[BIZTPOL] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Ukrajna, atom, Afrika(Mali), űripar:
Ha a Siemens nem ad turbinát, majd veszünk a francúzoktól.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Siemens nem turbinat ad, hanem vezerlest, azt viszont szivesen; turbinat a GE (Hungary) adja, ha jol sejtem. A torokok orosz VVERjehez biztosan a GE Power kezdte el gyartani a turbinat jopar eve.
Mellesleg a GE vagy 8-10 eve megvette az Alstom Power and Energy diviziojat szorostul-borostul, majd beleolvasztotta a GE Power & Energybe, ami azota tovabb lett alakitva-szabdalva (GE Wind az Alstom Hydroval lett GE Renewable, az Oil & Gasbol lett kulon GE Gas, GE akarmi, barmi es power convereterek, vagy mi a banat...) Igaz, valami remlik, hogy a nuklearis uzletagat (ami nem a turbina, hanem avezerles sbt) azt meg valami masik francia ceg megvette a GEtol tavaly, szoval a fene tudja. :)
 
Siemens nem turbinat ad, hanem vezerlest, azt viszont szivesen; turbinat a GE (Hungary) adja, ha jol sejtem. A torokok orosz VVERjehez biztosan a GE Power kezdte el gyartani a turbinat jopar eve.
Mellesleg a GE vagy 8-10 eve megvette az Alstom Power and Energy diviziojat szorostul-borostul, majd beleolvasztotta a GE Power & Energybe, ami azota tovabb lett alakitva-szabdalva (GE Wind az Alstom Hydroval lett GE Renewable, az Oil & Gasbol lett kulon GE Gas, GE akarmi, barmi es power convereterek, vagy mi a banat...) Igaz, valami remlik, hogy a nuklearis uzletagat (ami nem a turbina, hanem avezerles sbt) azt meg valami masik francia ceg megvette a GEtol tavaly, szoval a fene tudja. :)
A GE nukleáris üzletágat a vezérléssel meg a turbinával együtt (Arabelle) az EDF vette meg ( magyarán a francia állam).
 
Tudta? - A BMW-akkugyár költségének közel 40 százalékát mi fizetjük
Forrás: https://kuruc.info/r/2/255249/
Már írtam(tuk), a Magyar Állam a beruházáskor itthon elköltött pénz ÁFÁ-ját adja alapvetően "vissza", a többi általában infrastruktúrális beruházás, út vasút és egyéb közművek, ami továbbra is az Állam tulajdonában marad.
 

"...Minél mélyebbek ugyanis a lövészárkok Nyugat és Oroszország között, annál kevésbé éri meg fenntartani a barátság látszatát Moszkvával. A magyar gazdaság ugyanis elsősorban az EU-s piactól függ, és Brüsszelből várjuk azokat a százmilliárdokat is, melyek segíthetnek bennünket kilábalni a koronavírus-járvány és háború (no meg a választás előtti pénzszórás) miatti válságból..."

Ez ugyanaz a régi MSz(M)P-s téves gazdaságfilozófia, mint a Horn-, illetve Medgyesi/Gyurcsány/Bajnai kormányok Fekete János-féle 100% hitelfüggő politikája.
Magyarán, mi azért függünk az EU-s piactól, mert onnan várjuk a pénzt. A hitelt, a segélyt, az alamizsnát, a szokásos uzsorakamatra.
Teljes elköteleződés, nulla önállóság.
Meg se fordul az ilyen emberek fejében, hogy mennyivel fontosabb lenne gazdaságilag, de mind politikailag és még társadalmilag is, ha a mindenkori kurzus a főhelyre nem a segélyeket, hanem az önállóan megtermelt és értékesített termékek utáni bevételt tenné. Magas hozzáadott értékkel.
Rögvest kiderülne, hogy az alacsony hozzáadott értékű autóipari összeszerelő termelés exportján túl (ahol a profit eleve kikerül az országból), nem marad más, csak a mezőgazdaság.
Ez utóbbit viszont pont az imádott EU nyomja el, mert Nyugat fele telített a piac.
Innentől a matek már csak egyféleképp jön ki, mégpedig, ha a mezőgazdaságunk az orosz piacra termelhet.
Mert az már nem az EU, de relatíve nekünk még közel van.

Ezért nem fogadom el, hogy csak mi függhetünk egyoldalúan az EU-tól és akkor is csak koldulnunk szabad, szabadon kereskednünk tilos.

Én nem az ipari összeszerelő munka ellen vagyok. Csak az egyoldalúan EU-s, német autóipari függelmi viszonyt tartom károsnak, alapvetően jó adottságokkal rendelkező mezőgazdasági országként.
És ilyen feltételek mellett bűnnek tartom, hogy ez utóbbit, amit tényleg saját kontroll alatt tudnák művelni, az EU elnyomja, az orosz piacot meg tiltja.
 

"...Minél mélyebbek ugyanis a lövészárkok Nyugat és Oroszország között, annál kevésbé éri meg fenntartani a barátság látszatát Moszkvával. A magyar gazdaság ugyanis elsősorban az EU-s piactól függ, és Brüsszelből várjuk azokat a százmilliárdokat is, melyek segíthetnek bennünket kilábalni a koronavírus-járvány és háború (no meg a választás előtti pénzszórás) miatti válságból..."

Ez ugyanaz a régi MSz(M)P-s téves gazdaságfilozófia, mint a Horn-, illetve Medgyesi/Gyurcsány/Bajnai kormányok Fekete János-féle 100% hitelfüggő politikája.
Magyarán, mi azért függünk az EU-s piactól, mert onnan várjuk a pénzt. A hitelt, a segélyt, az alamizsnát, a szokásos uzsorakamatra.
Teljes elköteleződés, nulla önállóság.
Meg se fordul az ilyen emberek fejében, hogy mennyivel fontosabb lenne gazdaságilag, de mind politikailag és még társadalmilag is, ha a mindenkori kurzus a főhelyre nem a segélyeket, hanem az önállóan megtermelt és értékesített termékek utáni bevételt tenné. Magas hozzáadott értékkel.
Rögvest kiderülne, hogy az alacsony hozzáadott értékű autóipari összeszerelő termelés exportján túl (ahol a profit eleve kikerül az országból), nem marad más, csak a mezőgazdaság.
Ez utóbbit viszont pont az imádott EU nyomja el, mert Nyugat fele telített a piac.
Innentől a matek már csak egyféleképp jön ki, mégpedig, ha a mezőgazdaságunk az orosz piacra termelhet.
Mert az már nem az EU, de relatíve nekünk még közel van.

Ezért nem fogadom el, hogy csak mi függhetünk egyoldalúan az EU-tól és akkor is csak koldulnunk szabad, szabadon kereskednünk tilos.

Én nem az ipari összeszerelő munka ellen vagyok. Csak az egyoldalúan EU-s, német autóipari függelmi viszonyt tartom károsnak, alapvetően jó adottságokkal rendelkező mezőgazdasági országként.
És ilyen feltételek mellett bűnnek tartom, hogy ez utóbbit, amit tényleg saját kontroll alatt tudnák művelni, az EU elnyomja, az orosz piacot meg tiltja.
teljesen igazad van.
Feltétele az EU-s csatlakozásnak a hazai képességek leépítése volt, egy gazdasági csapdába való belépés, mindezt egy kis ajándék pénzért aminek jó részét viszik is ki az országból azonnal.
S ezt a fidesz is jól tudja, nem hiába beszélt erről Orbán a zártkörű sajtótájékoztatón. Van egy halvány sejtésem hogy ki fogunk lépni.

Amúgy ahogy megszabadulna a piacunk az occsó nyugat európai termék dömpingtől, rögtön lendületet kapna a magyar agrárium.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

"...Minél mélyebbek ugyanis a lövészárkok Nyugat és Oroszország között, annál kevésbé éri meg fenntartani a barátság látszatát Moszkvával. A magyar gazdaság ugyanis elsősorban az EU-s piactól függ, és Brüsszelből várjuk azokat a százmilliárdokat is, melyek segíthetnek bennünket kilábalni a koronavírus-járvány és háború (no meg a választás előtti pénzszórás) miatti válságból..."

Ez ugyanaz a régi MSz(M)P-s téves gazdaságfilozófia, mint a Horn-, illetve Medgyesi/Gyurcsány/Bajnai kormányok Fekete János-féle 100% hitelfüggő politikája.
Magyarán, mi azért függünk az EU-s piactól, mert onnan várjuk a pénzt. A hitelt, a segélyt, az alamizsnát, a szokásos uzsorakamatra.
Teljes elköteleződés, nulla önállóság.
Meg se fordul az ilyen emberek fejében, hogy mennyivel fontosabb lenne gazdaságilag, de mind politikailag és még társadalmilag is, ha a mindenkori kurzus a főhelyre nem a segélyeket, hanem az önállóan megtermelt és értékesített termékek utáni bevételt tenné. Magas hozzáadott értékkel.
Rögvest kiderülne, hogy az alacsony hozzáadott értékű autóipari összeszerelő termelés exportján túl (ahol a profit eleve kikerül az országból), nem marad más, csak a mezőgazdaság.
Ez utóbbit viszont pont az imádott EU nyomja el, mert Nyugat fele telített a piac.
Innentől a matek már csak egyféleképp jön ki, mégpedig, ha a mezőgazdaságunk az orosz piacra termelhet.
Mert az már nem az EU, de relatíve nekünk még közel van.

Ezért nem fogadom el, hogy csak mi függhetünk egyoldalúan az EU-tól és akkor is csak koldulnunk szabad, szabadon kereskednünk tilos.

Én nem az ipari összeszerelő munka ellen vagyok. Csak az egyoldalúan EU-s, német autóipari függelmi viszonyt tartom károsnak, alapvetően jó adottságokkal rendelkező mezőgazdasági országként.
És ilyen feltételek mellett bűnnek tartom, hogy ez utóbbit, amit tényleg saját kontroll alatt tudnák művelni, az EU elnyomja, az orosz piacot meg tiltja.
Nem azért függünk az EU-tól mert onnan várjuk a pénzt, hanem mert az export-importunk 70-80% velük bonyolódik. Ennyi.
 
Már írtam(tuk), a Magyar Állam a beruházáskor itthon elköltött pénz ÁFÁ-ját adja alapvetően "vissza", a többi általában infrastruktúrális beruházás, út vasút és egyéb közművek, ami továbbra is az Állam tulajdonában marad.
Tárgy eszköz beruházáskor, főleg ha épület nincs Áfa. A kivitelezés végén bevallod, de abban a pillanatban aktiválod és visszaigényled. Pénz az ablakban
 
  • Tetszik
Reactions: Lelkeslaikus

"...Minél mélyebbek ugyanis a lövészárkok Nyugat és Oroszország között, annál kevésbé éri meg fenntartani a barátság látszatát Moszkvával. A magyar gazdaság ugyanis elsősorban az EU-s piactól függ, és Brüsszelből várjuk azokat a százmilliárdokat is, melyek segíthetnek bennünket kilábalni a koronavírus-járvány és háború (no meg a választás előtti pénzszórás) miatti válságból..."

Ez ugyanaz a régi MSz(M)P-s téves gazdaságfilozófia, mint a Horn-, illetve Medgyesi/Gyurcsány/Bajnai kormányok Fekete János-féle 100% hitelfüggő politikája.
Magyarán, mi azért függünk az EU-s piactól, mert onnan várjuk a pénzt. A hitelt, a segélyt, az alamizsnát, a szokásos uzsorakamatra.
Teljes elköteleződés, nulla önállóság.
Meg se fordul az ilyen emberek fejében, hogy mennyivel fontosabb lenne gazdaságilag, de mind politikailag és még társadalmilag is, ha a mindenkori kurzus a főhelyre nem a segélyeket, hanem az önállóan megtermelt és értékesített termékek utáni bevételt tenné. Magas hozzáadott értékkel.
Rögvest kiderülne, hogy az alacsony hozzáadott értékű autóipari összeszerelő termelés exportján túl (ahol a profit eleve kikerül az országból), nem marad más, csak a mezőgazdaság.
Ez utóbbit viszont pont az imádott EU nyomja el, mert Nyugat fele telített a piac.
Innentől a matek már csak egyféleképp jön ki, mégpedig, ha a mezőgazdaságunk az orosz piacra termelhet.
Mert az már nem az EU, de relatíve nekünk még közel van.

Ezért nem fogadom el, hogy csak mi függhetünk egyoldalúan az EU-tól és akkor is csak koldulnunk szabad, szabadon kereskednünk tilos.

Én nem az ipari összeszerelő munka ellen vagyok. Csak az egyoldalúan EU-s, német autóipari függelmi viszonyt tartom károsnak, alapvetően jó adottságokkal rendelkező mezőgazdasági országként.
És ilyen feltételek mellett bűnnek tartom, hogy ez utóbbit, amit tényleg saját kontroll alatt tudnák művelni, az EU elnyomja, az orosz piacot meg tiltja.
A fentiekkel nagyrészben egyetertek. Viszont azzal nem, hogy külünösebben jó mezőgazdasági adottságaink vannak. Erős maximum is átlagosak. És ehhez az átlagos adottságokhoz sem tartozik, infrastruktúra, elhivatott és képzett munkerő, és piaci lobbi. Összefogásról meg ne is álmodjunk. A nagy büdös valóság az, hogy gyakorlatilag az autógyárakon kívűl semmi értékelhetők sincs.
 
Status
Not open for further replies.