Ha már mindenki memoározik, telesírom Én is a fórumot (csak a rosszra emlékezve, jó libsi szokásként) s megírom a magamét tanár fronton:
Kezdjük az elején Általános iskola:
Első 4 évemben Zsolnay módszerben tanultam, ~20 fővel, ezzel a ~20 fővel együtt végeztem el a 8 osztályt de félidőben megszüntették ezt a rendszert. Amire emlékszem, hogy elég jó eredményeket értünk el mindig, a,b,c osztályok voltak akkor még ~20-20-20 fővel a miénk volt csak Zsolnays, eredmények tekintetében mi vittük mindig a prímet, szavalóverseny, matekverseny, mentem környezetismereti versenyre is, ennyit a jóból 5.-ben, megkaptuk az "új" tanárokat, matek-technika tanárom annyira tett a tanításra, hogy az osztály fele lecsúszott matekból (köztük én is a törtekből, a többi az ment), technikán szó szerint semmit nem csináltunk (volt egy nagy páncélszekrény tele légpuskával azt néha megmutatta, hogy "régen ilyen is vót". Angol-t amikor kezdtük a tanár kb 3-4-5 hét táján egyből el is vette a kedvem a tanulásától, pedig magamtól rájöttem -összekombináltam fejben a school szó jelentését- amikor megkérdeztem, hogy ez tényleg azt jelenti, hogy iskola lazán kijelentette, hogy ne gondolkozzak ilyeneken, majd ahogy haladunk az anyaggal megtudom ezt egy kicsit bunkóbban, Önérzetes gyerek lévén nem is foglalkoztam sokáig az angollal, csak annyit tanultam ami órán megmaradt meg amikor anyámék elővették, hogy tanuljak (ezzel jól eléltem 2-3-as jegyekkel). Angolból 7.-ben kaptunk új tanárt, akkor kezdett rám ragadni mert a tanárnő csak angolul beszélt az órán így kellett villantanom (viszont ténylegesen tanulni középsuli végén kezdtem el). Matekra vissza: amikor kezdtem a 7.-et akkor elment nyugdíjba a régi matektanár, az új mindenkivel íratott egy "szintfelmérőt" egyből kibukott, hogy az osztály túlnyomó többsége gondban van a törtekkel és még pár mással is, a törteket nála kb az első 2-3 matek óra után megértettem, újra jó tanuló lettem matekból.
Olvasni a kötelezőket utáltam, Rejtő bontotta meg a dolgot....
Összességében Általános iskolában jók voltak a tanárok, csak a legfontosabb volt a pocsék, de üsse kő, egy másik rendbe rakta a tudásom.
Középiskola csak a negatív legfontosabbak:
Szintfelmérőkkel kezdtük, angolból a 25-6 főből 6. vagy 7. legjobbat produkáltam (ezen én is meglepődtem), matekból is hasonló helyen végeztem.
Informatika szakra jártam, később fontos lesz. Kémia tanár félévkor lelépett egy szó nélkül külföldre valami fickóhoz, soha többet nem tanultam ezután kémiát (és senki más sem, mert nem találtak kémia tanárt arra az évre, 1 évig volt kémia a suliban).
Matek: első évben egy elég jó matektanárnőnk volt, mind testileg mind tudásilag, következő év szeptemberében pocakkal jött tanítani, addig míg a másik matektanár nem kezd pár napot tanított és elment szülőszabira, az új matektanár kijelentette, hogy Ő előről kezdi az egész anyagot, mert nem tudja, hogy az előző tanár milyen szinten hagyott minket (WTF????????????) így 10. osztályban előről kezdtük a 9.-es anyagot.... 11.-ben kb novemberben jutottunk el a 10.-es anyagig, ekkor a tanárnak volt egy olyan beszólása arra a kérdésünkre, hogy "végig tudjuk-e venni az anyagot érettségiig?" Erre válasz: "Engem nem érdekel, így is-úgyis megkapom a fizetésem". A tanárnő 11. vége felé talán 2 hónappal az év vége előtt felmondott. nyista matek arra az évre. A 12. osztályt szintén új matektanárral kezdtük, akinek volt kb 5 hónapja minusz a szalagavatós készülődős napok meg az érettségi előtt minket 1 hónappal hazaküldtek, hogy otthon tanuljunk, ez arra volt elég, hogy befejeztük a 10.-es anyagot, végigrohant a 11.-es anyagon és soha a büdös életben ki nem nyitottuk a 12.-es matekkönyvet, szóval valahol otthon van egy zsír új 12.-es matekkönyvem.
Angol: semmi extra, viszonylag csinos angoltanárnő, állandóan emelt érettségire akart küldeni, de saját magamon nem éreztem, hogy azt a szintet megütöm, szóval nem mentem. Cserében érettségin, szóbelin nem jutott eszembe a "bill" azaz a számla angol szó, ezért megmondta, hogy személyes rosszallásból lepontoz, mert ilyet nekem tudni kellene.
Fizika: akkoriban vállalható kinézetű fiatal fizikatanárnő, férje valamikor 10. osztály félévkor kapott valami ösztöndíjat a finnekhez/norvégokhoz így kiment vele, a pótlással állandóan filmeket néztünk eleinte fizika témakörből, később Rambó-tól a Népmesékig mindent is.
Informatika:
Én tulajdonképpen 4 évig gépírónak tanultam, 4 évig ment a Office csomag orrba-szájba, 11. második félévében kezdtünk C++ programozni, kibaszott jól ment, ebből lett a baj, 12.-es koromban március 1 előtt, valamikor februárban volt egy szülői, ahol a tanárok megmondták a szülőknek, hogy ki az akit nyugodtan lehet egyetemre küldeni és még ajánlottak is egyetemet. Szerény személyemet és a szüleimet jól feltüzelték, hogy mérnökinfó lesz az ÉN irányom. SPOILER: nem lett....
Érettségi: Matek 57%-al az osztály (25fő) 5. legjobb eredménye, senki nem jutott 70% fölé, Info: 94%, Angol 83%,
Első egyetem: Szeged mérnökinfó:
3-ad magammal mentünk oda, én 3 félév után úgy döntöttem nem húzom mint a taknyot, programozás alapjaiból derült ki nekem, hogy más középiskolákban milyen jó szinten tanították az infót, ott informatika volt, nem pedig office.... Triviális szóval programozás alapjain ismerkedtem meg elsőnek, a tanár a kivetített diasorokat úgy lépdeste át azzal a kijelentéssel, hogy ez maguknak triviális, hogy nem győztem kapkodni a fejem....
Matek dettó, itt is lemaradásom volt, a gimnazistákkal szemben azt ők értették, a középsulisok meg az infót, mi 3-an meg egyiket sem.
Eljött a 3. félév vége, felálltam és elhúztam, mert minden félévben hoztam magammal nehéz tárgyból legalább 1-et, amit miután számolgattam, úgy döntöttem, hogy inkább nem nyújtom magam előtt (végül azt mondom, Én döntöttem helyesen, a többiek szenvedtek még vele, mindannyian sajnos kibuktak később)
Negatívumok++: Számítógépes hálózatok labort egy felsőbbéves tartotta (azok tarthattak labort akik jók voltak az adott tárgyból és az átlaga legalább 4-es volt) probléma, hogy ugyan annak a csajnak udvaroltunk, a csaj végül az enyém lett így megbosszulta magát, a kretén még amikor nem tudta, hogy a csajt már régebben fűzöm mint Ő, eldicsekedett a csajnak, hogy tanítja egy közös ismerősüket (azaz engem) soha az életben nem tudtam volna meg amúgy. Vizsgán a gyakvezetők osztályoztak, megbuktam mint a szar....
Utána el voltam mint hal a vízben, majd 2015-ben elkezdtem egy érősáramú technikusit (jobb munkalehetőségek, több pénz stb...), ekkor jött a kockás inges tüntike 2016 elején, az akkori tanáram leszólták az egészet, és azóta osztom az Ő véleményüket, miszerint a tanárok többsége alkalmatlan az oktatásra, megindokolták, Én osztottam akkor is a véleményüket és ma is.
Kezdjük az elején Általános iskola:
Első 4 évemben Zsolnay módszerben tanultam, ~20 fővel, ezzel a ~20 fővel együtt végeztem el a 8 osztályt de félidőben megszüntették ezt a rendszert. Amire emlékszem, hogy elég jó eredményeket értünk el mindig, a,b,c osztályok voltak akkor még ~20-20-20 fővel a miénk volt csak Zsolnays, eredmények tekintetében mi vittük mindig a prímet, szavalóverseny, matekverseny, mentem környezetismereti versenyre is, ennyit a jóból 5.-ben, megkaptuk az "új" tanárokat, matek-technika tanárom annyira tett a tanításra, hogy az osztály fele lecsúszott matekból (köztük én is a törtekből, a többi az ment), technikán szó szerint semmit nem csináltunk (volt egy nagy páncélszekrény tele légpuskával azt néha megmutatta, hogy "régen ilyen is vót". Angol-t amikor kezdtük a tanár kb 3-4-5 hét táján egyből el is vette a kedvem a tanulásától, pedig magamtól rájöttem -összekombináltam fejben a school szó jelentését- amikor megkérdeztem, hogy ez tényleg azt jelenti, hogy iskola lazán kijelentette, hogy ne gondolkozzak ilyeneken, majd ahogy haladunk az anyaggal megtudom ezt egy kicsit bunkóbban, Önérzetes gyerek lévén nem is foglalkoztam sokáig az angollal, csak annyit tanultam ami órán megmaradt meg amikor anyámék elővették, hogy tanuljak (ezzel jól eléltem 2-3-as jegyekkel). Angolból 7.-ben kaptunk új tanárt, akkor kezdett rám ragadni mert a tanárnő csak angolul beszélt az órán így kellett villantanom (viszont ténylegesen tanulni középsuli végén kezdtem el). Matekra vissza: amikor kezdtem a 7.-et akkor elment nyugdíjba a régi matektanár, az új mindenkivel íratott egy "szintfelmérőt" egyből kibukott, hogy az osztály túlnyomó többsége gondban van a törtekkel és még pár mással is, a törteket nála kb az első 2-3 matek óra után megértettem, újra jó tanuló lettem matekból.
Olvasni a kötelezőket utáltam, Rejtő bontotta meg a dolgot....
Összességében Általános iskolában jók voltak a tanárok, csak a legfontosabb volt a pocsék, de üsse kő, egy másik rendbe rakta a tudásom.
Középiskola csak a negatív legfontosabbak:
Szintfelmérőkkel kezdtük, angolból a 25-6 főből 6. vagy 7. legjobbat produkáltam (ezen én is meglepődtem), matekból is hasonló helyen végeztem.
Informatika szakra jártam, később fontos lesz. Kémia tanár félévkor lelépett egy szó nélkül külföldre valami fickóhoz, soha többet nem tanultam ezután kémiát (és senki más sem, mert nem találtak kémia tanárt arra az évre, 1 évig volt kémia a suliban).
Matek: első évben egy elég jó matektanárnőnk volt, mind testileg mind tudásilag, következő év szeptemberében pocakkal jött tanítani, addig míg a másik matektanár nem kezd pár napot tanított és elment szülőszabira, az új matektanár kijelentette, hogy Ő előről kezdi az egész anyagot, mert nem tudja, hogy az előző tanár milyen szinten hagyott minket (WTF????????????) így 10. osztályban előről kezdtük a 9.-es anyagot.... 11.-ben kb novemberben jutottunk el a 10.-es anyagig, ekkor a tanárnak volt egy olyan beszólása arra a kérdésünkre, hogy "végig tudjuk-e venni az anyagot érettségiig?" Erre válasz: "Engem nem érdekel, így is-úgyis megkapom a fizetésem". A tanárnő 11. vége felé talán 2 hónappal az év vége előtt felmondott. nyista matek arra az évre. A 12. osztályt szintén új matektanárral kezdtük, akinek volt kb 5 hónapja minusz a szalagavatós készülődős napok meg az érettségi előtt minket 1 hónappal hazaküldtek, hogy otthon tanuljunk, ez arra volt elég, hogy befejeztük a 10.-es anyagot, végigrohant a 11.-es anyagon és soha a büdös életben ki nem nyitottuk a 12.-es matekkönyvet, szóval valahol otthon van egy zsír új 12.-es matekkönyvem.
Angol: semmi extra, viszonylag csinos angoltanárnő, állandóan emelt érettségire akart küldeni, de saját magamon nem éreztem, hogy azt a szintet megütöm, szóval nem mentem. Cserében érettségin, szóbelin nem jutott eszembe a "bill" azaz a számla angol szó, ezért megmondta, hogy személyes rosszallásból lepontoz, mert ilyet nekem tudni kellene.
Fizika: akkoriban vállalható kinézetű fiatal fizikatanárnő, férje valamikor 10. osztály félévkor kapott valami ösztöndíjat a finnekhez/norvégokhoz így kiment vele, a pótlással állandóan filmeket néztünk eleinte fizika témakörből, később Rambó-tól a Népmesékig mindent is.
Informatika:
Én tulajdonképpen 4 évig gépírónak tanultam, 4 évig ment a Office csomag orrba-szájba, 11. második félévében kezdtünk C++ programozni, kibaszott jól ment, ebből lett a baj, 12.-es koromban március 1 előtt, valamikor februárban volt egy szülői, ahol a tanárok megmondták a szülőknek, hogy ki az akit nyugodtan lehet egyetemre küldeni és még ajánlottak is egyetemet. Szerény személyemet és a szüleimet jól feltüzelték, hogy mérnökinfó lesz az ÉN irányom. SPOILER: nem lett....
Érettségi: Matek 57%-al az osztály (25fő) 5. legjobb eredménye, senki nem jutott 70% fölé, Info: 94%, Angol 83%,
Első egyetem: Szeged mérnökinfó:
3-ad magammal mentünk oda, én 3 félév után úgy döntöttem nem húzom mint a taknyot, programozás alapjaiból derült ki nekem, hogy más középiskolákban milyen jó szinten tanították az infót, ott informatika volt, nem pedig office.... Triviális szóval programozás alapjain ismerkedtem meg elsőnek, a tanár a kivetített diasorokat úgy lépdeste át azzal a kijelentéssel, hogy ez maguknak triviális, hogy nem győztem kapkodni a fejem....
Matek dettó, itt is lemaradásom volt, a gimnazistákkal szemben azt ők értették, a középsulisok meg az infót, mi 3-an meg egyiket sem.
Eljött a 3. félév vége, felálltam és elhúztam, mert minden félévben hoztam magammal nehéz tárgyból legalább 1-et, amit miután számolgattam, úgy döntöttem, hogy inkább nem nyújtom magam előtt (végül azt mondom, Én döntöttem helyesen, a többiek szenvedtek még vele, mindannyian sajnos kibuktak később)
Negatívumok++: Számítógépes hálózatok labort egy felsőbbéves tartotta (azok tarthattak labort akik jók voltak az adott tárgyból és az átlaga legalább 4-es volt) probléma, hogy ugyan annak a csajnak udvaroltunk, a csaj végül az enyém lett így megbosszulta magát, a kretén még amikor nem tudta, hogy a csajt már régebben fűzöm mint Ő, eldicsekedett a csajnak, hogy tanítja egy közös ismerősüket (azaz engem) soha az életben nem tudtam volna meg amúgy. Vizsgán a gyakvezetők osztályoztak, megbuktam mint a szar....
Utána el voltam mint hal a vízben, majd 2015-ben elkezdtem egy érősáramú technikusit (jobb munkalehetőségek, több pénz stb...), ekkor jött a kockás inges tüntike 2016 elején, az akkori tanáram leszólták az egészet, és azóta osztom az Ő véleményüket, miszerint a tanárok többsége alkalmatlan az oktatásra, megindokolták, Én osztottam akkor is a véleményüket és ma is.