi önkormányzetnak meghagyott területen.Az eredmény gyors fejlődés lettt.Annyira,hogy a szomszédos fehér farmerek lakta terület képviselői elkezdtek lobbizni,azért,hogy "szegény" négereknek állitsák vissza a "számukra természetes" törzsi rendszert a törzsi területen.Miért is?Mert annyira meglódult a fekete farmerek termelékenysége,hogy elkezdték kiszoritani,felülmulni a fehér farmerek áruit a piacon.Miután visszaállitották a törzsi tulajdon és jogviszonyokat,a fekete farmerek egyszerűen megszüntek létezni,és eltünt a konkurencia...(feketéknek közben politikai jogai végig nem voltak,csak a gazdasági jogaikat érintették a változások)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 374
68 799
113
Karigeri megmondja hogyan kell építeni a jövőt?

Számokban Karigeri jövő építése a következőképp néz ki:
  • Tarlós a fővárost 260 milliárd Ft feletti adóssággal vette át. Ebből 188 milliárd Ft volt a fővárosé és közel 80 milliárd Ft a BKV-é. 2013-2014-ben volt egy adósság konszolidáció, amikor az állam kifizette, átvállalta a Főváros és a BKV adósságait. Tarlós 2019-ig (5,5-6,5 év alatt) 65 milliárd Ft hitelt vett fel, de közben a pénzügyi tartalék nagy mértékben megnőtt. Amikor a jelenlegi csapat átvette a stafétát, akkor a Budapestnek volt 82 milliárd Ft állampapírja és 48 milliárd Ft pénzeszköze, azaz 130 milliárd Ft pénzügyi tartaléka volt, az adósság duplája. A 2021-es fővárosi költségvetés szerint viszont 1 év és 3 hónap alatt 118 milliárd Ft-ot új hitelt vettek fel. Több mint 1,5-szeresét a megelőző 6 év összes hitelfelvételének.
  • És 2021-ben még legalább további 71 milliárd Ft-ot terveznek felvenni. Az idei év végére a tervek szerint elérik 242 milliárd Ft-os adósságállományt. Ehhez jön még legalább 30 milliárd Ft BKV által felveendő hitel. Ez több, mint a 2013 -2014 -es adósság konszolidácói előtti csúcsérték.
  • A Főváros hiánya a 2021-es költségvetés szerint 146 milliárd Ft lesz, a 252 milliárd Ft bevétellel szemben. A bevételek 58%-a. Eközben a központi költségvetés, a mely ugyanazt a járványt és válságot szenvedi el 22.764 milliárd Ft bevételből 2.288 milliárd Ft hiányt csinál. Azaz a bevételek 10%-át. A Főváros úgy állít elő fajlagosan 6-szor akkora hiányt, hogy a bevételei oldalon a központi költségvetés sokkal nagyobb kiesést szenved el és a központi költségvetés viseli a járvány és válság kezelés terheit a kiadási oldalon. A Főváros nem költ érdemben munkahely megtartásra és teremtésre, gazdálkodók megmentésére, GDP növekedés generálására, stb... Nem ad támogatásokat, kedvezményeket e célokra. Mégis a Fővárosnak fajlagosan közel 6-szor akkora a hiánya.
  • Megy a sajtóban a népmese arról, hogy mindez a gonosz Kormány hibája, amely megfelezte a helyi iparűzési adót (azt kevésbé hangsúlyozzák, hogy ennek ellentételezésére viszont támogatást ad) és elvonja a pénzt az önkormányzatoktól. Hát akkor most nézzük meg számokkal, hogy mekkora ez az adóbevétel kiesés: A Főváros adóbevételei a 2021-es költségvetés szerint 140 milliárd Ft, 2020-ban 175 milliárd Ft volt, 2019-ben pedig 165 milliárd Ft. Tehát az adóbevétel kiesés 2019-hez képest 25, 2020-hoz képest 35 milliárd Ft. Ha csak ennyi lenne a hiány, akkor a Főváros nagyjából a központi költségvetés fajlagos szintjét hozná. Na de a hiány ennek sokszorosa. A sajtót olvasva az egyéb állami elvonás lehetne az ok. A számok azonban azt mutatják, hogy 2021-ben a Főváros 30 milliárd Ft működési célú és 29 milliárd Ft felhalmozási célú támogatást kap az államháztartáson belülről. 2020-ban 22 milliárd Ft volt a működési és 33 milliárd Ft a felhalmozási, 2019-ben 28 milliárd Ft a működési és 20 milliárd Ft volt a felhalmozási támogatás. 2021-ben a nagy elvonás abban nyilvánul meg, hogy mind önmagában a működési támogatás, mind a működési és felhalmozási támogatás együttesen konkrétan több, mint a korábbi években.

Szóval Karigeri konkrétan úgy építi a gyermekeink jövőjét, hogy soha nem látott, viharos ütemben eladósítja őket. Pedig a bevételek kiesése töredék ekkora pénzügyi helyzet romlást kellene, hogy előidézzen. 2019-ben 256 milliárd Ft, 2020-ban 269 milliárd Ft, 2021-ben 235 milliárd Ft a Főváros összes költségvetési bevétele. Ezzel szemben a 2019. évi 64 milliárd Ft-os többlet helyét 146 milliárd Ft-os hiány veszi át 2021-re, mert a kiadásokat majdnem a duplájára sikerül növelni.
Valamibol meg kell tomni a kiurult zsebuket es feltolteni a partkasszat, fedezni a jovo evi valasztasok kampanyat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
Attól, hogy egykamarás a parlament attól még nem bolsevik!
Attol még nem,önmagában.De a teljes államszervezet már igen.Megint kiragadva szemlélsz egy elemet a rendszerből,aminek része.
Meg is válaszoltad, hogy a nagy föderatív államoknak van kétkamarás parlamentjük.
Nincs ilyen összefüggés.Pl Lo ugyan nagy,de nem föderativ,és kétkamarás rendszere van.Teljesen más szerepe van a két kamarának,mint egyszerűen a területi felosztás.A hatalmi ellensúlyrendszerben van szerepe.Ugyanakkor lehet csinálni bolsevik (meg akármilyen) diktatúrát kétkamarás rendszerben is-csak némileg nehezebb,de nem sokkal.Megintcsak,sokkal szélesebb összefüggéseiben kell vizsgálni a dolgokat,teljes államszervezet összefüggéseiben
Lehet te nem így gondolod, de ez attól még politika tudományi tény. A magyar politikai rendszer 1990 óta kancellári rendszer, csak nálunk miniszterelnöknek hívják a kancellárt....
Továbbra sem jó az analógia.Kiragadtad a Bundestag és a szövetségi kormány működését a teljes államszervezeti rendszer működéséből.Mert a kancellárnak nincs hatalma a tartományi önkormányzatok és gyűlések felett,sem a szövetségi felsőház felett.Ezek ellensúlyt képeznek a kancellári túlhatalommal szemben.Merkel,ha a feje tetejére áll,akkor sem szolhatna bele mondjuk Berlin város,vagy Brandenburg tartomány belső ügyeibe,nem vonhat el tőlük forrásokat,nem korlátozhatja joghatóságukat.Nem hozhat semekkora bundestagi többséggel új alkotmányt,nem változtathatja kénye-kedve szerint a törvényi kereteket.
Az egy más rendszer,csak bizonyos elemek hasonlóak,de az egyébb elemek különbözősége miatt azok az elemek is teljesen más minőségben működnek,amik hasonlóak.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 556
68 140
113
Attol még nem,önmagában.De a teljes államszervezet már igen.Megint kiragadva szemlélsz egy elemet a rendszerből,aminek része.

Nincs ilyen összefüggés.Pl Lo ugyan nagy,de nem föderativ,és kétkamarás rendszere van.Teljesen más szerepe van a két kamarának,mint egyszerűen a területi felosztás.A hatalmi ellensúlyrendszerben van szerepe.Ugyanakkor lehet csinálni bolsevik (meg akármilyen) diktatúrát kétkamarás rendszerben is-csak némileg nehezebb,de nem sokkal.Megintcsak,sokkal szélesebb összefüggéseiben kell vizsgálni a dolgokat,teljes államszervezet összefüggéseiben

Továbbra sem jó az analógia.Kiragadtad a Bundestag és a szövetségi kormány működését a teljes államszervezeti rendszer működéséből.Mert a kancellárnak nincs hatalma a tartományi önkormányzatok és gyűlések felett,sem a szövetségi felsőház felett.Ezek ellensúlyt képeznek a kancellári túlhatalommal szemben.Merkel,ha a feje tetejére áll,akkor sem szolhatna bele mondjuk Berlin város,vagy Brandenburg tartomány belső ügyeibe,nem vonhat el tőlük forrásokat,nem korlátozhatja joghatóságukat.Nem hozhat semekkora bundestagi többséggel új alkotmányt,nem változtathatja kénye-kedve szerint a törvényi kereteket.
Az egy más rendszer,csak bizonyos elemek hasonlóak,de az egyébb elemek különbözősége miatt azok az elemek is teljesen más minőségben működnek,amik hasonlóak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
Nincs más, mert a NER sikeresen kinyírta az alternatívát.
Amiben mellesleg a parlamenti ellenzék azért szépen együtműködött.Semmi kifogásuk nem volt a bolsevik 2012 alkotmány ellen,mig rá nem jöttek,hogy túl hülyék hozzá,hogy ebben a rendszerben legyözzék a vajdát.Most sem akarják igazán a rendszer változását,inkább csak a hatalomban lévő csoportosulás változását
gengszterváltás már volt elég,rendszerváltás kell már végre
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 909
58 177
113
Merkel,ha a feje tetejére áll,akkor sem szolhatna bele mondjuk Berlin város,vagy Brandenburg tartomány belső ügyeibe,nem vonhat el tőlük forrásokat,nem korlátozhatja joghatóságukat.

Konkrétan megváltoztatott egy válsztási eredményt :)
Túl jól sikerült a választás az AFD-nek, újra kellet szavazni XD

Mert a kancellárnak nincs hatalma a tartományi önkormányzatok és gyűlések felett,

Nálunk sincs közvetlen kontrol a megyék és az önkormányzatok fölött.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
Ők a rendszer, ami kitermelte Merkelt. Ugyanez a bolsevik faszsággal megágyazott nemzetellenes és szabadságellenes vicsorgás tör fel ott is, ha valami nem teccik' a rendszernek.
Igen.De ott van külső szereplőnek felemelkedési lehetősége,és nincs korlátlan hatalma a központnak.A törvények korlátozzák a központi hatalmat,kikényszeriteni nem tudta volna állami hatalommal a lemondást,pártja belső rendszerét használta.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby