[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 462
17 790
113
Adna meg a jo isten. Ugyis elfogy a penzuk par ev mulva.
Mondjuk nincs is ilyen mechanizmus, szabály rendszer. Jelenleg nem lehet kirúgni senkit az EU-ból. Max elmegy önszántából, vagy legrosszabb esetben felfüggeszthetik a szavazati jogát. Ez a jaj úgyis kirúgnak minket az EU-ból, kb annyira primitív, mint a delcsisek a kocsmában akiknek minden kötőszavuk a "bazmeg".
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 944
82 739
113
Mondjuk nincs is ilyen mechanizmus, szabály rendszer. Jelenleg nem lehet kirúgni senkit az EU-ból. Max elmegy önszántából, vagy legrosszabb esetben felfüggeszthetik a szavazati jogát. Ez a jaj úgyis kirúgnak minket az EU-ból, kb annyira primitív, mint a delcsisek a kocsmában akiknek minden kötőszavuk a "bazmeg".
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 091
113
Mondjuk nincs is ilyen mechanizmus, szabály rendszer. Jelenleg nem lehet kirúgni senkit az EU-ból. Max elmegy önszántából, vagy legrosszabb esetben felfüggeszthetik a szavazati jogát. Ez a jaj úgyis kirúgnak minket az EU-ból, kb annyira primitív, mint a delcsisek a kocsmában akiknek minden kötőszavuk a "bazmeg".
Dehát b+, kirúgnak minket az eu-ból b+, hát nem érted, hogy mostmár aztán b+ kirúgnak? :D
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Ekkora kretént!
Pedig sajnos úgy néz ki ő lesz a következő miniszterelnök. :(
Tegnap megnéztem a kormányinfót, és azt mondta Gulyás (1:28:33-tól), hogy az autópályák koncesszióba adására szükség van, különben nem lenne 13. havi nyugdíj, családtámogatás és gazdaságélénkítés...
Én ezt nem veszem be. Miért éri meg másnak az autópályákkal foglalkozni, ha az államnak nem elég jó. Pár év alatt elköltik ezt a pénzt, talán 2026-ot is behúzzák, csak azzal nem számolnak, hogy Ovi után is lesz élet. Nem kellene felélni ezt a vagyont, mert a kártékony politikusoknak hála, már így is az értékének többszörösét kifizették érte az emberek. Szerintem sokan leszünk akik emiatt nem fogunk a Fideszre szavazni. Ha ebből a témából kampányt csinál az ellenzék, akkor ez már 22-ben sima bukta lesz.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 944
82 739
113
Miért éri meg másnak az autópályákkal foglalkozni, ha az államnak nem elég jó.
Mert több uniós hitelt nem kap rá az állam, így veszteségesen tudja csak működtetni. Ez sima működtetés: nem az állam fogja működtetni, viszont minden!!! a tulajdonában marad, amit pedig beruház a működtető koncessziós társaság, az IS állami tulajdon lesz, amint az X év lejár.

Viszont, így lehet pályázni egyéb uniós manira (a nem állami kosárból, így más kosárból jön a lovetta), amivel épül tovább ami koncesszióban van, karbantartják, stb. Ez sosem kerül Tiborcz Mészáros tulajdonába, marad állami tulajdon. Viszont, akárki is nyeri meg, másfajta uniós hitelfelvételre lesz jogosult, és a közel kétezer kilométernyi út a magyar államé marad, nem drágulhatnak az útdíjak, sőt, a beszedésük se kerül magánkézbe!!!

Nem tudom mitől félsz, csak ismerni kell a lehetőségeket. Ebből a Fegyőr féléknek lehetne ügy, de kb. 2 percig.

Kutatások, nagyobb építkezések mennek ebből máshol is. Lehet jól csinálni, és szarul, mint a volt kormányok.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Mert több uniós hitelt nem kap rá az állam, így veszteségesen tudja csak működtetni. Ez sima működtetés: nem az állam fogja működtetni, viszont minden!!! a tulajdonában marad, amit pedig beruház a működtető koncessziós társaság, az IS állami tulajdon lesz, amint az X év lejár.

Viszont, így lehet pályázni egyéb uniós manira (a nem állami kosárból, így más kosárból jön a lovetta), amivel épül tovább ami koncesszióban van, karbantartják, stb. Ez sosem kerül Tiborcz Mészáros tulajdonába, marad állami tulajdon. Viszont, akárki is nyeri meg, másfajta uniós hitelfelvételre lesz jogosult, és a közel kétezer kilométernyi út a magyar államé marad, nem drágulhatnak az útdíjak, sőt, a beszedésük se kerül magánkézbe!!!

Nem tudom mitől félsz, csak ismerni kell a lehetőségeket. Ebből a Fegyőr féléknek lehetne ügy, de kb. 2 percig.

Kutatások, nagyobb építkezések mennek ebből máshol is. Lehet jól csinálni, és szarul, mint a volt kormányok.
Egen.A jövedelem kerül a tulajdonukba-a költség meg az adófizetőké marad....
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Mert több uniós hitelt nem kap rá az állam, így veszteségesen tudja csak működtetni. Ez sima működtetés: nem az állam fogja működtetni, viszont minden!!! a tulajdonában marad, amit pedig beruház a működtető koncessziós társaság, az IS állami tulajdon lesz, amint az X év lejár.

Viszont, így lehet pályázni egyéb uniós manira (a nem állami kosárból, így más kosárból jön a lovetta), amivel épül tovább ami koncesszióban van, karbantartják, stb. Ez sosem kerül Tiborcz Mészáros tulajdonába, marad állami tulajdon. Viszont, akárki is nyeri meg, másfajta uniós hitelfelvételre lesz jogosult, és a közel kétezer kilométernyi út a magyar államé marad, nem drágulhatnak az útdíjak, sőt, a beszedésük se kerül magánkézbe!!!

Nem tudom mitől félsz, csak ismerni kell a lehetőségeket. Ebből a Fegyőr féléknek lehetne ügy, de kb. 2 percig.

Kutatások, nagyobb építkezések mennek ebből máshol is. Lehet jól csinálni, és szarul, mint a volt kormányok.
Miért érné meg másnak, ha nem éri meg az államnak? Az meg hogy mit találtak ki a tulajdonjoggal kapcsolatban, az részletkérdés. Nyilván nem a két szép szemünkért, hanem csak a zsíros haszonért fektet majd be tőkét a szerencsés nyertes. Az állam rövid távon nagy pénzt akar kaszálni, de ezért cserébe az emberek hosszú évtizedekig fognak fizetni.
Az autópályák szinte teljesen kész vannak. Újakat alig kell építeni. A fenntartást államilag lehet "veszteségesen" is intézni, számolva a másodlagos haszonnal, de ha kiszervezik, akkor csak a nettó profit fog számítani. Emiatt nem szabad elhinni azt sem, hogy nem fognak emelkedni az árak, stb, stb.
Szerintem most rohadt nagy hülyeséget csinálnak. Én passzolok.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 944
82 739
113
Miért érné meg másnak, ha nem éri meg az államnak? Az meg hogy mit találtak ki a tulajdonjoggal kapcsolatban, az részletkérdés. Nyilván nem a két szép szemünkért, hanem csak a zsíros haszonért fektet majd be tőkét a szerencsés nyertes. Az állam rövid távon nagy pénzt akar kaszálni, de ezért cserébe az emberek hosszú évtizedekig fognak fizetni.
Az autópályák szinte teljesen kész vannak. Újakat alig kell építeni. A fenntartást államilag lehet "veszteségesen" is intézni, számolva a másodlagos haszonnal, de ha kiszervezik, akkor csak a nettó profit fog számítani. Emiatt nem szabad elhinni azt sem, hogy nem fognak emelkedni az árak, stb, stb.
Szerintem most rohadt nagy hülyeséget csinálnak. Én passzolok.
Akkor megkapod Gyurcsányékat.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Miért érné meg másnak, ha nem éri meg az államnak?
Közgazdaságtan. Ha az állam vesz föl rá hitelt az államadósságot növel amiért leminősíthetnek és drágább lesz utána minden mást is finanszírozni.
Ezzel hogy kiadják privátba nyilván pénzt buknak, de a magánzó unlimited mennyiségű hitelt tud rá felvenni, amit a díjakból tud törleszteni és még a zsebében is marad.
Hidd el, hogy előtte csináltak kockázat elemzést és az jött ki, hogy bár évente XY milliárdot ezzel elbuknak, de azt a pénzt másba lehet tenni ami többet hoz vissza.

Amikor anno nekem is elmagyarázta egy pro közgazdász miért is megy tönkre az, aki mindent saját zsebből finanszíroz és miért marad talpon az aki felveszi a hitelt én is furcsáltam, de később egy közgazdász diplomával már beláttam teljesen igaza volt.

Amúgy nekem sem tetszik az ötlet, de ha ez az ára, hogy 22-őt megnyerjék legyen. Remélem tényleg ésszel csinálják.
Ha nem lesz pénzosztás a nagyobbat ígérők nyernek abból meg mohácshoz hasonló vész lesz.
Nyeld le szépen ezt a békát és húzd jó helyre az x-et vagy kapsz az ágyadba 2 meleg migráncst :D
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 944
82 739
113
Közgazdaságtan. Ha az állam vesz föl rá hitelt az államadósságot növel amiért leminősíthetnek és drágább lesz utána minden mást is finanszírozni.
Ezzel hogy kiadják privátba nyilván pénzt buknak, de a magánzó unlimited mennyiségű hitelt tud rá felvenni, amit a díjakból tud törleszteni és még a zsebében is marad.
Hidd el, hogy előtte csináltak kockázat elemzést és az jött ki, hogy bár évente XY milliárdot ezzel elbuknak, de azt a pénzt másba lehet tenni ami többet hoz vissza.

Amikor anno nekem is elmagyarázta egy pro közgazdász miért is megy tönkre az, aki mindent saját zsebből finanszíroz és miért marad talpon az aki felveszi a hitelt én is furcsáltam, de később egy közgazdász diplomával már beláttam teljesen igaza volt.

Amúgy nekem sem tetszik az ötlet, de ha ez az ára, hogy 22-őt megnyerjék legyen. Remélem tényleg ésszel csinálják.
Ha nem lesz pénzosztás a nagyobbat ígérők nyernek abból meg mohácshoz hasonló vész lesz.
Nyeld le szépen ezt a békát és húzd jó helyre az x-et vagy kapsz az ágyadba 2 meleg migráncst :D
És azonnal van. Nem feltétlenül 12 hónapos bontásban x milliárd.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 944
82 739
113
Igazi magyar vagy. A 48 az 48. :)
A Feri meg Feri. Aztán jött a kiegyezés, és a 48asok eltűntek a történelem vérzivatarában. Aki nem, az meg Görgeyt dobálta a Dunakanyarban. A gestapósok két vht vesztettek az elveik miatt. Nem tudom megérte-e, de hígabb a migirikkel a civilizaciójuk, mint az ősellenség franciáknak ... :)
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Közgazdaságtan. Ha az állam vesz föl rá hitelt az államadósságot növel amiért leminősíthetnek és drágább lesz utána minden mást is finanszírozni.
Ezzel hogy kiadják privátba nyilván pénzt buknak, de a magánzó unlimited mennyiségű hitelt tud rá felvenni, amit a díjakból tud törleszteni és még a zsebében is marad.
Hidd el, hogy előtte csináltak kockázat elemzést és az jött ki, hogy bár évente XY milliárdot ezzel elbuknak, de azt a pénzt másba lehet tenni ami többet hoz vissza.

Amikor anno nekem is elmagyarázta egy pro közgazdász miért is megy tönkre az, aki mindent saját zsebből finanszíroz és miért marad talpon az aki felveszi a hitelt én is furcsáltam, de később egy közgazdász diplomával már beláttam teljesen igaza volt.
Nem is értem mire akarnak hitelt felvenni, hiszen már alig kell új pályát építeni.
Nem veszem be azt a szöveget sem, hogy "az ország bármely pontjából fél óra alatt el lehet majd érni valamelyik autópályát". Már bocsánat, de nem ez a baj a vidéki úthálózattal. Tökre leszarom, ha csak 45 perc alatt vagyok a pályán. Inkább az a probléma, hogy a korábban elcseszett koncessziók miatt kiesett a kasszából egy akkora összeg, ami miatt más utakra nem is maradt pénz, és azok nagyon lerohadtak.
Nyeld le szépen ezt a békát és húzd jó helyre az x-et vagy kapsz az ágyadba 2 meleg migráncst :D
Hé, csak duzzogtam egy kicsit! Ezért még nem kell kapásból a legdurvább eszközökhöz nyúlni, amikor köztudottan elég könnyen korrumpálható vagyok. Csak úgy mondom. :)
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Nem is értem mire akarnak hitelt felvenni, hiszen már alig kell új pályát építeni.
Nem veszem be azt a szöveget sem, hogy "az ország bármely pontjából fél óra alatt el lehet majd érni valamelyik autópályát". Már bocsánat, de nem ez a baj a vidéki úthálózattal. Tökre leszarom, ha csak 45 perc alatt vagyok a pályán. Inkább az a probléma, hogy a korábban elcseszett koncessziók miatt kiesett a kasszából egy akkora összeg, ami miatt más utakra nem is maradt pénz, és azok nagyon lerohadtak.

Hé, csak duzzogtam egy kicsit! Ezért még nem kell kapásból a legdurvább eszközökhöz nyúlni, amikor köztudottan elég könnyen korrumpálható vagyok. Csak úgy mondom. :)
Sugaras az ország pályahálózata. Az, hogy Pécsről elmenj Szegedre autópályán, fel kell menned Pestre. Ugyanez a helyzet a Nyírség, vagy Debrecen-Szeged viszonylatban is.
Mivel Nagyvárad-Arad, Eszék-Szabadka-Szeged utakat és vasútat levágták rólunk nem véletlenül, ezért most kell új infrastruktúrát felhúznunk. Nem véletlenek voltak ezek a határok, és nem véletlen maradtak le a Dunától keletre, és a Balatontól délre lévő régiók a többihez képest. Szóval a keresztirányú összekötések igen is a mai napig hiányoznak Ez egy 1920-óta tartó adóssága a mindenkori kormányoknak.
 
Status
Not open for further replies.