1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[BIZTPOL] Oroszország és a Szovjetunió utódállamai

Diskurzus a(z) 'Biztonságpolitika' témában - Montezuma által indítva @ 2013. február 8..

  1. krokomach

    krokomach Well-Known Member

  2. krokomach

    krokomach Well-Known Member

    Egy látványos, és igen messzire (és a messzi jövőbe) vezethető következménye ( a sok közül)annak, hogy Oroszországot, az Eurázsiai Uniót, és lényegében egész Kelet Ázsiát (a nem kalandos úton) kizárólag Lengyelországon keresztül lehet elérni az EU országainak, az hogy Németország (és Franciaország is) Lengyelországi tranzitton keresztül jut hozzá kizárólag ezen az útvonalon mindenhez.
    Tehát az EU, és benne Németország (és Franciaország ) teljes áruforgalma a nem kalandos szárazföldi útvonalon Oroszországba, az Eurázsiai Unióba, és lényegében a teljes Kelet Ázsiába, teljes egészében Lengyelország és ami még fontosabb, lényegében mondhatni hogy gyakorlatilag az USA ellenőrzése alatt folyik nemcsak most, hanem a tervezett és vélhetően az előre látható jövőben is.
     
    zeal likes this.
  3. plushun

    plushun Well-Known Member

    Ha jól tudom, persze lehet tévedek, de valamilyen állandó föld út most is van nekik. A múltkor láttam egy komolyabb összeállítást erről, hogy a tavaszi esőzéseknél szó szerint elmerül néhány kamion a sárban. Amúgy persze egy ilyen úthálózathoz nagyon sok pénz kell, de szerintem ha erre pénzt akarnak költeni akkor lehet jobb lenne a vasút. De ez csak az én magánvéleményem :)
     
  4. Python

    Python Well-Known Member

    Az orosz zsoldos cégek hasznos eszköznek bizonyulnak a Kreml számára letagadható műveletek végrehajtására és a behatolásra olyan régiókba, ahonnan Moszkva már jó ideje kiszorult. A cégek egzotikus országokban kerülnek bejegyzésre, így a Kreml jogilag semmiért sem felelős.
    Putyin zsoldos cégeinek titkai – felforgatás mesterfokon
     
    fishbed likes this.
  5. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Zsír!
     
  6. Morishima

    Morishima Well-Known Member

    Nem tudom elképzelni hogy mi az a termék amit megéri majd így szállítani, fagyasztott árut nem küldenék itt, nagy értékűt nem küldenék itt, kis értékűt meg minek küldenék itt? A repülőnél nem biztos hogy olcsóbb, de cserébe sokkal lassabb, a vonatnál drágább és nem biztos hogy gyorsabb, a hajónál meg sokkal drágább, és kiszámíthatatlanabb mint bármi más.
    A kínai 5 méretű dildókészlet elfekszik a hajó belsejében, főleg ha pár év és stabilan használható az északi tengeri útvonal.

    Amúgy nem azt mondom hogy nem hasznos és jó, csak amit fantáziálnak róla hogy majd kínából euba egy kamion végigrongyol az butaság. Moszkva Alsó és Orenburg Külső között tökéletes, szóval összeköt területeket, de egy szuszra.
     
  7. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    Váratlan ejtőernyős hadgyakorlat a Krím félszigeten. Új taktikákat teszteltek az orosz csapatok
     
  8. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Beleszámoltad az elektromos önvezető kamionkonvolyokat is? Mert mire ez megépül addigra azok fognak ott járkálni.
     
  9. leplezo

    leplezo Well-Known Member

    Egy vasút akkor is pénz és energiatakarékosabb. És az is mehet önvezető módon.
     
    fip7 and gergo55 like this.
  10. miértnemjó

    miértnemjó Well-Known Member

    Nem értem a gondolkodásotokat. Innen, hatezer kilométerről hisztiztek, hogy építenek egy utat is a vasút mellé. Ha a logikátokat követem, akkor Magyarországon sem kell autópálya, hisz Párizsból Isztambulig elvisz a vonat.
    Valamiért mindig elfelejtitek, hogy van kistávolságú közlekedés is, mondjuk 80-150 kilométer. Ezeken a közút gyorsabb, gazdaságosabb mindennél. Az meg hogy a helységek közti utakat egybefonják egy nagy úttá? Ha nem ezt tennék, ezért háborognátok.
     
  11. Morishima

    Morishima Well-Known Member

    Átolvastam újra és azt hiszem továbbra is ugyan ezt írtam le, csak más szavakkal :D egy szóval se mondtam hogy nem hasznos, csak amit sokan feltételeztek hogy Csung ho beül pekingben a kamionba és a lengyel határon belép az EU ba az nem életképes, az ő logisztikai cégük nem élne meg hosszú időt.
     
  12. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Nem erre gondolsz esetleg?

    Ez az út megy felfelé Jakutszkig (A360). És ahogy írod, voltak rövid időszakok, amikor a sok eső miatt így nézett ki egy része, de az év nagy részében járható volt. Egyébként 2014 körül fejezték be ennek a résznek a burkolását, azóta nem töltenek fel ilyen videókat.
    mostanában ilyen a látkép:
    [​IMG]
    Egyébként a déli vége ennek az útnak a Transz-szibérirai autóútba csatlakozik, ami Szentpétervárról indul és Moszkva, Kazany, Cseljabinszk, Novoszibirszk, Irkutszk, Csita, Habarovszk útvonalon megy egészen Vlagyivosztokig. Ha jól tudom, az az út is végig burkolt manapság (elvileg 2010-ig volt egy szakasz a Bajkálon túl, ami földes volt) és ehhez hasonló pályaállapotok vannak:
    [​IMG]
    Kíváncsiságképp belenéztem itt-ott, mit látott a guglis autó, amikor végigmentek ezen az úton és egész tűrhetőnek tűnik. Egy Apaj-Kunszentmiklós útminőséghez képest meg maga a kanaán (pedig az ugye európa, nem a lenézett oroszok). o_O
     
  13. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Az IL látványos volt a végén.
     
  14. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Vonatkozik ott rájuk az EU-s vezetési idő szabályzat? Nem hiszem. Ha pl egy kínai/orosz cég kiépíti az út mentén az ellátó/szervíz stb hálózatát, akár a sofőrök cseréjével,szállásolásával szerintem megoldható. A vonat piszok lassú, kevés cég tervez vele manapság szerintem mikor az az irányelv hogy kevés készáru készlet a raktárban és 2-3 nap alatt kiszállítani onnét mindent leggyorsabban a felhasználóhoz/fogyasztóhoz. Peking-Moszkva-Berlin útvonalon ma is vannak valamilyen utak, viszont egy dedikált sztráda hiányzik, ha lenne szerintem két kicsi kínai 5 nap alatt levezeti, ettől 1 gyorsabb van, a repülő, de az drága. Az üzemanyag Kazahsztánban,meg az oroszoknál meg jóval olcsóbb mint az EU-ban. Lenne termék amit megérné így szállítani.
     
    Nemerson likes this.
  15. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Miért lassabb a vonat mint a kamion??
     
  16. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    Mert nincs....
     
  17. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Mi nincs??
     
  18. leplezo

    leplezo Well-Known Member

    A vonat már messze nem lassú. Képes 160km/h haladásra a tehervonat, ha van megfelelő pálya. Egy 2 sínpárral rendelkező vonal, ahol a tehervonat akadálymentesen közlekedhet (elsőbbséget élvez a személyvonattal szemben), azt kamionnal sosem fogod produkálni. (Kamion 100km/h-val közlekedhet, és nincs elsőbbsége az úton. Csak rövid tábon 2-300km éri meg igazán, mert ott a vonatra rakodással relatív sok időt lehet veszíteni az út hosszához képest.

    Ami életképes modell, hogy a kamionokat vonatra rakod, és adott megállóknál kamionostúl rakod le az árut, ami megy utána házhoz. De 5-8-12.000km-en nem éri meg kamionozgatni, ott ahol 4-600km-ként van csak 1-1 város. Nem kell várni a vonatnak pályaudvarokon, csomópontoknál, stb.
     
  19. miértnemjó

    miértnemjó Well-Known Member

    Nem is a Te mondanivalód ellen írtam, hanem mellette.Sajnos, kevés az időm. :)
     
    Morishima likes this.
  20. miértnemjó

    miértnemjó Well-Known Member

    talán próbáld ki a ROLA módszert, és rájössz. Egyébként, ha nyolcvan kilométerre le akarok szállítani másfél raklap árút, nem gondolod, hogy elviszem a legközelebbi állomásra, ahol felrakják a konténert vonatra és elszállítják a menetrend szerinti járatok hézagaiban, majd leveszik a közelebbi állomáson és kocsival elhozom.
    Én úgy látom, az értetlenkedők egy olyan házban laknak, amelynek saját vasúti terminálja van és mindent 40 lábas konténer mennyiségben rendel. Ha mégsem, hanem boltba jártok, akkor mégis van értelme a közútnak. :)
     
    Nemerson and dragonette like this.

Ezen oldal megosztása