[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
2 015
14 830
113
Ez a narrátor fiú sem lopta be magát a szívembe.
A 10-es listától ezt várd a háború eleje óta tolja, a minden szar, ő a sátán, a szarmageddon, és mindenki az ukránok hős honvédő felvilágosult stb mind a nyugat...még követem, mert vannak érdekes videói, de már néha odaírtam neki....
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
231
1 195
93
A mahacskalai eseményekre visszatérve, ennek a videónak kb. első három másodpercében ami a középen földre tepert férfi körül történik, na olyat azért ritkán látni.
A jobb oldali roszgvargyijás(?) a pillanat hevében a saját sisakjával kezdi el ütni az zavargót, míg a bal oldali rendőr a pisztolyával csapja fejbe ami azzal a mozdulattal el is sül a földön.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 752
28 600
113
A mahacskalai eseményekre visszatérve, ennek a videónak kb. első három másodpercében ami a középen földre tepert férfi körül történik, na olyat azért ritkán látni.
A jobb oldali roszgvargyijás(?) a pillanat hevében a saját sisakjával kezdi el ütni az zavargót, míg a bal oldali rendőr a pisztolyával csapja fejbe ami azzal a mozdulattal el is sül a földön.
Anno így sikerült 360 quickscope-olni talán egy azerit valahol Novoszibirszkben, mikor az ellenállt a rendőri intézkedésnek, aztán a motorháztetőhöz csapva a Makarov szépen elsült, pont fejlövést eredményezve
Ez a narrátor fiú sem lopta be magát a szívembe.
Affaszomat már ennél jobbat csinálok még én is az ablakrepesztő hangommal :D
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 820
113
167gMJmFe9c.jpg


"Felvetődik a kérdés: igazságos-e , ha az egyik vagy a másik köztársaság belépett a Szovjetúnióba, de mellette hatalmas mennyiségü orosz földeket kaptak ajándékba, tradicionális, történelmi orosz területeket, és utána a SZU-ból való kilépésről döntöttek. Bárcsak akkor azzal a területekkel léptek volna ki amelyekkel beléptek, és nem vonszolta volna magával az orosz nép "ajíndékait". "
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 752
28 600
113
167gMJmFe9c.jpg


"Felvetődik a kérdés: igazságos-e , ha az egyik vagy a másik köztársaság belépett a Szovjetúnióba, de mellette hatalmas mennyiségü orosz földeket kaptak ajándékba, tradicionális, történelmi orosz területeket, és utána a SZU-ból való kilépésről döntöttek. Bárcsak akkor azzal a területekkel léptek volna ki amelyekkel beléptek, és nem vonszolta volna magával az orosz nép "ajíndékait". "
Ukrajna után ez főleg Kazahsztán esetében lesz kérdés, főleg az egyre erősebb mostani hintapolitikájukkal és kazah "nemzetépítésükkel", miközben az ország energiahálózata néha már az utolsókat rúgja és mindennaposak a balesetek (legutóbb Karagandában robbant be egy bánya)
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 257
5 304
113
167gMJmFe9c.jpg


"Felvetődik a kérdés: igazságos-e , ha az egyik vagy a másik köztársaság belépett a Szovjetúnióba, de mellette hatalmas mennyiségü orosz földeket kaptak ajándékba, tradicionális, történelmi orosz területeket, és utána a SZU-ból való kilépésről döntöttek. Bárcsak akkor azzal a területekkel léptek volna ki amelyekkel beléptek, és nem vonszolta volna magával az orosz nép "ajíndékait". "
A Szovjetunió széthullásakor, bárki támasztott területi követelést? Nem, mindenki mehetett a dolgára. Na, ennyi. Amúgy az orosz nép "ajándékai", hogy kerültek Oroszországhoz?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 420
63 677
113
Mármint 35 éve? Csak viccelek, de kb. annyira jövőbe mutató. Persze valamit kell gyártani, ha szankciók miatt nem lesz más. De ez csak áthidaló szükségmegoldás lehet.
Jól látod. Azt az orosz sem tagadja, hogy a légiközlekedésben a költséghatékonyság és gazdaságosság terén a nyugati gépek a legjobbak.
Az is látszott, hogy 2022-ig a nyugati beszállítók érdeke is volt az oroszországi gépek eladása és korrekt támogatása. Tehát jól működött a dolog.

Ehhez képest a szankciók a teljes orosz bel- és külföldi desztinációjú légiközlekedés teljes összeomlásának rémképét vetítették előre. És nem a járatkitiltások miatt.
Az Il-96-400M egy időnyerési kísérlet, aminek egy kihalófélben levő elöregedett típus az alapja. Ez a gép csupán egy utolsó védvonal arra az esetre, ha nem tudnák a kazah kerülőút megszűnésével levegőben tartani a nyugati flottát. Az MSz-21 kihúzná őket a bajból, de az a mai globális iparági standardok szerint szinte nem is létezik.
Berepülés alatt áll, de bizonytalan gyárthatósággal.
Na és az a baj, hogy ennél ez a sírból visszarángatott Il-96-os se jobb.

Megy a sakkozás. Pörgetni kell az ipart, fenn kell tartani a kompetenciákat. A PSz-90-es hajtóműveket is gyártani kell, mert az Il-76/78 flotta hajtóműigénye önmagában nem lesz elég.
Az Aviadvigatyel meg nem fog megélni az egy-két darab PD-14-es teszteléséből, hiszen még messze a sorozatgyártás.
Addig valami meglévőt gyártani is kell folyamatosan.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 310
55 608
113

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 521
113
Jól látod. Azt az orosz sem tagadja, hogy a légiközlekedésben a költséghatékonyság és gazdaságosság terén a nyugati gépek a legjobbak.
Az is látszott, hogy 2022-ig a nyugati beszállítók érdeke is volt az oroszországi gépek eladása és korrekt támogatása. Tehát jól működött a dolog.

Ehhez képest a szankciók a teljes orosz bel- és külföldi desztinációjú légiközlekedés teljes összeomlásának rémképét vetítették előre. És nem a járatkitiltások miatt.
Az Il-96-400M egy időnyerési kísérlet, aminek egy kihalófélben levő elöregedett típus az alapja. Ez a gép csupán egy utolsó védvonal arra az esetre, ha nem tudnák a kazah kerülőút megszűnésével levegőben tartani a nyugati flottát. Az MSz-21 kihúzná őket a bajból, de az a mai globális iparági standardok szerint szinte nem is létezik.
Berepülés alatt áll, de bizonytalan gyárthatósággal.
Na és az a baj, hogy ennél ez a sírból visszarángatott Il-96-os se jobb.

Megy a sakkozás. Pörgetni kell az ipart, fenn kell tartani a kompetenciákat. A PSz-90-es hajtóműveket is gyártani kell, mert az Il-76/78 flotta hajtóműigénye önmagában nem lesz elég.
Az Aviadvigatyel meg nem fog megélni az egy-két darab PD-14-es teszteléséből, hiszen még messze a sorozatgyártás.
Addig valami meglévőt gyártani is kell folyamatosan.
“Elöregedett típus” - 6 évvel korábban repült a prototípus, mint a B777-é.
Értem, hogy a fedélzeti mérnökösdi már nem menő, de tulajdonképpen, ha az avionikát áttervezik (kétfősre), mi is a baj a géppel?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 420
63 677
113
“Elöregedett típus” - 6 évvel korábban repült a prototípus, mint a B777-é.
Értem, hogy a fedélzeti mérnökösdi már nem menő, de tulajdonképpen, ha az avionikát áttervezik (kétfősre), mi is a baj a géppel?
Az, hogy 6 évvel korábbi, mint a B777, a mai közforgalmi repülésben nem erény.
A 777-es első verziója 1995-ös, de a nyolcvanas évek amerikai dizájnja, míg a most a fősodorbeli légitársaságok B777-esei már erősen módosított példányok. És ezekhez képest jön a B777X.
Namármost a szint nem is ez, hanem a B787 és az A350.
Ezekhez képest az Il-96-os ma már egy matuzsálem, régi anyagok, régi fogyasztás, régi technológia.
Gazdaságosság tekintetében kb a B767-es szintjét hozza, de még ez a mostani 400M verzió is, a PSz-90A hajtóműveivel együtt is.
Illetve, nagy jóindulattal, talán a legelső A340-esekhez hasonlítható.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 521
113
Az, hogy 6 évvel korábbi, mint a B777, a mai közforgalmi repülésben nem erény.
A 777-es első verziója 1995-ös, de a nyolcvanas évek amerikai dizájnja, míg a most a fősodorbeli légitársaságok B777-esei már erősen módosított példányok. És ezekhez képest jön a B777X.
Namármost a szint nem is ez, hanem a B787 és az A350.
Ezekhez képest az Il-96-os ma már egy matuzsálem, régi anyagok, régi fogyasztás, régi technológia.
Gazdaságosság tekintetében kb a B767-es szintjét hozza, de még ez a mostani 400M verzió is, a PSz-90A hajtóműveivel együtt is.
Illetve, nagy jóindulattal, talán a legelső A340-esekhez hasonlítható.
Ok, világos, de mivel szankcionálva vannak, máshoz úgyse jutnak, a saját igényeiket meg bőven kielégíti, nem? Úgy értem, ők nem fognak jó ideig fősodorbeli légitársaságokkal versenyezni.
 

ornagy

Well-Known Member
2014. október 24.
2 989
12 019
113
Ok, világos, de mivel szankcionálva vannak, máshoz úgyse jutnak, a saját igényeiket meg bőven kielégíti, nem? Úgy értem, ők nem fognak jó ideig fősodorbeli légitársaságokkal versenyezni.
Szerintem sem az a letszuksegletuk most, hogy takarekos, klimasemleges, kis CO labnyomu motorokkal felszerelt gepeik legyenek, hanem hogy LEGYENEK gépeik. A fogyasztast meg ugyanugy lesz@rjak, mint az amcsik anno az autoiknal. El tudnak majd jutni A-bol B-be repulovel? Igen! Az hogy kormol, meg sokat fogyaszt epp senkit sem fog erdekelni. Legfeljebb, majd kapnak egy felszolitast az EU-tol, hogy hagyjanak fela kornyezetszennyezo gepeikkel, de azt meg lesesz@rjak majd...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 521
113
Szerintem sem az a letszuksegletuk most, hogy takarekos, klimasemleges, kis CO labnyomu motorokkal felszerelt gepeik legyenek, hanem hogy LEGYENEK gépeik. A fogyasztast meg ugyanugy lesz@rjak, mint az amcsik anno az autoiknal. El tudnak majd jutni A-bol B-be repulovel? Igen! Az hogy kormol, meg sokat fogyaszt epp senkit sem fog erdekelni. Legfeljebb, majd kapnak egy felszolitast az EU-tol, hogy hagyjanak fela kornyezetszennyezo gepeikkel, de azt meg lesesz@rjak majd...
@Allesmor Obranna : "Gazdaságosság tekintetében kb a B767-es szintjét hozza, de még ez a mostani 400M verzió is, a PSz-90A hajtóműveivel együtt is. Illetve, nagy jóindulattal, talán a legelső A340-esekhez hasonlítható." Transzkontinentális járatokra azok is jók voltak... 350-400 utas 10000 km-re meg ezzel is eljut.

Próbáltam utánanézni, hogy amúgy mennyit fogyasztanak az orosz gépek, és van is egy egész jó táblázat wikin, de ebben pont az Il-96 nincs benne. De ha abból indulunk ki, hogy az A340-300-zal lesz egy szinten a 96-400M, azaz kb 7,32 kg/km-es fajlagos fogyasztása lesz, akkor ülésenkénti fogyasztásra 2,37 l/100km-re jön ki (kétosztályos konfigurációban, 386 üléssel). Az annyira azért nem rossz, a Boeing 777-300ER fogyaszt 2,9 litert 100 km-re és egy utasülésre vetítve (hasonló hatótáv és befogadóképesség). Persze itt közrejátszik a gépek kihasználtsága, stb.

Meg azért olyan hatalmas különbségek nincsenek már, itt egy ideje a reszelgetés megy - adott osztályban, adott konfigurációban a gépek fajlagos fogyasztása bőven összemérhető.
Itt, a légitársaságok szabad piacán az "nyer", aki tud olyan gépet/variánst gyártani, amellyel az adott korszak trendjét jobban tudják meglovagolni a légitársaságok, és így az utasülésre vetített üzemanyag- és karbantartási (!) költségeket minél jobban leszorítani - csakhogy az oroszoknak ez kb mindegy, nyilvánvalóan nem fog a Lufthansával meg a Qatar Airways-szel versengeni az Aeroflot.

A költségtényező nyilván számít, úgymint: adott gépen kétszer annyi hajtómű van, minden segédrendszerükkel együtt, ez jóval nagyobb karbantartási igényt hoz magával. De az oroszoknak most talán az elsődleges szempont, hogy a nagytávolságú civil repülésre legyen saját megoldásuk. Abban talán megegyezhetünk, hogy az Il-96 ezt a funkcióját ellátja.

Viszont a civil repülést illető szabályok annyiban megnehezíthetik a dolgaikat, hogy mondjuk előírnak valamilyen új kibocsátási normát, fedélzeti eszközt, akármit, amit az oroszok nem tudnak majd teljesíteni (mert mondjuk az adott eszközt olyan gyártótól lehet megvenni, vagy az auditot csak egy adott cég csinálhatja, és ezek a cégek "véletlenül" szankciós listán tartják az oroszokat).
De az nem műszaki kihívás lesz.