[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Miért nem? A fegyverüket ebben a formában nem tudják használni!
8 valahány kiló a cucc, segítség kell a fel és levételhez, pár percnyi üzemanyaggal. ha nem veszed le, nem fog ezzel hajón mozogni, az ott nem a szanzselizé búlvár. nem fogja szeretni a roszz időt...
Soroljam még?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 053
14 078
113
Engem ez már rég óta nem zavar. Elengedtem a svédeket, mindig kell egy-két negatív példa, hogy a többi tanuljon belőle.

Egy utolsó-előtti pillanatban a SAAB áttelepülhetne Mo-ra.

Ha fizetnek is érte! ( ;) )

..akkor a Dél-Afrikai szakemberek is jöhetnek --megmentjük őket is-- 8-10 bőven akciós(árú) Griffel, hogy legyen mit E-F-re modernizálni. :) :) :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Egy utolsó-előtti pillanatban a SAAB áttelepülhetne Mo-ra.
Ha fizetnek is érte! ( ;) )
..akkor a Dél-Afrikai szakemberek is jöhetnek --megmentjük őket is-- 8-10 bőven akciós(árú) Griffel, hogy legyen mit E-F-re modernizálni. :) :) :)
Nézd meg a profiljukat, miből fog érdemleges mennyiséget vásárolni Magyaroszág, hogy meg tudd győzni a gyártás és fejlesztés áttelepítéséről Jacob Wallenberget! Nem fog összejönni, most amikor értelme lenne, így a SAAB romjait majd a fémgyűjtő törzsek széthordják a Skandináv Emirátusokban. A V4 azért lett volna jó ötlet, mert kellő súllyal tudott volna fellépni, mint vásárló az ilyen projektekhez, de a V4 nem létezik, csak illúzió, aminek semmilyen valóságalapja nincs, így olyan cégek, mint a SAAB megszerzésére nincs lehetőségünk. És ne hivatkozzon senki a Rheinmetallra, mert teljesen a magyar adófizetők fizetik a gyárait, amik így az RM-nek akkor is nyereségesek lesznek, ha a magyar megrendelések leszállítása után leállnak végleg.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 563
113
Nézd meg a profiljukat, miből fog érdemleges mennyiséget vásárolni Magyaroszág, hogy meg tudd győzni a gyártás és fejlesztés áttelepítéséről Jacob Wallenberget! Nem fog összejönni, most amikor értelme lenne, így a SAAB romjait majd a fémgyűjtő törzsek széthordják a Skandináv Emirátusokban. A V4 azért lett volna jó ötlet, mert kellő súllyal tudott volna fellépni, mint vásárló az ilyen projektekhez, de a V4 nem létezik, csak illúzió, aminek semmilyen valóságalapja nincs, így olyan cégek, mint a SAAB megszerzésére nincs lehetőségünk. És ne hivatkozzon senki a Rheinmetallra, mert teljesen a magyar adófizetők fizetik a gyárait, amik így az RM-nek akkor is nyereségesek lesznek, ha a magyar megrendelések leszállítása után leállnak végleg.



Viszont urom az örömben, hogy lesz némi eszköz a seregnek, meg a gyár is itt marad.
Szerintem ez jobb, mintha csak megvettuk volna a gépeket magukban.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 053
14 078
113
Nézd meg a profiljukat, miből fog érdemleges mennyiséget vásárolni Magyaroszág, hogy meg tudd győzni a gyártás és fejlesztés áttelepítéséről Jacob Wallenberget! Nem fog összejönni, most amikor értelme lenne, így a SAAB romjait majd a fémgyűjtő törzsek széthordják a Skandináv Emirátusokban. A V4 azért lett volna jó ötlet, mert kellő súllyal tudott volna fellépni, mint vásárló az ilyen projektekhez, de a V4 nem létezik, csak illúzió, aminek semmilyen valóságalapja nincs, így olyan cégek, mint a SAAB megszerzésére nincs lehetőségünk. És ne hivatkozzon senki a Rheinmetallra, mert teljesen a magyar adófizetők fizetik a gyárait, amik így az RM-nek akkor is nyereségesek lesznek, ha a magyar megrendelések leszállítása után leállnak végleg.


Ez sajnos így van.

De én nem is megvételt javasolok, hanem menedéket. Ahogy 1000 éven át sokszor, sokaknak megtudtuk tenni, amíg a török hódoltság végéig meg is volt hozzá a szükséges demográfiai, gazdasági, politikai háttér.
Ez "tünt el" 150( + ) év alatt, Habsburg/Francia hallgatólagos jóváhagyással, hogy a "Közép-Európa-i bajkerverővel"/közép-hatalommal ne legyen több baj a gyarmatosítás során.

Kicsibe is lehet (újra-)kezdetnek csinálni... ;)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Viszont urom az örömben, hogy lesz némi eszköz a seregnek, meg a gyár is itt marad.
Szerintem ez jobb, mintha csak megvettuk volna a gépeket magukban.
Zalaegerszegről négy német gyártású Lynx árában kapunk majd hármat a gyár költségét beleszámítva. Ez azt jelenti, hogy három helyett négy zászlóalj Lynx is lehetett volna ugyanebből a pénzből! Mondjuk kettő Tatára és kettő az újra önálló dandárrá szervezett Hódmezőre (ott ideiglenesen felújított, de nem modernizált T-72vel mondjuk)! Cserébe van egy gyárunk, ami jelen tudásunk szerint senkinek nem fog Hiúzt gyártani rajtunk kívül, de mégcsak alkatrészt se nagyon! Nem látom hol érte ez meg nekünk!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 399
113
Zalaegerszegről négy német gyártású Lynx árában kapunk majd hármat a gyár költségét beleszámítva. Ez azt jelenti, hogy három helyett négy zászlóalj Lynx is lehetett volna ugyanebből a pénzből! Mondjuk kettő Tatára és kettő az újra önálló dandárrá szervezett Hódmezőre (ott ideiglenesen felújított, de nem modernizált T-72vel mondjuk)! Cserébe van egy gyárunk, ami jelen tudásunk szerint senkinek nem fog Hiúzt gyártani rajtunk kívül, de mégcsak alkatrészt se nagyon! Nem látom hol érte ez meg nekünk!
1. Honnan tudod mennyi nekünk egy lynx pontos darabára ?
2. Honnan a retekből tudod mennyi lenne ha németeknél gyártanák?
3. Majd meglátjuk hova és kinek termel szerintem nagyjából 10 év kell (mire a mi rendeléseink kifutnak), hogy megérte-e vagy nem a piaci helyzettől függően mert jelenleg kétesélyes még bőven.

(tudod mennyire az agyamra tudsz menni amikor előadod a Delphi Jósdát a nagy büdös semmiből)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
1. Honnan tudod mennyi nekünk egy lynx pontos darabára ?
2. Honnan a retekből tudod mennyi lenne ha németeknél gyártanák?
3. Majd meglátjuk hova és kinek termel szerintem nagyjából 10 év kell (mire a mi rendeléseink kifutnak), hogy megérte-e vagy nem a piaci helyzettől függően mert jelenleg kétesélyes még bőven.

(tudod mennyire az agyamra tudsz menni amikor előadod a Delphi Jósdát a nagy büdös semmiből)
A Rheinmetalltól tudom:
Screenshot-2021-02-05.jpg

forrás: Rheinmetall Investor Update 2021

Egy járműre jutó költségek:

Magyarország: 14 millió Euró
Csehország: 10 millió Euró
Ausztrália: 11 millió Euró
Egyesült Államok: 10 millió Euró

Ez azért elgondolkodtat, hogy van e értelme annak a Zalaegerszegi gyárnak! Mit nyerünk mi azzal ilyen kis mennyiségű harcjármű rendszeresítése esetén! Mert a majdnem másfélszeres költség az már megvan és ez nem ad okot örömre! Gyakorlatilag amíg az ausztrálok vesznek négy járművet, azon az áron mi csak hármat. A mennyiséget tekintve ez egy komplett zászlóalj magyar relációban, amit Zalaegerszegen betonozunk el.
Ausztrália vagy az USA azért hozzák a német árszínvonalat!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 399
113
A Rheinmetalltól tudom:

Ausztrália vagy az USA azért hozzák a német árszínvonalat!
Azzal tisztában vagy, hogy ez egy jövőre extraporáló becslés és fingod sincs mit tartalmaz. Ne játszd az orákulumot kérlek mert nagyon nem áll jól.... És veled ellentétben nekem fogalmam is van róla miről beszélek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Azzal tisztában vagy, hogy ez egy jövőre extraporáló becslés és fingod sincs mit tartalmaz. Ne játszd az orákulumot kérlek mert nagyon nem áll jól.... És veled ellentétben nekem fogalmam is van róla miről beszélek.
Ha a Rheinmetall így becsli, akkor ne akarjunk már okosabbak lenni náluk! Mégiscsak ők a gyártó!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 399
113
Ha a Rheinmetall így becsli, akkor ne akarjunk már okosabbak lenni náluk! Mégiscsak ők a gyártó!
A teljes programot becsli arra ami kissé bővebb annál mint amiről információd vannak mind dologi mind időtávlatban. És a becslésbe az opciós pontok is beletartoznak ami vagy realizálódik vagy nem.
Befektetőknek szóló prognózisról beszélünk...
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 462
113
http://politic.karpat.in.ua/?p=23157&lang=hu
"Járőrhajók a La Manche-csatornán: Az első konfliktus Nagy-Britannia és Franciaország között a Brexitet követően
A Brexit következményeinek témája nem hagyja el a sajtó címoldalait nemcsak Nagy-Britanniában, hanem az Európai Unióban és az egész világon. Szinte minden héten kialakul kellemetlen helyzet vagy előre nem látható konfliktus, kétoldalú félreértés az Egyesült Királyság és az EU között.
Az Egyesült Királyság két járőrhajót irányít a La Manche csatornán található Jeep brit szigetekre, jelentette be május 6-án a BBC Boris Johnson brit miniszterelnök hivatalos nyilatkozatára hivatkozva..
...Az Egyesült Királyság, tudván, hogy mindez hová vezethet, már bejelentette, hogy a vitás kérdés diplomáciai megoldást igényel.
„A miniszterelnök (Boris Johnson) kijelentette, hogy enyhíteni kell a feszültségeket, és ki kell terjeszteni a Jersey és Franciaország kormánya közötti párbeszédet a halászati zónához való hozzáférésről.”
„A miniszterelnök támogatásáról biztosította Jersey-t és kihangsúlyozta, hogy bármilyen blokád abszolút jogellenesnek minősül” – összegezte a brit kormány képviselője az újságírókkal való találkozón."

http://politic.karpat.in.ua/?p=23143&lang=hu
"Kárpótlást követel Algéria a francia gyarmatosításért
Továbbra is fenntartja követelését Algéria, hogy Franciaország fizessen bánatpénzt a gyarmatosítás 132 éve alatt elkövetett bűncselekményekért – jelentette ki Ammar Belhimer algériai tájékoztatási miniszter és kormányszóvivő szombaton, az országban először megtartott emlékezés napja alkalmából.
Algériában az 1945. május 8-i függetlenségi megmozdulásokra emlékeznek, amelyeket Franciaország vérbe fojtott. A megemlékezésekről egy évvel korábban döntött Abdel-Madzsid Tebbún algériai elnök...
...Az algériai miniszter beszédét idézve a Le Monde című francia napilap emlékeztetett rá: Macron az elmúlt hónapokban számos jelképes gesztust tett a megbékélés érdekében Algéria függetlenségének hatvanadik évfordulója közeledtével. Ugyanakkor Benjamin Stora történész jelentése, amelyen Macron gyarmati emlékezési politikája nyugszik, nem javasolja sem a bocsánatkérést, sem a kárpótlást, ezért sokan bírálják Algériában."
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 719
72 075
113
Megkezdődött az Európai Unió (EU) Európa jövőjéről szóló konferencia, az egy éven át tartó rendezvénysorozat célja az Európai Unió helyzetének felmérése, valamint az EU hatékonyabbá, demokratikusabbá és ellenállóbbá tétele. Trócsányi László fideszes EP-képviselő a konferenciával összefüggésben kiadott közleményében azt hangsúlyozta: cél az erős tagállamok versenyképes Európájának megteremtése.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/228219/
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 601
113
http://politic.karpat.in.ua/?p=23157&lang=hu
"Járőrhajók a La Manche-csatornán: Az első konfliktus Nagy-Britannia és Franciaország között a Brexitet követően
A Brexit következményeinek témája nem hagyja el a sajtó címoldalait nemcsak Nagy-Britanniában, hanem az Európai Unióban és az egész világon. Szinte minden héten kialakul kellemetlen helyzet vagy előre nem látható konfliktus, kétoldalú félreértés az Egyesült Királyság és az EU között.
Az Egyesült Királyság két járőrhajót irányít a La Manche csatornán található Jeep brit szigetekre, jelentette be május 6-án a BBC Boris Johnson brit miniszterelnök hivatalos nyilatkozatára hivatkozva..
...Az Egyesült Királyság, tudván, hogy mindez hová vezethet, már bejelentette, hogy a vitás kérdés diplomáciai megoldást igényel.
„A miniszterelnök (Boris Johnson) kijelentette, hogy enyhíteni kell a feszültségeket, és ki kell terjeszteni a Jersey és Franciaország kormánya közötti párbeszédet a halászati zónához való hozzáférésről.”
„A miniszterelnök támogatásáról biztosította Jersey-t és kihangsúlyozta, hogy bármilyen blokád abszolút jogellenesnek minősül” – összegezte a brit kormány képviselője az újságírókkal való találkozón."

http://politic.karpat.in.ua/?p=23143&lang=hu
"Kárpótlást követel Algéria a francia gyarmatosításért
Továbbra is fenntartja követelését Algéria, hogy Franciaország fizessen bánatpénzt a gyarmatosítás 132 éve alatt elkövetett bűncselekményekért – jelentette ki Ammar Belhimer algériai tájékoztatási miniszter és kormányszóvivő szombaton, az országban először megtartott emlékezés napja alkalmából.
Algériában az 1945. május 8-i függetlenségi megmozdulásokra emlékeznek, amelyeket Franciaország vérbe fojtott. A megemlékezésekről egy évvel korábban döntött Abdel-Madzsid Tebbún algériai elnök...
...Az algériai miniszter beszédét idézve a Le Monde című francia napilap emlékeztetett rá: Macron az elmúlt hónapokban számos jelképes gesztust tett a megbékélés érdekében Algéria függetlenségének hatvanadik évfordulója közeledtével. Ugyanakkor Benjamin Stora történész jelentése, amelyen Macron gyarmati emlékezési politikája nyugszik, nem javasolja sem a bocsánatkérést, sem a kárpótlást, ezért sokan bírálják Algériában."

Kéne kérni viszont kárpótlást a több száz évi kalózkodás miatt is.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 601
113

egyre kevésbé működik a vétódiplomácia: nem bukott el az egykor megfúrt klímaterv sem: áprilisi hír, hogy az Európai Bizottság, az Európai Parlament, illetve az Európai Unió Tanácsa megállapodott a bizottság klímarendelet-javaslatáról - vagyis végül a magyar fél is rábólintott a közös stratégiára. De célegyenesbe került egy, az EU és az afrikai, valamint karibi és csendes-óceáni államok közötti migrációs megállapodás is. Pedig ezeket korábban fúrta a magyar kormány. Sőt, a jogállamisági mechanizmus is belekerült tavaly decemberben a költségvetési források elosztási szabályozásába.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113

egyre kevésbé működik a vétódiplomácia: nem bukott el az egykor megfúrt klímaterv sem: áprilisi hír, hogy az Európai Bizottság, az Európai Parlament, illetve az Európai Unió Tanácsa megállapodott a bizottság klímarendelet-javaslatáról - vagyis végül a magyar fél is rábólintott a közös stratégiára. De célegyenesbe került egy, az EU és az afrikai, valamint karibi és csendes-óceáni államok közötti migrációs megállapodás is. Pedig ezeket korábban fúrta a magyar kormány. Sőt, a jogállamisági mechanizmus is belekerült tavaly decemberben a költségvetési források elosztási szabályozásába.
Napi.hu, index, hvg stb. mind rárepültek a témára, és teljesen véletlenül kihagytak pár részletet:
https://pestisracok.hu/ha-az-europa...alabbis-gyozott-europaban-a-genderforradalom/
"...mert az újság által idézett dokumentum nem az EU vezetői által elfogadott portói nyilatkozat szövege volt, hanem a szintén az EU-csúcson lévő, szociális partnerszervezetek „portói szociális kötelezettségvállalás” nevű dokumentuma..." :oops: