[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 828
19 725
113
Persze,de valahol el kell kezdeni,nekik nem nyomnak x 1000 mlrd rubelt habokra,hanem azt kell beosztaniuk ami van,döngölt kavics út,döntve,vízelvezetve nem szar,még nem autópálya,de már nem is a sztyeppe,majd kialakul.1000 kilóméterenként csak van 1 falu,ahol lehet tankolni.
Nem fosnak be arrafelé ha nem automata a wc deszka törlő az út menti bokorban.;)
Elkezdenek fuvarozni,kell üa,gumi,olaj,sofőr,dózer,gréder,úthenger,billencsek,bányagépek,ez mind hoz adót,aztán majd elkezdik leburkolni,meg minden.:)
Ha jól tudom, persze lehet tévedek, de valamilyen állandó föld út most is van nekik. A múltkor láttam egy komolyabb összeállítást erről, hogy a tavaszi esőzéseknél szó szerint elmerül néhány kamion a sárban. Amúgy persze egy ilyen úthálózathoz nagyon sok pénz kell, de szerintem ha erre pénzt akarnak költeni akkor lehet jobb lenne a vasút. De ez csak az én magánvéleményem :)
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 448
10 507
113
Nem tudom elképzelni hogy mi az a termék amit megéri majd így szállítani, fagyasztott árut nem küldenék itt, nagy értékűt nem küldenék itt, kis értékűt meg minek küldenék itt? A repülőnél nem biztos hogy olcsóbb, de cserébe sokkal lassabb, a vonatnál drágább és nem biztos hogy gyorsabb, a hajónál meg sokkal drágább, és kiszámíthatatlanabb mint bármi más.
A kínai 5 méretű dildókészlet elfekszik a hajó belsejében, főleg ha pár év és stabilan használható az északi tengeri útvonal.

Amúgy nem azt mondom hogy nem hasznos és jó, csak amit fantáziálnak róla hogy majd kínából euba egy kamion végigrongyol az butaság. Moszkva Alsó és Orenburg Külső között tökéletes, szóval összeköt területeket, de egy szuszra.
 

miértnemjó

Well-Known Member
2018. október 23.
674
1 199
93
Nem tudom elképzelni hogy mi az a termék amit megéri majd így szállítani, fagyasztott árut nem küldenék itt, nagy értékűt nem küldenék itt, kis értékűt meg minek küldenék itt? A repülőnél nem biztos hogy olcsóbb, de cserébe sokkal lassabb, a vonatnál drágább és nem biztos hogy gyorsabb, a hajónál meg sokkal drágább, és kiszámíthatatlanabb mint bármi más.
A kínai 5 méretű dildókészlet elfekszik a hajó belsejében, főleg ha pár év és stabilan használható az északi tengeri útvonal.

Amúgy nem azt mondom hogy nem hasznos és jó, csak amit fantáziálnak róla hogy majd kínából euba egy kamion végigrongyol az butaság. Moszkva Alsó és Orenburg Külső között tökéletes, szóval összeköt területeket, de egy szuszra.
Nem értem a gondolkodásotokat. Innen, hatezer kilométerről hisztiztek, hogy építenek egy utat is a vasút mellé. Ha a logikátokat követem, akkor Magyarországon sem kell autópálya, hisz Párizsból Isztambulig elvisz a vonat.
Valamiért mindig elfelejtitek, hogy van kistávolságú közlekedés is, mondjuk 80-150 kilométer. Ezeken a közút gyorsabb, gazdaságosabb mindennél. Az meg hogy a helységek közti utakat egybefonják egy nagy úttá? Ha nem ezt tennék, ezért háborognátok.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 448
10 507
113
Nem értem a gondolkodásotokat. Innen, hatezer kilométerről hisztiztek, hogy építenek egy utat is a vasút mellé. Ha a logikátokat követem, akkor Magyarországon sem kell autópálya, hisz Párizsból Isztambulig elvisz a vonat.
Valamiért mindig elfelejtitek, hogy van kistávolságú közlekedés is, mondjuk 80-150 kilométer. Ezeken a közút gyorsabb, gazdaságosabb mindennél. Az meg hogy a helységek közti utakat egybefonják egy nagy úttá? Ha nem ezt tennék, ezért háborognátok.

Átolvastam újra és azt hiszem továbbra is ugyan ezt írtam le, csak más szavakkal :D egy szóval se mondtam hogy nem hasznos, csak amit sokan feltételeztek hogy Csung ho beül pekingben a kamionba és a lengyel határon belép az EU ba az nem életképes, az ő logisztikai cégük nem élne meg hosszú időt.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ha jól tudom, persze lehet tévedek, de valamilyen állandó föld út most is van nekik. A múltkor láttam egy komolyabb összeállítást erről, hogy a tavaszi esőzéseknél szó szerint elmerül néhány kamion a sárban. Amúgy persze egy ilyen úthálózathoz nagyon sok pénz kell, de szerintem ha erre pénzt akarnak költeni akkor lehet jobb lenne a vasút. De ez csak az én magánvéleményem :)
Nem erre gondolsz esetleg?
Ez az út megy felfelé Jakutszkig (A360). És ahogy írod, voltak rövid időszakok, amikor a sok eső miatt így nézett ki egy része, de az év nagy részében járható volt. Egyébként 2014 körül fejezték be ennek a résznek a burkolását, azóta nem töltenek fel ilyen videókat.
mostanában ilyen a látkép:
800px-%D0%9A%D0%BC_592_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%B8_%22%D0%9B%D0%B5%D0%BD%D0%B0%22.JPG

Egyébként a déli vége ennek az útnak a Transz-szibérirai autóútba csatlakozik, ami Szentpétervárról indul és Moszkva, Kazany, Cseljabinszk, Novoszibirszk, Irkutszk, Csita, Habarovszk útvonalon megy egészen Vlagyivosztokig. Ha jól tudom, az az út is végig burkolt manapság (elvileg 2010-ig volt egy szakasz a Bajkálon túl, ami földes volt) és ehhez hasonló pályaállapotok vannak:
M53_krasnoyarsk.jpg

Kíváncsiságképp belenéztem itt-ott, mit látott a guglis autó, amikor végigmentek ezen az úton és egész tűrhetőnek tűnik. Egy Apaj-Kunszentmiklós útminőséghez képest meg maga a kanaán (pedig az ugye európa, nem a lenézett oroszok). o_O
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 851
72 654
113
Átolvastam újra és azt hiszem továbbra is ugyan ezt írtam le, csak más szavakkal :D egy szóval se mondtam hogy nem hasznos, csak amit sokan feltételeztek hogy Csung ho beül pekingben a kamionba és a lengyel határon belép az EU ba az nem életképes, az ő logisztikai cégük nem élne meg hosszú időt.
Vonatkozik ott rájuk az EU-s vezetési idő szabályzat? Nem hiszem. Ha pl egy kínai/orosz cég kiépíti az út mentén az ellátó/szervíz stb hálózatát, akár a sofőrök cseréjével,szállásolásával szerintem megoldható. A vonat piszok lassú, kevés cég tervez vele manapság szerintem mikor az az irányelv hogy kevés készáru készlet a raktárban és 2-3 nap alatt kiszállítani onnét mindent leggyorsabban a felhasználóhoz/fogyasztóhoz. Peking-Moszkva-Berlin útvonalon ma is vannak valamilyen utak, viszont egy dedikált sztráda hiányzik, ha lenne szerintem két kicsi kínai 5 nap alatt levezeti, ettől 1 gyorsabb van, a repülő, de az drága. Az üzemanyag Kazahsztánban,meg az oroszoknál meg jóval olcsóbb mint az EU-ban. Lenne termék amit megérné így szállítani.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 801
2 543
113
Vonatkozik ott rájuk az EU-s vezetési idő szabályzat? Nem hiszem. Ha pl egy kínai/orosz cég kiépíti az út mentén az ellátó/szervíz stb hálózatát, akár a sofőrök cseréjével,szállásolásával szerintem megoldható. A vonat piszok lassú, kevés cég tervez vele manapság szerintem mikor az az irányelv hogy kevés készáru készlet a raktárban és 2-3 nap alatt kiszállítani onnét mindent leggyorsabban a felhasználóhoz/fogyasztóhoz. Peking-Moszkva-Berlin útvonalon ma is vannak valamilyen utak, viszont egy dedikált sztráda hiányzik, ha lenne szerintem két kicsi kínai 5 nap alatt levezeti, ettől 1 gyorsabb van, a repülő, de az drága. Az üzemanyag Kazahsztánban,meg az oroszoknál meg jóval olcsóbb mint az EU-ban. Lenne termék amit megérné így szállítani.
Miért lassabb a vonat mint a kamion??
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Vonatkozik ott rájuk az EU-s vezetési idő szabályzat? Nem hiszem. Ha pl egy kínai/orosz cég kiépíti az út mentén az ellátó/szervíz stb hálózatát, akár a sofőrök cseréjével,szállásolásával szerintem megoldható. A vonat piszok lassú, kevés cég tervez vele manapság szerintem mikor az az irányelv hogy kevés készáru készlet a raktárban és 2-3 nap alatt kiszállítani onnét mindent leggyorsabban a felhasználóhoz/fogyasztóhoz. Peking-Moszkva-Berlin útvonalon ma is vannak valamilyen utak, viszont egy dedikált sztráda hiányzik, ha lenne szerintem két kicsi kínai 5 nap alatt levezeti, ettől 1 gyorsabb van, a repülő, de az drága. Az üzemanyag Kazahsztánban,meg az oroszoknál meg jóval olcsóbb mint az EU-ban. Lenne termék amit megérné így szállítani.

A vonat már messze nem lassú. Képes 160km/h haladásra a tehervonat, ha van megfelelő pálya. Egy 2 sínpárral rendelkező vonal, ahol a tehervonat akadálymentesen közlekedhet (elsőbbséget élvez a személyvonattal szemben), azt kamionnal sosem fogod produkálni. (Kamion 100km/h-val közlekedhet, és nincs elsőbbsége az úton. Csak rövid tábon 2-300km éri meg igazán, mert ott a vonatra rakodással relatív sok időt lehet veszíteni az út hosszához képest.

Ami életképes modell, hogy a kamionokat vonatra rakod, és adott megállóknál kamionostúl rakod le az árut, ami megy utána házhoz. De 5-8-12.000km-en nem éri meg kamionozgatni, ott ahol 4-600km-ként van csak 1-1 város. Nem kell várni a vonatnak pályaudvarokon, csomópontoknál, stb.
 

miértnemjó

Well-Known Member
2018. október 23.
674
1 199
93
Átolvastam újra és azt hiszem továbbra is ugyan ezt írtam le, csak más szavakkal :D egy szóval se mondtam hogy nem hasznos, csak amit sokan feltételeztek hogy Csung ho beül pekingben a kamionba és a lengyel határon belép az EU ba az nem életképes, az ő logisztikai cégük nem élne meg hosszú időt.
Nem is a Te mondanivalód ellen írtam, hanem mellette.Sajnos, kevés az időm. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Morishima

miértnemjó

Well-Known Member
2018. október 23.
674
1 199
93
Miért lassabb a vonat mint a kamion??
talán próbáld ki a ROLA módszert, és rájössz. Egyébként, ha nyolcvan kilométerre le akarok szállítani másfél raklap árút, nem gondolod, hogy elviszem a legközelebbi állomásra, ahol felrakják a konténert vonatra és elszállítják a menetrend szerinti járatok hézagaiban, majd leveszik a közelebbi állomáson és kocsival elhozom.
Én úgy látom, az értetlenkedők egy olyan házban laknak, amelynek saját vasúti terminálja van és mindent 40 lábas konténer mennyiségben rendel. Ha mégsem, hanem boltba jártok, akkor mégis van értelme a közútnak. :)
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 594
21 997
113
két kicsi kínai 5 nap alatt levezeti, ettől 1 gyorsabb van, a repülő, de az drága
Megvolt már a Kína-EU tehervasúti szerelvény minta. 8 napos volt az út. Az ezerszeresét fuvarozták annak amit két kicsi kínai 5 nap alatt lefuvaroz egy kamionnal.
Ez persze egy minta volt. Gondos szervezéssel, előkészítéssel. Az átlag szerelvény 2-3 hét alatt járja be ezt az utat. A meglévő pályákon.
 
  • Tetszik
Reactions: dragonette

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 801
2 543
113
talán próbáld ki a ROLA módszert, és rájössz. Egyébként, ha nyolcvan kilométerre le akarok szállítani másfél raklap árút, nem gondolod, hogy elviszem a legközelebbi állomásra, ahol felrakják a konténert vonatra és elszállítják a menetrend szerinti járatok hézagaiban, majd leveszik a közelebbi állomáson és kocsival elhozom.
Én úgy látom, az értetlenkedők egy olyan házban laknak, amelynek saját vasúti terminálja van és mindent 40 lábas konténer mennyiségben rendel. Ha mégsem, hanem boltba jártok, akkor mégis van értelme a közútnak. :)
Itt több ezer kilóméterekről volt szó, Kína, Eu távolságról. Senki nem mondta, hogy 40kmre kell vonattal vinni a cuccot!