[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 627
102 070
113
Ezt az országot kaszinóként menedzselik: 1500 mrd-ot locsolt el a kormány az akkugyárakra, amik eddig baromi ráfizetésesek és vámháború miatt sokáig azok is maradnak. Az már csak hab a tortán, hogy kínaiakat utáló vám-hívő Trumpnak drukkoltak végig valami ködös és bizonytalan "kivételező" gazdasági együttműködés reményében.
Szóval a Lynx-vásárlás még a racionálisabb döntéseik közé tartozott...
Mennyi ráfizetés van az akksigyárakon ami baromi sok??

Eleve az 1.500 mrd-nál minimum háromszor akkora befektetést vonzott csak ez a szektor. Már az építés alatt nagyrészt adók, járulékok formájában visszaforog az állami tamogatás.

Aztán egy ilyen gyár további befektetéseket generál és háromszor, négyezer annyi további munkahelyet a környéken.
Ami még azoknak is kedvező béralkuban, akiket közvetlenül nem érint a gyár, mert a munkaerőhiány generálta itthon a legdinamikusabb reálbérnövekedést. Mondjuk akár tudtál váltani, mert volt hová több pénzért.

Ha nem mi nyerjük el, máshová megy. Márpedig ahol az akksigyár annak a közelében lesz az autóipar. Nem véletlenül remegtek, remegnek érte Keleten és Nyugaton is, hogy odamenjen. Az hogy az Unió az autóiparban össze -vissza rángatja a kormányt és a folyamatos CO2 kibocsátási szankciókkal, dieselek kitiltásával, vmint az erőltetett elektromos átmenet következetlen támogatásaival qrvanagy zavart okoz, azt látjuk. De majd német helyett dolgozunk kínai vagy amerikai autogyárban. Nekünk tökmind1.

Trump.
Akinek a nyakán tapos a Demokrata adminisztraáció az örül ha lekerül tóla a csizma.
Aztán meglátjuk mennyit bukunk a vámon és mit nyerünk a réven. Egyelőre az látszik könnyebben jutunk levegőhöz és a Demokrata polip nyúlványait ott is kaszabolják és itthon is lehet csipkedni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 353
88 233
113
Mennyi ráfizetés van az akksigyárakon ami baromi sok??

Eleve az 1.500 mrd-nál minimum háromszor akkora befektetést vonzott csak ez a szektor. Már az építés alatt nagyrészt adók, járulékok formájában visszaforog az állami tamogatás.

Aztán egy ilyen gyár további befektetéseket generál és háromszor, négyezer annyi további munkahelyet a környéken.
Ami még azoknak is kedvező béralkuban, akiket közvetlenül nem érint a gyár, mert a munkaerőhiány generálta itthon a legdinamikusabb reálbérnövekedést. Mondjuk akár tudtál váltani, mert volt hová több pénzért.

Ha nem mi nyerjük el, máshová megy. Márpedig ahol az akksigyár annak a közelében lesz az autóipar. Nem véletlenül remegtek, remegnek érte Keleten és Nyugaton is, hogy odamenjen. Az hogy az Unió az autóiparban össze -vissza rángatja a kormányt és a folyamatos CO2 kibocsátási szankciókkal, dieselek kitiltásával, vmint az erőltetett elektromos átmenet következetlen támogatásaival qrvanagy zavart okoz, azt látjuk. De majd német helyett dolgozunk kínai vagy amerikai autogyárban. Nekünk tökmind1.

Trump.
Akinek a nyakán tapos a Demokrata adminisztraáció az örül ha lekerül tóla a csizma.
Aztán meglátjuk mennyit bukunk a vámon és mit nyerünk a réven. Egyelőre az látszik könnyebben jutunk levegőhöz és a Demokrata polip nyúlványait ott is kaszabolják és itthon is lehet csipkedni.
Leépítések vannak némely akkugyárban, mert ha nem tűnt volna fel kicsit ki van a lelke az autóiparnak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 773
47 186
113
Leépítések vannak némely akkugyárban, mert ha nem tűnt volna fel kicsit ki van a lelke az autóiparnak.
+ a gyárak többségében külföldiek dolgoznak illetve a fognak dolgozni és szinte minden alkatrész import lesz. Minimális, közel nulla hazai hozzáadott értéke lesz ezeknek a beruházásoknak. Még annyira sem fognak labdába rúgni a magyar beszállítók mint a német autóiparban: a kínai ellátási láncok sokkal zártabbak mint a németek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 144
69 661
113
nem is feltétlenül az átépítésekre gondoltam, hanem a történelmi események során megsemmisült épületekre.
Én még ezt sem tartom történelemhamosításnak.
Például a Leninék által felrobbantott moszkvai székesegyházat, aminek a helyére Sztálin a Kommunisták Palotáját akarta felhúzni és amely monstrum munkagödrét Hruscsov idején vízzel feltöltve a világ legnagyobb strandmedencéjévé alakították át, a kilencvenes években Jelcinék a legnagyobb córesz idején egy az egyben újraépítették.
Én ezt nem tekintem történelemhamisításnak, pedig egy teljesen megsemmisült épület jött létre újra, az eredeti pompájában.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 588
28 467
113
Én még ezt sem tartom történelemhamosításnak.
Például a Leninék által felrobbantott moszkvai székesegyházat, aminek a helyére Sztálin a Kommunisták Palotáját akarta felhúzni és amely monstrum munkagödrét Hruscsov idején vízzel feltöltve a világ legnagyobb strandmedencéjévé alakították át, a kilencvenes években Jelcinék a legnagyobb córesz idején egy az egyben újraépítették.
Én ezt nem tekintem történelemhamisításnak, pedig egy teljesen megsemmisült épület jött létre újra, az eredeti pompájában.
Persze, ezért mondtam, hogy ambivalens. Mert örülök is neki. De azért a palota visszaépítése mellett (ami OK) pl a József-nádor palotájának újjáépítése lehet túlzás.
 
  • Robot
Reactions: megazez

PPE

Well-Known Member
2019. február 8.
528
2 637
93
"

U.S. Embassy Budapest


1 n. ·


A mai napon az Egyesült Államok és Magyarország magas szintű védelmi munkacsoportot hozott létre, amely a kétoldalú védelmi együttműködés és párbeszéd megerősítése érdekében a NATO-szövetségesekként régóta fennálló partnerségünkre épít. A Szalay-Bobrovniczky Kristóf miniszterrel és más magas rangú magyar tisztviselőkkel folytatott megbeszélései során az Egyesült Államok Európa- és NATO-védelempolitikáért felelős helyettes államtitkára, David Baker kifejezte az Egyesült Államok azon szándékát, hogy szorosabb védelmi együttműködést folytasson magyar szövetségeseinkkel. "


Hoppáhoppá! Már amcsi közvetlen katonai segítség kell, hogy kimaradjunk az ukrajnai "NemNATO Békecsinálásból" !!??

Magyarország és Szlovákia geo-startégiailag kulcspozícióban van, hogy blokkolja a hadművelet Romániai utánpótlását!
Gyakorlatilag csak Mi teszünk keresztbe a projektnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 776
21 405
113
"

U.S. Embassy Budapest


1 n. ·


A mai napon az Egyesült Államok és Magyarország magas szintű védelmi munkacsoportot hozott létre, amely a kétoldalú védelmi együttműködés és párbeszéd megerősítése érdekében a NATO-szövetségesekként régóta fennálló partnerségünkre épít. A Szalay-Bobrovniczky Kristóf miniszterrel és más magas rangú magyar tisztviselőkkel folytatott megbeszélései során az Egyesült Államok Európa- és NATO-védelempolitikáért felelős helyettes államtitkára, David Baker kifejezte az Egyesült Államok azon szándékát, hogy szorosabb védelmi együttműködést folytasson magyar szövetségeseinkkel. "


Hoppáhoppá! Már amcsi közvetlen katonai segítség kell, hogy kimaradjunk az ukrajnai "NemNATO Békecsinálásból" !!??

Magyarország és Szlovákia geo-startégiailag kulcspozícióban van, hogy blokkolja a hadművelet Romániai utánpótlását!
Gyakorlatilag csak Mi teszünk keresztbe a projektnek.
Vaaagy arra hivatkoznak, hogy segítenek kimaradni, és közben trójai falovak lesznek, és így tolnak bele! Ha már Trumpot 4D sakkozónak tartják a hívek, akkor nehogy már még egy ilyen sima csavart se vegyünk figyelembe!
 

Kockás ing

Well-Known Member
2020. február 10.
279
881
93
"

U.S. Embassy Budapest


1 n. ·


A mai napon az Egyesült Államok és Magyarország magas szintű védelmi munkacsoportot hozott létre, amely a kétoldalú védelmi együttműködés és párbeszéd megerősítése érdekében a NATO-szövetségesekként régóta fennálló partnerségünkre épít. A Szalay-Bobrovniczky Kristóf miniszterrel és más magas rangú magyar tisztviselőkkel folytatott megbeszélései során az Egyesült Államok Európa- és NATO-védelempolitikáért felelős helyettes államtitkára, David Baker kifejezte az Egyesült Államok azon szándékát, hogy szorosabb védelmi együttműködést folytasson magyar szövetségeseinkkel. "


Hoppáhoppá! Már amcsi közvetlen katonai segítség kell, hogy kimaradjunk az ukrajnai "NemNATO Békecsinálásból" !!??

Magyarország és Szlovákia geo-startégiailag kulcspozícióban van, hogy blokkolja a hadművelet Romániai utánpótlását!
Gyakorlatilag csak Mi teszünk keresztbe a projektnek.
Szóval csak mi miattunk nincsenek NATO katonák Ukrajnában? o_O
 

Start3

Well-Known Member
2022. április 9.
35
336
53
Leépítések vannak némely akkugyárban, mert ha nem tűnt volna fel kicsit ki van a lelke az autóiparnak.
Igen, most megreccsent az autóipar és nem vonom kétségbe, hogy elbocsátások is vannak de még mindig dolgoznak ott, azaz pozitív a hatása a foglalkoztatásra.

Megépült egy gyár, felvett ötszáz embert majd elküldött kétszázat akkor még mindig háromszázzal többet foglalkoztat mintha ide sem jött volna.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 740
20 884
113
Ha nem mi nyerjük el, máshová megy.

Hova kellett volna ? 1996 óta dolgozom az autógyártásban. A belső égésű motorok mennek tovább, hosszú távon is. Azokat fejlesztik elsősorban. Az elektromos történet 2035-ig látványpékség, amit idióta politikusok, technológiai ismeretek és azok hatásainak hiányában kényszerítenének ki.
Persze, lehet ez a jövő, vagy a hidrogén, majd kiderül. De a technológia és a kiszolgáló infrastruktúra sehol nincs, nem csak nálunk, máshol se. Nem beszélve az áramtermelő kapacitásokról, ami ehhez kellene. Na, az sincs sehol. Senki nem építi ki ezeket 10 év alatt.
Valamint ott az olaj lobbi, ami erősebb mint sokan gondolnák.
Hibrid a következő állomás ebben az iparágban. Majd több évtized és a technológia további fejlődése, aztán esetleg eljutunk az elektromos hajtás tömegessé válásáig.
Holoda Attila szerint több száz évre is elég lehet még az olaj a földön. Na akkor ennek tükrében is érdemes gondolkodni, mi meddig még.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 588
28 467
113
Igen, most megreccsent az autóipar és nem vonom kétségbe, hogy elbocsátások is vannak de még mindig dolgoznak ott, azaz pozitív a hatása a foglalkoztatásra.

Megépült egy gyár, felvett ötszáz embert majd elküldött kétszázat akkor még mindig háromszázzal többet foglalkoztat mintha ide sem jött volna.
Hát. Én nem lennék ilyen optimista. Több cég is van, akinek szállítunk. Több akkugyárba is mentek a termékeik.
Tippelj, hogy hány %-al esett vissza a szállítások száma?
De elárulom: 100.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 588
28 467
113
Akkor tisztázzuk mit nevezel te akkugyárnak. Mert egyelőre két ilyen van nálunk: a Samsung 2 telephellyel és az SK.
És van persze 4-6 üzem amelyek BESZÁLLÍTANAK részegységeket az AKKUGYÁRAKBA.
Igen, pont a nevezett két akkugyárról van szó.
És mivel azt írtam, hogy több akkugyárba (fent nevezett kettő) mentek termékeik, így ezek a cégek nyilván beszállítók.
Remélem segítettem.
 
  • Vicces
Reactions: megazez

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 144
69 661
113
+ a gyárak többségében külföldiek dolgoznak illetve a fognak dolgozni és szinte minden alkatrész import lesz
Ezt a kérdést érdemes mindig abban a kontextusban kezelni, hogy vajon azok a bizonyos külföldiek a magyarok elöl veszik-e el a munkát?

A privatizációs nemzetgazdaság pusztítás, illetve a 90-es évekbeli munkanélküliség utáni 2000-es évekbeli külföldi beruházások interpretálása a mindenkor politikai elit részéről szinte kizárólag a munkahelyteremtés címén ment a nagyközönség felé.
"Lesz meló, a többivel ne törődjetek..."

De mióta Magyarországon munkaerő hiány van, illetve világosan látszik, hogy az állami költségvetés bevételei és az itt megtermelt GDP között köszönőviszony sincs, mert a rengeteg külföldi tulajdonú termelő és szolgáltató-kereskedő cég csak kilapátolja az itt megtermelt profitot, azóta az már nem elég erős politikai érv, hogy "idegenek dolgoznak majd az akkugyárakban!"

Tökmindegy, hogy kiféle "bérböl és fizetésből élő" fog dolgozni a hazai akkugyárakban, ha egyszer ugyanúgy csak annyi haszna lesz belőle az államnak, hogy megadóztatja a bérét, meg a vásárlásai után jövedéki adót szed be.
Talán annyi vesztesége lesz a magyar munkavállaló helyében dolgozó filippínó után, hogy amaz egy munkásszálló átalány rezsijét termeli ki a helyi közüzemi szolgáltatónak, nem pedig a lakásáét.

Ugyanakkor dolgozhatna akárhány ázsiai az időközben külföldre emigrált magyarok helyett, ha maga az akkugyár teljesen, vagy legalább 51%-ban magyar állami tulajdon lehetne.
Akkor máris több folyhatna be a költségvetésbe, mint az iparűzési adó, az agyon adóztatott fizetések és kiskereskedelmi forgalom sarcolása engedi.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 773
47 186
113
Ezt a kérdést érdemes mindig abban a kontextusban kezelni, hogy vajon azok a bizonyos külföldiek a magyarok elöl veszik-e el a munkát?

A privatizációs nemzetgazdaság pusztítás, illetve a 90-es évekbeli munkanélküliség utáni 2000-es évekbeli külföldi beruházások interpretálása a mindenkor politikai elit részéről szinte kizárólag a munkahelyteremtés címén ment a nagyközönség felé.
"Lesz meló, a többivel ne törődjetek..."

De mióta Magyarországon munkaerő hiány van, illetve világosan látszik, hogy az állami költségvetés bevételei és az itt megtermelt GDP között köszönőviszony sincs, mert a rengeteg külföldi tulajdonú termelő és szolgáltató-kereskedő cég csak kilapátolja az itt megtermelt profitot, azóta az már nem elég erős politikai érv, hogy "idegenek dolgoznak majd az akkugyárakban!"

Tökmindegy, hogy kiféle "bérböl és fizetésből élő" fog dolgozni a hazai akkugyárakban, ha egyszer ugyanúgy csak annyi haszna lesz belőle az államnak, hogy megadóztatja a bérét, meg a vásárlásai után jövedéki adót szed be.
Talán annyi vesztesége lesz a magyar munkavállaló helyében dolgozó filippínó után, hogy amaz egy munkásszálló átalány rezsijét termeli ki a helyi közüzemi szolgáltatónak, nem pedig a lakásáét.

Ugyanakkor dolgozhatna akárhány ázsiai az időközben külföldre emigrált magyarok helyett, ha maga az akkugyár teljesen, vagy legalább 51%-ban magyar állami tulajdon lehetne.
Akkor máris több folyhatna be a költségvetésbe, mint az iparűzési adó, az agyon adóztatott fizetések és kiskereskedelmi forgalom sarcolása engedi.
Itt az a nagy baj, hogy nincsenek magas hozzáadott értékű, hazai tulajdonú export képes cégeink - elenyésző a számuk.
Nincs egy olyanunk mint annó a finneknek a Nokia, vagy cseheknek a Tatra, CZ, Skoda (itt nem az autógyárra gondolok, mert az német. Villamos, nehéz gép, stb.). Hasonlót sem sikerült összeizzadni az elcseszett rendszerváltás és privatizáció óta.

Továbbra is mások cuccait szereljük össze, saját exportképes termék alig van.
Itt jön be, hogy mekkora kamu ez a "nemzeti tőkés réteg" című politikai duma! Azok az arcok akik kapcsolatok miatt gazdagodtak meg, sosem lesznek képesek piac, pláne nemzetközi piaci környezetben helyt állni. Nincs rá képességük és akaratuk.
Így viszont sosem lesz igazán nagyobb az "ország tortája" amit el lehet osztani. Ők csak abban jók hogy a kb. ugyanakkor a tortából minél nagyobb szeletet lobbizzanak ki magunknak. Ez lényegében a többiek (99+ %) megkárosításával, adójuk lenyúlásával lehetséges.

Ez a "mások cuccait szereljük össze" modell nagyon keveset hoz és nagyon a végét járja. A kínaik meg még kevesebbet hagynak hozzá tenni, mint a németek: extrém mód zártak az érték láncaik. Nem vagy kínai, akkor egy szögest sem szállíthatsz be. Amúgyis olcsóbb kínából ide reptetni, úsztatni - nem tudsz velük versenyezni amúgy sem! K. figyelnek rá nehogy eltanuld tőlük a technológiát. Ezeket ők is másoktól nyúlták szóval figyelnek rá, hogy ez velük ne történjen meg.
Kb. a föld területet meg az EU-tagságot (vámhatáron belüliséget) adjuk mi - meg hogy szennyezhetnek ide, majd egy másodperc alatt termelik ki a bírság árát, már ha megbüntetik őket egyáltalán (lásd gödi Samsung). Ami az adó bevételeket illeti: k. sok adó kedvezmény miatt nem tudni, hogy mennyire éri ez majd meg. Egyelőre 1500 mrd mínuszban van a projekt Magyarországnak.

Az ott dolgozó külföldiek meg minimálisat fognak költeni itt nálunk, mert amit csak tudnak hazautalnak. Szóval ebből is kisebb bevétele lesz az államnak, mint ha tényleg itt élő emberek dolgoznának ott. Nyilván azokból már nincs elég.

Ez az egész összeszerelősdi a végéhez közeledik: ebből stagnálni lehet, fejlődni nem. Ez a közepes fejlettség csapdája, amiből magasabb hozzáadott értékű SAJÁT termékek előállításával lehetne kitörni. Ehhez meg kiemelkedő oktatás, kiszámítható (nem mutyizós) piaci környezet kell. Ez nálunk egyik sincs, sőt! Ezek csak romlottak.

A vegetálás, épphogy növekedés évtizede jön: egyszerűen a magyar gazdaság alapjai erre elegendőek jelenleg. Az AI pár éven belül mindent felforgat és arra is baromira felkészületlen az ország: k. sok munkahely megy a levesbe...
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 937
23 441
113
Itt az a nagy baj, hogy nincsenek magas hozzáadott értékű, hazai tulajdonú export képes cégeink - elenyésző a számuk.
Nincs egy olyanunk mint annó a finneknek a Nokia, vagy cseheknek a Tatra, CZ, Skoda (itt nem az autógyárra gondolok, mert az német. Villamos, nehéz gép, stb.). Hasonlót sem sikerült összeizzadni az elcseszett rendszerváltás és privatizáció óta.

Továbbra is mások cuccait szereljük össze, saját exportképes termék alig van.
Itt jön be, hogy mekkora kamu ez a "nemzeti tőkés réteg" című politikai duma! Azok az arcok akik kapcsolatok miatt gazdagodtak meg, sosem lesznek képesek piac, pláne nemzetközi piaci környezetben helyt állni. Nincs rá képességük és akaratuk.
Így viszont sosem lesz igazán nagyobb az "ország tortája" amit el lehet osztani. Ők csak abban jók hogy a kb. ugyanakkor a tortából minél nagyobb szeletet lobbizzanak ki magunknak. Ez lényegében a többiek (99+ %) megkárosításával, adójuk lenyúlásával lehetséges.

Ez a "mások cuccait szereljük össze" modell nagyon keveset hoz és nagyon a végét járja. A kínaik meg még kevesebbet hagynak hozzá tenni, mint a németek: extrém mód zártak az érték láncaik. Nem vagy kínai, akkor egy szögest sem szállíthatsz be. Amúgyis olcsóbb kínából ide reptetni, úsztatni - nem tudsz velük versenyezni amúgy sem! K. figyelnek rá nehogy eltanuld tőlük a technológiát. Ezeket ők is másoktól nyúlták szóval figyelnek rá, hogy ez velük ne történjen meg.
Kb. a föld területet meg az EU-tagságot (vámhatáron belüliséget) adjuk mi - meg hogy szennyezhetnek ide, majd egy másodperc alatt termelik ki a bírság árát, már ha megbüntetik őket egyáltalán (lásd gödi Samsung). Ami az adó bevételeket illeti: k. sok adó kedvezmény miatt nem tudni, hogy mennyire éri ez majd meg. Egyelőre 1500 mrd mínuszban van a projekt Magyarországnak.

Az ott dolgozó külföldiek meg minimálisat fognak költeni itt nálunk, mert amit csak tudnak hazautalnak. Szóval ebből is kisebb bevétele lesz az államnak, mint ha tényleg itt élő emberek dolgoznának ott. Nyilván azokból már nincs elég.

Ez az egész összeszerelősdi a végéhez közeledik: ebből stagnálni lehet, fejlődni nem. Ez a közepes fejlettség csapdája, amiből magasabb hozzáadott értékű SAJÁT termékek előállításával lehetne kitörni. Ehhez meg kiemelkedő oktatás, kiszámítható (nem mutyizós) piaci környezet kell. Ez nálunk egyik sincs, sőt! Ezek csak romlottak.

A vegetálás, épphogy növekedés évtizede jön: egyszerűen a magyar gazdaság alapjai erre elegendőek jelenleg. Az AI pár éven belül mindent felforgat és arra is baromira felkészületlen az ország: k. sok munkahely megy a levesbe...
Amit te itt előadtál, az a minden szarizmus.
Ami persze nem igaz.
De ez nem azt jelenti, hogy a másik véglet a való.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 566
12 218
113
Amit te itt előadtál, az a minden szarizmus.
Ami persze nem igaz.
De ez nem azt jelenti, hogy a másik véglet a való.
Mi NEM szarizmus???
Az iparunkat elhordták, a műszaki kultúra is elsilányul, nemcsak a Ratkó gyerekek, hanem a Ratkó unokák is kihalnak hamarosan! Az oktatás -ami nélkül nincs hozzáadott érték- katasztrófa, lásd molni és ozy írásait! A multinak csak droidok kellenek...
Én nem látom még a szándékát sem a gazdaságszerkezet átállitására...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 144
69 661
113
Itt az a nagy baj, hogy nincsenek magas hozzáadott értékű, hazai tulajdonú export képes cégeink - elenyésző a számuk.
Nincs egy olyanunk mint annó a finneknek a Nokia, vagy cseheknek a Tatra, CZ, Skoda (itt nem az autógyárra gondolok, mert az német. Villamos, nehéz gép, stb.). Hasonlót sem sikerült összeizzadni az elcseszett rendszerváltás és privatizáció óta.

Továbbra is mások cuccait szereljük össze, saját exportképes termék alig van.
Itt jön be, hogy mekkora kamu ez a "nemzeti tőkés réteg" című politikai duma! Azok az arcok akik kapcsolatok miatt gazdagodtak meg, sosem lesznek képesek piac, pláne nemzetközi piaci környezetben helyt állni. Nincs rá képességük és akaratuk.
Így viszont sosem lesz igazán nagyobb az "ország tortája" amit el lehet osztani. Ők csak abban jók hogy a kb. ugyanakkor a tortából minél nagyobb szeletet lobbizzanak ki magunknak. Ez lényegében a többiek (99+ %) megkárosításával, adójuk lenyúlásával lehetséges.

Ez a "mások cuccait szereljük össze" modell nagyon keveset hoz és nagyon a végét járja. A kínaik meg még kevesebbet hagynak hozzá tenni, mint a németek: extrém mód zártak az érték láncaik. Nem vagy kínai, akkor egy szögest sem szállíthatsz be. Amúgyis olcsóbb kínából ide reptetni, úsztatni - nem tudsz velük versenyezni amúgy sem! K. figyelnek rá nehogy eltanuld tőlük a technológiát. Ezeket ők is másoktól nyúlták szóval figyelnek rá, hogy ez velük ne történjen meg.
Kb. a föld területet meg az EU-tagságot (vámhatáron belüliséget) adjuk mi - meg hogy szennyezhetnek ide, majd egy másodperc alatt termelik ki a bírság árát, már ha megbüntetik őket egyáltalán (lásd gödi Samsung). Ami az adó bevételeket illeti: k. sok adó kedvezmény miatt nem tudni, hogy mennyire éri ez majd meg. Egyelőre 1500 mrd mínuszban van a projekt Magyarországnak.

Az ott dolgozó külföldiek meg minimálisat fognak költeni itt nálunk, mert amit csak tudnak hazautalnak. Szóval ebből is kisebb bevétele lesz az államnak, mint ha tényleg itt élő emberek dolgoznának ott. Nyilván azokból már nincs elég.

Ez az egész összeszerelősdi a végéhez közeledik: ebből stagnálni lehet, fejlődni nem. Ez a közepes fejlettség csapdája, amiből magasabb hozzáadott értékű SAJÁT termékek előállításával lehetne kitörni. Ehhez meg kiemelkedő oktatás, kiszámítható (nem mutyizós) piaci környezet kell. Ez nálunk egyik sincs, sőt! Ezek csak romlottak.

A vegetálás, épphogy növekedés évtizede jön: egyszerűen a magyar gazdaság alapjai erre elegendőek jelenleg. Az AI pár éven belül mindent felforgat és arra is baromira felkészületlen az ország: k. sok munkahely megy a levesbe...
Mi NEM szarizmus???
Az iparunkat elhordták, a műszaki kultúra is elsilányul, nemcsak a Ratkó gyerekek, hanem a Ratkó unokák is kihalnak hamarosan! Az oktatás -ami nélkül nincs hozzáadott érték- katasztrófa, lásd molni és ozy írásait! A multinak csak droidok kellenek...
Én nem látom még a szándékát sem a gazdaságszerkezet átállitására...
Amiket leírtok, azok tények, de csak okozatok.

Az ok, ami idevezetett, az a magyar gazdaság letérdelése, letérdeltetése.
Kádár ősbűne ez, hogy a 70-es évek közepétől sorra jövő, megfogalmazott, de sokszor csak az asztalfióknak megírt jelentések ellenére (hiányában) lényegében végzetesen eladósította az egész országot vagy száz évre (kezdte mindezt már a hatvanas évek első felétől...)

Nem tudott és nem is mert meglépni semmiféle szerkezetátalakítást, áremelést, mert betegesen rettegett a népharagtól. A nyolcvanas évek elejére a légzési nehézségei miatt kezdett mentálisan hanyatlani, miközben a szovjetek már levették rólunk a kezüket.
Moszkva már nem akarta tovább fizetni a KGST államok adósságait, de már nem is ellenezte azt, hogy például a szovet olajat finomítva jó pénzért mi adjuk el. 1981-ben számos "baráti" ország, köztük Líbia elkezdte kivonni a bankbetéteit az MNB-ből, 82 májusában államcsőd közelébe került az ország, az IMF csatlakozási díjunkat, mintegy 100 millió dollárt a Kínai Népköztársaság hitelezte meg!
Mindeközben Kádár lényegében csak annyit tett, hogy rendre elküldte Fekete Jánost kalapozni, jobbára New York-ba, ami eredményeként az ország az 1990-es első szabad választások idejére úgy eladósodott, hogy komolyan felmerült, hogy biztos befutó SzDSz által az Ellenzéki Kerekasztal egyeztetéseken is benyújtott javaslata szerint az adósságállomány renezése érdekében a magyar állami közvagyont idegenítették volna el!
És visszahaladva az időben, 1988-ban már megvolt az MSzMP "reformer" tagozata által keresztül vitt társasági törvény módosítás, amely révén megszűnt a vegyesvállalatok kötelezősége, azaz a külföldi befektető immáron 100% saját tulajdont érhetett el idehaza.
Mindezt úgy, hogy a Magyar Népköztársaságot már a 80-as évek legelején egy CIA jelentés kifejezetten jó befektetési terepnek írt le, mivel a KGST tagállamok esetében egyedül itt volt mód a befektetett tőkét akár 100%-ban kivonni.
És erre jött a társasági törvény liberalizációja, majd a teljes államadósság kibukása, illetve az a fricska, hogy ugyan mégse a Nyugaton favorizált SzDSz nyerte az első szabad választásokat, de mégis "kormányzói tényező" lehetett, mivel az egypártrendszer örökségeként szinte minden, még a költségvetési törvény is 2/3-os volt, azaz az MDF vezette kormánykoalíció lényegében nem tudott kormányozni. Ezért kellett az MDF - SzDSz paktum, ami az 1990 őszi taxisblokád idejére már fel lett rúgva.
Gyakorlatilag a nemzet immunrendszere, mozgástere lenullázódott, az 1991 tavaszától beindult délszláv háború tönkretette az alternatív kereskedelmi útvonalainkat, a gazdaság mélyponton, a Szovjetúnió megszűnt, Oroszország csődbe ment, a hiteleket meg vissza kellett fizetni valamiből.

Az 1994-ben színre lépett "szakértői kormány", vagyis az MSzP - SzDSz koalíció 1995-ben fejest ugrott a Bokros-csomagba, majd beindult a magyar nemzetgazdaság teljes eltékozlása, illetve ezzel párhuzamosan a gazdaságpolitikai mozgástér teljes beszűkülése révén a németek gyarmatává silányítása.
Ennek folyományaként és ilyen képességekkel, strutúrával, lényegében letolt gatyával csatlakoztunk az EU-hoz 2004-ben. Az EU pedig maga Németország.

És most próbáljon meg bárki is fajsúlyos, szuverén és prosperatív magyar nemzetgazdaságot felépíteni a németek gyarmataként. Úgy, hogy technikailag 1957 óta folyamatosan külföldi kölcsönökből, hitelekből, az azokra felvett hitelekből tengődik az ország.
Folyamatosan kompromittált, lekötelezett, függelmi helyzetben vagyunk.
Állandóan utol akarjuk érni a fejlett Nyugatot, miközben nem akarjuk látni, hogy az miért, mitől, kinek az olcsó kulimunkájától fejettebb, mint mi.
Próbálj csak meg te egy magyar Audi- BMW-, Mercedes gyárat alapítani, piacra vezetni és ott megtartani a nagy német ipar árnyékában!
És ez csak az autóipar...

Egyszerűen azt kell megnézni, hogy a mindenkori magyar kormánynak miképp van lehetősége fajsúlyos tőkéhez jutni úgy, hogy az nem hitel és nem tulajdonszerzéssel, elidegenítődéssel járó külföldi befektetés, hanem külső érdekellentétek okozta támadások ellen biztonságosan elszigetelt, szuverén felhasználható magyar tőke.
Ugye milyen nehéz?

És akkor az milyen nehéz, hogy a prosperatív nyugati gazdaságok egy-egy releváns és kellő bevételt hozó termelői szegmenséből idehaza is meghonosítsunk párat de úgy, hogy azon teljes magyar kontroll van az alapanyag beszerzéstől kezdve a gyártáson át a piacon tartásig.
Érdemes megnézni, hogy manapság csak Kína volt az egyetlen, aki ilyesmire képes volt, mégpedig a hatalmas német, japán, koreai és amerikai autóiparral szemben, de ehhez távolság, kulturális szuverenitás és némi rámenős "sportszerűtlenség" továbbá poltikai (atomhatalmi) státusz is kellett.

Csak mindezek ismeretében sajnáltassuk, illetve ostorozzuk magunkat.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 566
12 218
113
Amiket leírtok, azok tények, de csak okozatok.

Az ok, ami idevezetett, az a magyar gazdaság letérdelése, letérdeltetése.
Kádár ősbűne ez, hogy a 70-es évek közepétől sorra jövő, megfogalmazott, de sokszor csak az asztalfióknak megírt jelentések ellenére (hiányában) lényegében végzetesen eladósította az egész országot vagy száz évre (kezdte mindezt már a hatvanas évek első felétől...)

Nem tudott és nem is mert meglépni semmiféle szerkezetátalakítást, áremelést, mert betegesen rettegett a népharagtól. A nyolcvanas évek elejére a légzési nehézségei miatt kezdett mentálisan hanyatlani, miközben a szovjetek már levették rólunk a kezüket.
Moszkva már nem akarta tovább fizetni a KGST államok adósságait, de már nem is ellenezte azt, hogy például a szovet olajat finomítva jó pénzért mi adjuk el. 1981-ben számos "baráti" ország, köztük Líbia elkezdte kivonni a bankbetéteit az MNB-ből, 82 májusában államcsőd közelébe került az ország, az IMF csatlakozási díjunkat, mintegy 100 millió dollárt a Kínai Népköztársaság hitelezte meg!
Mindeközben Kádár lényegében csak annyit tett, hogy rendre elküldte Fekete Jánost kalapozni, jobbára New York-ba, ami eredményeként az ország az 1990-es első szabad választások idejére úgy eladósodott, hogy komolyan felmerült, hogy biztos befutó SzDSz által az Ellenzéki Kerekasztal egyeztetéseken is benyújtott javaslata szerint az adósságállomány renezése érdekében a magyar állami közvagyont idegenítették volna el!
És visszahaladva az időben, 1988-ban már megvolt az MSzMP "reformer" tagozata által keresztül vitt társasági törvény módosítás, amely révén megszűnt a vegyesvállalatok kötelezősége, azaz a külföldi befektető immáron 100% saját tulajdont érhetett el idehaza.
Mindezt úgy, hogy a Magyar Népköztársaságot már a 80-as évek legelején egy CIA jelentés kifejezetten jó befektetési terepnek írt le, mivel a KGST tagállamok esetében egyedül itt volt mód a befektetett tőkét akár 100%-ban kivonni.
És erre jött a társasági törvény liberalizációja, majd a teljes államadósság kibukása, illetve az a fricska, hogy ugyan mégse a Nyugaton favorizált SzDSz nyerte az első szabad választásokat, de mégis "kormányzói tényező" lehetett, mivel az egypártrendszer örökségeként szinte minden, még a költségvetési törvény is 2/3-os volt, azaz az MDF vezette kormánykoalíció lényegében nem tudott kormányozni. Ezért kellett az MDF - SzDSz paktum, ami az 1990 őszi taxisblokád idejére már fel lett rúgva.
Gyakorlatilag a nemzet immunrendszere, mozgástere lenullázódott, az 1991 tavaszától beindult délszláv háború tönkretette az alternatív kereskedelmi útvonalainkat, a gazdaság mélyponton, a Szovjetúnió megszűnt, Oroszország csődbe ment, a hiteleket meg vissza kellett fizetni valamiből.

Az 1994-ben színre lépett "szakértői kormány", vagyis az MSzP - SzDSz koalíció 1995-ben fejest ugrott a Bokros-csomagba, majd beindult a magyar nemzetgazdaság teljes eltékozlása, illetve ezzel párhuzamosan a gazdaságpolitikai mozgástér teljes beszűkülése révén a németek gyarmatává silányítása.
Ennek folyományaként és ilyen képességekkel, strutúrával, lényegében letolt gatyával csatlakoztunk az EU-hoz 2004-ben. Az EU pedig maga Németország.

És most próbáljon meg bárki is fajsúlyos, szuverén és prosperatív magyar nemzetgazdaságot felépíteni a németek gyarmataként. Úgy, hogy technikailag 1957 óta folyamatosan külföldi kölcsönökből, hitelekből, az azokra felvett hitelekből tengődik az ország.
Folyamatosan kompromittált, lekötelezett, függelmi helyzetben vagyunk.
Állandóan utol akarjuk érni a fejlett Nyugatot, miközben nem akarjuk látni, hogy az miért, mitől, kinek az olcsó kulimunkájától fejettebb, mint mi.
Próbálj csak meg te egy magyar Audi- BMW-, Mercedes gyárat alapítani, piacra vezetni és ott megtartani a nagy német ipar árnyékában!
És ez csak az autóipar...

Egyszerűen azt kell megnézni, hogy a mindenkori magyar kormánynak miképp van lehetősége fajsúlyos tőkéhez jutni úgy, hogy az nem hitel és nem tulajdonszerzéssel, elidegenítődéssel járó külföldi befektetés, hanem külső érdekellentétek okozta támadások ellen biztonságosan elszigetelt, szuverén felhasználható magyar tőke.
Ugye milyen nehéz?

És akkor az milyen nehéz, hogy a prosperatív nyugati gazdaságok egy-egy releváns és kellő bevételt hozó termelői szegmenséből idehaza is meghonosítsunk párat de úgy, hogy azon teljes magyar kontroll van az alapanyag beszerzéstől kezdve a gyártáson át a piacon tartásig.
Érdemes megnézni, hogy manapság csak Kína volt az egyetlen, aki ilyesmire képes volt, mégpedig a hatalmas német, japán, koreai és amerikai autóiparral szemben, de ehhez távolság, kulturális szuverenitás és némi rámenős "sportszerűtlenség" továbbá poltikai (atomhatalmi) státusz is kellett.

Csak mindezek ismeretében sajnáltassuk, illetve ostorozzuk magunkat.
Köszi a pontos összefoglalót!
Még emlékszem, hogy milyen hurráoptimizmus terjengett, hogy beléphettünk a valutaalapba+világbankba. Még idesanyám is, aki vámügyintézőként belelátott ebbe-abba. '90 után mindaz, amit én és a többi magyar munkásember létrehozott, működtetett, (PATEX, MÉV) felszántatott és sóval behintetett.
Emlékszem, a privatizáció kezdetettekor milyen optimista várakozás terjengett, hogy jön a kapitalista és milyen jó lesz.
Csak egy kollegina mondogatta, hogy ne örüljünk, jön a válogatás, izomzat-fogazat, ...stb.
Neki lett igaza....
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 740
20 884
113
Próbálj csak meg te egy magyar Audi- BMW-, Mercedes gyárat alapítani, piacra vezetni és ott megtartani a nagy német ipar árnyékában!

Dél Korea hasonló utat járt volna be, ha nem okosan csinálja. A háborújuk után ott is a hazai nagytőkés megteremtése cél volt, az ország gazdasági felemelésére. Ott is közpénzt adtak pár hozzáértő családnak, amiből kijött a Daewo, Samsung, meg még néhány...
2010-ben hirdette meg Viktor a hazai nagytőkés garnitúra megteremtését, hasonló céllal.
Épp csak nem a gazdaságban, ipari termelésben már tapasztalattal bíró vállalkozók kapták a tőkét, hanem pár haver.
Nem Demján Sándor, vagy Széles Gábor jutott ezer milliárdos összegekhez.
Nekünk Mészáros Lőrinc, Tiborcz István, Garancsi, meg hasonlók jutottak.
15 évvel a program meghirdetése után magánvagyon már van, nem is kicsi, de világpiacra betörő és ott helytálló, nagy hasznot termelő, magyar nagyvállalat még nem került elő ebből a bizniszből.
Most ott tart a magyar nagytőkés hogy hazai piacon, állami beruházásokat, verseny nélkül megnyer és megvalósít. Kizárólag szinte csak az építőiparban. Külföldi megmérettetésen nem játszanak, mert esélytelenek.
Ingatlanbizniszel, vendéglátózik, esetleg pénzügyi vonal él még, ezen körökben, stb.
Valamint jacht, Andika, jó élet, ami a hozadéka lett annak a kevés embernek ebből.
Ennyi ismert a megjelenő média hírekből, nyilvánosan megtudható információkból, a hazai nagytőkés osztályról, ebből fakadó gazdasági felemelkedés tekintetében.
Nehezen lesz ebből komoly előrelépés.
Illetve marad a további külföldi nagyvállalatok nemzetközi eredményessége, világgazdaság ereje, hogy abból valamit profitálunk és éldegélünk, a közepesen fejlett országok állapotában.