All the latest news from Craig Murray.
www.craigmurray.org.uk
A BBC tudósítójának a HMS Defenderen történő előzetes pozícionálása szétzúzza azt a látszatot, hogy a BBC valami más, mint egy állami propaganda műsorszolgáltató. Egyértelművé teszi azt is, hogy ez az orosz hadsereget provokáló propaganda gyakorlat kiszámított és szándékos volt. Ezt valóban megerősítette a BBC tudósítójának tegnap esti TV-riportja, amikor azt sugározta, hogy a Defender útvonalát „a brit kormány legmagasabb szintjén hagyták jóvá”.
A miniszterelnök általában nem vizsgálja a brit hajók pontos helyzetét. Ez szándékos veszélyes hadviselés volt.
A BBC tudósítójának jelenléte nem csak politikai szempont. Valójában fontos jogi következményekkel jár. Egyértelmű, hogy a védő nem állíthatja, hogy „ártatlan áthaladással” foglalkozott a felségvizeken, Odessza és Grúzia között. Hadd hagyjam most félre azt a tényt, hogy egyáltalán nincs szükség a Fiolent-foktól számított 12 mérföldes körzeten belüli áthaladásra, és a kijelölt (eredetileg Ukrajna által kijelölt) sáv csak a parti tengeren kívül marad. Nézd meg az ártatlan átjárás fogalmának meghatározását az
ENSZ tengerjogi egyezményének 19. cikkében :
Nagyon egyértelmű, hogy ez nem volt ártatlan átjárás. Ez minden bizonnyal 2 (d) propagandakép volt, és ugyanolyan biztosan 2 (c) volt, a katonai védekezéssel kapcsolatos információk gyűjtésének gyakorlata. Azt állítom, hogy ez is a (2) bekezdés a) pontja, az erő fenyegetése.
Amennyire megállapíthatom, a britek nem azt állítják, hogy ártatlan átjárást folytattak, ami nyilvánvalóan ostobaság, hanem azt, hogy Ukrajna kormányának meghívására a Krím melletti parti vizekre léptek, és hogy a Krím területét tekintik Ukrajna és a krími felségvizek mint ukrán területi vizek.
Lenyűgözni akarom rajtad, hogy ez mennyire őrült. A „területi tenger” lényege az, hogy jogilag az állam szerves része, és hogy az állam teljes nemzeti joga a területi tengeren belül érvényes. Nem ez a helyzet a sokkal nagyobb, 200 mérföldes exkluzív gazdasági övezettel vagy néha még nagyobb kontinentális talapzattal, ahol a parti állam joghatósága csak a meghatározott tengeri vagy ásványi erőforrásokra vonatkozó jogokra vonatkozik.
Hadd fogalmazzak így. Ha valakit meggyilkolnak egy hajón a tengerparttól tizenkét tengeri mérföldön belül, a parti állam rendelkezik joghatósággal és törvényei alkalmazandók. Ha valakit a parttól tizenkét mérföldnél távolabb eső hajón gyilkolnak meg, a hajó lobogó szerinti államának joghatósága és törvényei alkalmazandók, nem pedig annak a parti államnak a törvényei, amelynek kizárólagos gazdasági övezetében a hajó található.
A nemzetközi jogban a tizenkét mérföldes parti tenger ugyanolyan része az államnak, mint a szárazföld. Tehát egy hadihajó vitorlázása a krími parti tengerekbe pontosan ugyanaz, mint egy ejtőernyős ezred leszállítása a Krím-félszigeten és kijelentése, hogy ezt Ukrajna kormányának meghívására teszi.
Nem vitás, hogy Oroszország de facto ellenőrzi a Krím-félszigetet, függetlenül attól, hogy brit támogatta Ukrajna kormányának a régióval szembeni követelését. Az is igaz, hogy a Krím orosz annektálása nem a nemzetközi joggal összhangban történt. Ez azonban a gyakorlatban valószínűleg nem fordul meg, és a helyzetet szerződéssel vagy a Nemzetközi Bírósággal kell megoldani. Időközben az Egyesült Királyság kormányának jogi álláspontja csak az lehet, hogy Oroszország „megszálló hatalom”. Lehetetlen, hogy az Egyesült Királyság kormányának jogi álláspontja szerint Ukrajna a területet „hatékonyan ellenőrzi”.
Meg kell látnunk az FCO jogi tanácsadóinak jogi tanácsadását. A nemzetközi jogban egyszerűen nem az a gyakorlat, hogy figyelmen kívül hagyják az elfogadott hatalom létezését, amely elismert állam, és fegyveres erőkkel olyan kormány felhatalmazása alapján cselekszik, amely nincs tényleges ellenőrzés alatt. A brit hozzáállás Oroszországgal mint megszálló hatalommal és Izraellel szemben elmondhatóan különbözik.
A brit fellépés jogszerűsége a legjobb esetben is vitatott. A reálpolitikában az atomhatalommal való brinkmint és további erőfeszítések az új hidegháború Oroszországgal való felszámolása érdekében, a katonai, biztonsági szolgálatok és fegyverkezési vállalatok javára, valamint azok számára, akiknek társadalmilag hasznosabb kormányzati kiadásokra van szükségük. . A jingoista populizmus további lépése, hogy a neoliberális elit eltereli a tömeg figyelmét, miközben a milliárdosok hihetetlen gazdagsága folyamatosan fellendül.
A NATO hamarosan megkezdi a Fekete-tengeren a haditengerészet gyakorlatát. Mivel a NATO nem minden tagállama éppolyan szilárd, mint Johnson, remélhetőleg tartózkodik a provokáció ilyen jellegű fokozatától. Van egy nagy részem, aki azt állítja, hogy nem lehetnek elég őrültek ahhoz, hogy katonai erővel, vagy legalábbis annak fenyegetésével megpróbáljanak beavatkozni Ukrajnába. De aztán Johnsonra és Bidenre nézek, és aggódom. Ez mind borzalmasan elromolhat.
————————————————