[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 854
55 659
113
A litván csivava aknákat telepített az orosz határra:



A f szt izgulnak,hiszen nato tagok,majd mennek a román,szlovák,francia csapatok,és megvédik őket az Orosz agressziótól,nyomhatják tovább a nagypályát az oroszokkal szemben.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 854
55 659
113
Well,well,well,akkor már Oroszország nem csak egy benzinkút atomfegyverekkel,jelentéktelen,összeomló gazdasággal?



Zakó jön usánkának,és csatolt részeinek,nem is kicsi.



Mintha változna a narratíva,most már "get along",mert veszélyesek a nukik,meg a dollár sztenderdet is meg kell tartani,lehet rájöttek hányas a kabát?
Némi szerénység kezdi felütni a buksiját?
De miért fosik a fejlett nyugat gazdaságilag is az elmaradott,ázsiai hordáktól?
Meg hirtelen már nem olyan jó ötlet a korlátozott atomháború sem?
Hogy mik vannak....



:rolleyes:
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 496
14 573
113
Becslések szerint legalább 100 000 tonna orosz üzemanyag semmisült meg az ukrán dróncsapások során. A megtámadott üzemanyag-raktárakat eredetileg a biztonság kedvéért a föld alá építették, de pénzmegtakarítás céljából a felszínre helyezték őket. Most lehet, hogy újra el kell mélyíteni őket.

2024 augusztusában ukrán drónok megtámadtak két üzemanyagraktárt az oroszországi rosztovi régióban – „Bázis No. 7" (más néven "Atlasz") a Kamensky kerületben és "Flagman" (korábban "Kavkaz") Proletarszkban. A támadások óriási károkat okoztak.

Az @MT_Anderson által közzétett műholdfotók a Flagman sérülésének mértékét mutatják – 15 üzemanyagtartály megsemmisült, 3 részben megsérült, további 33 állapota pedig ismeretlen. Az Atlaszban legalább 3 tartály megsemmisült.


A létesítmények a Rosrezerv orosz állami ügynökség tulajdonában vannak, az üzemelteti őket, és Oroszország Déli Katonai Körzetének üzemanyag-ellátására szolgálnak. A vasúton szállított repülőgép-üzemanyagot, gázolajat és egyéb gyúlékony és kenőanyagokat tárolnak.

Mindegyik tartály 5000 köbméter üzemanyaggal rendelkezett. A Flagmannek 32, míg az Atlasnak 64 ilyen tartálya volt. A pusztítás mértéke alapján valószínű, hogy Flagmanben 90 000 tonna, az Atlasban pedig további 15 000 tonna üzemanyag semmisült meg.

Ez megegyezik az 1000 Il-76 szállítógéphez vagy a teljes orosz tankflotta legalább 30-szori feltöltéséhez szükséges üzemanyag mennyiségével. A közvetlen pénzügyi veszteségeket több mint 7 milliárd rubelre (77,8 millió dollárra) becsülik csak az üzemanyag miatt, valamint további veszteségeket az elveszett berendezések miatt.

A megrongálódott berendezéseket nem lehet könnyen pótolni, mivel a rosztovi régióban nincs olyan alternatíva, amely kielégíthetné a Déli Katonai Körzet igényeit. Ha nem javíthatók, akkor az üzemanyagot jelentős költséggel más régiókból kell szállítani.

A két üzemanyagraktárt 1962-ben építették a kubai rakétaválság vészhelyzetére reagálva, amikor a szovjet kormány úgy vélte, hogy a NATO-val való háború küszöbön áll. Mivel ezek katonai célpontok lennének, a föld alá temették őket, hogy megvédjék az ellenséges támadásoktól.

A föld alatti tartályokat gyakorlatilag bombabiztosra tervezték, függőleges alacsony hengeres szerkezetekből álltak, beton alappal, betonlappal borítva. Az egyetlen föld feletti elem a tartályok feltöltésére használt szerkezet volt.

Az idő múlásával azonban a földalatti tároló állapota a szikes talaj és a talajvíz beszivárgása miatt leromlott. 2003-ban új vészhelyzeti biztonsági követelményeket vezettek be, amelyeknek egyik létesítmény sem tudott megfelelni. Javításukat és korszerűsítésüket túl költségesnek ítélték.

Ennek eredményeként az Atlas létesítmény 2019-ben a felszínre költözött – új, modern felszerelésű tartályokat vezettek be. A Kaukázus 2000-től hasonló lépést tett, 15 évbe telt, míg elpusztította.


Szinte bizonyosan az ukrán támadási hullám miatt az orosz kormány részben feloldotta a föld alatti üzemanyagtárolás tilalmát. Az újonnan közzétett irányelv mentesíti az orosz védelmi minisztérium és más biztonsági minisztériumok alá tartozó létesítményeket. /vége

Forrás:
https://x.com/ChrisO_wiki/status/1832510338580849104
 
  • Vicces
Reactions: sixtus and megazez

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 854
55 659
113
Becslések szerint legalább 100 000 tonna orosz üzemanyag semmisült meg az ukrán dróncsapások során. A megtámadott üzemanyag-raktárakat eredetileg a biztonság kedvéért a föld alá építették, de pénzmegtakarítás céljából a felszínre helyezték őket. Most lehet, hogy újra el kell mélyíteni őket.

2024 augusztusában ukrán drónok megtámadtak két üzemanyagraktárt az oroszországi rosztovi régióban – „Bázis No. 7" (más néven "Atlasz") a Kamensky kerületben és "Flagman" (korábban "Kavkaz") Proletarszkban. A támadások óriási károkat okoztak.

Az @MT_Anderson által közzétett műholdfotók a Flagman sérülésének mértékét mutatják – 15 üzemanyagtartály megsemmisült, 3 részben megsérült, további 33 állapota pedig ismeretlen. Az Atlaszban legalább 3 tartály megsemmisült.


A létesítmények a Rosrezerv orosz állami ügynökség tulajdonában vannak, az üzemelteti őket, és Oroszország Déli Katonai Körzetének üzemanyag-ellátására szolgálnak. A vasúton szállított repülőgép-üzemanyagot, gázolajat és egyéb gyúlékony és kenőanyagokat tárolnak.

Mindegyik tartály 5000 köbméter üzemanyaggal rendelkezett. A Flagmannek 32, míg az Atlasnak 64 ilyen tartálya volt. A pusztítás mértéke alapján valószínű, hogy Flagmanben 90 000 tonna, az Atlasban pedig további 15 000 tonna üzemanyag semmisült meg.

Ez megegyezik az 1000 Il-76 szállítógéphez vagy a teljes orosz tankflotta legalább 30-szori feltöltéséhez szükséges üzemanyag mennyiségével. A közvetlen pénzügyi veszteségeket több mint 7 milliárd rubelre (77,8 millió dollárra) becsülik csak az üzemanyag miatt, valamint további veszteségeket az elveszett berendezések miatt.

A megrongálódott berendezéseket nem lehet könnyen pótolni, mivel a rosztovi régióban nincs olyan alternatíva, amely kielégíthetné a Déli Katonai Körzet igényeit. Ha nem javíthatók, akkor az üzemanyagot jelentős költséggel más régiókból kell szállítani.

A két üzemanyagraktárt 1962-ben építették a kubai rakétaválság vészhelyzetére reagálva, amikor a szovjet kormány úgy vélte, hogy a NATO-val való háború küszöbön áll. Mivel ezek katonai célpontok lennének, a föld alá temették őket, hogy megvédjék az ellenséges támadásoktól.

A föld alatti tartályokat gyakorlatilag bombabiztosra tervezték, függőleges alacsony hengeres szerkezetekből álltak, beton alappal, betonlappal borítva. Az egyetlen föld feletti elem a tartályok feltöltésére használt szerkezet volt.

Az idő múlásával azonban a földalatti tároló állapota a szikes talaj és a talajvíz beszivárgása miatt leromlott. 2003-ban új vészhelyzeti biztonsági követelményeket vezettek be, amelyeknek egyik létesítmény sem tudott megfelelni. Javításukat és korszerűsítésüket túl költségesnek ítélték.

Ennek eredményeként az Atlas létesítmény 2019-ben a felszínre költözött – új, modern felszerelésű tartályokat vezettek be. A Kaukázus 2000-től hasonló lépést tett, 15 évbe telt, míg elpusztította.


Szinte bizonyosan az ukrán támadási hullám miatt az orosz kormány részben feloldotta a föld alatti üzemanyagtárolás tilalmát. Az újonnan közzétett irányelv mentesíti az orosz védelmi minisztérium és más biztonsági minisztériumok alá tartozó létesítményeket. /vége

Forrás:
https://x.com/ChrisO_wiki/status/1832510338580849104



Az már valami,100 000 tonna,Oroszország,a tavalyi adatok szerint,napi 600 000 hordó nyersolajat exportált,az olyan 94 millió liter,annak a súlya cirka 80 000 000 tonna,tehát elveszett a napi export mennyiség 8%-a,ugye kb 365 nap van egy évben.
Szóval most aztán elkapták az Oroszokat keményen...
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 720
5 588
113
Az már valami,100 000 tonna,Oroszország,a tavalyi adatok szerint,napi 600 000 hordó nyersolajat exportált,az olyan 94 millió liter,annak a súlya cirka 80 000 000 tonna,tehát elveszett a napi export mennyiség 8%-a,ugye kb 365 nap van egy évben.
Szóval most aztán elkapták az Oroszokat keményen...
Szerintem egy kicsit elkeveredtél a mértékegységekben. :) Jobban megnézve a számaid sem jók.
 
  • Tetszik
Reactions: Hortator

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 492
12 290
113
Az orosz finomító kapacitás kb napi 6.5 millió hordó.
Ha mindenből gázolajat készítenének akkor ez kb napi 340000 tonna finomított termék, ha benzinnel számolunk akkor kb 300000 tonna.
Tehát ha nem nyersolaj semmisült meg, akkor a 100000 tonna finomított termék kb az orosz kapacitás 7 órányi termelése.

Ez még mindig szúnyogcsípés kategória.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 492
12 290
113
Igen. Kivéve, ha a emiatt a fronton levő alakulatoknak nem jut elég üzemanyag. Ott 1-2 napi fennakadás is okozhat komoly problémát. A nehéz technika szomjas jószág. :)
Ezzel egyetértek úgy, hogy a front közeli források elvesztése esetében valóban komoly kiesést eredményezhet. Távoli depók megsemmisülése jóval kevésbé érezhető.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
49 348
81 877
113
Igazad van. Egy helyen nem váltottam át a hordót tonnára. A 2-3 órányi alapanyag a helyes.
Tárolókapacitás semmisült meg nem termelő. Tök mind1 mennyit termelsz, ha nincs hová rakni. Az nem működik, hogy a termelő üzemből a végfelhasználóhoz. Persze, van hová rakniuk, de ki fogja bírni az orosz logisztika nevetés nélkül, hogy azok a tárolókapacitások amiknek a feladata az ukrán háború ellátása jelentős mértékben csökkentek. Olyan ez mint amikor hátrébb kellett pakulniuk a teljes logisztikájuk a HIMARS-ok miatt. Azt is megoldják, csak egy nem ideális helyzetet kell fenntartaniuk.