[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 916
5 541
113

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 697
37 265
113
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 129
15 414
113

"Most jön a feketeleves: olyan leépítések lesznek, hogy teljesen berogyhat a munkaerőpiac​

A német gazdaság válsága egyre komolyabb hullámokat vet – ezt erősítik meg a decemberi jelentések és az iparkamara év eleji figyelmeztetése, ami a következő években munkahelyek tömeges megszűnéséről, a recesszió végzetes következményeiről szól.

...

A szakképzetteket is kénytelenek lesznek elküldeni​

...
Szakértők szerint viszont a 6 százalékos munkanélküliséggel küzdő foglalkoztatás még csak most tart a mélypont felé Németországban.

A leépítések folytatódnak. Sőt, a képzett munkaerő hiánya miatt a cégek eddig visszatartották a szakképzetteket, de egyre kevésbé tarthatók az eddigi struktúrákjelezte Grimm Veronika közgazdász a Berliner Morgenpostnak.
...
A drasztikus megtakarítási tervek ugyanis már olyan nagyvállalatok alkalmazottait is érintik, mint a BASF, a Thyssenkrupp és a SAP, de például az állami vasúttársaság, a Deutsche Bahn is várhatóan 30 ezer munkahelyet épít le.
...
Az igazi földrengésre az autóiparban számítanak, ahol például a Volkswagen – több mint 60 százalékos profitcsökkenés után – 35 ezer munkahelyet akar megszüntetni, ez pedig a beszállítói kört is megrázza.

A Continental, a Schaeffler és a ZF már közölte, hogy hasonló lépésre készülnek, míg januárban a VW közvetlen partnerei hívták fel a figyelmet a brutális következményekre Kelet-Németországban.

Mivel az évente 360 ezer autót gyártó zwickaui üzemben is jelentős vágások lesznek, Szászországban 20 ezer munkahely van veszélyben, de a megszorítások Türingiát és Brandenburgot is érintik – jelezte legújabban a régiós beszállítók szövetsége (AMZ), kiemelve, hogy a leépítési hullám 2027-ig lesz látványos.

A Berliner Zeitung rámutat: a német autóipari beszállítók Európa szerte számos telephellyel rendelkeznek, például hazánkban is. A hatalmas költségnyomás miatt pedig az alkatrészek egyre inkább az olcsó kelet-európai bázisokról érkeznek majd, míg a németországi telephelyek leépülnek.

Előbb-utóbb minden olyan cég áttelepül, amelyek az anyaországban már nem tudnak versenyképesen termelni – jegyzik meg."

https://www.economx.hu/nemzetkozi-g...k-kamara-szakszervezet-megelhetes.802516.html
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.