[BIZTPOL] NATO - North Atlantic Treaty Organization

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.
K

kamm

Guest
Zavarodottnak tűnsz, de idővel jobb lesz talán. Ha ez segít neked, kapjon a török nyugati színvonalú légierőt. Már csak azt kell eldönteni melyik nyugati ország színvonalára gondolsz.
Jaja, en vagyok zavarodott, miután kiderült, hogy nemhogy semmit nem tudsz a török képességekről, de az egész török-görög történelemről sem. :D :cool:
 
K

kamm

Guest
Szerintem itt mindenki zavarodott, aki már szétszedi azt a NATO-t, amely éppen talán először a történelemben egységesen kiállít saját országai területi védelméért, és jelentősen megnövelt létszámot és eszközparkot telepített a keleti tagországok védelmére. Vannak olyan kelet-európai országok amelyek örömmel várták a NATO csapatok érkezését, lásd a baltikum, lengyelország, szlovákia és románia, és vannak akiknek már az eltérő politikai nézeteik miatt, fanyalogva, Magyarország. Itt még a művelet szót, és a közös harccsoportokat sem merték emlegetni, a dagadt békegalamb zavaros ideologiai marhaságai miatt.

A két új NATO taggal, amely július 4-én aláír csatlakozással kapcsolatos dokumentumokat,
..
On Monday, 04 July 2022, NATO Headquarters will host accession talks between NATO officials and representatives of Finland and Sweden. There will be no media opportunity.

Allies will sign the Accession Protocols for Finland and Sweden on Tuesday (5 July 2022). The NATO Secretary General, Mr. Jens Stoltenberg, will then give a joint press conference with the Minister of Foreign Affairs of Finland, Mr. Pekka Haavisto, and the Minister of Foreign Affairs of Sweden, Ms Ann Linde, at NATO Headquarters.

Media Advisory – 5 July 2022

10:00 (CEST) Public opening remarks ahead of the signature of the NATO Accession Protocols for Finland and Sweden (official photographers only)

11:30 Press conference of the NATO Secretary General, the Minister of Foreign Affairs of Finland and the Minister of Foreign Affairs of Sweden – open for all accredited media
...
két gyakorlatilag full kompatibilis haderővel rendelkező ország lép be a védelmi szövetségbe.
Akik a görög-török ellentétre szavaznak, rossz hír, hogy ugyan a történelmi szembenállás megvan a mai napig, és az is tény, hogy figyelik egymás haderőfejlesztési progamjait, (ahogy itt kelet-közép európában is egymás az országok) a közös védelem felülírja ezeket az ellentéteteket..
De nyugodtan számolgassátok hány magyar vadászgép ellensúlyoz mennyi szlovákot, románt, vagy éppen mennyi 5 görög, 5 török hány ember...
Még a szerencse, hogy közben a közös NATO parancsnokságokon ezek a nemzetek összedolgoznak...
El vagy kissé tajolva. Mint írtam, a hidegháború miatt nem lett török-görög háború a ciprusi puccs ill. az azt követő invázió miatt, már akkor is két NATO tag között. Ez a nyomás megszűnt, ráadásul Kardigán muzulmán fordulata óta fasírtban van mindenkivel Nyugaton, de Amerikaval mindenképpen - azzal az orszaggal, aki képes volt kézben tartani a török-görög cirkuszt a hidegháború alatt...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 150
9 317
113
El vagy kissé tajolva. Mint írtam, a hidegháború miatt nem lett török-görög háború a ciprusi puccs ill. az azt követő invázió miatt, már akkor is két NATO tag között. Ez a nyomás megszűnt, ráadásul Kardigán muzulmán fordulata óta fasírtban van mindenkivel Nyugaton, de Amerikaval mindenképpen - azzal az orszaggal, aki képes volt kézben tartani a török-görög cirkuszt a hidegháború alatt...
Nincs és nem is lesz háború a közeljövőben NATO tagországok között. A muzulmán török fordulat előtt, ha jól emlékszem volt olyan is, amikor a demokratikus attatürki gondolatokkal vezetett törökország mellett az 1970-es években volt az "ezredesek" hatalma vagyis faszita görög kormány volt és akkor sem tört ki háború. A moszlim behatás nem érinti a NATO-t ilyen formában.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 838
29 646
113
Ezeknek nem sok köze van a stratégiához, mivel csak egy adott időszakra, időre vonatkoznak, amelyeket rugalmasan lehet változtatni bármikor. Nesze semmi fogd meg jól. Viszont jól hangzik a köztudatban. A lényeg nem változott.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 840
82 373
113
Ezeknek nem sok köze van a stratégiához, mivel csak egy adott időszakra, időre vonatkoznak, amelyeket rugalmasan lehet változtatni bármikor. Nesze semmi fogd meg jól. Viszont jól hangzik a köztudatban. A lényeg nem változott.
Esetleg érdemes lehet végighallgatni a videót a további részletekért, hátha kiderül belőle valami... (én most tartok kb. a felénél)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 293
26 255
113

Britain has announced an increased contribution to NATO, in response to Russian actions, at a summit in Madrid today.​

 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113

... és már meg is érkezett:
2022071747.jpg
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Azt hiszem ez ide passzol, zseniális ötletelés arról, hogy mit tehetnek még a NATO tagállamok ukrajnáért :)
Lehetett nemrég valami brainstorming session Brüsszelben, ez most nagyon újszerű:

"A Nyugat túl sokat aggódik az ukrajnai eszkaláció miatt"

"
...there are three primary ways to aid Ukraine. The first is arms, and on that, NATO can do more. The current limits on NATO arms to Ukraine are not grounded in any theory or strategy. NATO can provide Ukraine with modern tanks, fighter aircraft, advanced surface-to-air missiles, and more at acceptable risk. The second is sanctions, and NATO can do more there, too—starting with further curtailing European imports of Russian natural gas.


The third way is by supplying foreign volunteers—a strategy NATO has largely neglected. Although some volunteers are already there fighting as individuals or in Ukraine’s International Legion, NATO members should encourage, equip, and fund their soldiers and veterans who are willing to fight for Ukraine. To limit the risk of war with Russia, these soldiers would fight wearing Ukrainian uniforms under the Ukrainian chain of command.

States recruit foreign soldiers to gain expertise and to forestall military defeat. In Ukraine’s case, if used adeptly, foreign volunteers could help Ukraine bolster its proficiency with combat skills that take years of training and expertise to master, and use advanced weapons more quickly and effectively. This is essential as Ukraine exhausts its Soviet-era stocks and transitions to more advanced NATO weapons. In the longer run, numbers also matter. If Ukraine turns the tide against Russia, Moscow may react by fully mobilizing for war, banking on its larger population to ultimately overwhelm Ukraine in a war of attrition. A growing stream of foreign volunteers would upend Russia’s calculation that it could win a long war. NATO has already removed the upper limits on the quantities of weapons Ukraine can bring to bear. It is time to do the same for the troops on the ground.


The benefits of organizing volunteers exceed the risks. Data on more than 230 cases of states recruiting foreign soldiers—often amid ongoing war—supports this conclusion. According to Elizabeth Grasmeder, who collected and analyzed this data, not once did recruiting foreign volunteers provoke the state fighting against those soldiers to go to war with the state supplying them. Only a few cases led to limited attacks to discourage the recruitment.


Certainly, this policy comes with costs and challenges. Serious obstacles to interoperability could emerge involving languages, communications equipment, ammunition, and spare parts. Yet Ukraine faces some of those difficulties already as it exhausts the old Soviet equipment it is using and transitions to NATO-provided weapons. Because Ukraine needs trained soldiers more than brand new recruits, NATO states must make it easier for soldiers to temporarily resign to fight for Ukraine. They must ensure that medical care and other benefits will be ready for these soldiers—and that volunteers can smoothly rejoin when they return. Their prospects for promotion should reflect their hard-won combat experience. The hardest part of this policy will be accepting casualties among the volunteers without retaliating. This is why they must truly be volunteers, unlike the soldiers Russia ordered into Crimea and the Donbas as “green men” in 2014. Not all NATO members will embrace these obligations, but with U.S. participation, some would be enough.


To mitigate risks, NATO should start small by focusing on expertise more than numbers. Russia will be loath to start an unwinnable war with NATO over a few hundred more volunteers fighting for Ukraine—even if organized more purposefully by NATO governments. Tacitly tolerating their deployment will make it harder for Russia to deter the next hundreds, which gradually become the next thousands.


Ever since proposals for a no-fly zone failed, the desire to do more for Ukraine has struggled to crystallize around a prudent and realistic plan. Foreign volunteers is the right policy to explore. Coupled with abandoning unnecessary limits on which arms NATO members send to Ukraine, this is how NATO can more effectively support Ukraine without starting World War III.
"
 
  • Dühítő
  • Tetszik
Reactions: Flamand and Pogány
Status
Not open for further replies.