Ez megint csúsztatás, ez egyszer itt már meg lett beszélve, de tessék újra itt van a válasz"Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt
Közlekedési szakemberek sem akartak hinni a fülüknek, amikor a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését közel 338 milliárdért nyerte el a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt. A nyertes ajánlat olyannyira túlzónak tűnik, hogy egy nagyságrenddel alacsonyabb lehet a munkák valós értéke: a téma érzékenysége miatt név nélkül nyilatkozó szakértők úgy gondolták, egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb.
A költség nagyságrendjét jól mutatja, hogy a Portfolio.hu számításai szerint 2019-ben a teljes vasúti rendszer fenntartására 346 milliárd forintot költött a magyar állam, amiben benne volt a pályahálózat fenntartásának és fejlesztésének költsége mellett a diákok és nyugdíjasok utazási kedvezményeinek az ára, ahogy az új vonatok beszerzésének költségei is."
A részleteket megtalálod a cikkben...
Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt | G7 - Gazdasági sztorik érthetően
Nemzetközi példák alapján nehéz belátni, miért kerül annyiba a Déli Körvasút egyik szakasza, mint amennyit az állam a teljes magyar vasúti rendszerre költ egy évben.g7.hu
- nem 6, hanem a vágánybővitéseket nézve ez több, mint 20 km,
- megállók: 3 új és 1 régi felújítása,
- vágánybővítés: 2-ről 3 ill. 4 vágányú szakaszra,
- vágány átépítés: 6 vágányú szakasz átépítése,
- vasúti biztosítóberendezések,
- zajvédő falak a budai oldalon végig: zajvédő fal 4m, íves fal 6m, zajvédő búra 9m magas
- új gyalogos átjáró építése: 6db
- a déli összekötő 3db híd + a 3db közvágóhíd + a Bartók Béla úti (csak ez több, mint 120 milliárd)
- bicikli utak építése
- A Hamzsabégi park tervezési területén a támfalépítéshez szükséges felvonulási terület biztosítása miatt összesen 198 fát kell kivágni a Bartók Béla út és a Szerémi sor között. További fakivágások szükségesek a Közvágóhíd és Nádorkert térségében az alábbiak szerint: budai oldal – Dombóvári út: 43, pesti oldal – Közvágóhíd állomás (Budapest parknál): 21 fa. A fakivágásoknál törekedni fogunk arra, hogy amelyik fa esetében lehetséges az átültetés, azt kivágás helyett átültessük.
A fakivágásokra a beruházás megkezdésekor kerülhet sor, de a vasúti töltésen nőtt fákat a MÁV korábban is eltávolíthatja.
- A beruházás során 2.000 fa ültetését tervezzük, ezek előnevelt, nagyobb törzsátmérőjű fák lesznek. A fapótlások egy része az érintett területen valósul meg, másik része pedig a XI. kerület Újbuda Önkormányzata által erre a célra kijelölt területen tud megtörténni. Cél, hogy az új fák ültetésére a beruházással nem érintett területeken már a beruházás elején sor kerüljön.
- A beruházás során a kivitelező feladata lesz az állapotfelmérés és az ablakcserék lebonyolítása, amely a kivitelezési munkák megkezdése előtt meg fog történni. A pontos folyamatról és ütemezésről a kivitelező kiválasztása és a szerződés hatálybalépése után fogjuk tájékoztatni az érintetteket. Az ablakcsere csak ott történik meg, ahol a tulajdonos ehhez hozzájárul. Ennek költsége nem a tulajdonosokat terheli.
Ráadásul a bécsi pályaudvar felemlegetése amikor oda csak egy épületet húztak fel a vágányok fölé.. almát a körtével esete. Ráadásul egy huzatos szar az egész.
Javaslom neked a csúsztatások befejezését, mert betegséget okoz.
A hasznosnak, szépnek, jónak örülni kell!