Beleszámoltad az elektromos önvezető kamionkonvolyokat is? Mert mire ez megépül addigra azok fognak ott járkálni.
Egy vasút akkor is pénz és energiatakarékosabb. És az is mehet önvezető módon.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Beleszámoltad az elektromos önvezető kamionkonvolyokat is? Mert mire ez megépül addigra azok fognak ott járkálni.
Nem értem a gondolkodásotokat. Innen, hatezer kilométerről hisztiztek, hogy építenek egy utat is a vasút mellé. Ha a logikátokat követem, akkor Magyarországon sem kell autópálya, hisz Párizsból Isztambulig elvisz a vonat.Nem tudom elképzelni hogy mi az a termék amit megéri majd így szállítani, fagyasztott árut nem küldenék itt, nagy értékűt nem küldenék itt, kis értékűt meg minek küldenék itt? A repülőnél nem biztos hogy olcsóbb, de cserébe sokkal lassabb, a vonatnál drágább és nem biztos hogy gyorsabb, a hajónál meg sokkal drágább, és kiszámíthatatlanabb mint bármi más.
A kínai 5 méretű dildókészlet elfekszik a hajó belsejében, főleg ha pár év és stabilan használható az északi tengeri útvonal.
Amúgy nem azt mondom hogy nem hasznos és jó, csak amit fantáziálnak róla hogy majd kínából euba egy kamion végigrongyol az butaság. Moszkva Alsó és Orenburg Külső között tökéletes, szóval összeköt területeket, de egy szuszra.
Nem értem a gondolkodásotokat. Innen, hatezer kilométerről hisztiztek, hogy építenek egy utat is a vasút mellé. Ha a logikátokat követem, akkor Magyarországon sem kell autópálya, hisz Párizsból Isztambulig elvisz a vonat.
Valamiért mindig elfelejtitek, hogy van kistávolságú közlekedés is, mondjuk 80-150 kilométer. Ezeken a közút gyorsabb, gazdaságosabb mindennél. Az meg hogy a helységek közti utakat egybefonják egy nagy úttá? Ha nem ezt tennék, ezért háborognátok.
Nem erre gondolsz esetleg?Ha jól tudom, persze lehet tévedek, de valamilyen állandó föld út most is van nekik. A múltkor láttam egy komolyabb összeállítást erről, hogy a tavaszi esőzéseknél szó szerint elmerül néhány kamion a sárban. Amúgy persze egy ilyen úthálózathoz nagyon sok pénz kell, de szerintem ha erre pénzt akarnak költeni akkor lehet jobb lenne a vasút. De ez csak az én magánvéleményem![]()
Az IL látványos volt a végén.Váratlan ejtőernyős hadgyakorlat a Krím félszigeten. Új taktikákat teszteltek az orosz csapatok
Vonatkozik ott rájuk az EU-s vezetési idő szabályzat? Nem hiszem. Ha pl egy kínai/orosz cég kiépíti az út mentén az ellátó/szervíz stb hálózatát, akár a sofőrök cseréjével,szállásolásával szerintem megoldható. A vonat piszok lassú, kevés cég tervez vele manapság szerintem mikor az az irányelv hogy kevés készáru készlet a raktárban és 2-3 nap alatt kiszállítani onnét mindent leggyorsabban a felhasználóhoz/fogyasztóhoz. Peking-Moszkva-Berlin útvonalon ma is vannak valamilyen utak, viszont egy dedikált sztráda hiányzik, ha lenne szerintem két kicsi kínai 5 nap alatt levezeti, ettől 1 gyorsabb van, a repülő, de az drága. Az üzemanyag Kazahsztánban,meg az oroszoknál meg jóval olcsóbb mint az EU-ban. Lenne termék amit megérné így szállítani.Átolvastam újra és azt hiszem továbbra is ugyan ezt írtam le, csak más szavakkalegy szóval se mondtam hogy nem hasznos, csak amit sokan feltételeztek hogy Csung ho beül pekingben a kamionba és a lengyel határon belép az EU ba az nem életképes, az ő logisztikai cégük nem élne meg hosszú időt.
Miért lassabb a vonat mint a kamion??Vonatkozik ott rájuk az EU-s vezetési idő szabályzat? Nem hiszem. Ha pl egy kínai/orosz cég kiépíti az út mentén az ellátó/szervíz stb hálózatát, akár a sofőrök cseréjével,szállásolásával szerintem megoldható. A vonat piszok lassú, kevés cég tervez vele manapság szerintem mikor az az irányelv hogy kevés készáru készlet a raktárban és 2-3 nap alatt kiszállítani onnét mindent leggyorsabban a felhasználóhoz/fogyasztóhoz. Peking-Moszkva-Berlin útvonalon ma is vannak valamilyen utak, viszont egy dedikált sztráda hiányzik, ha lenne szerintem két kicsi kínai 5 nap alatt levezeti, ettől 1 gyorsabb van, a repülő, de az drága. Az üzemanyag Kazahsztánban,meg az oroszoknál meg jóval olcsóbb mint az EU-ban. Lenne termék amit megérné így szállítani.
Miért lassabb a vonat mint a kamion??
Vonatkozik ott rájuk az EU-s vezetési idő szabályzat? Nem hiszem. Ha pl egy kínai/orosz cég kiépíti az út mentén az ellátó/szervíz stb hálózatát, akár a sofőrök cseréjével,szállásolásával szerintem megoldható. A vonat piszok lassú, kevés cég tervez vele manapság szerintem mikor az az irányelv hogy kevés készáru készlet a raktárban és 2-3 nap alatt kiszállítani onnét mindent leggyorsabban a felhasználóhoz/fogyasztóhoz. Peking-Moszkva-Berlin útvonalon ma is vannak valamilyen utak, viszont egy dedikált sztráda hiányzik, ha lenne szerintem két kicsi kínai 5 nap alatt levezeti, ettől 1 gyorsabb van, a repülő, de az drága. Az üzemanyag Kazahsztánban,meg az oroszoknál meg jóval olcsóbb mint az EU-ban. Lenne termék amit megérné így szállítani.
Nem is a Te mondanivalód ellen írtam, hanem mellette.Sajnos, kevés az időm.Átolvastam újra és azt hiszem továbbra is ugyan ezt írtam le, csak más szavakkalegy szóval se mondtam hogy nem hasznos, csak amit sokan feltételeztek hogy Csung ho beül pekingben a kamionba és a lengyel határon belép az EU ba az nem életképes, az ő logisztikai cégük nem élne meg hosszú időt.
talán próbáld ki a ROLA módszert, és rájössz. Egyébként, ha nyolcvan kilométerre le akarok szállítani másfél raklap árút, nem gondolod, hogy elviszem a legközelebbi állomásra, ahol felrakják a konténert vonatra és elszállítják a menetrend szerinti járatok hézagaiban, majd leveszik a közelebbi állomáson és kocsival elhozom.Miért lassabb a vonat mint a kamion??
Megvolt már a Kína-EU tehervasúti szerelvény minta. 8 napos volt az út. Az ezerszeresét fuvarozták annak amit két kicsi kínai 5 nap alatt lefuvaroz egy kamionnal.két kicsi kínai 5 nap alatt levezeti, ettől 1 gyorsabb van, a repülő, de az drága
Itt több ezer kilóméterekről volt szó, Kína, Eu távolságról. Senki nem mondta, hogy 40kmre kell vonattal vinni a cuccot!talán próbáld ki a ROLA módszert, és rájössz. Egyébként, ha nyolcvan kilométerre le akarok szállítani másfél raklap árút, nem gondolod, hogy elviszem a legközelebbi állomásra, ahol felrakják a konténert vonatra és elszállítják a menetrend szerinti járatok hézagaiban, majd leveszik a közelebbi állomáson és kocsival elhozom.
Én úgy látom, az értetlenkedők egy olyan házban laknak, amelynek saját vasúti terminálja van és mindent 40 lábas konténer mennyiségben rendel. Ha mégsem, hanem boltba jártok, akkor mégis van értelme a közútnak.![]()
9-10 eve dolgoztam egy helyen ahonnet Kinaba is kuldtunk ki arut. Felkesz termeket, azt mondtak azert nem csinaljak ott nehogy teljesen lekoppintsak. Na mindegy. Ugy ment hogy egy resze vonatra, kontenerben. Masik kisebb resz repulovel. Akkor ugy mondtak hogy vonat legalabb 3 het mig odaer, es remelhetoleg nem dezsmaljak meg.A vonat már messze nem lassú. Képes 160km/h haladásra a tehervonat, ha van megfelelő pálya. Egy 2 sínpárral rendelkező vonal, ahol a tehervonat akadálymentesen közlekedhet (elsőbbséget élvez a személyvonattal szemben), azt kamionnal sosem fogod produkálni. (Kamion 100km/h-val közlekedhet, és nincs elsőbbsége az úton. Csak rövid tábon 2-300km éri meg igazán, mert ott a vonatra rakodással relatív sok időt lehet veszíteni az út hosszához képest.
Ami életképes modell, hogy a kamionokat vonatra rakod, és adott megállóknál kamionostúl rakod le az árut, ami megy utána házhoz. De 5-8-12.000km-en nem éri meg kamionozgatni, ott ahol 4-600km-ként van csak 1-1 város. Nem kell várni a vonatnak pályaudvarokon, csomópontoknál, stb.
De ez volt az! Köszi!Nem erre gondolsz esetleg?
Ez az út megy felfelé Jakutszkig (A360). És ahogy írod, voltak rövid időszakok, amikor a sok eső miatt így nézett ki egy része, de az év nagy részében járható volt. Egyébként 2014 körül fejezték be ennek a résznek a burkolását, azóta nem töltenek fel ilyen videókat.
mostanában ilyen a látkép:
![]()
Egyébként a déli vége ennek az útnak a Transz-szibérirai autóútba csatlakozik, ami Szentpétervárról indul és Moszkva, Kazany, Cseljabinszk, Novoszibirszk, Irkutszk, Csita, Habarovszk útvonalon megy egészen Vlagyivosztokig. Ha jól tudom, az az út is végig burkolt manapság (elvileg 2010-ig volt egy szakasz a Bajkálon túl, ami földes volt) és ehhez hasonló pályaállapotok vannak:
![]()
Kíváncsiságképp belenéztem itt-ott, mit látott a guglis autó, amikor végigmentek ezen az úton és egész tűrhetőnek tűnik. Egy Apaj-Kunszentmiklós útminőséghez képest meg maga a kanaán (pedig az ugye európa, nem a lenézett oroszok).![]()
Vorobjev Maxim Oroszország katonai és légi ügyi attaséjának az előadása Magyar hadtudományi társaság ülése folyamán (Budapest, 2019. május 22.):
A közepes és rövid hatótávolságú rakéták felszámolásáról szóló megállapodás felmondása USA részéről: a globális biztonságot érintő új kihívások és fenyegetések
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Katonai_attaséMi a dolga egy katonai attasénak?
Mit takar ez a pozíció?
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Katonai_attasé
Ez elég pontos szócikk.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..