[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 910
113
Javaslom mi is pereljünk be mindenkit, szép sorban:
Mongóliát Muhiért, Törökországot Mohácsért és a 150 évért, Ausztriát a Habsburg megszállásért, Franciaországot Trianonért, Németországot a megszállásért és a háborús bűneiért Oroszországot szinten, az USA-t a bombázásokért és mert ‘56-ban cserben hagytak bennünket és a sort lehetne a végtelenségig folytatni

https://magyarnemzet.hu/kulfold/ez-csodbe-vinne-magyarorszagot-9341558/
Alaposan megvertek annak idejen, azota is faj a hatam... 1944-2021.
No de ennyi erovel Iranban is pereskedhetnenek vagy Bangladesben, egyiknek sincs koze ahhoz ami egykor errefele tortent.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Javaslom mi is pereljünk be mindenkit, szép sorban:
Mongóliát Muhiért, Törökországot Mohácsért és a 150 évért, Ausztriát a Habsburg megszállásért, Franciaországot Trianonért, Németországot a megszállásért és a háborús bűneiért Oroszországot szinten, az USA-t a bombázásokért és mert ‘56-ban cserben hagytak bennünket és a sort lehetne a végtelenségig folytatni

https://magyarnemzet.hu/kulfold/ez-csodbe-vinne-magyarorszagot-9341558/

Milyen jogon perlik AMERIKAI bíróságon Magyarországot?????
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113

Donáth Anna

20 hrs·

Európai Facebook-törvényre van szükség: fizessen a Facebook a felhasználóknak és a médiának!
Ideje európai szinten szabályozni a nagy technológiai cégeket. Ideje igazságos Facebook-törvényt hozni Európában. A Facebook mára szerves része az életünknek, és ezzel önmagában nincs is probléma, tényleg megkönnyíti a kapcsolattartást. Ami nincs rendben, az az, ahogyan működik. Hétköznapi felhasználóként gyakorlatilag semmilyen szinten nem tudjuk befolyásolni, hogy a Facebook éppen milyen tartalmakat pakol a falunkra - vagy éppen mit hallgat el.
Olyan technológiai óriásplatformmá nőtte ki magát, amely egymagában képes egy kitiltással törölni a múltunkat. Elveszhetnek a fiatalkori képeink, esküvői videóink, családi emlékeink. El tud vágni minket a barátainktól, de üzleti partnereinktől is. Egy pillanat alatt képes kitörölni az évek alatt online felépített teljes személyes és üzleti kapcsolati hálónkat.
A Facebook magáncégként dönt arról, hogy milyen tartalmak mehetnek és milyenek nem, ki posztolhat a felületén és ki nem. Figyelmen kívül hagyja a nemzeti alkotmányokat, az európai szabályozásokat és a társadalmi közmegegyezést a szólásszabadságról. És bármit is lépnek, nincs hova fordulnunk: sehol egy telefonszám, egy email-cím, sehol egy normálisan működő ügyfélszolgálat. A jelenlegi működés csak azoknak a cégeknek jó, amelyeknek a Facebook eladja a felhasználók adatait. A mi adatainkat.
Mára az is világos: a Facebook egyoldalúan vissza is él az adatainkkal. Ezért olyan megoldás kell, ami igazságot szolgáltat nekünk, felhasználóknak.
A Facebooknak fizetnie kell az adathasználatért a felhasználóinak!
Az óriásplatform állításával ellentétben ugyanis nem ingyen van: belőlünk, az adatainkból él. Azaz mi, felhasználók valójában saját magánéletünk kiszolgáltatásával, az időnkkel és figyelmünkkel fizetünk érte. Akkor mégis miért adnánk a Facebooknak vagy éppen a Google-nek mindezt ingyen? Csak azért, mert mindig is így volt? Ideje, hogy változzanak a dolgok: a Facebooknak ideje fizetnie minden felhasználójának az adataink eladásából szerzett profitjából.
És nemcsak a felhasználókat illeti kompenzáció. Az óriásplatformoknak fizetniük kell azoknak az iparágaknak, amiket tönkretettek, miközben használják a tartalmaikat: például a médiának.
Minden erőmmel azért fogok dolgozni, hogy az Európai Unió egy európai Facebook-törvényt alkosson, és változtasson az EU a platformok működésén:
Az óriásplatformok tegyék átláthatóvá az algoritmusaikat, mutassák be, mit miért és miért nem láthatunk.
➡ A reklámbevételeik után fizessenek minden felhasználónak és médiacégnek – azoknak, amikből eddig a pénzt csinálták.
➡ Legyen egy független európai szervezet, amelyhez a felhasználók fordulni tudnak panaszaikkal, és amely kivizsgálja, és ha kell, visszacsinálja az óriásplatformok önhatalmú cenzúráit.
➡ Az óriásplatformokon a szólásszabadságot nem cégeknek, hanem európai és nemzetállami hatóságoknak, illetve bíróságoknak kell szabályoznia és betartatnia.
➡ A felhasználók dönthessék el, hogy mikor, kinek és mennyi adatot adnak át.
➡ Kötelező legyen biztosítani, hogy az adatok, profilok könnyen letölthetőek, költöztethetőek legyenek.
Javaslatom részleteiről a Momentum Mozgalom honlapján olvashatsz https://momentum.hu/a-facebook-fizessen-minden-felhasznalo…/

148163816_265403274942290_627953649100204565_o.jpg




Donáth Anna + HUNDUB :D
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
A teljes cikk:

"

Ideje rendet tenni, mert van miben​

2021-re már egyértelmű, hogy a közösségi oldalak és egyéb webes szolgáltatások nemcsak egyszerű weboldalak, ahol az ismerőseinkkel összekapcsolódhatunk, vagy információkat kereshetünk és cserélhetünk, hanem óriásplatformok, kommunikációs oligopóliumok és bizonyos tekintetben kapuőrök: meghatározzák, hogy ki kivel, hogyan, mikor, miről beszélhet, mikor mit láthat és mit nem. Anélkül, hogy ebbe akármilyen beleszólásunk lenne egyéni vagy állami szinten. Ráadásul sajnos nincs is igazán alternatíva, amire lecserélhetnénk őket, mert már annyira belenőttek az életünkbe. Lehet, hogy valaki tud magának másik platformot keresni, de ha nem tudja oda átvinni a barátait, a képeit és videóit is, akkor az egész nem ér semmit. Ha pedig váltani nem tudunk, akkor egyértelmű, hogy nem bízhatjuk magunkat egy magáncég teljesen átláthatatlan szabályaira és döntéseire.

Bár elsőre nyilván mindenkinek a Facebook jut eszébe a fentiekről, a többi óriásra is igaz: a Google és több másik tech cég is olyan szinten épült be a mindennapjainkba, és olyan mértékben alakítja az életünket, ami már jócskán túlmutat azon, mint hogy egyszerűen profit-orientált szolgáltatóként tekintsünk rájuk. Nyilván különbséget kell tenni a piacon mozgó cégek között, egyértelmű, hogy egy start-up és egy óriás tech cég működése és felelőssége eltér, ezért pontosan ki kell dolgozni, mely cégeket és mely szolgáltatásokat kell szigorúbban szabályozni. Mindazonáltal egyértelműen kijelenthetjük: ahogy most van, az nem jó. Ezt ismerte fel nagyon helyesen az Európai Bizottság is és terjesztett be egy részletes javaslatot arról, hogy hogyan képzeli el az európai polgárok online szabadságának és jogainak védelmét. Egyértelmű, hogy a Bizottság törekvése támogatandó, ugyanakkor az óriásplatformok, kommunikációs oligopóliumok egyeduralmának megtörése kemény küzdelem lesz, amihez európai összefogásra lesz szükség.


Az egyszemélyes világcenzor​

Álljon itt néhány példa a tech cégek igen furcsa és káros döntéseire. A Facebook önkéntes bíróként viselkedve letörölte a szíriai kínzások bizonyítékait taglaló hivatalos dokumentumokat, ellehetetlenítve ezzel súlyos bűnök megismerését egy hivatalos bírósági eljáráson. Az Instagram (mely szintén a Facebook tulajdona) molett modellek fotóit, éppúgy letörölt, mint szoptató anyák képeit. Januárban pedig az egész világsajtót bejárta a hír, hogy Donald Trump amerikai elnök fiókját előbb elérhetetlenné tette, majd végleg törölte a Twitter – és ebben a hírben nem az a lényeg, hogy ezt jól tette-e vagy sem, hanem hogy kontroll nélkül megtehette.

Magyarázat, illetve bocsánatkérés, persze, néha jött. Utólag. De akkor már késő volt, amit egyszer az adatokat tároló cég kiiktat a platformjáról és ezáltal a “köztudatból” is, örökre elveszett. A Facebook magáncégként dönt arról, hogy milyen tartalmak kerülhetnek fel az oldalra és milyenek nem, sokszor fittyet hányva nemzeti, európai vagy bármilyen jogszabályra, alkotmányra és a társadalmi közmegegyezésre. Úgy, hogy semmit nem tudunk arról, hogy kik, mikor és mi alapján döntenek. Nem az a baj, hogy eltávolítanak bizonyos tartalmakat. Természetesen vannak olyan témák, amelyekben a társadalmi közmegegyezés és az azokat tükröző jogszabályok kötelezik őket erre. Senki sem szeretne a falán indokolatlan meztelenséget, erőszakot vagy sokkoló sérüléseket látni.

A baj az, hogy a törlés átláthatatlan, visszavonhatatlan, és az törlés mögötti döntés ellen fellebbezési lehetőség gyakorlatilag nem áll rendelkezésre. Aki bármilyen problémával próbált már a Facebookhoz fordulni, tudja, mennyire cinikusak: csak bejövő üzenetek jönnek az oldaltól, nekik küldeni bármit gyakorlatilag lehetetlen. Nincs egy telefonszám amit felhívhatunk, nincs egy e-mail cím, amire írhatunk és nincs egy ügyfélszolgálat, amit felkereshetünk. Ezek csak azoknak a cégeknek járnak, akiknek az adatainkat eladják.

Ezért átláthatóságra és fellebbezési lehetőségre van szükség. Átláthatóságra a döntésekben: ha szükség is van arra, hogy az oldal néha azonnal cselekedjen, akkor is léteznie kell valamilyen testületnek, hatóságnak, akihez fordulni lehet és ami ezeket a döntéseket felülbírálja. Ennek a szervnek pedig függetlennek kell lennie a Facebooktól. Ahogyan az offline világban is a független bíróság elé visszük a panaszokat, így elvárható lenne, hogy – az online világban ért vélt-, vagy valós sérelmeinket is egy, a tech cégektől független hatóság vizsgálja felül.


Algoritmikus elnyomás​

Nem a tech cégek cenzúrája az egyetlen, ahol átláthatóságra van szükség. A Facebook önkényesen dönti el, milyen tartalmakat láthatunk és miket nem. Zárt, előttünk ismeretlen algoritmussal válogatnak. Aki néha ránézett már olyan barátja falára, aki távol él tőle vagy akivel már régen nem beszélt Facebook-cseten, meglepően tapasztalhatja, hogy nem némult el, csak egyszerűen a mondanivalója nem jelenik meg nekünk.

Persze a rengeteg megtermelt tartalommal kezdeni kell valamit, minden tényleg nem fér ki a falunkra. De azt igenis jogunk van látni, hogy milyen szempontok alapján dönt a Facebook. Ahogy arra is jogunk kellene, hogy legyen, hogy finomhangolhassuk az algoritmust. Hasonlóan igaz ez a reklámokra is. Mindannyian kívántuk már, hogy ne lássuk állandóan a papucs reklámokat, csak mert egyszer majdnem vettünk egyet. Ne legyünk naivak, az, hogy minderre semmi befolyásunk nincs, a hirdetőknek és a Facebooknak jó.

Mi van, ha én eddig egyik oldal politikusát követtem, ezért a Facebook azt hiszi, hogy csak az ő véleménye, cselekvése, politikája érdekel? Alig látom mások bejegyzéseit, esélyem nincs megismerni, hogy másmilyen is lehetne a világ. Pikkpakk szűrőbuborékba, visszhangkamrába kerülünk, kimászni ebből pedig borzasztó nehéz. Arról nem beszélve, hogy ez nemcsak a táptalaja, de egyben legnagyobb erősítője is a hamis, torz információknak, a propagandának és az álhíreknek, azaz társadalmunk szétszakadásának és polarizációjának.

És ha azt gondolnánk, hogy ilyen dolgok véletlenül vagy passzívan történnek, mindenkit el kell keserítsek. Inkább a hanyagság a legtalálóbb, amivel ezt illethetjük. A Facebook ugyanis arra használta a felületét, hogy emberkísérletet folytasson a felhasználókon: több százezer embernek inkább negatív vagy inkább pozitív híreket mutattak, illetve direkt csökkentették a barátoktól származó tartalmakat.

Ez így nem mehet tovább, jogunk van tudni hogy, pontosan hogyan működik az életünket befolyásoló algoritmus.

...

 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113

Fizessen a Facebook minden felhasználójának​

Az algoritmus persze nem magától okosodik gazdái jókedvére. Adatokkal etetik, elképesztő mennyiségben. A mi adatainkkal. A jelenségnek már külön neve is van: megfigyelési kapitalizmus. Az Európai Unió, ahogy a legtöbb ember, az adatgyűjtésre semlegesen tekint. Erre legyinthetünk, nem gond. Pedig a Facebook és az összes többi óriásplatform visszaél az adatokkal. Olyan keletkeztetett adatokat kapcsol össze, amely viselkedés egyértelműen abuzív, mint például: a Mastercarddal kötött szerződések, összekapcsolják a kártyás vásárlásokat a reklámozással, így azt is tudják, mit csinálunk az offline világban. Vagy éppen amikor gigaadatbázist építenek az arcainkból. Mindenféle hozzájárulás nélkül.

Ez a gyakorlat ráadásul régóta folyik, a Facebook üzleti modelljének az alapja. Enélkül mai állapotában működésképtelen lenne az oldal, ebből a szempontból nemcsak a közösségi média felületek megregulázására kell megoldást találnunk. Olyan megoldás kell, ami úgy szolgáltat igazságot a felhasználóknak, hogy közben nem borítja fel a működési modellt.

Ez pedig végtelenül egyszerűen néz ki: a Facebooknak fizetnie kell a felhasználóinak. Az oldal nem ingyen van, belőlünk, az adatainkból él. Mindenkit fel- és kihasználnak, aki regisztrál, látogatja. Sőt, még azokat is követik és profilozzák, akik sosem jártak a Facebookon. Ezért kapitális csúsztatás, hogy az oldal ingyen lenne. Az igazság az, hogy egyáltalán nem ördögtől való az adatok használatának kompenzálása.

A brit versenyhivatal 2020-as jelentése szerint [PDF]a fogyasztók nem kapnak elégséges kompenzációt a figyelmükért és személyes adataik felhasználásáért cserébe”. Miközben, bár a szolgáltatások ingyen vannak, a fogyasztókat nyugodtan lehetne online aktivitásukért díjazni. Vagy legalább dönthessék el, hogy mennyit és milyen adatot – ha egyáltalán – adnak a hirdetők kezébe.

A brit versenyhivatal jelentése szintén egyértelműen megállapítja, hogy mind a Facebook, mind a Google profitja bőven elég arra, hogy évekig (!) értelmezhető összegeket fizessenek a felhasználóiknak. A hivatal szerint a cégek valójában 40-50 százalékos profitot generálnak (természetesen az adófizetéssel sem mindig törődnek), ebből bőven lehetne visszaosztani. És -mint fentebb láttuk-, lenne is miért. Főleg, mert éppúgy nincs hova menekülni előlük, mint ahogyan az adatkezelésben sincs választásunk.

Nem lenne nehéz megoldani, hogy kinek és mennyivel tartozik a Facebook, hiszen a cég pontosan tudja, ki, mikor, mennyi ideig, milyen és hány darab reklámot nézett. Tudja, hiszen ebből él – és pont ez a probléma. Az előnye, hogy így a számlát is könnyedén ki tudja állítani magának. Pontosan így működik ez a Google által tulajdonolt Youtube esetében is, ahol meg tudták oldani hogy – ha a profitjukhoz képest elenyesző mértékben is -, de fizessenek a tartalmat előállító felhasználóknak. A fogyasztók szintén regisztrálhatnak, nincs ebben semmi bonyolult, ez nem lehet kifogás. Sőt, amikor a Facebook saját – politikai – kísérletére kellett, meg tudta oldani, hogy fizessen a felhasználóknak. Természetesen szükség van felső határra, nem akarjuk az embereket feleslegesen a közösségi oldalak elé kötni.

És a médiának…​

Az is egyértelmű, hogy az óriásplatformok digitális hirdetései társadalmi, politikai és kulturális károkat is okoznak, azzal is, hogy csökkentik a hagyományos média bevételi lehetőségeit, ezzel súlyát. Az ellenőrzés nélkül áramoltatott információk a fake news jelensége mellett a média ellenőrzőszerepének megszűnése is valós veszéllyé vált.

Mivel az online újságok és más tartalomszolgáltatók bevételének nagy része korábban reklámokból származott, de a reklámozókat a felhasználóknak ingyenességet hazudó platformok az adatokkal visszaélve elcsábították, a média elesett fő bevételi forrásaitól. Az ausztrál kormány ezért 2020 decemberében úgy döntött, hogy a Facebooknak és a Google-nek fizetnie kell a médiacégeknek – hiszen nagyrészt az ő híreiket használják fel a platformjaikon, hogy a felhasználókat ott tartsák, és reklámokat nézessenek velük. A döntéssel egyetértünk.

Ezért…​

Rövid időn belül EU-s szintű, szabad és igazságos Facebook-törvényre van szükségünk.

A szabályozásba bele kell foglalni, hogy:

  • Az óriásplatformok tegyék átláthatóvá az algoritmusaikat, mutassák be, mit miért és miért nem láthatunk.
  • A reklámbevételeik után fizessenek minden felhasználónak és médiacégnek – azoknak, amikből eddig a pénzt csinálták.
  • Legyen egy független európai szervezet, amelyhez a felhasználók fordulni tudnak panaszaikkal, és amely kivizsgálja, és ha kell, visszacsinálja az óriásplatformok önhatalmú cenzúráit.
  • Az óriásplatformokon a szólásszabadságot nem cégeknek, hanem európai és nemzetállami hatóságoknak, illetve bíróságoknak kell szabályoznia és betartatnia.
  • Minden törlés ellen tiltakozni lehessen nemzeti és európai hatóságnál, minden felfüggesztés perelhető legyen bíróságon.
  • A felhasználok dönthessék el, hogy mikor, kinek és mennyi adatot adnak át.
  • Az óriásplatformok előzetesen mérjék fel, hogy milyen módon lehet visszaélni a felületeikkel és tegyenek jelentést a hatóságoknak a kockázatokról.
  • Kötelező legyen biztosítani, hogy az adatok, profilok könnyen letölthetőek, költöztethetőek legyenek.
  • Az óriásplatformoknak legyen kötelező évente részletes jelentést tenniük a kijelölt hatóság felé, hogy miért és milyen tartalmakat távolítottak el vagy korlátoztak.
"

 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 834
113

Donáth Anna

20 hrs·

Európai Facebook-törvényre van szükség: fizessen a Facebook a felhasználóknak és a médiának!
Ideje európai szinten szabályozni a nagy technológiai cégeket. Ideje igazságos Facebook-törvényt hozni Európában. A Facebook mára szerves része az életünknek, és ezzel önmagában nincs is probléma, tényleg megkönnyíti a kapcsolattartást. Ami nincs rendben, az az, ahogyan működik. Hétköznapi felhasználóként gyakorlatilag semmilyen szinten nem tudjuk befolyásolni, hogy a Facebook éppen milyen tartalmakat pakol a falunkra - vagy éppen mit hallgat el.
Olyan technológiai óriásplatformmá nőtte ki magát, amely egymagában képes egy kitiltással törölni a múltunkat. Elveszhetnek a fiatalkori képeink, esküvői videóink, családi emlékeink. El tud vágni minket a barátainktól, de üzleti partnereinktől is. Egy pillanat alatt képes kitörölni az évek alatt online felépített teljes személyes és üzleti kapcsolati hálónkat.
A Facebook magáncégként dönt arról, hogy milyen tartalmak mehetnek és milyenek nem, ki posztolhat a felületén és ki nem. Figyelmen kívül hagyja a nemzeti alkotmányokat, az európai szabályozásokat és a társadalmi közmegegyezést a szólásszabadságról. És bármit is lépnek, nincs hova fordulnunk: sehol egy telefonszám, egy email-cím, sehol egy normálisan működő ügyfélszolgálat. A jelenlegi működés csak azoknak a cégeknek jó, amelyeknek a Facebook eladja a felhasználók adatait. A mi adatainkat.
Mára az is világos: a Facebook egyoldalúan vissza is él az adatainkkal. Ezért olyan megoldás kell, ami igazságot szolgáltat nekünk, felhasználóknak.
A Facebooknak fizetnie kell az adathasználatért a felhasználóinak!
Az óriásplatform állításával ellentétben ugyanis nem ingyen van: belőlünk, az adatainkból él. Azaz mi, felhasználók valójában saját magánéletünk kiszolgáltatásával, az időnkkel és figyelmünkkel fizetünk érte. Akkor mégis miért adnánk a Facebooknak vagy éppen a Google-nek mindezt ingyen? Csak azért, mert mindig is így volt? Ideje, hogy változzanak a dolgok: a Facebooknak ideje fizetnie minden felhasználójának az adataink eladásából szerzett profitjából.
És nemcsak a felhasználókat illeti kompenzáció. Az óriásplatformoknak fizetniük kell azoknak az iparágaknak, amiket tönkretettek, miközben használják a tartalmaikat: például a médiának.
Minden erőmmel azért fogok dolgozni, hogy az Európai Unió egy európai Facebook-törvényt alkosson, és változtasson az EU a platformok működésén:
Az óriásplatformok tegyék átláthatóvá az algoritmusaikat, mutassák be, mit miért és miért nem láthatunk.
➡ A reklámbevételeik után fizessenek minden felhasználónak és médiacégnek – azoknak, amikből eddig a pénzt csinálták.
➡ Legyen egy független európai szervezet, amelyhez a felhasználók fordulni tudnak panaszaikkal, és amely kivizsgálja, és ha kell, visszacsinálja az óriásplatformok önhatalmú cenzúráit.
➡ Az óriásplatformokon a szólásszabadságot nem cégeknek, hanem európai és nemzetállami hatóságoknak, illetve bíróságoknak kell szabályoznia és betartatnia.
➡ A felhasználók dönthessék el, hogy mikor, kinek és mennyi adatot adnak át.
➡ Kötelező legyen biztosítani, hogy az adatok, profilok könnyen letölthetőek, költöztethetőek legyenek.
Javaslatom részleteiről a Momentum Mozgalom honlapján olvashatsz https://momentum.hu/a-facebook-fizessen-minden-felhasznalo…/

148163816_265403274942290_627953649100204565_o.jpg




Donáth Anna + HUNDUB :D
Meglepő egy ilyen cikket olvasni ettől az embertől... Mondjuk az az elképzelés, hogy az fb nekem fizessen az adataimért, ez egy utópia ez sosem fog megvalósulni (még ha egyet is értek ezzel). Amúgy a többi megvalósítható és szükséges is, mert az óriás tech cégek tényleg túllépték azokat a kereteket ahol már nem lehet figyelmen kívül hagyni a tevékenységeiket. Szükséges a szabályozásuk.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Meglepő egy ilyen cikket olvasni ettől az embertől... Mondjuk az az elképzelés, hogy az fb nekem fizessen az adataimért, ez egy utópia ez sosem fog megvalósulni (még ha egyet is értek ezzel). Amúgy a többi megvalósítható és szükséges is, mert az óriás tech cégek tényleg túllépték azokat a kereteket ahol már nem lehet figyelmen kívül hagyni a tevékenységeiket. Szükséges a szabályozásuk.
Nem kell használni. Ennyi.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Ez is egy megoldás, de kb 2.8 milliárd aktív felhasználója van csak az fb-nek világszerte. Ők nem fognak úgy dönteni, hogy nem használják.
Óh, amikor egy új jobb keresőfelületű születik, ahol kerületre is rákereshetsz, ha meg van adva, simán kimúlik, mint ahogy már lovasság sincs, pedig száz éve még a lövészárkok irányába rohamoztak kivont karddal a kezükben! :)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 008

theo

Well-Known Member
2016. június 1.
2 334
9 635
113
Ez is egy megoldás, de kb 2.8 milliárd aktív felhasználója van csak az fb-nek világszerte. Ők nem fognak úgy dönteni, hogy nem használják.
Évtizedekig, Drábik, meg a többi hasonló ember folyamatosan nyomta a konteókat a világkormányról, de nem vette észre senki, hogy a világkormány már működik.
A social média az, ahonnan nem akar lemaradni senki.
Be regisztrálsz, mert többen mondták, hogy van ilyen, vagy poénos tartalmakért, hobbiból regisztrálsz, esetleg unaloműzésből regisztrálsz, majd szépen folyamatos személyre szabott (végül is egyfajta háttér nyomozásból megtudják mik az orientációid), stimulációval elérik a függőséget.
Később, minden nap úgy érzik az egyes emberek, hogy ha nincsenek rajta lemaradnak valamiről, persze soha semmiről nem maradnak le, de legalább el lehet árasztani az ingereiket a megfelelő cselekvést megalapozó információkkal.

Tehát ennyi, a világkormány már működik ez nem kérdés.
A tech cégek simán, napok alatt a sarokba ültették a legnagyobb katonai hatalom főparancsnokát, tehát kialakult egy alá-fölé rendeltség.
"Te" ezt tudod és utálod, de már függsz tőle.

Kicsit érdemes belegondolni, hogy egy milyen brutális...
Kicsit érdemes belegondolni, hogy mit kapsz cserébe azért, mert social média polgárrá váltál...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 901
35 025
113
Az lesz a vége (szerintem), így fognak majd alapjövedelmet adni, kvázi így veszik rá az alacsony értelmű tömegeket világszerte a "férc" használatára. Fizetnek az "adataidért" ami már amúgy is az övék, persze e-pénzzel, vagy saját kryptovalutával, amit az általuk meghatározott módon és "helyeken" lehet elkölteni. Persze ehhez kell az "ingyennet", "free for all individuals!" lehet, eleinte ezt kapsz az adataidért? Eszi,nem eszi, nem kap mást. Olvashatod és lájkolhatod a "férc-guggol" galaxist, amelyik köszönő viszonyban sincs a valósággal. :eek:
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 910
113

Fizessen a Facebook minden felhasználójának​

Az algoritmus persze nem magától okosodik gazdái jókedvére. Adatokkal etetik, elképesztő mennyiségben. A mi adatainkkal. A jelenségnek már külön neve is van: megfigyelési kapitalizmus. Az Európai Unió, ahogy a legtöbb ember, az adatgyűjtésre semlegesen tekint. Erre legyinthetünk, nem gond. Pedig a Facebook és az összes többi óriásplatform visszaél az adatokkal. Olyan keletkeztetett adatokat kapcsol össze, amely viselkedés egyértelműen abuzív, mint például: a Mastercarddal kötött szerződések, összekapcsolják a kártyás vásárlásokat a reklámozással, így azt is tudják, mit csinálunk az offline világban. Vagy éppen amikor gigaadatbázist építenek az arcainkból. Mindenféle hozzájárulás nélkül.

Ez a gyakorlat ráadásul régóta folyik, a Facebook üzleti modelljének az alapja. Enélkül mai állapotában működésképtelen lenne az oldal, ebből a szempontból nemcsak a közösségi média felületek megregulázására kell megoldást találnunk. Olyan megoldás kell, ami úgy szolgáltat igazságot a felhasználóknak, hogy közben nem borítja fel a működési modellt.

Ez pedig végtelenül egyszerűen néz ki: a Facebooknak fizetnie kell a felhasználóinak. Az oldal nem ingyen van, belőlünk, az adatainkból él. Mindenkit fel- és kihasználnak, aki regisztrál, látogatja. Sőt, még azokat is követik és profilozzák, akik sosem jártak a Facebookon. Ezért kapitális csúsztatás, hogy az oldal ingyen lenne. Az igazság az, hogy egyáltalán nem ördögtől való az adatok használatának kompenzálása.

A brit versenyhivatal 2020-as jelentése szerint [PDF]a fogyasztók nem kapnak elégséges kompenzációt a figyelmükért és személyes adataik felhasználásáért cserébe”. Miközben, bár a szolgáltatások ingyen vannak, a fogyasztókat nyugodtan lehetne online aktivitásukért díjazni. Vagy legalább dönthessék el, hogy mennyit és milyen adatot – ha egyáltalán – adnak a hirdetők kezébe.

A brit versenyhivatal jelentése szintén egyértelműen megállapítja, hogy mind a Facebook, mind a Google profitja bőven elég arra, hogy évekig (!) értelmezhető összegeket fizessenek a felhasználóiknak. A hivatal szerint a cégek valójában 40-50 százalékos profitot generálnak (természetesen az adófizetéssel sem mindig törődnek), ebből bőven lehetne visszaosztani. És -mint fentebb láttuk-, lenne is miért. Főleg, mert éppúgy nincs hova menekülni előlük, mint ahogyan az adatkezelésben sincs választásunk.

Nem lenne nehéz megoldani, hogy kinek és mennyivel tartozik a Facebook, hiszen a cég pontosan tudja, ki, mikor, mennyi ideig, milyen és hány darab reklámot nézett. Tudja, hiszen ebből él – és pont ez a probléma. Az előnye, hogy így a számlát is könnyedén ki tudja állítani magának. Pontosan így működik ez a Google által tulajdonolt Youtube esetében is, ahol meg tudták oldani hogy – ha a profitjukhoz képest elenyesző mértékben is -, de fizessenek a tartalmat előállító felhasználóknak. A fogyasztók szintén regisztrálhatnak, nincs ebben semmi bonyolult, ez nem lehet kifogás. Sőt, amikor a Facebook saját – politikai – kísérletére kellett, meg tudta oldani, hogy fizessen a felhasználóknak. Természetesen szükség van felső határra, nem akarjuk az embereket feleslegesen a közösségi oldalak elé kötni.

És a médiának…​

Az is egyértelmű, hogy az óriásplatformok digitális hirdetései társadalmi, politikai és kulturális károkat is okoznak, azzal is, hogy csökkentik a hagyományos média bevételi lehetőségeit, ezzel súlyát. Az ellenőrzés nélkül áramoltatott információk a fake news jelensége mellett a média ellenőrzőszerepének megszűnése is valós veszéllyé vált.

Mivel az online újságok és más tartalomszolgáltatók bevételének nagy része korábban reklámokból származott, de a reklámozókat a felhasználóknak ingyenességet hazudó platformok az adatokkal visszaélve elcsábították, a média elesett fő bevételi forrásaitól. Az ausztrál kormány ezért 2020 decemberében úgy döntött, hogy a Facebooknak és a Google-nek fizetnie kell a médiacégeknek – hiszen nagyrészt az ő híreiket használják fel a platformjaikon, hogy a felhasználókat ott tartsák, és reklámokat nézessenek velük. A döntéssel egyetértünk.

Ezért…​

Rövid időn belül EU-s szintű, szabad és igazságos Facebook-törvényre van szükségünk.

A szabályozásba bele kell foglalni, hogy:

  • Az óriásplatformok tegyék átláthatóvá az algoritmusaikat, mutassák be, mit miért és miért nem láthatunk.
  • A reklámbevételeik után fizessenek minden felhasználónak és médiacégnek – azoknak, amikből eddig a pénzt csinálták.
  • Legyen egy független európai szervezet, amelyhez a felhasználók fordulni tudnak panaszaikkal, és amely kivizsgálja, és ha kell, visszacsinálja az óriásplatformok önhatalmú cenzúráit.
  • Az óriásplatformokon a szólásszabadságot nem cégeknek, hanem európai és nemzetállami hatóságoknak, illetve bíróságoknak kell szabályoznia és betartatnia.
  • Minden törlés ellen tiltakozni lehessen nemzeti és európai hatóságnál, minden felfüggesztés perelhető legyen bíróságon.
  • A felhasználok dönthessék el, hogy mikor, kinek és mennyi adatot adnak át.
  • Az óriásplatformok előzetesen mérjék fel, hogy milyen módon lehet visszaélni a felületeikkel és tegyenek jelentést a hatóságoknak a kockázatokról.
  • Kötelező legyen biztosítani, hogy az adatok, profilok könnyen letölthetőek, költöztethetőek legyenek.
  • Az óriásplatformoknak legyen kötelező évente részletes jelentést tenniük a kijelölt hatóság felé, hogy miért és milyen tartalmakat távolítottak el vagy korlátoztak.
"

Nekem mindegy mit kavarnak, nincs semmifele profilom, igy torolni se tudjak a gyerekkori emlekeimet. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 834
113
Akkor meg ne sirjanak,vagy keressenek mas alternativat ahova kisirhatjak lelki banatukat.
Szerintem ez nem erről szól, hanem arról, hogy mi az amit egy vállalat (legyen az autógyártó vagy tech cég) megtehet veled mint állampolgárral. Sok a hülye az fb-n? Persze! De ha hagyjuk ezeket a cégeket szabályozás nélkül tevékenykedni, az ki fog hatni rám is, rád is mindenkire. Tök jó példa erre a Trump féle történet. Nem csak az fb és a twitter tiltotta le, hanem olyan hasonló oldalak is amik ilyen vagy olyan módon Zukkerberg üzleti érdekkörébe tartozó oldal volt, és a nyomásgyakorlásának hála meg tudta tenni. Na és most az egy dolog, hogy Trump volt az a személy akit letíltottak, de hol van rá a garancia, hogy holnap vagy holnap után nem téged, engem vagy bárkit le fognak tiltani csak azért mert a véleményeddel nem ért egyet az fb tulajdonosi köre? Érdekképviselet és érdekvédelem. Ez a lényeg.
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 834
113
Évtizedekig, Drábik, meg a többi hasonló ember folyamatosan nyomta a konteókat a világkormányról, de nem vette észre senki, hogy a világkormány már működik.
A social média az, ahonnan nem akar lemaradni senki.
Be regisztrálsz, mert többen mondták, hogy van ilyen, vagy poénos tartalmakért, hobbiból regisztrálsz, esetleg unaloműzésből regisztrálsz, majd szépen folyamatos személyre szabott (végül is egyfajta háttér nyomozásból megtudják mik az orientációid), stimulációval elérik a függőséget.
Később, minden nap úgy érzik az egyes emberek, hogy ha nincsenek rajta lemaradnak valamiről, persze soha semmiről nem maradnak le, de legalább el lehet árasztani az ingereiket a megfelelő cselekvést megalapozó információkkal.

Tehát ennyi, a világkormány már működik ez nem kérdés.
A tech cégek simán, napok alatt a sarokba ültették a legnagyobb katonai hatalom főparancsnokát, tehát kialakult egy alá-fölé rendeltség.
"Te" ezt tudod és utálod, de már függsz tőle.

Kicsit érdemes belegondolni, hogy egy milyen brutális...
Kicsit érdemes belegondolni, hogy mit kapsz cserébe azért, mert social média polgárrá váltál...
Értem mire gondolsz és igen, igazad van renhgeteg ember képtelen meglenni a social media (főleg a fiatalok) nélkül. Azonban van jó néhány ember aki az üzlete miatt van fent az ilyen oldalakon. Nem is kevesen.