[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 782
113

Hangfelvételen beszél Bajnai arról, azzal egyeztetett a Városháza eladásáról, aki jóval Barts felett áll


Egyrészt kicsit kiábrándító, hogy Mo. volt miniszterelnöke ingatlanügynök lett újra. Bajnai előre menekült a reggeli facebookos magyarázkodással.

Itt meg a felvétel leirata.

Miniszterelnöke voltam ennek az országnak, ez egy, bizonyos értelemben ez egy kötelezettség, hogy az ember miket tesz, vagy miket nem, milyen ügyletekbe tehet... De tisztességes üzletekben sem feltétlenül lehet benne, mert ez egy, ez egy, hogy mondjam, bizonyos kötött pálya. Úgyhogy ez az egyik. A másik, egyébként azért vállalkoztam erre a beszélgetésre, mert szerettem volna megismerkedni a Gyula javaslatával, illetve azt akartam csak mondani, hogy a Gyula viszont régi harcostársam. Sokszor több, mint a barátság, mi együtt küzdöttünk a barikádokon. És az fontosabb. Csak akartam mondani, hogy a Gyula kérdezte tőlem néhányszor már az elmúlt hónapokban, hogy egyáltalán kivel tudnál beszélni. Én nagyon sok embert ismerek ott, aki ott ül. Részük az én kollégám volt a Miniszterelnöki Hivatalban, vagy a kormányban dolgozó emberek voltak.

Sokat pedig én ajánlottam oda a tehetségük miatt

És megkérdeztem, hogy most mi a helyzet. És nagyon egyszerűen azt a választ kaptam, hogy van szándék arra, most csak az önkormányzati ingatlanokról beszélve, a többi már nem konkrét, nem is kérdeztem.

A Városháza-projektről azt mondták, hogy van szándék, hogy ebből legyen egy fejlesztés. Volt már több érdeklődő. Úgy gondolják, hogy a legtöbb magyar szereplőnek nincsen képességük – most így mondom – részben tőke, részben egyéb, hogy megcsinálják .... De ők szeretnék ezt meglépni.És akkor a másik, hogy annak idején a Gyula kérdezte tőlem, hogy kivel kell ebben az ügyben beszélni. Akkor én ebben tájékozódtam, és azt mondták, hogy egyelőre a Barts Balázs van erre kijelölve mint szakember.”

Tehát a Barts Balázs egy jó szakember, én azt tudom, amennyire megismertem. Tehát egész életében ingatlanügyekkel, -fejlesztésekkel foglalkozott. De hát én most nem beszéltem vele erről, hanem azzal, aki jóval fölötte áll. Anyagilag is látják, hogy az önkormányzatnak ez érdemi bevételi forrás lehetne. És érdemi kiadáscsökkentés lehetne. ha abból a már-már számukra nagy épületből össze tudnának húzódni egy modern, kisebb helyre. Ez az általános szándék. a politikai realitásra meg azt mondták, hogy szerintük április előtt, jövő április előtt, választások előtt nem lehetne döntés, mert bármilyen döntés van, azt egyszerűen csak a választások miatt mindenki meg fogja támadni, akár a saját koalíciójukból, de mindenképpen a másik oldalról is.Viszont azt gondolják, hogy ez egy olyan projekt, amivel egyébként lehetne béke- nyugodt időben, két választás között

átfogó politikai konszenzust teremteni,
mert minden fejlesztőnek is ez az érdeke. Hiszen akkor tud a projekt...

Ez az épület eredetileg egy téglalapnak volt tervezve még 150 évvel ezelőtt. ... Mutatom. Ma ebből az épületből történelmileg ez épült meg. És itt vannak ilyen benyúló szárnyak. Eredetileg ide, a Madách tér felőli végére is volt tervezve egy záró rész, hogy meglegyen a téglalap. Ők azt gondolják – erre van egy belső számításuk –, hogy az egész önkormányzat elférne itt, egy újonnan épített modern irodai szárnyban, és ezt lehetne fejleszteni egy szálloda, iroda, bármilyen lakás, ami a fejlesztő elképzelése. Persze más megoldás is lehet. Csak már ott tartanak, hogy ezen gondolkodtak.”

Ezt próbáltam tisztázni a Gyula kérésére, hogy van-e, adódott valamilyen probléma. És azt mondták, hogy nincs. Sőt, kevesen vannak, akik megoldást tudnak hozni egy ekkora volumenű, most én csak a városházáról beszélek. Én annyit tudok tenni, hogy jelzem még egyszer a Tordainak, hogy én úgy hallottam, hogy van szándék továbbra is. Ő a tanácsadója a polgármesternek. Ő a Miniszterelnöki Hivatalban jogász volt, amikor miniszterelnök voltam.... Államtitkár volt és ő a kormány teljes jogalkotását, az alkotmányügyektől... Ő egy jogász, de

gyakorlatilag két ember üzemelteti ma a Városházát, ő az egyik.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113

Hangfelvételen beszél Bajnai arról, azzal egyeztetett a Városháza eladásáról, aki jóval Barts felett áll


Egyrészt kicsit kiábrándító, hogy Mo. volt miniszterelnöke ingatlanügynök lett újra. Bajnai előre menekült a reggeli facebookos magyarázkodással.

Itt meg a felvétel leirata.

Miniszterelnöke voltam ennek az országnak, ez egy, bizonyos értelemben ez egy kötelezettség, hogy az ember miket tesz, vagy miket nem, milyen ügyletekbe tehet... De tisztességes üzletekben sem feltétlenül lehet benne, mert ez egy, ez egy, hogy mondjam, bizonyos kötött pálya. Úgyhogy ez az egyik. A másik, egyébként azért vállalkoztam erre a beszélgetésre, mert szerettem volna megismerkedni a Gyula javaslatával, illetve azt akartam csak mondani, hogy a Gyula viszont régi harcostársam. Sokszor több, mint a barátság, mi együtt küzdöttünk a barikádokon. És az fontosabb. Csak akartam mondani, hogy a Gyula kérdezte tőlem néhányszor már az elmúlt hónapokban, hogy egyáltalán kivel tudnál beszélni. Én nagyon sok embert ismerek ott, aki ott ül. Részük az én kollégám volt a Miniszterelnöki Hivatalban, vagy a kormányban dolgozó emberek voltak.

Sokat pedig én ajánlottam oda a tehetségük miatt

És megkérdeztem, hogy most mi a helyzet. És nagyon egyszerűen azt a választ kaptam, hogy van szándék arra, most csak az önkormányzati ingatlanokról beszélve, a többi már nem konkrét, nem is kérdeztem.

A Városháza-projektről azt mondták, hogy van szándék, hogy ebből legyen egy fejlesztés. Volt már több érdeklődő. Úgy gondolják, hogy a legtöbb magyar szereplőnek nincsen képességük – most így mondom – részben tőke, részben egyéb, hogy megcsinálják .... De ők szeretnék ezt meglépni.És akkor a másik, hogy annak idején a Gyula kérdezte tőlem, hogy kivel kell ebben az ügyben beszélni. Akkor én ebben tájékozódtam, és azt mondták, hogy egyelőre a Barts Balázs van erre kijelölve mint szakember.”

Tehát a Barts Balázs egy jó szakember, én azt tudom, amennyire megismertem. Tehát egész életében ingatlanügyekkel, -fejlesztésekkel foglalkozott. De hát én most nem beszéltem vele erről, hanem azzal, aki jóval fölötte áll. Anyagilag is látják, hogy az önkormányzatnak ez érdemi bevételi forrás lehetne. És érdemi kiadáscsökkentés lehetne. ha abból a már-már számukra nagy épületből össze tudnának húzódni egy modern, kisebb helyre. Ez az általános szándék. a politikai realitásra meg azt mondták, hogy szerintük április előtt, jövő április előtt, választások előtt nem lehetne döntés, mert bármilyen döntés van, azt egyszerűen csak a választások miatt mindenki meg fogja támadni, akár a saját koalíciójukból, de mindenképpen a másik oldalról is.Viszont azt gondolják, hogy ez egy olyan projekt, amivel egyébként lehetne béke- nyugodt időben, két választás között

átfogó politikai konszenzust teremteni,
mert minden fejlesztőnek is ez az érdeke. Hiszen akkor tud a projekt...

Ez az épület eredetileg egy téglalapnak volt tervezve még 150 évvel ezelőtt. ... Mutatom. Ma ebből az épületből történelmileg ez épült meg. És itt vannak ilyen benyúló szárnyak. Eredetileg ide, a Madách tér felőli végére is volt tervezve egy záró rész, hogy meglegyen a téglalap. Ők azt gondolják – erre van egy belső számításuk –, hogy az egész önkormányzat elférne itt, egy újonnan épített modern irodai szárnyban, és ezt lehetne fejleszteni egy szálloda, iroda, bármilyen lakás, ami a fejlesztő elképzelése. Persze más megoldás is lehet. Csak már ott tartanak, hogy ezen gondolkodtak.”

Ezt próbáltam tisztázni a Gyula kérésére, hogy van-e, adódott valamilyen probléma. És azt mondták, hogy nincs. Sőt, kevesen vannak, akik megoldást tudnak hozni egy ekkora volumenű, most én csak a városházáról beszélek. Én annyit tudok tenni, hogy jelzem még egyszer a Tordainak, hogy én úgy hallottam, hogy van szándék továbbra is. Ő a tanácsadója a polgármesternek. Ő a Miniszterelnöki Hivatalban jogász volt, amikor miniszterelnök voltam.... Államtitkár volt és ő a kormány teljes jogalkotását, az alkotmányügyektől... Ő egy jogász, de

gyakorlatilag két ember üzemelteti ma a Városházát, ő az egyik.
Vsz azért emelték ki a szerepét, nehogy me jelöltnek álljon.
 
  • Vicces
Reactions: hete
K

kamm

Guest
Voltak jó ötletei,jól tolja a falujában Toroczkai tetszett,hogy elment az irattárba a francikhoz,ahol a trianoni szerződést tartják,csináltatott másolatot,és elhozta,megpróbálta megszavaztatni,hogy visszavonják azt a törvényt ami érvényben tartja a trianoni szerződést,stb,de kezdenek szétcsúszni,csak,hogy meglegyen a napi 3 videó,zöldségekkel foglalkoznak,csak azt keresik,hogy hol köthetnek bele a kormányba.
Szívesen vennék tőlük valami törvénytervezetet,a terménytolvajok,uborkatolvajok,vadorzók,stricik, megszüntetésére,vagy a rabok dolgoztatására,olyan szigorúbb ítéletek kikényszerítésére,hogy ne napról,napra ugyanazok a szimpatikus fiatalemberek keserítsék meg a vidék életét,stb.
Ehhez képest szibériai rabtartás,meg pedofilok kémiai kasztrálása,meg cigánykérdés keresztbe,hosszába.
Kicsit soknak érzem őket.
Kicsit olyan minden mindegy,csak valami ellen lehessenek.
Toroczkai-Tutsek szerintem kompenzal, keptelen feldolgozni, hogy a nagyapja a gyilkos verbiro Tutsek volt.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 782
113
Toroczkai-Tutsek szerintem kompenzal, keptelen feldolgozni, hogy a nagyapja a gyilkos verbiro Tutsek volt.
Ezek azért mindig meglepnek. Nagypapa a komcsik legmegbízhatóbb bírája

1956 utáni megtorló ítéletekben. Első fokú bíróként 15 perben 62 embert ítélt halálra

Toroczkai meg radikál jibbon játszik. Ez olyan hihetetlen sztori, mint amikor Szegedi Csanádból rabbi lesz......

Tudom senki sem tehet a családjáról, de.....van mit kompenzálnia, nah. o_O
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
"Porosz iskolamodell" démonizálása, mert az ugye "autoriter, F-skálás" egyéneket nevel ki. Meg lelkibetegek lesznek a kis hópihék a nagy nyomástól. Ázsiában valahogy nem ezt vallják...
OFF

Csak halkan jegyzem meg, hogy Távol-Keleten nem a Herbát-iskolarendszer van. Lehet, hogy jobban hasonlít rá, mint egy Rousseau nevével fémjelzett, vagy Kammméknál a New School modell, de lábjegyzetbe, kötözködésből jelzem, hogy nem ugyan az a két iskola.

Értem az indulatodat és hogy mit szeretnél bírálni. Nem az ellen jegyeztem meg ezt a kis dolgot.

Persze Viktorék is valami ilyesmit csinálnak, csak pepitában. A felső középosztály járassa egyháziba a gyerekét, onnan ki lehet szűrni azokat az etnikumbelieket (vagy a rosszabbik részüket), akik miatt úgyis lehetetlen lesz a normális oktatás az ország állami iskoláinak egyre nagyobb részében.

Ebben részben viszont egyáltalán nem értek veled egyet. Amelyik egyházi iskolának a többi iskolával való összehasonlítását tudom, a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatását messze jobban segíti, mint az összes többi. Még az egyetemi bázis iskolákat is leveri ebben a kategóriában.

Egy viccet tudnék ehhez felhozni:

A kis gazsit már az összes állami intézményből kicsapták, már csak az egyházi iskola maradt. Az apja meglepődik, mikor három hét múlva jön az első ötös. Véletlenek is vannak a világon. Jönnek a félév végi dolgozatok és csupa jeles...
-Fiám! Ezík az új tanárok jól magyáráznak, ügye?
-Á, apám! Ugyan olyan szarul, mint az összes többi. Egy valamit érts meg! Bemegyek első nap az iskolába és látom, hogy egy sötít bőrűt felszegeztek a falra, mert nem értett a szóból. Hidd el nekem, ezek ott fasiszták mind!

Ez a videó 9 nappal ezelőtti:


Persze, ha valaki mást gondol, és szerinte ezek egyéni esetek, lehet hogy tényleg nekik van igazuk és amit én látok statisztikákban meg egy csomó egyéni életútban, az lehet csak egy kis töredék. (És az, hogy szerintem az egyház nagyobb arányban tudja a társadalmi lift szerepét betölteni, az nem jelenti azt, hogy egy értelmiségi család ne nyomná a gyerekét. És egy kőműves gyereke ne indulna már 8 elemi 1. osztályában felfoghatatlan hátrányban nem csak anyagi téren egy középvezető diplomás gyerekével szemben.)
Visszautalva még arra a mondatomra, hogy az én városomban az egyházi iskola még az egyetemi gyakorlógimit is veri, azt úgy kell érteni, hogy az egyetemi gyakorlógimi tipikusan az elit képző. Az értelmiség és a pénzesek pont oda küldik a kölyköt. Az egyházi iskolába vallásos szegények is berakják a gyereküket, de emiatt alacsonyabb szintről jövőket is kell fejleszteniük és csak megközelítik a végtermékben az egyetem középiskoláit. De az ismerőseim között ez sikerült.

ON
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Megint egy kérdés merül fel; ha a fidesz lop, miért nincsenek hasonló felvételek? Mert áruló van ott is bőven (újhülyétől, lelkésznőig). Az ellenzék meg ha korrupcióellenes "tiszták" (tiszta hülyék?) gyülekezete, miért van az, h bármihez kezdenek (villamostender, tanácsadók, ingatlanok, stb.) csupa ilyen "meglepő" dolgok látnak napvilágot? 1 év alatt csak butapest kasszájából 18 stadionnyi pénz párolgott el :/
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Csak halkan jegyzem meg, hogy Távol-Keleten nem a Herbát-iskolarendszer van. Lehet, hogy jobban hasonlít rá, mint egy Rousseau nevével fémjelzett, vagy Kammméknál a New School modell, de lábjegyzetbe, kötözködésből jelzem, hogy nem ugyan az a két iskola.

Értem az indulatodat és hogy mit szeretnél bírálni. Nem az ellen jegyeztem meg ezt a kis dolgot.
OFF
A Távol-Kelet iskolarendszere nem Herbart rendszere ez így van. Szemléletben vannak távoli hasonlóságok, de ennyi.

Viszont:

Nekem pont az tetszik a "nagyon szakértő" momentum, és társai előadásában, hogy csak a tényeket kerülik nagy ívben.

Tudom, hogy most itt Európában nagy divat a "nem a lexikális tudás a fontos, hanem a kompetencia alapú oktatás.." mantra. Valami van benne, de, az ördög itt is a részletekben lakozik, ugye.

Szedjük szét kicsit ezt a problémát.

1. Magyarország mindig hátul végez a PISA felméréseken. Ez szokott lenni az egyik vád. Én úgy gondolom, hogy ez nem akkora probléma, a PISA felmérés metodikája egy adott oktatás típusnak kedvez, jellemzően azok jönnek jól ki belőle. Nem a PISA-nak kell megfelelni, hanem a helyi viszonyoknak.
2. Mi mindig arra mutogatunk, hogy bezzeg a Finnek. Biztos remek Finn egyetemek vannak, ámbátor amit én itt látok, Cambridgeben, az az, hogy a felvett hallgatók iszonyatos arányban a Korea/Kína régióból érkeznek. Oxfordiak ugyan ezt mondják. Az egyik nagy baj, hogy a távolkeleti diákok lenyomják a felvételi eljárásban a többieket. Na most, a távol keleten a kompetencia alapú oktatás biztosan nagyon előkelő helyen áll, és biztosan iszonyatosan gyermek központú a rendszer. Vagy nem. Amit én látok, hogy iszonyatosan stresszes gyerekek versenyeznek már a középiskolában, iszonyatos mennyiségű tanulással, folyamatos tesztírással. Mi itt Európában elképzelni nem tudjuk, hogy mennyit tanulnak naponta, hogy jó egyetemre kerüljenek. Akár otthon, akár - ami sokszor még megbecsültebbé teszi őket később otthon - valamelyik rangos külföldi egyetemre. Ha most ezt összevetjük azzal, hogy mely régiók fejlődnek a leg gyorsabban a világban, akkor ez alapján azt kell mondjam, hogy nekünk azt kellene követni oktatásban is. Az más kérdés, hogy a magyar gyerekek ebbe belerokkannának. Viszont az minden, csak nem kompetencia alapú oktatás.
3. Amikor egyesek arról beszélnek, hogy a mélyszegénységből érkezők előtt Magyarországon zárva van a felemelkedés útja, MERT nem tudnak bekerülni az egyetemekre, MERT az oktatási rendszer nem készíti fel őket megfelelően, akkor álljunk meg egy pillanatra. A mélyszegénységben élőknél a legnagyobb probléma a motiváció hiánya. Ezt a hátrányt, hogy otthonról visszatartják őket, az egész környezetük visszatartja őket, ezt nem tudod az oktatással megszüntetni, hacsak nem emeled ki őket ebből a közegből hihetetlenül korán, és rakod be őket egy nevelőszülői rendszerbe. Na ezt helyből elveti minden jogvédőnk, hiszen a gyermeknek a legjobb a családjánál (tényleg?) és mélyen rasszista ha ezt meglépjük. Szerintük. Szerintem meg, ha ott hagyjuk őket akkor esélytelenné válik mindenféle felzárkóztatási kísérlet a következő ötszáz évre minimum. Mindegy mennyi pénzt öntünk a rendszerbe. De, hogy ezt pusztán az oktatással nem lehet kompenzálni az biztos. Aki ilyet állít, az még nem járt mondjuk Ózdon.
4. A nyelvi képzés. Igen, jó lenne, ha amagyarok is beszélnének három-négy nyelven, de legalább egy idegen nyelv magas szintű ismerete kellene. Csakhogy. Ne dőljünk be az olyan felméréseknek, amik szerint "bezzeg más országokban". Jelezném, hogy bármelyik európai országot vesszük alapul a statisztika hihetetlenül félrevezet és sántít. Csak példaként: a szláv nyelvek egymás közti átjárhatósága egy pár fokkal könnyebb, mint mondjuk magyarról bármelyikre, de ugyan ez igaz az angol/német/holland, vagy a spanyol/portugál/olasz/francia vonalon is. Itthon sajnos elmúlt az az időszak, amikor egy gimnáziumi érettségivel szinte automatikusan járt a német + latin nyelvek ismerete is. Igaz akkor még az érettségizettek aránya jóval kisebb volt a társadalmon belül. Ezzel együtt is érdemes lenne átalakítani a nyelvi képzést, és legalább a gimnáziumi érettségi mellé egy nyelv tényleges ismeretét megkövetelni, nem a mai középfokot, az lepkefing, hanem értelmes szinten beszélni a nyelvet. Ugyan akkor annak se dőljünk be, hogy mert pl. a románok is mennyien beszélnek idegen nyelveket, mert ez nem igaz, ők beszélnek románul, meg könnyen tanulnak konyha szintű portugálul/spanyolul/olaszul, (a nagy román nyelvújítás során kissé túltolták a biciklit) de hogy például angolul egy mukkot sem, az biztos. A yes boss az nem nyelvtudás.

ON
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Megint egy kérdés merül fel; ha a fidesz lop, miért nincsenek hasonló felvételek? Mert áruló van ott is bőven (újhülyétől, lelkésznőig). Az ellenzék meg ha korrupcióellenes "tiszták" (tiszta hülyék?) gyülekezete, miért van az, h bármihez kezdenek (villamostender, tanácsadók, ingatlanok, stb.) csupa ilyen "meglepő" dolgok látnak napvilágot? 1 év alatt csak butapest kasszájából 18 stadionnyi pénz párolgott el :/
Aki a leghangosabban kiált tolvajt....

Azért az beszédes amikor kérdésre válaszul az hangzik el, hogy nem, ők CSAK az Orbán alatti lopássokkal akarnak foglalkozni.

Különben párszor már leírtam itt is. Igen, lopnak a Fidesz oldalon is, csak az arányokkal van a baj. Mert azt harsogni folyamatosan, hogy mindent ellopnak, az egyszerű, és a kevésbé iskolázott (gyk. lumpen proli) számára ezek jól hangzó hívószavak, mert több pénzt akar mindenki ugye, de nagyon finoman szólva sem igaz. Erre mondtam azt, hogy biztosan ellopnak minden pénzt, ami épül - igen a stadionok is - az biztosan mind ilyen patyomkin díszlet, mint a hetvenes évek Bukarestje. Erre mondotta volt itt valaki, hogy de nem úgy, hanem kizsákmányolják a munkásokat, mezítláb dolgoztatják őket korbácsos munkafelügyelők, életveszélyes 19. századi gépekkel. Erre mondtam, hogy mi sem egyszerűbb, kimegy, fotó, felrak facebook. Na erre mai napig nem jött válasz. Továbbra is csak a "mindent ellopnak" mantra.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Aki a leghangosabban kiált tolvajt....

Azért az beszédes amikor kérdésre válaszul az hangzik el, hogy nem, ők CSAK az Orbán alatti lopássokkal akarnak foglalkozni.

Különben párszor már leírtam itt is. Igen, lopnak a Fidesz oldalon is, csak az arányokkal van a baj. Mert azt harsogni folyamatosan, hogy mindent ellopnak, az egyszerű, és a kevésbé iskolázott (gyk. lumpen proli) számára ezek jól hangzó hívószavak, mert több pénzt akar mindenki ugye, de nagyon finoman szólva sem igaz. Erre mondtam azt, hogy biztosan ellopnak minden pénzt, ami épül - igen a stadionok is - az biztosan mind ilyen patyomkin díszlet, mint a hetvenes évek Bukarestje. Erre mondotta volt itt valaki, hogy de nem úgy, hanem kizsákmányolják a munkásokat, mezítláb dolgoztatják őket korbácsos munkafelügyelők, életveszélyes 19. századi gépekkel. Erre mondtam, hogy mi sem egyszerűbb, kimegy, fotó, felrak facebook. Na erre mai napig nem jött válasz. Továbbra is csak a "mindent ellopnak" mantra.
A minőség azért más, mint a korábbiaknál. Szegeden a fideszes vezetés készítette a Kárász u díszburkolatát. Mai napig nem kellett hozzányúlni. Botka (vádlott?) folytatta a Guttenberggel...4x szedték fel mert megsüllyedt, felfagyott, eltört (na jahh a legolcsóbb viacolorral). És a műszaki színvonal Lőrincékkel valahogy jobb, a munkásokról egy sztori. Villányban sokáig franciák meg ki tudja kik "borászkodtak". Átvette Csányi tán. Vmelyik ellenzéki orgánum kiment a helyiekkel riportot csinálni, h tuti rossz nekik. Majdnem megverték őket, mert nemigazán egyezett a tapasztalatuk az előre megírt cikkel.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
A Távol-Kelet iskolarendszere nem Herbart rendszere ez így van. Szemléletben vannak távoli hasonlóságok, de ennyi.

Viszont:

Nekem pont az tetszik a "nagyon szakértő" momentum, és társai előadásában, hogy csak a tényeket kerülik nagy ívben.

Tudom, hogy most itt Európában nagy divat a "nem a lexikális tudás a fontos, hanem a kompetencia alapú oktatás.." mantra. Valami van benne, de, az ördög itt is a részletekben lakozik, ugye.

Szedjük szét kicsit ezt a problémát.

1. Magyarország mindig hátul végez a PISA felméréseken. Ez szokott lenni az egyik vád. Én úgy gondolom, hogy ez nem akkora probléma, a PISA felmérés metodikája egy adott oktatás típusnak kedvez, jellemzően azok jönnek jól ki belőle. Nem a PISA-nak kell megfelelni, hanem a helyi viszonyoknak.

3. Amikor egyesek arról beszélnek, hogy a mélyszegénységből érkezők előtt Magyarországon zárva van a felemelkedés útja, MERT nem tudnak bekerülni az egyetemekre, MERT az oktatási rendszer nem készíti fel őket megfelelően, akkor álljunk meg egy pillanatra. A mélyszegénységben élőknél a legnagyobb probléma a motiváció hiánya. Aki ilyet állít, az még nem járt mondjuk Ózdon.
4. A nyelvi képzés. Igen, jó lenne, ha amagyarok is beszélnének három-négy nyelven, de legalább egy idegen nyelv magas szintű ismerete kellene. Csakhogy. Ne dőljünk be az olyan felméréseknek, amik szerint "bezzeg más országokban".

Egyetértek. Pár dologgal kiegészíteném és hálás vagyok, hogy áthoztad ebbe a topicba, mert majd ki is használom, hogy olyat is elmondjak, amivel máshol nem terhelném a topicot.

Valóban, én is úgy látom, hogy a PISA-nak nem kellene akkora jelentőséget tulajdonítani. Én kicsit más szemszögből látom ugyan azt. Megpróbálom magamnak magyarra lefordítani, hogy mit jelent. Lényegében gyakorlatiasságra, életből vett példák megoldási készségére nevelne a kompetencia alapú oktatás. Leírják nekem a tapasztalatoknál, hogy a szakmunkások a felmérésben kb olyan készség szintet produkálnak, mint 6 évvel fiatalabb korú általános iskola 4. osztálya. Mert a 4. osztályban még benne van a 8 osztályos gimik kiváló alapanyaga és az ő átlag felhúzó értéküket nem sikerül 6 év alatt a legrosszabb csoportban bepótolni, miközben amazok meg fénysebességgel haladnak.
Az a tragédia, hogy maguk a kétkezi melósok is ezt elfogadják ténynek. Csak ne fordítsd le nekik a PISA jelentését! Elnézést! Ezek a fiúk és lányok pont szakmájukból adóan -én úgy látom- messze gyakorlatiasabbak. Egy 5 tonnás daru kezelésénél ha te nem tudod látni a súlyközép pontot, ehhez szükséged van például nem csak a fizikára, hanem mértani ismeretekre, akkor iszonyú gyorsan ki fogod kiütni a munkahelyed ablaküvegét, mert libegni fog, a segge leül és a betonon fogod végig húzni... Akár nyersanyag, akár kész termék raktározásánál szintén ha nem tudsz gyakorlati dolgokat, akkor tonnák borulhatnak el.
Hogy ők nem érzik ezt gimnáziumi ötös fizikának, abban egyet értek velük. De hogy a problémák megoldásához egy irodista diplomáshoz képest gyakorlatiasan állnak hozzá, abban én nem vitatkoznék senkivel. 1. megjegyzés - Régen égő volt, ha egy középvezető nem tudta otthon kicserélni a kilincset vagy megszerelni a csapot, esetleg a wc tartályt. Ma divat minden hülyeségért "szakembert" hívni és több tízezer forintot fizetni érte. 2. megjegyzés - Oda adnék egy értelmiségi kezébe egy mérő szalagot, hogy 8 órán keresztül mérjen ki munkadarabokra dolgokat és gyakorlatból tudom, hogy fél métereket hibáznának. Mi a gyakorlat orientált oktatás? Hogy mérj fel 20 egymás után jövő dolgot és az legyen benne a 1,5 mili hibahatárba, ne 20 mili legyen az eltérésed a végére vagy papíron algebrai egyenleteket oldjál meg? Mert utóbbiban valóban jobbak az elit sulik. És ezt mérjük le a PISA felmérésnél. (És minden egyszerű melós tragédiának tartja, mikor meghallja, hogy növelni akarják a szakmunkásban az általános ismeretek tantárgyainak a részarányát. Mindenki egyetért ilyenkor abban, hogy nem ének-zenéből kell több, hanem a szakmai tárgyakból, mert rohamosan konvergálunk a nyugati színvonalhoz és ez a béka seggét jelenti.)
Abszolút nem látom reálisnak a társadalom azon vad képzelgéseit, hogy egy könyvkötőnek, egy lakatosnak meg kéne tanítani mindent, amit egy elit gimnázium kínálhat... plusz még 50%-kal több tananyagot. Mikor, milyen időkeretben? Mi motiválna egy eddig lecsúszó, 2-esekkel bukdácsoló gyereket, hogy fejből tudja az összes sumer uralkodó születésének, halálának és uralkodásának évszámát? (De egyébként a munkagépe karbantartásánál az árammal kapcsolatos fizikai dolgokat megismeri, csak ő ezt szakmának hívja és nem általános műveltségnek.)
Nekem van egy kedvenc viccem. Ha valaki fizikából vagy matematikából egyest kapott, akkor hibázott a tanára. Valahányszor elmondtam ezt a kedvenc bölcsészemnek, kikelt magából, hogy a három leggyűlöltebb tantárgy matematika, fizika, kémia. Ebben a sorrendben. ÉS pont! Vegyem tudomásul, hogy a gyerekek gyűlölik.
Én mindig elmondom, hogy az utcán nem sok olyan embert látok, aki neki megy a lámpaoszlopnak, mert nincs tisztában a fizikával. A magyar iskolarendszer tragédiája, hogy ennél a három tantárgynál olyan dolgot akarunk megtanítani, hogy ha valaki már az iskolába érkezés előtt nem tudja, akkor nem engedném volán mögé ülni egész életében. Átlag 12 év alatt meggyőzzük őket arról, hogy valójában nem tudják. (És ez több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol.)
Most ez lehet nagyon öreges lesz, de én látom azt, hogy a régi szakmunkások is feltűnően több szakszót használnak egymás közötti beszélgetésükben is, mint a most egyetemről kikerülők. Csak egy példa. Beszélgettem egy nyugdíj előtt álló kasznissal, és nem tudott fizikából egy szót. "Várjál!" Én direkt nem mondtam, úgy voltam vele, hogy én tudom, de ennek nem kell. Majd tovább lép rajta és megtudom a mondata végét. Fél perc gondolkodás után kiköpte, hogy centripetális erő. Csak lestem, hogy ha egy most végzett politikustól ilyen szavakat megkövetelsz, akkor hamar gondba kerülsz. (Csak halkan mondom, hogy azért lepődtem meg, mert tudom erről az emberről, hogy iskolába be nem járt. A tanárai visszaemlegetik, hogy mindig egy csavargó volt. Ez volt számomra a döbbenetes, hogy a régi rendszerben is voltak gondok a szakmunkás iskolajárással, az alul motiváltsággal, a tizenéves vagyok szerelembe estem, de szembesült mindenki azzal, hogy ha az elemi dolgokat nem veszi magára, akkor nem fogja érteni azt sem, amit a szakoktató vagy a munkahelyén a kisfőnök magyaráz. Na, ez nagyon gyors eltűnőben van!)

Mondtam, hogy ki fogom használni, hogy áthoztad a témát a biz pol topicba. Pár évvel ezelőtt baráti körben beszélgettünk arról, hogy mennyire kínos valójában, hogy az ellenzék tüntetést szervez arra, hogy a kormány ne kösse az egyetemre bejutást középfokú nyelvvizsgához. (Mert az ő hibája, hogy nem készítette fel a diákokat ennek lerakására. És amúgy milyen vezető az, aki megkövetel valamit, miközben neki sincs középfokú vizsgája?)
Arra kevés szót kell pazarolni -úgy vélem-, hogy felmenő rendszerben változtatták meg a követelményeket, ezek a végzős gyerekek 4 évvel ezelőtt úgy kerültek be a középiskolába, hogy elvileg tökéletesen tisztában kellett lenniük azzal a ténnyel, hogy ha ők nem teszik le a vizsgát, akkor nem mehetnek főiskolára, egyetemre. Próbálják meggyőzni az érveikkel azt a miniszterelnököt, aki a Vasfüggöny rosszabbik oldalán összehasonlíthatatlanul kevesebb lehetőséget kapott korosztályában az angol nyelv tanulására. És aki a szomszédotoknál, Oxfordban angol nyelvű diplomát szerzett.
Én megjegyeztem, hogy ha valaki vinne erre a tüntetésre egy "Winter is coming" táblát, akkor furcsán néznének a tüntető diákok, hogy hát ez is angol? Tőlünk nem ezt kérdezték! Mondom ezt én, aki annak idején szintén megszenvedett az angolussal. És akiknek annak idején a dalok voltak leginkább, amit lefordíthattunk. És papír alapú szótárazás volt! Most hogy a fenébe néz valaki kedvenc külföldi streamert, on-line játékokba mehet nemzetközi szerverekre, és ott az angol lesz a közvetítő nyelv, szakmát nem tudsz tanulni, ha nincs angolod. (Alig jut eszembe néhány kivétel, ahol más nyelvet preferálnak valami speciális dolog miatt.)

Ezek olyan dolgok, amikről egy nyilvános fórumon ritkán szoktam beszélni, mert még számomra is hosszúra sikerül a minimum kommunikáció is. És úgy vagyok vele, hogy a legtöbben úgy is kénytelenek szülőként valami véleményt kialakítani magukban az iskolarendszerről, hamarabb, mint hogy én elmondjam a saját véleményemet. Ez egy ilyen műfaj, ilyen ez a pop szakma. Mint láthattad a korábbi reagomból, a legnagyobb hülyeségekbe néha bele szólok, mert fáj. A többiről meg nem akarok már meggyőzni senkit. :(

Ja, és a többi nép nyelvtudásában is igazad van. Nem rég egy amerikai riporter, Tucker Carlson Magyarországon tartott egy előadást és megjegyezte fél mondatban, hogy tapasztalatai alapján itt mindenki -megállt egy pillanatra, hogy ez alatt azt érti, hogy pincér és a taxi sofőr is- jobban beszél angolul, mint az ő elnökük. Ebben persze sokkal több volt a politika és a kedveskedés, mint a valóság, de azt hiszem, jelezi, hogy egy átlag magyar diák nem kevés időt és energiát fektet a nyelvtanulásra. Még ha elég rokontalan is a nyelvünk. (És emiatt is csodálkozom, amikor egyesek kikelnek amiatt, hogy ne keljen nyelvvizsga meg így meg úgy. Mint mondtam, régen nem tudtál bekerülni 14 évesen egy idegennyelvi közegbe, ma ezernyi lehetőség hív téged a szabadidődben is.)
 
  • Tetszik
Reactions: Lochi F. Echi

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
OFF
A Távol-Kelet iskolarendszere nem Herbart rendszere ez így van. Szemléletben vannak távoli hasonlóságok, de ennyi.

Viszont:

Nekem pont az tetszik a "nagyon szakértő" momentum, és társai előadásában, hogy csak a tényeket kerülik nagy ívben.

Tudom, hogy most itt Európában nagy divat a "nem a lexikális tudás a fontos, hanem a kompetencia alapú oktatás.." mantra. Valami van benne, de, az ördög itt is a részletekben lakozik, ugye.

Szedjük szét kicsit ezt a problémát.

1. Magyarország mindig hátul végez a PISA felméréseken. Ez szokott lenni az egyik vád. Én úgy gondolom, hogy ez nem akkora probléma, a PISA felmérés metodikája egy adott oktatás típusnak kedvez, jellemzően azok jönnek jól ki belőle. Nem a PISA-nak kell megfelelni, hanem a helyi viszonyoknak.
2. Mi mindig arra mutogatunk, hogy bezzeg a Finnek. Biztos remek Finn egyetemek vannak, ámbátor amit én itt látok, Cambridgeben, az az, hogy a felvett hallgatók iszonyatos arányban a Korea/Kína régióból érkeznek. Oxfordiak ugyan ezt mondják. Az egyik nagy baj, hogy a távolkeleti diákok lenyomják a felvételi eljárásban a többieket. Na most, a távol keleten a kompetencia alapú oktatás biztosan nagyon előkelő helyen áll, és biztosan iszonyatosan gyermek központú a rendszer. Vagy nem. Amit én látok, hogy iszonyatosan stresszes gyerekek versenyeznek már a középiskolában, iszonyatos mennyiségű tanulással, folyamatos tesztírással. Mi itt Európában elképzelni nem tudjuk, hogy mennyit tanulnak naponta, hogy jó egyetemre kerüljenek. Akár otthon, akár - ami sokszor még megbecsültebbé teszi őket később otthon - valamelyik rangos külföldi egyetemre. Ha most ezt összevetjük azzal, hogy mely régiók fejlődnek a leg gyorsabban a világban, akkor ez alapján azt kell mondjam, hogy nekünk azt kellene követni oktatásban is. Az más kérdés, hogy a magyar gyerekek ebbe belerokkannának. Viszont az minden, csak nem kompetencia alapú oktatás.
3. Amikor egyesek arról beszélnek, hogy a mélyszegénységből érkezők előtt Magyarországon zárva van a felemelkedés útja, MERT nem tudnak bekerülni az egyetemekre, MERT az oktatási rendszer nem készíti fel őket megfelelően, akkor álljunk meg egy pillanatra. A mélyszegénységben élőknél a legnagyobb probléma a motiváció hiánya. Ezt a hátrányt, hogy otthonról visszatartják őket, az egész környezetük visszatartja őket, ezt nem tudod az oktatással megszüntetni, hacsak nem emeled ki őket ebből a közegből hihetetlenül korán, és rakod be őket egy nevelőszülői rendszerbe. Na ezt helyből elveti minden jogvédőnk, hiszen a gyermeknek a legjobb a családjánál (tényleg?) és mélyen rasszista ha ezt meglépjük. Szerintük. Szerintem meg, ha ott hagyjuk őket akkor esélytelenné válik mindenféle felzárkóztatási kísérlet a következő ötszáz évre minimum. Mindegy mennyi pénzt öntünk a rendszerbe. De, hogy ezt pusztán az oktatással nem lehet kompenzálni az biztos. Aki ilyet állít, az még nem járt mondjuk Ózdon.
4. A nyelvi képzés. Igen, jó lenne, ha amagyarok is beszélnének három-négy nyelven, de legalább egy idegen nyelv magas szintű ismerete kellene. Csakhogy. Ne dőljünk be az olyan felméréseknek, amik szerint "bezzeg más országokban". Jelezném, hogy bármelyik európai országot vesszük alapul a statisztika hihetetlenül félrevezet és sántít. Csak példaként: a szláv nyelvek egymás közti átjárhatósága egy pár fokkal könnyebb, mint mondjuk magyarról bármelyikre, de ugyan ez igaz az angol/német/holland, vagy a spanyol/portugál/olasz/francia vonalon is. Itthon sajnos elmúlt az az időszak, amikor egy gimnáziumi érettségivel szinte automatikusan járt a német + latin nyelvek ismerete is. Igaz akkor még az érettségizettek aránya jóval kisebb volt a társadalmon belül. Ezzel együtt is érdemes lenne átalakítani a nyelvi képzést, és legalább a gimnáziumi érettségi mellé egy nyelv tényleges ismeretét megkövetelni, nem a mai középfokot, az lepkefing, hanem értelmes szinten beszélni a nyelvet. Ugyan akkor annak se dőljünk be, hogy mert pl. a románok is mennyien beszélnek idegen nyelveket, mert ez nem igaz, ők beszélnek románul, meg könnyen tanulnak konyha szintű portugálul/spanyolul/olaszul, (a nagy román nyelvújítás során kissé túltolták a biciklit) de hogy például angolul egy mukkot sem, az biztos. A yes boss az nem nyelvtudás.

ON

Sokan nem is tudják elképzelni, hogy mi megy Kelet-Ázsiában.

Ugye Koreában van az a mondás, hogy aki 15-18 éves kora közt, ezen belül főleg az utolsó évben napi 3 órát alszik, annak van esélye bejutni a SKY-ra, azaz a 3 legjobb egyetem egyikére. Aki 4 órát alszik, az bejuthat egy átlagos egyetemre. Aki 5 órát, vagy többet alszik az elfelejtheti a továbbtanulást.
Ez persze sarkított, de ott tényleg sűrűn elfordul, hogy napi 4-5 órákat alszanak az utolsó évben. Simán 10-12 órás "munkanapokat" nyomnak le a diákok és ez után jön az otthoni tanulás. Nem csak hétköznap. Jogszabállyal kellett korlátozni a magániskolák esti nyitvatartását és a hétvégi oktatást, de még a jogszabályi korlátozást is kijátsszák. Elképesztő mennyiségű munka van az eredményeik mögött.

Ha nem is ennyire durván, de hasonló a helyzet a japánoknál, kínaiaknál, tajvaniaknál, szingapúriaknál is.

Az oktatás kegyetlenül kemény. Vizsga centrikus. Az osztályozási rendszer kettős. Részben egy abszolút skálán mérik, részben pedig versenyvizsga jelleggel a többi diák eredményéhez képest. Tehát nem elég abszolút értelemben jól teljesíteni, a többieknél is jobbnak kell lenni. A ponthatárok is magasabbak, mint nálunk.

A családok a szó szoros értelmében a belerokkanás határáig feszítik az anyagi lehetőségeiket, a gyerekek iskoláztatása érdekében. Sok család a jövedelme 25-30%-át is a gyerekek oktatásra költi. A nagy többség folyamatosan különórákra, felkészítőkre, tehetségfejlesztőkre jár.
Az egész társadalom véresen komolyan veszi az oktatást. A nettó 8 órás központi érettségi-felvételi vizsga idején az autósokat megkérik, hogy kevésbé használják a járművüket a forgalmi dugók és a zaj csökkentése érdekében, viszont a tömegközlekedést maximumra sűrítik. A repülőgépek egy ideig nem szállnak fel. A zajos építkezések leállnak. A rendőrök kint vannak az utakon, és ha egy diák késésben van, vizsgára siet, sokszor rendőri felvezetést kap, vagy motoros futár viszi el. A templomok megtelnek imádkozó szülőkkel.
A gyerekek tisztában vannak azzal, hogy a szüleik és az egész társadalom mekkora áldozatot hoznak a taníttatásuk érdekében. Óriási rajtuk a nyomás. Nem véletlen, hogy világelsők az öngyilkossági rátában, különösen a fiatalok öngyilkossága terén.

Ehhez jön a kelet-ázsiak mérhetően bárki másnál magasabb intelligencia hányadosa.

Szóval a siker receptje náluk: Brutálisan sok munka + drasztikus motiváltság + jó gének + megfelelő anyagi lehetőségek és oktatásra fordított sok pénz (elsősorban nem az állam, hanem a családok részéről).

Nyoma sincs náluk az ultraliberális európai és észak-amerikai tárgyi tudás helyett "kompetencia alapú", "kreativitásra nevelő", "gyerek központú", alternatív oktatásnak.

Viszont az eredmények őket igazolják.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113

„Az is kiderült Müller Cecíliáék adatszolgáltatásából, hogy az augusztustól október végéig megbetegedettek 48%-a oltott. Mi következik ebből?”

Ebből mennyi aki kórházban van? 90% oltatlan, 10%oltott.

Ez következik ebből.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 851
12 234
113
Ez persze sarkított, de ott tényleg sűrűn elfordul, hogy napi 4-5 órákat alszanak az utolsó évben. Simán 10-12 órás "munkanapokat" nyomnak le a diákok és ez után jön az otthoni tanulás. Nem csak hétköznap. Jogszabállyal kellett korlátozni a magániskolák esti nyitvatartását és a hétvégi oktatást, de még a jogszabályi korlátozást is kijátsszák. Elképesztő mennyiségű munka van az eredményeik mögött.
A hatékonysága meg siralmas. 4-5 óra alvással nem lehet érdemben hosszú távon szellemi munkát végezni, új tudást elsajátítani, de sérült embert gyártani igen.
Viszont az eredmények őket igazolják.
Kb. össznépi szenvedéssel sikerül egy aránytalanul kis előnyt kicsikarni. Beteg az egész.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Sokan nem is tudják elképzelni, hogy mi megy Kelet-Ázsiában.

Ugye Koreában van az a mondás, hogy aki 15-18 éves kora közt, ezen belül főleg az utolsó évben napi 3 órát alszik, annak van esélye bejutni a SKY-ra, azaz a 3 legjobb egyetem egyikére. Aki 4 órát alszik, az bejuthat egy átlagos egyetemre. Aki 5 órát, vagy többet alszik az elfelejtheti a továbbtanulást.
Ez persze sarkított, de ott tényleg sűrűn elfordul, hogy napi 4-5 órákat alszanak az utolsó évben. Simán 10-12 órás "munkanapokat" nyomnak le a diákok és ez után jön az otthoni tanulás. Nem csak hétköznap. Jogszabállyal kellett korlátozni a magániskolák esti nyitvatartását és a hétvégi oktatást, de még a jogszabályi korlátozást is kijátsszák. Elképesztő mennyiségű munka van az eredményeik mögött.

Ha nem is ennyire durván, de hasonló a helyzet a japánoknál, kínaiaknál, tajvaniaknál, szingapúriaknál is.

Az oktatás kegyetlenül kemény. Vizsga centrikus. Az osztályozási rendszer kettős. Részben egy abszolút skálán mérik, részben pedig versenyvizsga jelleggel a többi diák eredményéhez képest. Tehát nem elég abszolút értelemben jól teljesíteni, a többieknél is jobbnak kell lenni. A ponthatárok is magasabbak, mint nálunk.

A családok a szó szoros értelmében a belerokkanás határáig feszítik az anyagi lehetőségeiket, a gyerekek iskoláztatása érdekében. Sok család a jövedelme 25-30%-át is a gyerekek oktatásra költi. A nagy többség folyamatosan különórákra, felkészítőkre, tehetségfejlesztőkre jár.
Az egész társadalom véresen komolyan veszi az oktatást. A nettó 8 órás központi érettségi-felvételi vizsga idején az autósokat megkérik, hogy kevésbé használják a járművüket a forgalmi dugók és a zaj csökkentése érdekében, viszont a tömegközlekedést maximumra sűrítik. A repülőgépek egy ideig nem szállnak fel. A zajos építkezések leállnak. A rendőrök kint vannak az utakon, és ha egy diák késésben van, vizsgára siet, sokszor rendőri felvezetést kap, vagy motoros futár viszi el. A templomok megtelnek imádkozó szülőkkel.
A gyerekek tisztában vannak azzal, hogy a szüleik és az egész társadalom mekkora áldozatot hoznak a taníttatásuk érdekében. Óriási rajtuk a nyomás. Nem véletlen, hogy világelsők az öngyilkossági rátában, különösen a fiatalok öngyilkossága terén.

Ehhez jön a kelet-ázsiak mérhetően bárki másnál magasabb intelligencia hányadosa.

Szóval a siker receptje náluk: Brutálisan sok munka + drasztikus motiváltság + jó gének + megfelelő anyagi lehetőségek és oktatásra fordított sok pénz (elsősorban nem az állam, hanem a családok részéről).

Nyoma sincs náluk az ultraliberális európai és észak-amerikai tárgyi tudás helyett "kompetencia alapú", "kreativitásra nevelő", "gyerek központú", alternatív oktatásnak.

Viszont az eredmények őket igazolják.
Én a poroszos nevelés híve vagyok. Minél több izzadság a gyakorlótéren annál kevesebb vér a harctéri. De amit a dél koreaiak csinálnak az már a ló másik oldala, nagyon sokba fog ez még kerülni a társadalomnak már középtávon is. Egyre kevesebb gyerek, elöregedő társadalom, iszonyatos mennyiségű depressziós ember. Nem lesz jó nekik.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 836
39 331
113
Sokan nem is tudják elképzelni, hogy mi megy Kelet-Ázsiában.

Ugye Koreában van az a mondás, hogy aki 15-18 éves kora közt, ezen belül főleg az utolsó évben napi 3 órát alszik, annak van esélye bejutni a SKY-ra, azaz a 3 legjobb egyetem egyikére. Aki 4 órát alszik, az bejuthat egy átlagos egyetemre. Aki 5 órát, vagy többet alszik az elfelejtheti a továbbtanulást.
Ez persze sarkított, de ott tényleg sűrűn elfordul, hogy napi 4-5 órákat alszanak az utolsó évben. Simán 10-12 órás "munkanapokat" nyomnak le a diákok és ez után jön az otthoni tanulás. Nem csak hétköznap. Jogszabállyal kellett korlátozni a magániskolák esti nyitvatartását és a hétvégi oktatást, de még a jogszabályi korlátozást is kijátsszák. Elképesztő mennyiségű munka van az eredményeik mögött.

Ha nem is ennyire durván, de hasonló a helyzet a japánoknál, kínaiaknál, tajvaniaknál, szingapúriaknál is.

Az oktatás kegyetlenül kemény. Vizsga centrikus. Az osztályozási rendszer kettős. Részben egy abszolút skálán mérik, részben pedig versenyvizsga jelleggel a többi diák eredményéhez képest. Tehát nem elég abszolút értelemben jól teljesíteni, a többieknél is jobbnak kell lenni. A ponthatárok is magasabbak, mint nálunk.

A családok a szó szoros értelmében a belerokkanás határáig feszítik az anyagi lehetőségeiket, a gyerekek iskoláztatása érdekében. Sok család a jövedelme 25-30%-át is a gyerekek oktatásra költi. A nagy többség folyamatosan különórákra, felkészítőkre, tehetségfejlesztőkre jár.
Az egész társadalom véresen komolyan veszi az oktatást. A nettó 8 órás központi érettségi-felvételi vizsga idején az autósokat megkérik, hogy kevésbé használják a járművüket a forgalmi dugók és a zaj csökkentése érdekében, viszont a tömegközlekedést maximumra sűrítik. A repülőgépek egy ideig nem szállnak fel. A zajos építkezések leállnak. A rendőrök kint vannak az utakon, és ha egy diák késésben van, vizsgára siet, sokszor rendőri felvezetést kap, vagy motoros futár viszi el. A templomok megtelnek imádkozó szülőkkel.
A gyerekek tisztában vannak azzal, hogy a szüleik és az egész társadalom mekkora áldozatot hoznak a taníttatásuk érdekében. Óriási rajtuk a nyomás. Nem véletlen, hogy világelsők az öngyilkossági rátában, különösen a fiatalok öngyilkossága terén.

Ehhez jön a kelet-ázsiak mérhetően bárki másnál magasabb intelligencia hányadosa.

Szóval a siker receptje náluk: Brutálisan sok munka + drasztikus motiváltság + jó gének + megfelelő anyagi lehetőségek és oktatásra fordított sok pénz (elsősorban nem az állam, hanem a családok részéről).

Nyoma sincs náluk az ultraliberális európai és észak-amerikai tárgyi tudás helyett "kompetencia alapú", "kreativitásra nevelő", "gyerek központú", alternatív oktatásnak.

Viszont az eredmények őket igazolják.
Mi a helyzet Észak Koreában ezen a területen?
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 2361

Guest
Mi a helyzet Észak Koreában ezen a területen?
ha csokolod a nagyvezir segget akor megtanitanak olvasni es irni (gondolkodni mar nem, mert az mar veszelyes a hatalomra)
ha meg nem csokolod neki a ... akor elkuldenek vmi taborba godrot asni amedig elsz, ha jol asol, akor meg katona is lehetsz, az a golyofogo tipusbol.

gyros es hatekony szelekcio. igy kivalasztjak ki a legalkalmasabb hogy belepjen a partba mivel az ott a karrierepites lenyege.