[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 375
11 456
113
Ezt végig kellene gondolnod. Addig passzív egy rendszer, míg nem bocsájt ki elektromágneses sugárzást, csak veszi azt. Olyan passzív eszöz jelenleg nem létezik, amely "mindenféle" frekvenciát detektál.

Egy rádióvevő is bocsát ki elektomágneses hullámokat. Középfrekvencián. Le is lehet hallgatni.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Egy rádióvevő is bocsát ki elektomágneses hullámokat. Középfrekvencián. Le is lehet hallgatni.
Ha vevő, akkor nem adó, vagy adó-vevő. Mit értesz középfrekvencián? Villamosmérnökként nekem az rémlik, hogy olyan alkalmasan megválasztott frekvencia, amelyen a leggazdaságosabban erősíthető a jel. Egyébiránt az adást lehet lehalgatni, nem a vételt, erről szól a passzív üzemmód.

Read more: http://www.kislexikon.hu/kozepfrekvencia.html#ixzz5t5wOxuDZ
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 375
11 456
113

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Olvass még: szuperheterodin vevőkészülék

Idézem: Egyes esetekben szükség lehet arra, hogy egy modulált hordozó frekvenciáját módosítsák, anélkül, hogy a moduláció megváltozna. Ezt idegen szóval konverziónak, vagy transzponálásnak nevezik. Ez oly módon érhető el, hogy a modulált hordozót egy helyi oszcillátor jelével keverik egy külön fokozatban, amikor is a két frekvencia összege és különbsége jelenik meg. Legismertebb felhasználási terület a szuperheterodin vevőkészülék.
VEVŐ KÉSZÜLÉK és nem adó kedves kollégám!
Részemről lezártam, mert távolról sem érted, hogy miről beszélsz, de nem csak olvasni kell, hanem megérteni azt, amit olvasol. Olvass még nagyon, nagyon sokat.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 375
11 456
113
Idézem: Egyes esetekben szükség lehet arra, hogy egy modulált hordozó frekvenciáját módosítsák, anélkül, hogy a moduláció megváltozna. Ezt idegen szóval konverziónak, vagy transzponálásnak nevezik. Ez oly módon érhető el, hogy a modulált hordozót egy helyi oszcillátor jelével keverik egy külön fokozatban, amikor is a két frekvencia összege és különbsége jelenik meg. Legismertebb felhasználási terület a szuperheterodin vevőkészülék.
VEVŐ KÉSZÜLÉK és nem adó kedves kollégám!
Részemről lezártam, mert távolról sem érted, hogy miről beszélsz, de nem csak olvasni kell, hanem megérteni azt, amit olvasol. Olvass még nagyon, nagyon sokat.

Pontosan kimásoltad.
Csak nem akarod tudomásulvenni, hogy a helyi oszcillátor sugároz, a keverőfokozat sugároz, a KF erősítő fokozat is sugároz, a villamos is sugároz, te is sugárzol.
Javaslom drága jó Öveges professzor hallhatatlan művével kezdened, A sugárözönben élünk c. könyvvel!
Amúgy már rezeg az offtopic mutató, erős jeleket sugároz Mac felé!
Ennyi.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Pontosan kimásoltad.
Csak nem akarod tudomásulvenni, hogy a helyi oszcillátor sugároz, a keverőfokozat sugároz, a KF erősítő fokozat is sugároz, a villamos is sugároz, te is sugárzol.
Javaslom drága jó Öveges professzor hallhatatlan művével kezdened, A sugárözönben élünk c. könyvvel!
Amúgy már rezeg az offtopic mutató, erős jeleket sugároz Mac felé!
Ennyi.
Sőt, ha a rádióvevő aksija felmelegszik, akkor hőt is kisugároz, ami infravörös elektromágneses sugárzás. De azon mit hallgatsz le? Amit próbálnak veled megértetni az az, hogy rádióhullámokat ami az információt közli, amit le lehet hallgatni, azt a vevő nem sugározza ki, tehát azt nem lehet lehallgatni.
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Pontosan kimásoltad.
Csak nem akarod tudomásulvenni, hogy a helyi oszcillátor sugároz, a keverőfokozat sugároz, a KF erősítő fokozat is sugároz, a villamos is sugároz, te is sugárzol.
Javaslom drága jó Öveges professzor hallhatatlan művével kezdened, A sugárözönben élünk c. könyvvel!
Amúgy már rezeg az offtopic mutató, erős jeleket sugároz Mac felé!
Ennyi.
Soha nem fogod megérteni, mert nem is akarod, szerintem az admin fenyegetőzhet, utasíthat, te semmi képpen kedves tudós barátom. Nem tudom milyen vevővel kívánod detektálni az általat írottakat. Nem csak nekem ez a véleményem, olvasgass kicsit előre és ne fenyegetőzz.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 568
113
Nah erről még nem halottam Európa - Kína autópálya. Nagy biznisz lesz ha lesz!
319853_meridian.jpg

https://mandiner.hu/cikk/20190711_autopalya_epulhet_kina_es_europa_kozott
 
  • Tetszik
Reactions: dragonette

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nah erről még nem halottam Európa - Kína autópálya. Nagy biznisz lesz ha lesz!
319853_meridian.jpg

https://mandiner.hu/cikk/20190711_autopalya_epulhet_kina_es_europa_kozott
Meg vannak ezek zakkanva, hallottak ezek már egy vasút nevű teherszállítási eszközről?!! Hány kamion és hány sofőr kellene (meg mennyi tankolóhely) egyetlen teher-szerelvény és pár mozdonyvezető helyettesítéséhez?!! Ráadásul azért vannak olyan terhek amit a kamion nem visz el, a vasútnak viszont meg se kottyan ...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fip7

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 875
20 111
113
Meg vannak ezek zakkanva, hallottak ezek már egy vasút nevű teherszállítási eszközről?!! Hány kamion és hány sofőr kellene (meg mennyi tankolóhely) egyetlen teher-szerelvény és pár mozdonyvezető helyettesítéséhez?!! Ráadásul azért vannak olyan terhek amit a kamion nem visz el, a vasútnak viszont meg se kottyan ...
Arról meg már nem is beszélve, hogy a vasút kevésbé szennyezi, terheli a környezetet, mint több ezer (vagy tízezer) kamion.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 311
58 127
113
Viszont 50 000€ ból már lehet venni kamiont amivel lehet szállítani egy döngölt föld,vagy kavics burkolatú úton,ehhez képest mennyibe fáj egy dupla,vagy 3-4 vágányos vasútvonal,meg vasúti szerelvények,állomások?
Tank mérettől függően a hétköznapi kamion elmegy 1000-1500km- t.
 
  • Tetszik
Reactions: dragonette

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 875
20 111
113
Viszont 50 000€ ból már lehet venni kamiont amivel lehet szállítani egy döngölt föld,vagy kavics burkolatú úton,ehhez képest mennyibe fáj egy dupla,vagy 3-4 vágányos vasútvonal,meg vasúti szerelvények,állomások?
Tank mérettől függően a hétköznapi kamion elmegy 1000-1500km- t.
Egy döngölt vagy kavicsos úton jóval lassabban viszi el az árút mint egy vonat, plusz egy kamion jóval kevesebb terhet képes szállítani, így ugyanahhoz a mennyiségű árúhoz sokkal több kamionra van szükség mint egy vonat esetében, és akkor már ne is beszéljünk, hogy míg a vonat áramot használ, addig a kamion, dízelt. Ami ugye környezet szennyezőbb, plusz korlátozottabb, tekintve, hogy az üzemanyag ugyebár kifogy és újra kell tankolni ahhoz meg ki kell építeni kutat is. Na és akkor még arról is érdemes beszélni, hogy nem hiába gondolkoznak autópályában. Ha földúttal meg lehetne oldani a szállítást akkor nem lenne egy rakás autópálya és vedd figyelembe az időjárást is, mert ugye egy eső elég komolyan képes tönkre tenni egy földúlat.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider and fip7
T

Törölt tag 008

Guest
Valószínűleg az útközben érintett városoknak is jót fog ez tenni, mert bekapcsolják őket a világkereskedelembe. Tudjátok, ez az az eset amikor nem értik az emberek, hogy miért van a semmi közepén egy autópálya.
A villamosított vasútra meg ne vegyél mérget. Elnézve azt a környéket ott max dízel mozdonyok járkálnának.
Az útdíj meg az orosz kasszába vándorol.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 311
58 127
113
Egy döngölt vagy kavicsos úton jóval lassabban viszi el az árút mint egy vonat, plusz egy kamion jóval kevesebb terhet képes szállítani, így ugyanahhoz a mennyiségű árúhoz sokkal több kamionra van szükség mint egy vonat esetében, és akkor már ne is beszéljünk, hogy míg a vonat áramot használ, addig a kamion, dízelt. Ami ugye környezet szennyezőbb, plusz korlátozottabb, tekintve, hogy az üzemanyag ugyebár kifogy és újra kell tankolni ahhoz meg ki kell építeni kutat is. Na és akkor még arról is érdemes beszélni, hogy nem hiába gondolkoznak autópályában. Ha földúttal meg lehetne oldani a szállítást akkor nem lenne egy rakás autópálya és vedd figyelembe az időjárást is, mert ugye egy eső elég komolyan képes tönkre tenni egy földúlat.


Persze,de valahol el kell kezdeni,nekik nem nyomnak x 1000 mlrd rubelt habokra,hanem azt kell beosztaniuk ami van,döngölt kavics út,döntve,vízelvezetve nem szar,még nem autópálya,de már nem is a sztyeppe,majd kialakul.1000 kilóméterenként csak van 1 falu,ahol lehet tankolni.
Nem fosnak be arrafelé ha nem automata a wc deszka törlő az út menti bokorban.;)
Elkezdenek fuvarozni,kell üa,gumi,olaj,sofőr,dózer,gréder,úthenger,billencsek,bányagépek,ez mind hoz adót,aztán majd elkezdik leburkolni,meg minden.:)
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 462
113
Egy látványos, és igen messzire (és a messzi jövőbe) vezethető következménye ( a sok közül)annak, hogy Oroszországot, az Eurázsiai Uniót, és lényegében egész Kelet Ázsiát (a nem kalandos úton) kizárólag Lengyelországon keresztül lehet elérni az EU országainak, az hogy Németország (és Franciaország is) Lengyelországi tranzitton keresztül jut hozzá kizárólag ezen az útvonalon mindenhez.
Tehát az EU, és benne Németország (és Franciaország ) teljes áruforgalma a nem kalandos szárazföldi útvonalon Oroszországba, az Eurázsiai Unióba, és lényegében a teljes Kelet Ázsiába, teljes egészében Lengyelország és ami még fontosabb, lényegében mondhatni hogy gyakorlatilag az USA ellenőrzése alatt folyik nemcsak most, hanem a tervezett és vélhetően az előre látható jövőben is.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal