[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 133
113
Na most néztem a M1 híradót és kiderült miről tárgyaltak Moszkvában, aláírták ezt - azt Paks 2-ről. És kiderült, hogy két 1200 MW -os blokkot építenek.

Kezdek megnyugodni, ha 1200 MW-os blokkokról beszélnek tényként. Mivel így csak a VVER-1200/AES-2006 lehet, nem pedig a mostanra már nem túl korszerű VVER-1000.



Paks 2 egy iszonyú korrupciós ügy, ahol fideszesek példátlan gazdagodását akarják kifizettetni az adófizetőkkel évtizedeken át. Az atomerőműre szükség van, de nem így, hogy be van kalkulálva az árba 50% lenyúlt lóvé. Merthogy a többi nagyberuházás alapján a tíz éve még +25%-nyi korrupciós költség mára +50%-ra emelkedett! Lásd, az autópályákat, ahol már négymilliárd fölött tartunk kilométerenként sík vidéken, míg az önköltség a német példák alapján egy-másfélmilliárd között lehet. Valószínűleg két erőművet tudnánk építeni ebből a pénzből. De mivel a korrupció nem küszöbölhető ki egyelőre, így én csak magánerős atomerőmű építést tartok elképzelhetőnek. Építsenek az oroszok saját költségükön, saját tulajdonú erőművet, amihez a magyar államnak semmi köze és az rendben van most.

Le kell állítani a paksi projektet.



Nem, egyáltalán nem kell leállítani. Ennél jobb lehetőségünk akár pénzügyi vonatkozásban is, nem nagyon lenne, lesz.
Kicsit nagyobb transzparencia viszont nem ártana...
Persze azért arra nagyon kíváncsi leszek majd, hogy ha valamelyik mostani ellenzéki párt, vagy belőlük álló koalíció kerül majd kormányra, akkor vajon lesznek-e annyira gerincesek, hogy a titkosított részleteket nyilvánosságra hozzák, vagy akkor már ők is Magyarország stratégiai érdekeire, vagy hasonlóra fognak hivatkozni és marad a titkosítás? Ha utóbbi, akkor két dolog lehet, az egyik, hogy tényleg valami olyan alkut kötöttünk az oroszokkal, ami ugyan nekünk előnyös, de az már nem lenne az, hogy ha kitudódna, a másik pedig, hogy valakik a kormányunkból közpénzből akarnak ismét jól járni, de a következő kormány is le akarja venni a sápot és inkább kussol és elteszi a pénzt, a titkosítás pedig marad.

Az általad 50%-osra becsült lenyúlt pénz ezen projekt esetén viszont nagyon durva túlzás. Nyilván lesz lenyúlás, nem is kevés, valószínűleg százmilliók, de nagyon nem 50%... Hogy miért mondom ezt? A keret ugye 12.5 milliárd euro. Nézd meg, mennyire becsülik a finneknél a költségeket (ugyanolyan blokkot építenek elvileg, csak mi kettőt, ők meg egyet):
http://www.rosatom.ru/en/presscentre/nuclear_industry/94daa900440159f08d859d3f8244696e

Az autópályás részben viszont maximálisan igazad van, iszonyatosan durva lenyúlás ment-megy ott, azért simán ki lehetne (és kellene is) osztani pár tényleges életfogytot...
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
http://www.hidfo.net.ru/2014/12/10/hazank-nem-irta-ala-az-ertetlenkedok-kozos-nyilatkozatat

Magyarország képviselője nem írta alá az értetlenkedők által elfogadott közös nyilatkozatot, Vlagyimir Putyin orosz államfő ugyanis Orbán Viktort és a szerb államfőt egy telefonbeszélgetés során tájékoztatta az előállt új helyzetről.

Mit kapunk ezért? Gyurcsány az EU-val egyeztet, nem jó jel!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
Az általad 50%-osra becsült lenyúlt pénz ezen projekt esetén viszont nagyon durva túlzás.

Nem durva túlzás, hanem a nagy állami projektek "váratlan költségnövekedései" alapján előállt új árszínvonal és annak nem korrupt referenciaárakkal való összehasonlítása alapján becsülhető változás a korrupció szintjében az elmúlt tíz évben. Gyakorlatilag megduplázták a lenyúlt pénzt és a projektköltségek fele már korrupciós költség 2010 óta. Jogos feltételezés, hogy Paks is része ennek a rendszernek.

Tételes összehasonlítás azonos tartalmú projektekkel viszont jó lenne!
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Nem durva túlzás, hanem a nagy állami projektek "váratlan költségnövekedései" alapján előállt új árszínvonal és annak nem korrupt referenciaárakkal való összehasonlítása alapján becsülhető változás a korrupció szintjében az elmúlt tíz évben. Gyakorlatilag megduplázták a lenyúlt pénzt és a projektköltségek fele már korrupciós költség 2010 óta. Jogos feltételezés, hogy Paks is része ennek a rendszernek.

Tételes összehasonlítás azonos tartalmú projektekkel viszont jó lenne!

Ha egy nagy állami beruházásnál költségnövekedést megindokolsz, annak ezer és egy dokumentációja van, visszaellenőrizhető, kinyomozható. Egyébként, ha a szolgáltatás és ellenszolgáltatás arányban áll egymással, akkor az semmiféle kifogással nem illethető. Ilyen értelemben a Gripen szerződés is lenyúlás, hiszen olyan plusz költségeket generált aminek az ellenértékét bár megkaptuk jó drágán, mégse használjuk semmire. Vagy egyes autópályák völgyhidai, és más felesleges építményei, cirkalmas rekvizítumai, amelyek nélkül is bőven ellátja egy pálya a funkcióját. Ha megvalósult, de drága, attól még az nem korrupció, nem úgy mint a meg nem valósult kormányzati negyed ténylegesen lenyúlt 10 milliárdja, különböző szerződések okán.
Paksnál egy kapavágás sem történt, kifizetések főleg nem, a bíróságon a "jogos feltételezés" egyenlő a dupla nullával. Jaj, T. Bíróság ez azért korrupció, mert a megbízást nem az Altus kapta pl. :)))
A konklúzió, hogy adjuk a beruházást külföldieknek, ugye ? Nem baj, ha többszörös áron végzik el, de <b>ők</b> legalább nem korruptak :))))) És így nem a mocskos kormánypárti cégek nyerik el megbízást :)))
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
Valahol írtam, hogy nekem a stílussal is vannak bajaim. Úgy látszik nem csak nekem!
http://valasz.hu/itthon/orban-emiatt-akar-pert-itt-vannak-a-pontos-mondatok-107415

És egy rövid értékelés a végére: agybaj az egész történet. Amerikai részről tisztességtelen, hiszen ha van tudásuk ilyesmiről, akkor kötelességük lenne átadni azt a magyar sajtónak vagy a szerveknek. Nem jogi. Erkölcsi. Gyenge kifogás, hogy ők nem a magyar rendőrség. Nem is nyomozást várnánk tőlük, a gyanújukra okot adó cselekmény megnevezését viszont igen. „Itt és itt ez és ez erről tárgyalt, aminek eredményeképpen ez zsebre rakhatott ennyit és ennyit.” Nagyjából így.

A kormány részéről meg szánalmas az ügy kezelése. Ez a „gyere ki a hóra”- meg „légy férfi”-stílus a kocsmában elmegy. A Parlamentben nem. Nem mintha trágár lenne. Nem az. Nem is bunkóság igazán. Az a baj vele, hogy az így felszólamló mondatait a bolhaköhögéshez teszi hasonlatossá.
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
Panzerfaust 12:23

Meg tudom erősíteni, amit leírtál. Én is vettem részt projektekben. Az EU-s pénzekkel nagyon szigorúan el kell számolni.
Én azt nem tartom korrupciónak, hogy a politikai vezetők igyekeznek helyi magyar vállalkozókat helyzetbe hozni. Életben akarják tartani a cégeket: munkahely, adó miatt. Magyar érdekek miatt.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
Ha egy nagy állami beruházásnál költségnövekedést megindokolsz

Ez a történet nem arról szól, hogy mi van lepapírozva, hanem arról, hogy miért két-háromszorosa hasonló paraméterű európai projektek árának! Az M4-es az alföldön most négymilliárd fölött van, ami már több, mint a völgyhidas-alagutas szakasza az M6-nak.

És a konklúzió pedig az, hogy minden lehetséges beruházást magántőkéből kell megvalósítani, magántulajdonban, mert az állami /önkormányzati részévétel a korrupciót jelenti.
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
Kapja keményen a FIDESZ a saját táborától is. Egyébként én is ugyanezt gondolom. Egyik hülye lépés a másik után. Inkább maradnának csendben, és tennék jobban a dolgukat.
Meg kellene állni egy kicsit, átgondolni a helyzetet: kevesebbet jobban jelszó szerint működni!

http://valasz.hu/publi/meg-annal-is-nagyobb-a-baj-a-fideszben-107435
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<

Ez a történet nem arról szól, hogy mi van lepapírozva, hanem arról, hogy miért két-háromszorosa hasonló paraméterű európai projektek árának! Az M4-es az alföldön most négymilliárd fölött van, ami már több, mint a völgyhidas-alagutas szakasza az M6-nak.

Hát meg kell kérdezni tőlük miért ilyen drágák. Azoktól a portugál, spanyol, osztrák és francia <b>magáncégektől</b> aki az autópályáink zömét építették ...
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
És a konklúzió pedig az, hogy minden lehetséges beruházást magántőkéből kell megvalósítani, magántulajdonban, mert az állami /önkormányzati részévétel a korrupciót jelenti.

Ez egyáltalán nem igaz, amellett, hogy nem is lehetséges.
http://www.napigazdasag.hu/cikk/4336/
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
blogen 12:49

Te ezt honnan veszed. Én egy megyei jogú város önkormányzatánál fejlesztéssel foglalkoztam: nem volt korrupció.
Az megtörtént, hogy a közbeszerzés keretében áron alul is vállalták a vállalkozók, s azután pótmunkákkal feltornászták a rentábilisságig.
Egyébként sokszor ezek az EU-s források olyan hosszú procedúrában érkeztek, hogy az eredetileg beadott költségvetés már kevés volt a megvalósításhoz, az önkormányzatoknak kellett kipótolni, ami - tekintve az önkormányzatok sanyarú pénzügyi helyzetét - nem volt egyszerű történet. Ugyan honnan vettek volna el?
Azt nem mondom, hogy egy-egy eset nem fordulhatott elő (bár én nem tudok ilyenről a saját környezetemből), de s fejlesztések túlnyomó többségénél aligha.
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
Folyt.
Blogen!

Te úgy gondolod, hogy a közösségi fejlesztéseket (közoktatás, egészségügy, közlekedés stb.) a magántőke haszon nélkül finanszírozná?
Ha igen, akkor a szolgáltatás teljes árát beszedné a felhasználóktól. meg egy kis nyereséget is. Gondolj például a szemétszállításra, vízszolgáltatásra stb. Én láttam ilyen cég közgyűlésének jegyzőkönyvét, olyan tiszteletdíjakat tettek zsebre egyesek, hogy a magyar fizetés meg óradíj ahhoz képest aprópénz volt.
Nehogy azt hidd, hogy a piaci alapon működő szolgáltatások beruházások olcsóbban működnek. Az útépítések esetében el tudom képzelni, hogy a vállalkozói láncolat drágítja meg a beruházást. Bár ez részemről, csak feltételezés.
Az is lehet, hogy a nyugati vállalatok esetében a rezsidíj jóval magasabb forintban.
Jó lenne, ha egy szakember, akár közülünk is, tudna erre válaszolni.
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
http://mno.hu/kulfold/goodfriendet-masolja-a-pozsonyi-amerikai-nagykovet-1262532

A szappanopera újabb fejezete:

Elkallódtak az ügyészségi megkeresések?
A hírműsor azzal összefüggésben kereste meg az Egyesült Államok budapesti nagykövetségének ügyvivőjét, valamint az ország igazságügyi minisztériumát, hogy Fazekas Géza, a Legfőbb Ügyészség szóvivője még november végén azt közölte, hogy az amerikai fél nem rendelkezik az október 27-én nekik megküldött levelekkel. Az ügyészség ezután ismét megküldte a levelet Eric Holder igazságügyi miniszternek és André Goodfriend ügyvivőnek. A Híradó André Goodfriendtől egyebek mellett azt kérdezte: meg tudja-e erősíteni, hogy az október 27-én átadott ügyészségi levél elkallódott. Arra is választ vártak, az ügyvivő továbbította-e akár az első, akár a második levelet az amerikai igazságügyi miniszternek, és arra is, hogy ha továbbította, mikor, kapott-e választ, ha pedig nem továbbította, akkor annak mi az oka. A hírműsornak a nagykövetség egyik munkatársa küldött választ, azt közölve: minden kommunikációt, amelyet a Legfőbb Ügyészséggel folytatnak, a megfelelő hivatalos csatornákon kezelnek, a jogi és rendvédelmi ügyek területén történő együttműködésük jól kialakított folyamatainak megfelelően. A Híradó megkereste az Amerikai Egyesült Államok igazságügyi minisztériumát is, hogy a tárca megkapta-e a levelet a budapesti ügyvivőtől, de választ az adásig nem kapott. (MTI)
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Autopályaépitésnél épp az a gond hogy nem az állam végzi...
Az M 6 ért még 10 év mulva is fizetveletsz jó pár milliárd az épitő üzemeltetönek a matricadij bevételek fellett... De a rendörség ingyen ellenőrizze a matricát és fizesse a javítást... Hála ferinek... Ide vezet a kiszervezés...
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
http://valasz.hu/publi/kedves-fidesz-tiszteletet-a-magyaroknak-107441

„Ott van tehát a baj, hogy a Fidesz a népért és a néppel való kormányzás képességének fitogtatása helyett – egyéb ötlet híján – népnevelésbe fogott. Legalábbis lehet úgy értelmezni a cselekedeteit, mintha népet akarna nevelni.”

Ott van tehát a baj, hogy a Fidesz a népért és a néppel való kormányzás képességének fitogtatása helyett – egyéb ötlet híján – népnevelésbe fogott. Legalábbis lehet úgy értelmezni a cselekedeteit, mintha népet akarna nevelni. Még azt is megkövetelné a néptől, hogy ne legyen kiakadva a mesés lakásvagyonokat halmozó politikusokra. Csakhogy ez alapvetően egy szegény ország. Ahol a felső középosztály tagjai sem tudnak úgy élni, hogy 30-40 évesen „családi összefogással” 70–170 milliós ingatlanokat vesznek maguknak vagy pláne a gyerekeiknek a már meglévő nyaralók, szőlőbirtokok mellé. Akkor sem, ha a „szülők egy életen át keményen dolgoztak”. A nép nem irigy, csak ismeri azt a társadalmat, amelyben él. És nem érti, hogy ha Kövér Lászlónak, Szájer Józsefnek, Áder Jánosnak vagy Pokorni Zoltánnak nem tudtak villaügyei lenni, akkor az új politikusi nemzedéknek miért vannak.

A nép tehát bölcs volt 2010-ben, idén tavasszal – és most is bölcs. Több tiszteletet a magyaroknak!
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Folyton azt ismételgetik a hírekben, hogy a Déli Áramlat azért nem épülhet meg mert az nem felelt meg az eu belső szabályzatának. Azaz a gázvezeték többségi tulajdonosa nem lehet a Gazprom, ha ő egyben a beszállító is.

Az Északi Áramlatról ezt írja a wiki:
"Az Északi Áramlat tengeralatti csővezetékét egy erre a célra létrehozott társaság – a Nord Stream AG – üzemelteti. A vállalatot Svájc Zug városában jegyezték be 2005. november 30-án. A részvények 51%-át az orosz Gazprom energetikai vállalat, 15,5–15,5%-át a Wintershall és az E.ON Ruhrgas német gázipari vállalatok, 9%-át a N.V. Nederlandse Gasunie holland társaság és további 9%-t a francia GDF Suez birtokolja."

A Déli Áramlatban is csak ekkora tulajdonrésze lett volna a Gazpromnak. Nagyon nem értem én ezt. Akkor most mi is volt a baj?
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 688
2 392
113
Szerintem a Kőröshegyi völgyhídat nem lehet überelni.

<i>
„A völgyhíd kivitelezési költsége összesen 51,175 milliárd forintot tett ki. A völgyhíddal együtt átadott teljes 14,2 kilométer hosszú autópálya-szakasz 76 milliárd forintba került, ami a fő híd mellett még egy 300 és egy 168 méteres kis völgyhidat is tartalmaz.”
</i>

http://hu.wikipedia.org/wiki/Kőröshegyi_völgyhíd
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
Szerintem a Kőröshegyi völgyhídat nem lehet überelni.

Már überelték az M4-el völgyhíd nélkül, csak egy vacak Tisza-híd van benne, meg a síkság:

M7 köröshegyi völgyhidas szakasz: 5,35 milliárd HUF/km
M4 Abony-Fegyvernek szakasz: 5,51 milliárd HUF/km

Ennyi pénzért völgyhidat is építhetnénk az Alföldön. A különbség csak az, hogy már nincs völgyhíd se benne, csak a pofátlan tolvajlás.
 

ecso

Active Member
2014. szeptember 15.
1 201
0
36
blogen 23:03

Azért egy Tiszán épített híd nem egy vacak. Nemrégen építettek eg gyalogos hidat, az majdnem 2 milliárdba került. És ez csak egy két gyalogsávot tartalmazó híd, aminek a műszaki tartalma lényegesen kisebb, mint egy gépkocsi-forgalmat is bonyolító hídé. És nem volt korrupció, ezt testközelből láttam és állítom.