[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.
W

Wilson

Guest
Ez pont az amiről beszéltem. Névtelen "szakértők" (aki lehet az újságíró maga is, akár) hasraütéses becslése alapján mondanak egy számot, és azt, hogy az ajánlat drága ez alapján a hasraütéses szám alapján. Majd összehasonlítják egy teljesen más példával, hogy no lám. Lehet, hogy túlárazott, de ez így komolytalan.

Ha nem érted, hogy mi a baj ezzel, akkor gondolkozz kicsit. Le kell rakni egy tételes számítást, egy komolyan vehető cégtől, vagy egy konkurens ajánlatot, és azt összehasonlítani ezzel. Vagy, utólagos audit. Aztán lehet feljelentést tenni. Az nem érv, hogy de úgyis elutasítják, mert attól még x évvel később, mondjuk egy rendszerváltás után, mondhatod, hogy én feljelentettem őket, akkor most tessék elővenni azt a feljelentést. Sőt, evvel még trükközni is lehet, lapozzátok fel az elévülést a magyar jogban.

Tudod ez olyan, mint amikor egy kilométer autópálya ennyibe, vagy annyiba kerül. Ja, ha kilométer/forint alapon összehasonlítod a kettőt akkor teljesen félre visz a dolog. Mert, kismillió különbség lehet a két építkezés közt, a talaj, a morfológia, a helyi szabványok, a dolgozók bére, stb. Ha ezeket nem veszed figyelembe, akkor jön a meglepődés amikor majd én megmutatom, hogy az nem annyi, aztán kiderül, hogy ja, drágább.
Persze lehet így is nézni a dolgokat, én készséggel elhiszem, hogy a Fidesz hívők szerint ezzel minden a legnagyobb rendben van és ez a korrekt ár ezért a munkáért.Csak én speciel nem így látom a dolgokat,amúgy ha végig olvasod a cikket eléggé mélyre ásnak a számításokkal kapcsolatban.
 
  • Vicces
Reactions: OhioNurse

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Na, akkor nosza kérj be egy kalkulációt, mondjuk a strabagtól... tényleg, de ne az almát a körtével, hanem erre a konkrét porjektre kérj egy ajánlatot. Ja, hogy te nem tudsz, akkor légyszives kérjen a TASZ, vagy a Helsinki, azoknak vannak jó kapcsolatai nyugaton. Adnak egy ajánlatot, erre a munkára, és lehet lobogtatni. Legalább egy becsléses ajánlatot.
na még egy máig harcoló partizán.. hiába szórsz a tehénszórra tortadrazsét, kiabálva hogy bezzeggyurcsány, és bezzeg mennyibe kerül a csokitorta Bécsben, az még tehénszar marad... ja és ez csak az EGYK Mészáros stikli... nem csoda hogy be vannak szarva a gondolattól, hogy esetleg 2022-ben elvesztik a választást.
 
  • Vicces
Reactions: OhioNurse

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 442
5 184
113
na még egy máig harcoló partizán.. hiába szórsz a tehénszórra tortadrazsét, kiabálva hogy bezzeggyurcsány, és bezzeg mennyibe kerül a csokitorta Bécsben, az még tehénszar marad... ja és ez csak az EGYK Mészáros stikli... nem csoda hogy be vannak szarva a gondolattól, hogy esetleg 2022-ben elvesztik a választást.
Ember, én nem vagyok fidesz fan, maximum nem szeretem a baloldalt. Azt azért elolvastad, amit írtam? Azzal tudsz valamit kezdeni? Nem azt mondtam, hogy minden rendben ezzel, hanem úgy támadunk meg egy közbeszerzést, hogy TÉNYEKET rakunk mellé, nem hasraütéses vélelmezéseket. Nincs olyan, hogy nyugaton mennyibe kerül egy ILYEN projekt. Ez a projekt mennyibe kerül. Lehet, hogy igazad van, és 100 forintból te megcsinálod, de akkor tessék hozni egy igazi kalkulációt a 100 forintra. Érted amit írok, vagy csak a "fidesz náci" gondolatmenet sikerült?
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Már megint hasraütéssel bekiabálsz vélelmezett dolgokat. Fingunk nincs a gazdaság működéséről, de mindeki baromi okos. Én nem mondom, hogy ezt, vagy azt jól, vagy rosszul csinálják, csak azt, hogy úgy nem lehet támadni valamit, hogy VÉLELMEZÉS alapján, a fotelből bekiabálok, mindenféle hozzáértés, ismeret nélkül. Azt írod, hogy a gépesítés, stb, marad a 90-es évek szintjén. OK, akkor eredj és csinálj egy fotót róla, azt nem tudja megakadályozni. Abból ki is derülne, hogy lám igazad van. De sehol, egy sem, helyette megy a patásorbán... biztosan így van, mert mondta a feri, meg a géza is.
Tessék, ezt sikerült megvenni a felújítási pályázatból. Tudodmit, LEHET, hogy tényleg valós piaci árat számoltak el rá. Csak ez 1985ben volt modern eszköz. Vagy már akkor sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 806
25 415
113
Ember, én nem vagyok fidesz fan, maximum nem szeretem a baloldalt. Azt azért elolvastad, amit írtam? Azzal tudsz valamit kezdeni? Nem azt mondtam, hogy minden rendben ezzel, hanem úgy támadunk meg egy közbeszerzést, hogy TÉNYEKET rakunk mellé, nem hasraütéses vélelmezéseket. Nincs olyan, hogy nyugaton mennyibe kerül egy ILYEN projekt. Ez a projekt mennyibe kerül. Lehet, hogy igazad van, és 100 forintból te megcsinálod, de akkor tessék hozni egy igazi kalkulációt a 100 forintra. Érted amit írok, vagy csak a "fidesz náci" gondolatmenet sikerült?
Engedd el...!
(Teljesen el van borulva a tag, nem tűnt még föl?)
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 442
5 184
113
Persze lehet így is nézni a dolgokat, én készséggel elhiszem, hogy a Fidesz hívők szerint ezzel minden a legnagyobb rendben van és ez a korrekt ár ezért a munkáért.Csak én speciel nem így látom a dolgokat,amúgy ha végig olvasod a cikket eléggé mélyre ásnak a számításokkal kapcsolatban.
Még egy "te biztos fidesz hívő vagy" gondolatmenet. Nem. Csak racionálisan gondolkozom. És egy fia hiteles számítás nincs abban a cikkben. Értsétek már meg, hogy egy ilyen projekt, de bármilyen komolyabb projekt esetében kismillió tényező befolyásolja az árat.
Hozok neked egy példát, teljesen máshonnan, nincs benne politika. Aranybányászat, na ez közel áll az én szakterületemhez. Ha te jössz nekem azzal, hogy figyu, találtunk aranyat, építsünk bányát, mennyibe is kerül? A Dél-Afrikaiak mondjuk 10 millió dollárból megcsinálták, nosza akkor itt a 10 milla, és hajrá. Én meg azt mondom, neked, hogy várj egy pillanatot, nézzük meg azt az arany lelőhelyet. Dél-Afrikában torlat aranyat bányásznak, felszín közelből, olcsó munkaerővel, nagyrészt alacsony képzettséget igénylő munkákkal. Nálad meg 2ppm arannyal számolhatunk, ciános eljárással talán kinyerhető, mélyműveléssel, ahhoz kell egy rakat spec gép, munkaerő, terület, veszélyes anyagok... hát neked ez 1 milliárd lesz, és plusz még 100 misi per év. Mindezt hosszú, akár évekig tartó feltárás, és elemzés után. Aranybánya mind a kettő, csak icipicit különbözőek a körülmények. Majd ezek után jön egy fotelhuszár, és bekiabálja, hogy micsoda rablás, 1 milliárd, itt az ujság, hogy Dél-Afrikában egy ilyen bánya csak 10 misi! patásén... Érted a gondot?
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Ember, én nem vagyok fidesz fan, maximum nem szeretem a baloldalt. Azt azért elolvastad, amit írtam? Azzal tudsz valamit kezdeni? Nem azt mondtam, hogy minden rendben ezzel, hanem úgy támadunk meg egy közbeszerzést, hogy TÉNYEKET rakunk mellé, nem hasraütéses vélelmezéseket. Nincs olyan, hogy nyugaton mennyibe kerül egy ILYEN projekt. Ez a projekt mennyibe kerül. Lehet, hogy igazad van, és 100 forintból te megcsinálod, de akkor tessék hozni egy igazi kalkulációt a 100 forintra. Érted amit írok, vagy csak a "fidesz náci" gondolatmenet sikerült?
tény az hogy a bécsi főpályaudvsar árában hóz fel öt km vasútat. Tény az hogy majdnem másfél-kétszerdrágábban épül itt az alföldi sztráda mint a szlovén hegyek között. De téged az ilyen tények úgysem zavarnak.
igaz nem most kezdték: https://index.hu/gazdasag/2013/11/29/az_m4-es_autopalyanal_nincs_semmi_latnivalo/
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 442
5 184
113
tény az hogy a bécsi főpályaudvsar árában hóz fel öt km vasútat. Tény az hogy majdnem másfél-kétszerdrágábban épül itt az alföldi sztráda mint a szlovén hegyek között. De téged az ilyen tények úgysem zavarnak.
Ja és ami azt illeti, hány méter hosszú a Bécsi főpályaudvar? Ha már demagógiánál tartunk, akkor tegyük azt fullra tolva.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Tény az hogy majdnem másfél-kétszerdrágábban épül itt az alföldi sztráda mint a szlovén hegyek között. De téged az ilyen tények úgysem zavarnak.
Az Alföldön elég kevés hegy van ahonnan a szükséges anyagokat ki lehetne termelni, vagyis a logisztika dobja meg a költségeket, de ezt tudja mindenki, te is csak teszed a hülyét.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 325
4 519
113
ezért javasolt körülnézni, más nem autokrata országokban mennyibe kerül egy iylen projekt.....

PLD HASONLÍTSD ÖSSZE A cSALAGÚT KÖLTSÉGEIVEL:)
Remek érvelés zsolti. A Hoover gát 49 millió dollárból épült, sztem azzal is hasonlítsuk össze. Ha jól számolom az kb 15 milliárd forint? Tisztán látszik a lopás hisz mi egymilliárd dollárból vasutat építünk. Ti egyébként most milyen négyzetméter áron építitek a lakásokat Palesztinában az újabb terjeszkedéshez?
 
W

Wilson

Guest
Még egy "te biztos fidesz hívő vagy" gondolatmenet. Nem. Csak racionálisan gondolkozom. És egy fia hiteles számítás nincs abban a cikkben. Értsétek már meg, hogy egy ilyen projekt, de bármilyen komolyabb projekt esetében kismillió tényező befolyásolja az árat.
Hozok neked egy példát, teljesen máshonnan, nincs benne politika. Aranybányászat, na ez közel áll az én szakterületemhez. Ha te jössz nekem azzal, hogy figyu, találtunk aranyat, építsünk bányát, mennyibe is kerül? A Dél-Afrikaiak mondjuk 10 millió dollárból megcsinálták, nosza akkor itt a 10 milla, és hajrá. Én meg azt mondom, neked, hogy várj egy pillanatot, nézzük meg azt az arany lelőhelyet. Dél-Afrikában torlat aranyat bányásznak, felszín közelből, olcsó munkaerővel, nagyrészt alacsony képzettséget igénylő munkákkal. Nálad meg 2ppm arannyal számolhatunk, ciános eljárással talán kinyerhető, mélyműveléssel, ahhoz kell egy rakat spec gép, munkaerő, terület, veszélyes anyagok... hát neked ez 1 milliárd lesz, és plusz még 100 misi per év. Mindezt hosszú, akár évekig tartó feltárás, és elemzés után. Aranybánya mind a kettő, csak icipicit különbözőek a körülmények. Majd ezek után jön egy fotelhuszár, és bekiabálja, hogy micsoda rablás, 1 milliárd, itt az ujság, hogy Dél-Afrikában egy ilyen bánya csak 10 misi! patásén... Érted a gondot?
Egy szóval sem mondtam, hogy elítélem ha valaki a Fideszben vagy az ellenzékben hisz, csak engem ne akarjon meggyőzni arról, hogy csak az általa képviselt politika az egyedüli megváltás az ország számára, visszatérve a példádra az arany kitermelés azért sántít egy kicsit szerintem, mert ott tényleg nagyon nagy szórás lehet a kitermelési költségekben, de azért egy vasúti pálya kiépítést itt Közép-Európa szívében sokkal jobban össze lehet hasonlítani egymással.
 
W

Wilson

Guest
Ja és ami azt illeti, hány méter hosszú a Bécsi főpályaudvar? Ha már demagógiánál tartunk, akkor tegyük azt fullra tolva.
"De nézzük csak a V-Híd által elnyert munkát! A közbeszerzési kiírás szerint a 337,9 milliárdos szerződésnek ezek a főbb részei:

  • a 6 kilométeres vasútfejlesztés megtervezése és engedélyeztetése,
  • 1950 méteren harmadik vágány kiépítése,
  • 1730 méteren harmadik és negyedik vágány kiépítése, tehát összesen 3,7 kilométeren vágánybővítés.
  • A meglévő két vágányon a tengelyterhelés 210 kilonewtonról az európai standardnak számító 225 kilonewtonra növelése, miközben a pályasebesség részlegesen 80-ról 100 kilométer/órára emelkedik (bár ennek semmilyen érdemi hatása nem lesz a vonatok eljutási idejére).
  • A biztosítóberendezés bővítése.
  • Két új állomás:
    • Nádorkert a XI. kerületben, a Mol-torony térségében: 4675 négyzetméter alapterület, négy lift és négy mozgólépcső, két peron.
    • Közvágóhíd a IX. kerületben, a Soroksári út feletti hídszerkezeten: 3000 négyzetméter alapterület, négy lift és négy mozgólépcső, két peron. Innen át lehet majd szállni a már Kálvin térig (a föld alatt) közlekedő HÉV-ekre is. Ez egy valóban költséges megálló, mivel két óriási hídszerkezeten kell kialakítani, ezek 147 méter hosszúak lesznek.
  • Hat, közút felett átvezető vasúti híd* bontása és helyette új létesítése, plusz a Rákóczi híd felhajtója feletti vasúti híd kiszélesítése, illetve egy új vasúti híd építése Nádorkert megállónál.
  • 45 ezer négyzetméter zajvédő fal építése, a vasúti közlekedés mellett 5,1 km hosszon vasbeton támfalak építése.
Nehezíti a munkákat, hogy mindezt a vasúti közlekedés fenntartása mellett kell elvégezni. Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a Dunán átívelő (Rákóczi híd melletti) vasúti hidat érintő, említett projekt akkorra (2022. június vége) valósul meg, amikor várhatóan a vágánybővítés elindul. A híd kapacitását így egyelőre teljesen feleslegesen bővítették, mert az oda vezető vágányoknak 2027. december 31-re kell elkészülni a kiírás szerint.


A 62 milliárd forintos kilométerenkénti ár nemcsak elsőre tűnik borzasztóan drágának, hanem akkor még inkább, ha összevetjük más nagyvárosi vasúti fejlesztésekkel. Féltucatnyit szedtünk össze Európából, hogy érzékeltessük, hasonló összegből mennyivel nagyobb fejlesztéseket lehet végrehajtani. Ezek részletezése előtt érdemes megnézni két ábrát. Az elsőn a szóban forgó fejlesztések egy kilométernyi, egy vágányra eső költségét összesítettük. (Tehát ha egy háromvágányos szakaszról van szó, akkor az összes költséget háromfelé osztottuk.)

A Déli Körvasút esetében kétféle számítást is végeztünk, az egyiknél csak az új (harmadik és negyedik) vágányok hosszával számoltunk, a másodiknál pedig a meglévő két vágány hosszát is figyelembe vettük, mivel ezeket is újra kell cserélni a kiírás szerint. (Utóbbi munka ezzel együtt is felújításnak számít, aminek általában azért illik olcsóbbnak lennie az új építésénél, ezért indokolt az első számítást is elvégezni.)

Ha csak az új vágányokat vesszük számításba, akkor kilométerenként 62,5 milliárd forint adódik – ennél a TGV-k, a bécsi főpályaudvar, de a még csak kezdeti munkáknál járó müncheni második vasúti alagút is jóval olcsóbb fajlagosan.

Amennyiben a régi sínpárok felújítására is leosztjuk a költségeket, akkor már „csak” 26,5 milliárd forint adódik, aminél ugyan drágább arányaiban a müncheni projekt, de ott nem felszíni építkezésről és felújításról, hanem egy 40 méter mélyen vezetett vasúti alagútról van szó, összetett állomásokkal. A 4-es metró felszínrendezés nélküli költségei is sokkalta alacsonyabbak ennél, márpedig a Déli Körvasút jelen szerződésében nincsen parkosítás – az feltehetően még külön költség lesz.

Az egyes nagyprojektek között sok különbség van, ezért ezeket részletesebben is bemutatjuk. Felmerülhet, hogy miért pont ezekhez hasonlítjuk a magyar beruházást. Pontosan ugyanolyan projektet nem fogunk találni, mint a Déli Körvasút, ezért gyűjtöttünk össze eltérő jellegű (városi és főként településeken kívüli, felszíni és föld alatti, továbbá szerkezetépítést is tartalmazó) projekteket. Minél régebbi egy fejlesztés, természetesen annál jelentősebb az azóta bekövetkezett építőipari áremelkedés, és az évek alatt a devizaárfolyamok is sokat változtak. De nem is a forintra pontos összehasonlítás a lényeg, hiszen látszik, hogy a magyarnál lényegesen magasabb árszínvonalú országokban is sikerült a Déli Körvasútnál nagyobb fejlesztéseket is kihozni kevesebből.

Budapest-Belgrád vasútvonal​

Az eddig a magyar közbeszédben az elképesztő módon túlárazott nagyberuházások iskolapéldájaként kezelt vasútépítés egy szerény munkának tűnik a Déli Körvasúthoz képest. Hiszen 590 milliárd forintért 152 kilométer vasútvonalon bővítik a pályát egy vágányosról kettőre, és a pályasebességet felemelik a mostani 60-80 kilométer/óra helyett 160-ra. Mindez azt jelenti, hogy egy kilométerre „csak” 3,9 milliárd forint költség jut – ez alig tizenötöd része a mostani projektének. A különbségek persze jelentősek a munka jellegében, például nagyon könnyű terepen kell építkezni, és a teljes hosszra vetítve a költséges műtárgyak száma is sokkal kisebb. Vagyis ez az összehasonlítás még nem jelenti azt, hogy a Soroksár és a Kelebia közötti fejlesztés ne lenne túlárazva.

A Déli Körvasúttal való összehasonlításra egyébként alkalmasabb lesz a Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszának másik, Ferencváros és Soroksár közötti szakasza, hiszen ez szintén teljesen Budapesten belül van, és a 7 kilométeres hossza is hasonló. Erre múlt hónapban írták ki az építési tendert.

4-es metró​

A Déli Körvasút fejlesztését irányító Vitézy Dávid szerint a 4-es metró túlárazott volt. Magyarországon az érintetteken kívül valószínűleg nem sokan vonják kétségbe, hogy korrupcióval erősen terhelt volt a projekt, és ezt állapította meg az Európai Csaláselleni Hivatal (OLAF) jelentése is. (Az más kérdés, hogy a hazai igazságszolgáltatás nem sokra jutott ezekkel az ügyekkel.) A metró tervezése, megépítése az állomásokkal, járműteleppel, a 15 metrószerelvénnyel*, automata forgalomirányítással, a Kiskörút, a Móricz Zsigmond körtér, a Bartók Béla út átépítésével, az ehhez kapcsolódó, közel 10 kilométer villamosvonal-átépítéssel együtt volt 452,5 milliárd forint. Ha csak a 7,4 kilométeres alagutat, az állomásokat, valamint a kész vasúti infrastruktúra kiépítését vesszük számba, az körülbelül 280 milliárd forint volt.

A metró 2014-es átadása és 2020 között a magyar építőipar árszintje 43 százalékkal került magasabbra, ezzel számolva az utóbbi összeg 400 milliárd forint lenne. Érdemes azonban figyelembe venni, hogy a metróépítés mindenhol a legdrágább infrastrukturális beruházások között van, hogy mást ne mondjunk, fúrópajzsok bevetésére például nem lesz szükség a Déli Körvasútnál.

Bécsi főpályaudvar

Európa egyik legnagyobb városi vasúti fejlesztésének számított, hogy Bécsben 2015-re elkészült az új főpályaudvar – csupán öt évvel a 2010-es munkakezdés után. A Wien Hauptbahnhof projekt keretében 970 millió eurót költöttek a vasútállomásra és a kapcsolódó vasúti infrastruktúrára, ami a cikk írásakor jellemző árfolyamon* 340 milliárd forint. Ezért az összegért 50 hektáron építkeztek, 100 kilométer új vasúti sínt fektettek le, 8 kilométer új zajvédő falat építettek, 12 vágányon tudnak a személyvonatok közlekedni, és négy autószállító vonati peron is létesült. Megépült továbbá egy 100 üzletes bevásárlóközpont, egy 630 autós mélygarázs, egy 11 állásos buszpályaudvar. Az alábbi videó mutatja, hogy mekkora nagyságrendű munkáról van szó:


 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 215
29 299
113
tény az hogy a bécsi főpályaudvsar árában hóz fel öt km vasútat. Tény az hogy majdnem másfél-kétszerdrágábban épül itt az alföldi sztráda mint a szlovén hegyek között. De téged az ilyen tények úgysem zavarnak.
igaz nem most kezdték: https://index.hu/gazdasag/2013/11/29/az_m4-es_autopalyanal_nincs_semmi_latnivalo/
A bécsi főpályaudvar árát hogyan számolják? Benne van a jegyautomatákba a szoftverbeszerzés kétszer, csak az első, vagy egyik sem? Utólag erről nem sokat találni, de anno tele voltak vele a kinti újságok.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 000
23 155
113
Egy szóval sem mondtam, hogy elítélem ha valaki a Fideszben vagy az ellenzékben hisz, csak engem ne akarjon meggyőzni arról, hogy csak az általa képviselt politika az egyedüli megváltás az ország számára,
Szép gondolat, annyit azért jegyezzünk meg - a számok és az eddigi tapasztalatok tükrében -, ha visszatekintünk az elmúlt évtizedekre azért élő és néha fájó példákkal lehet érvelgetni ...de a számok nem hazudnak.
Abban, hogy egy másik "képviselt politika" majd (?!) "megváltja az országot" stb,... na én ez utóbbiban - számok helyett valamiféle hitben, hogy majd más lesz - a legkevésbé hiszek. ;)
Nem is kell ezért meggyőzni senkit semmiről,...felnőtt ember elvileg el tudja dönteni mi a fontos neki, a családjának ill. az ország jövőjének. A gond ott kezdődik ha szar a felhozatal, amiből választani lehet. :oops:
 
W

Wilson

Guest
Szép gondolat, annyit azért jegyezzünk meg - a számok és az eddigi tapasztalatok tükrében -, ha visszatekintünk az elmúlt évtizedekre azért élő és néha fájó példákkal lehet érvelgetni ...de a számok nem hazudnak.
Abban, hogy egy másik "képviselt politika" majd (?!) "megváltja az országot" stb,... na én ez utóbbiban - számok helyett valamiféle hitben, hogy majd más lesz - a legkevésbé hiszek. ;)
Nem is kell ezért meggyőzni senkit semmiről,...felnőtt ember elvileg el tudja dönteni mi a fontos neki, a családjának ill. az ország jövőjének. A gond ott kezdődik ha szar a felhozatal, amiből választani lehet. :oops:
A legnagyobb baja ennek az országnak szerintem, hogy mi magyarok mindig csak a végletekben tudunk gondolkodni és ez teljesen igaz a magyar politikára is, vagy az egyik vagy a másik szekértáborhoz lehet csak tartozni, annyi sokféle ember él ebben a gyönyörű országban, miért kell a politikai véleménye meggyőződése miatt megítélni a másikat, miért nem lehet kritikát megfogalmazni az egyik vagy a másik táborral szemben anélkül, hogy azt az illető vagy "szekértábor" nem a személye és a világnézete elleni támadásnak fogná fel?Mi lenne ha a magyar nép a magyar emberek végre felfognák, hogy a saját sorsáért neki kell felelősséget vállalnia, és bizony a politikusokat el kell és el lehet számoltatni a tevékenységük után.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Status
Not open for further replies.