[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 738
72 163
113
Az autó nem alanyi jog. Ha nincs rá pénzed, nem jár. Pont.
Egyébként elég lenne bérelni a németektől minden vizsgaállomásra egy ellenőrt 2 évre. Nagyjából 20%ra esne a magyar forgalomban lévő roncsok száma. És esetleg azok autóznának akik fenn is tudják tartani az adott autót.
Azoktól a németektől, akik ipari szinten csaltak a kibocsátási értékekkel? :D Mekkora ötlet megoldani az ötven évvel elmaradott problémáinkat. CSak egy német segíthet ezen. Csalószoftvert ide és mindjárt rendben is leszünk, a németek megoldják. :D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
Azoktól a németektől, akik ipari szinten csaltak a kibocsátási értékekkel? :D Mekkora ötlet megoldani az ötven évvel elmaradott problémáinkat. CSak egy német segíthet ezen. Csalószoftvert ide és mindjárt rendben is leszünk, a németek megoldják. :D
Csak a misztikus csodálatos GERMÁN precizitás és becsületesség lehet a megoldás.

Javaslom a Wirecard-nak utána nézni. Egy barátom olcsón megúszta még, mindössze ~100k€-t nem fizettek ki neki mert becsődöltek, de neki ki kellett az alvállalkozói felé fizetni. Ja, az egész német tőzsdefelügyelet és politika évekig falazott nekik, most mentették fel a vezérigazgatót a vádak alól! Csak a GERMÁN-ok segíthetnek... Aztán ott van a dízel botrány. Az egész zöld hajcihőjük kapcsán az EU-n áttolt CO2 kibocsátási normák, amikben a német autógyártóknak sikerült lazább szabályokat adni. Becsület dolgában nem kell ide más, csak a GERMÁN-ok!
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 738
72 163
113
A Központi Nyomozó Főügyészség vezető beosztású személy által az előnyért hivatali kötelességét megszegve, bűnszövetségben és üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt emelt vádat hét, köztük egy a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) vezető beosztásban dolgozó ember ellen a Fővárosi Törvényszéken.
Forrás: https://kuruc.info/r/2/233318/
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Nem tudom mire gondolsz, amikor azt írod, hogy nem ott lakó - mármint, hogy nem Budapesten lakó, vagy, hogy nem abban a kerületben lakó - , de a cél sosem az volt, hogy a nem ott lakókat "büntessék", hanem az, hogy a belváros forgalmát csökkentsék, megszüntessék. Ebből a szempontból megszívja a belvárosi autós is, és az is akinek csak arra van dolga. Egyébként meg ezt megvalósítani mindaddig hülyeség, amíg a körgyűrű nincs meg teljesen, mert alapból csökkenne Budapest átmenő forgalma ha az M0-ás komplett lenne.
Szerintem a várost koncentrikus zónákra kéne osztani. Kívülről befelé haladva a saját zónádig mehess ingyen, ha beljebb akarsz menni, fizess!
Amiket eddig hallottam elképzeléseket, arról szóltak, hogy egyformán fizessen az aki csak tranzit forgalom a belvárosban, mert valamiért kényelmesebb neki arrafelé átmenni a városon és az aki ott lakik, csak haza szeretne jutni.
Kb 20 éve mondták, hogy BP belvárosában az autók kB egyharmada csak parkoló helyet keres.
Egyrészről kellene több átjárható elkerülő út, az átmenő forgalom fizetővé tétele, és parkoló hely a helyi lakóknak.
Ezzel jelentősen lehetne javítani a slumösödésen. Talán megállna az a folyamat, hogy az eredetileg nagy presztízsű területekről aki teheti elköltözik,és a belváros lepukkan.
Az M0 nem a városi közlekedés megoldására szolgál. Ahhoz túlságosan kint van. Az országos úthálózat része. Tökéletesen mindegy hogyan bővíted, nem változtat azon, hogy a Hungária körút a Thököly útnál már közepes forgalom mellett is kétszer egy sávos a gyakorlatban. Állítólag a Hungária körúton kívül de a város határon belül már az 50es években terveztek egy un Munkás körútat. Na az segítene a város közlekedési gondjain.
Azok akiknek a feladata lenne a helyi lakosok számára parkoló helyeket biztosítani, szívesen mondják, hogy a parkolás nem elemi jog. Nyilván ez a legolcsobb és legkényelmesebb megoldás.
De egy olyan városban ahol gyakorlatilag minden családnak van autója, a lakástól reális távolságra lévő parkoló hely olyan alapvető elvárás, mint a köztisztaság, vagy a közbiztonság. Ha ezek közül bármelyik hiányzik, a a polgárok el fognak költözni.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Szerintem a várost koncentrikus zónákra kéne osztani. Kívülről befelé haladva a saját zónádig mehess ingyen, ha beljebb akarsz menni, fizess!
Amiket eddig hallottam elképzeléseket, arról szóltak, hogy egyformán fizessen az aki csak tranzit forgalom a belvárosban, mert valamiért kényelmesebb neki arrafelé átmenni a városon és az aki ott lakik, csak haza szeretne jutni.
Kb 20 éve mondták, hogy BP belvárosában az autók kB egyharmada csak parkoló helyet keres.
Egyrészről kellene több átjárható elkerülő út, az átmenő forgalom fizetővé tétele, és parkoló hely a helyi lakóknak.
Ezzel jelentősen lehetne javítani a slumösödésen. Talán megállna az a folyamat, hogy az eredetileg nagy presztízsű területekről aki teheti elköltözik,és a belváros lepukkan.
Az M0 nem a városi közlekedés megoldására szolgál. Ahhoz túlságosan kint van. Az országos úthálózat része. Tökéletesen mindegy hogyan bővíted, nem változtat azon, hogy a Hungária körút a Thököly útnál már közepes forgalom mellett is kétszer egy sávos a gyakorlatban. Állítólag a Hungária körúton kívül de a város határon belül már az 50es években terveztek egy un Munkás körútat. Na az segítene a város közlekedési gondjain.
Azok akiknek a feladata lenne a helyi lakosok számára parkoló helyeket biztosítani, szívesen mondják, hogy a parkolás nem elemi jog. Nyilván ez a legolcsobb és legkényelmesebb megoldás.
De egy olyan városban ahol gyakorlatilag minden családnak van autója, a lakástól reális távolságra lévő parkoló hely olyan alapvető elvárás, mint a köztisztaság, vagy a közbiztonság. Ha ezek közül bármelyik hiányzik, a a polgárok el fognak költözni.
Ezzel összefüggésben érdemes elolvasni:
https://kozlekedes.org/kulso-korut/

Ami még nagyon kellene, az egyrészt a P+R parkolók, másrészt a budapesti tömegközlekedés (felszíni) visszaállítása arra a szintre ami még a hetvenes években is megvolt. Azóta busz és villamosvonalak tucatjait számolták fel egyrészt a metro, másrészt a városi "autopályák" okán. OK, akkoriban ez világtendencia volt. Az, hogy e mellett meg kellene oldani a kulturált tömegközlekedést is (hajléktalan és megélhetési kissebségi kéregető nélküli) már csak hab lenne a tortán.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 356
96 788
113
Az a helyzet, hogy kopizni fogjuk a nyugati trendeket a budapesti közlekedés szempontjából. Azaz az autósok szopni fognak mint a torkosborz.

Le lesz korlatozva a sebesség alapvetően 30km/h-ra és néhol lesznek 50-es engedmények. Az egész varos egy nagy bringa és rollerút lesz. Mellette a felszíni tömegközlekedésnek elsőbbsége lesz.

Ez mit jelent a gyakorlatban?
Kiépítünk 2 sávos villamosútvonalat, ráengedjük a buszt is, majd felfestünk rá egy bringasávot. Ha lesz még hely 30-al elautózhatsz rajta. De ha 50-el mész jól megbasz a fix trafi. Ettől azért nem kell tartanod a bringások és a tömegközlekedés mellett, hisz gigadugók lesznek.
(a fenti nem fikció, brüsszeli tapasztalat)

A többi zöld felület meg esetleg felszíni parkoló lesz, már ha van kedved óránként egy ezresért parkolni. Mivel a metró, vasúthálózat nem kiépített Pesten ellentétben a nyugati mintával elég élhetetlen város lesz.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 738
72 163
113
Szerintem a várost koncentrikus zónákra kéne osztani. Kívülről befelé haladva a saját zónádig mehess ingyen, ha beljebb akarsz menni, fizess!
Amiket eddig hallottam elképzeléseket, arról szóltak, hogy egyformán fizessen az aki csak tranzit forgalom a belvárosban, mert valamiért kényelmesebb neki arrafelé átmenni a városon és az aki ott lakik, csak haza szeretne jutni.
Kb 20 éve mondták, hogy BP belvárosában az autók kB egyharmada csak parkoló helyet keres.
Egyrészről kellene több átjárható elkerülő út, az átmenő forgalom fizetővé tétele, és parkoló hely a helyi lakóknak.
Ezzel jelentősen lehetne javítani a slumösödésen. Talán megállna az a folyamat, hogy az eredetileg nagy presztízsű területekről aki teheti elköltözik,és a belváros lepukkan.
Az M0 nem a városi közlekedés megoldására szolgál. Ahhoz túlságosan kint van. Az országos úthálózat része. Tökéletesen mindegy hogyan bővíted, nem változtat azon, hogy a Hungária körút a Thököly útnál már közepes forgalom mellett is kétszer egy sávos a gyakorlatban. Állítólag a Hungária körúton kívül de a város határon belül már az 50es években terveztek egy un Munkás körútat. Na az segítene a város közlekedési gondjain.
Azok akiknek a feladata lenne a helyi lakosok számára parkoló helyeket biztosítani, szívesen mondják, hogy a parkolás nem elemi jog. Nyilván ez a legolcsobb és legkényelmesebb megoldás.
De egy olyan városban ahol gyakorlatilag minden családnak van autója, a lakástól reális távolságra lévő parkoló hely olyan alapvető elvárás, mint a köztisztaság, vagy a közbiztonság. Ha ezek közül bármelyik hiányzik, a a polgárok el fognak költözni.
Mindig mikor ezeket a ki miért fizessen dolgokat olvasom eszembe jut a Menekülés Nyú Drcenből című óriási remekmű. :D Régen, elég régen olvastam de elég határozottan maradandó volt, hogy két éve keressek helyet ahol meg tudtam venni. :D Ajánlom mindenkinek. :D
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 933
73 174
113
Mondjuk már rég lehetett volna olyan program, hogy lehetősége legyen a népnek esetleg újabbra cserélni a régebbi autóját és nem a zöld rendszámhoz csapni pénzt amit az vesz, akinek amúgy is van miből, nem a pórnép.
Hovatovább a város szélén kialakított földszintes parkoló lehetett volna mélygarázs, hogy ha tennél is valamit ne a másik helyére állj be a panelok közé, mert egyébként nincs hova. Mindemellett a tömegközlekedés enélkül is tömve van csúcsidőben így felmerül a kérdés, hogy akkor ez utóbbi mit is oldott volna meg. Én csináltam ezt egy jó ideig, csak a tököm tele lett az egésszel.
Mindazonáltal nem lenne ennyi autó ha nem az urbanizáció lenne a sláger és arra ösztönöznének akit lehet, hogy maximum város szélén vállalkozzon vagy menjen vidékre, ha már úgy is néptelenedik el.
Errol az jutott eszembe mikor Gyurcsany mindenkinek egy kicsit jobbat akart, az oregecskedo feleseget fiatalabbra... :D
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 907
32 576
113
Látom, a Jakabos posztokat megtördelték. A Kim Jong Un kicsit erős összehasonlításnak számított, pedig pont odaillett.

Ő maga mondta:
„Nem bohócnak jöttem”
Kár, hogy már nem merek ehhez "érdemben" hozzászólni, pedig akkor linkelnék egy megfelelő állásajánlatot, ami habár régi, de testhezálló lenne neki.
De el kell fogadni a moderátorok tevékenységét is, hisz valóban túl sok a politika. És az is erős, és talán tényleg túlzó, hogy ha felsejlik egy éles párhuzam egy magyar politikus és egy diktátor között annak propagandájának hasonlóságát illetően; mikor épp ugyan az a galeri az alkotmányos rend felszámolását is rendszeresen hirdetik. Tehát valóban, az alkotmányos rend megdöntésének/felfüggesztésének propagálása nem magyar biztonságpolitikai kérdés. Csak egy ártatlan lárifári.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Pogány

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
a636331c068703ce58219212fcaa726f8d752d818bf4f4b3f18095b08267a66e.jpg
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 525
60 144
113
Azoktól a németektől, akik ipari szinten csaltak a kibocsátási értékekkel? :D Mekkora ötlet megoldani az ötven évvel elmaradott problémáinkat. CSak egy német segíthet ezen. Csalószoftvert ide és mindjárt rendben is leszünk, a németek megoldják. :D
Ez mind lehet, de a TÜV stb rendszertől sokat lehetne tanulni. Vagy akár az osztrák §57 szerinti (5 évnél öregebb kocsiknál...) ÉVES vizsgálattól is.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
T

Törölt tag 4082

Guest
Azoktól a németektől, akik ipari szinten csaltak a kibocsátási értékekkel?
Nem értem ezzel mi bajod, mi is ipari szinten csalunk mindennel. Csak nálunk nem felháborodás lesz belőle, hanem csak egy válvonás, hogy biztos útban volt a vizsgabiztos.
Ettől azért nem kell tartanod a bringások és a tömegközlekedés mellett, hisz gigadugók lesznek.
Prágában megy a dolog. Pedig igazán nem a fényességes Brüsszel.
Javaslom a Wirecard-nak utána nézni.
10 éve ez nálunk alapeset volt, nem kivétel..
 

merleg

Well-Known Member
2021. március 12.
1 661
3 279
113
Az autó nem alanyi jog. Ha nincs rá pénzed, nem jár. Pont.
Egyébként elég lenne bérelni a németektől minden vizsgaállomásra egy ellenőrt 2 évre. Nagyjából 20%ra esne a magyar forgalomban lévő roncsok száma. És esetleg azok autóznának akik fenn is tudják tartani az adott autót.

Jó, hogy két teljesen más országot teljesen más anyagi lehetőségekkel akarsz összehasonlítani.

Azon már meg se lepődök, hogy miért megint a németek, hisz szerinted Rákóczi is hazaáruló volt.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
szerinted Rákóczi is hazaáruló volt
Mégegyszer megkérdezem, aki pusztán hatalomvágyból, milliónyi magyar halálát okozza, azután, hogy mivel a korona minden követelést teljesített minden követője elpártol mellőle, mindezt francia zsoldban, azt te hogy neveznéd? A kis tatárjárását már ne is említsük.

Jó, hogy két teljesen más országot teljesen más anyagi lehetőségekkel akarsz összehasonlítani.
Miért nálunk mások a biztonságos közlekedés műszaki feltételei?
És ha valamit más jobban csinál azt csakazért se?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 738
72 163
113
Nem értem ezzel mi bajod, mi is ipari szinten csalunk mindennel. Csak nálunk nem felháborodás lesz belőle, hanem csak egy válvonás, hogy biztos útban volt a vizsgabiztos.
Ők még csalásban is öttvvven évvel előttünk járnak, tehát ha német csalót hoznánk kimondottan a profiljukba eső kibocsátási értékek felügyeletére, akkor megcsináljuk az év bizniszét.

Az egész világ felháborodott rajtuk. :D

De a GERMÁN(hogy @Veér István -t idézzem) még felháborodásban is öttvvven évvel előttünk jár és mivel fel lettek háborodva és mi is csalunk, ők nem is csalnak mert őőő, izé, ők GERMÁN-ok. :D
 

merleg

Well-Known Member
2021. március 12.
1 661
3 279
113
Mégegyszer megkérdezem, aki pusztán hatalomvágyból, milliónyi magyar halálát okozza, azután, hogy mivel a korona minden követelést teljesített minden követője elpártol mellőle, mindezt francia zsoldban, azt te hogy neveznéd? A kis tatárjárását már ne is említsük.


Miért nálunk mások a biztonságos közlekedés műszaki feltételei?
És ha valamit más jobban csinál azt csakazért se?

Szerinted a magyarok direkt járkálnak sz*r régi autóval? Nyilván nem mások a biztonságos közlekedés műszaki feltételei, de teljesen mások az infrastrukturális és az anyagi lehetőségek is.

Optimistán feltételezem, hogy a jövőben javulni fognak az emberek anyagi mozgástere és a közutak állapota is, ha ez megtörténik akkor javulni fog az autók átlagos állapota is. Bármennyire meglepő is, amíg ez nem fog megtörténni, addig neked nincs jogod több száz ezer vagy akár millió embert is megfosztanod a gépjárműjétől. Ez nem is lenne reálisan kivitelezhető sem. Budapesten sem, vidéken meg még úgy se.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 602
113
10 éve ez nálunk alapeset volt, nem kivétel..
Kivétel? A Deutsche Bank balhékról hallottál? A Siemens korrupciós ügyeiről hallottál (itthon és külföldön egyaránt voltak ügyeik)? A GERMÁN-ok jó PR-ját megkapargatva kiviláglik a kevésbé fényességes valóság. De további jó rajongást!
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ők még csalásban is öttvvven évvel előttünk járnak, tehát ha német csalót hoznánk kimondottan a profiljukba eső kibocsátási értékek felügyeletére, akkor megcsináljuk az év bizniszét.
Lehet, de mindenesetre műszaki kultúrában biztos.
De a GERMÁN(hogy @Veér István -t idézzem) még felháborodásban is öttvvven évvel előttünk jár és mivel fel lettek háborodva és mi is csalunk, ők nem is csalnak mert őőő, izé, ők GERMÁN-ok. :D
Igen, elég komoly különbség, hogy ott a csalásért mindenesetre következmények vannak, nálunk meg a megvert adóellenőrnek úgy kellett, úgy kellett káposztába hús kellett...
Szerinted a magyarok direkt járkálnak sz*r régi autóval?
Az, hogy az autó régi az égvilágon lófaszt sem érdekel. Az, hogy nincs karbantartva már egy icipicit fontosabb.
Nyilván nem mások a biztonságos közlekedés műszaki feltételei,
Akkor az itteni autóknak is azoknak kell megfelelnie. Ha nem felel meg bontó.
Bármennyire meglepő is, amíg ez nem fog megtörténni, addig neked nincs jogod több száz ezer vagy akár millió embert is megfosztanod a gépjárműjétől.
De igen. Ugyanis vannak műszaki előírások, és forgalombahozatali feltételek. Ha nem felel meg ennek az autó, akkor azzal autózni tilos. Már persze, ha a műszakiztatás nem 3 deákért meg egy féldisznóért menne.
Optimistán feltételezem, hogy a jövőben javulni fognak az emberek anyagi mozgástere és a közutak állapota is, ha ez megtörténik akkor javulni fog az autók átlagos állapota is.
Tényleg optimista vagy...
Amíg apa passatjánál a gumis reakciója az volt, hogy egy ilyen öreg autóra (15 éves) minek akar ennyire drága gumit
Amíg az átlagparaszt megveszi inkább a visszatekert órájú prémium bmw-t, mint a patika állapotú nem visszatekert skodát,
Nekem csak übermensch elmélettel volt bajom.
Amit csak te látsz bele...
A GERMÁN-ok jó PR-ját megkapargatva kiviláglik a kevésbé fényességes valóság.
Nyilván. Aztán ránézek a korrupciós listákra.
És elgondolkodom, hogy a saját portánkkal lehet kezdeni kéne valamit, mielőtt nekiesünk a világ többi részének.

De további jó rajongást!
Rajong a nyavaja, de ha valamit jobban csinálnak, abból tanulni kell, és nem ordítani ellene.
Amíg a szervizelés, karbantartás olyan buziskodás
Amíg az opel szakszervízből visszakapom az autómat letört és felcellukszozott kesztyűtartóval
Amíg bármilyen közlekedési/műszaki eszköz kerül ide, legyen az Alstrom metró, Mercedes busz, orosz metró, Ikarus klón az 5 éven belül darabokra van esve, úgy hogy a világ más tájain milliószám futnak közmegelégedéssel
Addig felesleges itt változást látni