[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 786
31 582
113
  1. Vasút alatt nem hagyományos vasutat kell érteni, hanem MagLev-et ill. csővasutat.
  2. És igen, ha elfogy az olaj, akkor hajót lehet atommal hajtani, de repülőgépet nem.
  3. Másrészt ezt már késő akkor meglépni, ha tényleg elfogy az olaj, nyilvánvaló, hogy tartalékolni kell olajat azért, hogy még valamennyi (kevés) repülőgép is működhessen üzletemberek, diplomaták utaztatására, na meg a katonai repülőgépek számára - de a "plebs" nem fog úgy repkedni levegőben, mint manapság.
MagLevből meg csővasútból (ha egyre gondolunk miaz) nem lesz tízezer kilóméternyi ebben az évszázadban. Elképesztően drága technológia, helyette le tudnának fektetni négy párhúzamos hagyományos sínpárat gyorsabban, olcsóbban és még a kapacitása is nagyobb lenne. Az olaj elfogyása meg akkoris odébb van még, annyi teherhajót meg atomosítani érdekes lesz, ha a nagy állami erőművekre sincs elég kapacitás. Ha elfogy az olaj akkor a katonai gépekbe (meg talán a civil gépekbe is) víz, áram és CO2 segítségével fognak szintetikus üzemanyagokat gyártani. Az amerikaiak már azon dolgoznak, hogy a hordozóikon elő tudják állítani a gépekbe szükséges kerozint. De ettől függetlenűl az olajkorszak vége még nagyon messze van és egyelőre nincs is alternatívája a kiváltásának.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
MagLevből meg csővasútból (ha egyre gondolunk miaz) nem lesz tízezer kilóméternyi ebben az évszázadban. Elképesztően drága technológia, helyette le tudnának fektetni négy párhúzamos hagyományos sínpárat gyorsabban, olcsóbban és még a kapacitása is nagyobb lenne. Az olaj elfogyása meg akkoris odébb van még, annyi teherhajót meg atomosítani érdekes lesz, ha a nagy állami erőművekre sincs elég kapacitás. Ha elfogy az olaj akkor a katonai gépekbe (meg talán a civil gépekbe is) víz, áram és CO2 segítségével fognak szintetikus üzemanyagokat gyártani. Az amerikaiak már azon dolgoznak, hogy a hordozóikon elő tudják állítani a gépekbe szükséges kerozint. De ettől függetlenűl az olajkorszak vége még nagyon messze van és egyelőre nincs is alternatívája a kiváltásának.

Rendben, te jobban tudod.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
Mikor van az a "hamarosan"? A mai OPEC-megállapodás alapján nem úgy néz ki, hogy kifogyóban lennének a készletek. Az a híd ránézésre 100 km hisszú kellene legyen keresztűl a vizen, a krími híd alapján lehet következtetni, hogy ez minimum mennyibe kerülne, habár a bering azért keményebb terep. Ezenkívül meg kellene építeni a többi vasutat is, ellátni elektromos árammal, és a szállítási táv megkétszereződne Kaliforniától Kínáig amellett, hogy hajóval már most is olcsóbb szállítani, mint vonattal.
Alagutat terveznek, de ez a terv nem komoly. Csak az orosz vasúti terv térkép érdekes, mert szinek szerint fel van tüntetve, hogy melyik szakaszt miért tervezik: szociális, gazdasági, katonai. Eddig azonban azért nem volt ott vasút, mert nem lehet megépíteni. Erre cáfolt rá a tibeti vonal. Amúgy a Bering vasút kínai kezdeményezés.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Alagutat terveznek, de ez a terv nem komoly. Csak az orosz vasúti terv térkép érdekes, mert szinek szerint fel van tüntetve, hogy melyik szakaszt miért tervezik: szociális, gazdasági, katonai. Eddig azonban azért nem volt ott vasút, mert nem lehet megépíteni. Erre cáfolt rá a tibeti vonal. Amúgy a Bering vasút kínai kezdeményezés.

Kínai is. De a németek is benne vannak. Meg mások is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
Erről először kérdezz meg pár tibetit meg ujgurt.
A kínaiak nem irtanak. Betelepülnek és túlszaporodnak. Tibet ügyében is érthető az álláspontjuk: Nem hagyhatják, hogy egymiliárd ember vize külföldi kézben legyen. Egyiptom is megmondta, megtámadja Etiópiát, ha egy liter vizet is kivesznek a Nílusból.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
A La Mache csatorna alatt 6 év volt csak az építkezés úgy, hogy nem egy istenhátamögötti helyen van, hanem egy gazdasági csomópontnál, két irányból fúrták, max fele akkora, mint ez és így is mai árfolyamon 13 mld fontba került. Átszámolva ezt 15-20 év megtervezni és megfúrni, 40-50 mld euróba fog kerülni és ez még mindig csak a lyuk a földben. A maradék többezer kilóméteres vasúthálózat meg az azokat kiszolgáló erőművek még erre rájönnek.
A légi közlekedést nincs ahogy kiváltsa. New York - London ezzel a vasúttal is két hét lenne vagy inkább három, ha azt veszed, hogy a Transszibégiai vasúton is egy hetet méssz, az meg az útnak max fele, és be kellene szerezz egy halom vízumot hozza. Akkor már inkább hajón két hét direktbe, de addig lehet ha felgyorsítanák a hajókat is, ha látják, hogy van rá igény. És azt a részt még mindig nem értem, hogy ha az olaj elfogy akkor szerinted mivel fognak az óceánjáró teherhajók menni. Fával? Mert nuki meghajtást civil hajóknak nehezen fognak enegedélyezni.
Hajón már száz éve is 5 nap volt.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 786
31 582
113
Hajón már száz éve is 5 nap volt.
Akkor meg végképp esélytelen, hogy a Földet másikfele körbevonatozd 3-5x annyi idő alatt, hacsak nem vagy kiváncsi a vídékre (maximum egyszer vagy kétszer) és ezért rááldozol még pluszba időt és pénzt.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Akkor meg végképp esélytelen, hogy a Földet másikfele körbevonatozd 3-5x annyi idő alatt, hacsak nem vagy kiváncsi a vídékre (maximum egyszer vagy kétszer) és ezért rááldozol még pluszba időt és pénzt.

MagLev-vel az út New York és London között, Eurázsián keresztül < 1 nap, csővasúttal még kevesebb. Azon keresztül nem látod a vidéket se.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 786
31 582
113
MagLev-vel az út New York és London között, Eurázsián keresztül < 1 nap, csővasúttal még kevesebb. Azon keresztül nem látod a vidéket se.
Csővasutat nem tudsz akkorát építeni, fizikai lehetetlenség, hogy egy akkora csőből kiszívasd a levegőt, hogy nulla légellenállással meg Maglevvel tudd tartani az 5-6-800 km/h-s sebességet. Az árára meg anyagigényére bele sem merek gondolni. Annyi pénzből valószínűleg teleportot is tudnál kifejleszteni meg építeni. Aztán ha lesz egy hülye amelyik egy kiló C4-essel a 15000 km valamelyik pontján berobbantja a vonalat, javítás után tíz évig megint szívathatnád ki a levgőt. Ennél biztosan létezik sok jobb, olcsóbb, hatékonyabb megoldás, akár az, hogy a személyszállító repülőknek szintetikus kerozint gyártsanak.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Csővasutat nem tudsz akkorát építeni, fizikai lehetetlenség, hogy egy akkora csőből kiszívasd a levegőt, hogy nulla légellenállással meg Maglevvel tudd tartani az 5-6-800 km/h-s sebességet. Az árára meg anyagigényére bele sem merek gondolni. Annyi pénzből valószínűleg teleportot is tudnál kifejleszteni meg építeni. Aztán ha lesz egy hülye amelyik egy kiló C4-essel a 15000 km valamelyik pontján berobbantja a vonalat, javítás után tíz évig megint szívathatnád ki a levgőt. Ennél biztosan létezik sok jobb, olcsóbb, hatékonyabb megoldás, akár az, hogy a személyszállító repülőknek szintetikus kerozint gyártsanak.

„A levegőnél nehezebb tárgyak sohasem fognak repülni”
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 786
31 582
113
„A levegőnél nehezebb tárgyak sohasem fognak repülni”
Attól, hogy egyszer valaki tévedett és a hülyeségének az ellenkezője bebizonyosodott, még nem kellene azt hinni, hogy az összes őrült ötlet kivitelezhető.
Az általad vizonált alagút 6-10 méteres átmérővel 424-1178 millió köbméteres lenne 15000 km-es hosszal, ennyi levegőt kellene kiszívatni belőle. Volt az utolsó Mythbusters részek egyikében amikor egy vasúti tartályból egy hatalmas ipari vákumpumpával szívtták ki a levegőt, teljesen nem is sikerült, de az is vagy 20 percbe telt, pedig az max néhány tíz köbméteres. Itt még sugárhajtóművek ezreivel is problémás lenne. Hermetikusan nem is tudsz lezárni egy ekkora csövet. 2 centis fallal 45-75 millió tonna acél kellene hozza, 5 centissel 113-188 millió tonna, ez bilivasból 2,6-31 milliárd euró, rozsdamentesből 29-190 milliárd euró. Ez csak az anyag a falhoz, ezen nincs se munka, se szállítás, se hegesztés, se sinek (főleg nem MagLev sinek), se semmi. Jah és ebből kettő kell legalább, egy oda és egy vissza. Mire elkészülne, eltelne 50 év, elfogyna minimum 1000 milliárd euró, de valószínűbb, hogy sokkal több, és olyan karbantartásigényes lenne, hogy nem érné meg fenntartani. Ennél sokkal jobb, olcsóbb és hatékonyabb alternatívák vannak és lesznek a jövőben.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Attól, hogy egyszer valaki tévedett és a hülyeségének az ellenkezője bebizonyosodott, még nem kellene azt hinni, hogy az összes őrült ötlet kivitelezhető.
Az általad vizonált alagút 6-10 méteres átmérővel 424-1178 millió köbméteres lenne 15000 km-es hosszal, ennyi levegőt kellene kiszívatni belőle. Volt az utolsó Mythbusters részek egyikében amikor egy vasúti tartályból egy hatalmas ipari vákumpumpával szívtták ki a levegőt, teljesen nem is sikerült, de az is vagy 20 percbe telt, pedig az max néhány tíz köbméteres. Itt még sugárhajtóművek ezreivel is problémás lenne. Hermetikusan nem is tudsz lezárni egy ekkora csövet. 2 centis fallal 45-75 millió tonna acél kellene hozza, 5 centissel 113-188 millió tonna, ez bilivasból 2,6-31 milliárd euró, rozsdamentesből 29-190 milliárd euró. Ez csak az anyag a falhoz, ezen nincs se munka, se szállítás, se hegesztés, se sinek (főleg nem MagLev sinek), se semmi. Jah és ebből kettő kell legalább, egy oda és egy vissza. Mire elkészülne, eltelne 50 év, elfogyna minimum 1000 milliárd euró, de valószínűbb, hogy sokkal több, és olyan karbantartásigényes lenne, hogy nem érné meg fenntartani. Ennél sokkal jobb, olcsóbb és hatékonyabb alternatívák vannak és lesznek a jövőben.

Jól van, nyugodjál le. A sima MagLev (amihez nem kell cső meg vákuum) is sokkal gyorsabb, mint hajó.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 786
31 582
113
Jól van, nyugodjál le. A sima MagLev (amihez nem kell cső meg vákuum) is sokkal gyorsabb, mint hajó.
Inflációval korrigálva a Nagano-Kanazawa Maglev szakasz kilóméterenként 104 millió dollárba-, a Tokio-Nagoya szakasz kilóméterenként 178 millió dollárba került, mindkettő 200+ km-es szakasz és ha jól tudom kétsávos, a kínaiaknál volt olcsóbbra példa, de az új árajánlatok már 100 milliótól indulnak kilóméterenként. Egy 15000 km-es MagLev szakasz ez alapján 1560-2670 milliárd dollárba kerülne, plusz az erőművek amik etetik, meg a Bering alatti alagút, meg még amit meg kell oldani, és elképzelésem sincs, hogy lenne-e elég réz a Földön, hogy ehez mágnesmennyiséghez a kábelezést megcsináld. Teherszállításra egyáltalán alkalmas vagy csak személyszállítást bír meg? Ehez képest 5-6 millió dollár / km a kétsávos normál vasút (nem tudom elektromos vezetékekkel vagy anélkül), ha még fele ennyi bekábelezni akkor lesz max 10 millió / km, ez egytizede-egyhuszada a Maglev vonalnak, lehet ha sebessége fele vagy egyharmada, de akkor építek belőle háromszor annyit, és teherszállításra is alkalmas lesz, meg pénzbe is sokkal kevesebbe kerűl és valószínűbb, hogy kivitelezhető.
 

closed society

Well-Known Member
2016. szeptember 20.
710
1 314
93
Valami érdekes mozgolódás van az utóbbi időben Oroszországban a Szovjetunió visszaállításának ügyében!

2016. nov. 20-án felkerült egy videó a YT-ra, amelyen Тараскина С.В. mint a Szovjetunió ügyvezető elnöke (!) /ВрИО Президента СССР/ tart sajtótájékoztatót:


Nov. 22-én a Szovjetunió ügyvezető elnöke azt mondta, hogy Jevgenyij Fjodorov (parlamenti képviselő) is a SZU visszaállítása mellett döntött:


Itt beszél maga Fjodorov a SZU visszaállításának folyamatáról (Nov. 14-én):


Valami olyasmiből próbálnak kiindulni, hogy szovjet állampolgárságot adnának a volt SZU területén élőknek:


A SZU "Igazságügyi Minisztériumának" honlapja, amelyen leírják a teendőket:

http://www.minystsssr.ru

Urak, ez most vajon mi? CCCP feltámasztása? Majdan? 2017?!


Érdekes szempontok, felvetések, kíváncsivá tettél, utánanézek én is.

Ami a leginkább érdekel ezzel kapcsolatban, hogy akik a Szovjetunió visszaállításáról fantáziálnak, azok egy az egyben azt a rendszert akarják visszahozni, vagy pedig egy annak területével nagyjából megegyező, lényegében orosz birodalom megteremtésére törekednek, akár más ideológia mentén, és csak céljaik könnyebb megértetése érdekében használják erre a Szovjetunió kifejezést, hogy a tömegek könnyebben tudják dekódolni az üzenetet.

Azt viszont nem gondolhatod komolyan, hogy ez a jövő év zenéje lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Érdekes szempontok, felvetések, kíváncsivá tettél, utánanézek én is.

Ami a leginkább érdekel ezzel kapcsolatban, hogy akik a Szovjetunió visszaállításáról fantáziálnak, azok egy az egyben azt a rendszert akarják visszahozni, vagy pedig egy annak területével nagyjából megegyező, lényegében orosz birodalom megteremtésére törekednek, akár más ideológia mentén, és csak céljaik könnyebb megértetése érdekében használják erre a Szovjetunió kifejezést, hogy a tömegek könnyebben tudják dekódolni az üzenetet.

Azt viszont nem gondolhatod komolyan, hogy ez a jövő év zenéje lenne.

Az előbbi. Egy-az-egyben azt a rendszert akarják visszahozni. Erre utal már a szerveződés módja is, amely a következő:
  • jogilag kimondják, hogy a SZU létezik (ezt a Rosszija 24 állami tv csatorna is kimondta, meg mindenki tudja, aki elég idős ahhoz, hogy emlékezzen a népszavazásra a SZU fennmaradásáról, amely 77% maradjon fenn a SZU szavazattal zárult)
  • kérik a lakosságot, hogy vallják magukat SZU állampolgárnak (ez lehetséges, mivel a SZU állampolgárságot elfelejtették elvenni, a SZU alkotmánya pedig tiltja a kettős állampolgárságot, tehát ez kizárja, hogy valakiből orosz állampolgár jöhetett volna létre, továbbá senki nem kérvényezte anno, hogy orosz állampolgárságot kapjon, továbbá mindenki, akinek mindkét szülője SZU állampolgár, az automatikusan szintén SZU állampolgár, még akkor is, ha 1991 után született - a SZU Alkotmánya alapján)
  • kimondják, hogy a SZU végveszélyben van (ez igaz, hiszen területét megszálló államalakulatok, köztük az Oroszországi Föderáció kollaboráns kormánya bitorolja)
  • a SZU Alkotmányának értelmében végveszély esetén minden SZU állampolgár kötelessége a SZU területi egységének helyreállítása, mégpedig fegyveres úton
  • ennek érdekében a SZU ügyvezető elnöki ki fogja mondani a hadiállapotot
  • ennek során haborús viszonyoknak megfelelő alá-fölérendeltségi rendszerbe szervezik a SZU állampolgárait (hadiállapot)
  • hadbíróságokat állítanak fel, amelyek érvényt szereznek az új hatalmi struktúrának.
Mindebből látható, hogy ez egy alulról-felfelé építkező rendszer, amely hadi/forradalmi viszonyok között tervezi átvenni a hatalmat az egész SZU területén.
Azaz, ez bizony egy igazi szovjet kormányzati struktúra.

A lényegében orosz birodalom megteremtésére a cári orosz birodalmisták ill. az Eurázsiai Uniót építgetők törekednek.
Ezzel szemben ez a Taraszkin-féle SZU bizony az igazi, régi szocialista-kommunista SZU, úgy, ahogy volt, egy-az-egyben.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Hopp, ez a Taraszkin nincs egyedül!

17:47, 7 ноября 2016
Геннадий Зюганов призвал к воссозданию СССР
Лидер КПРФ заявил об этом на митинге в честь 99-летия Октябрьской революции

Gennady Zyuganov called for the restoration of the USSR
The Communist party leader stated this at a rally in honor of the 99th anniversary of the October revolution


Zuganov700.jpg


http://www.interfax.ru/russia/535998