[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Az, hogy valami felkerül a jutubra, nem jelent az égvilàgon semmit, mert minden félkegyelmü azt rak fel, amit akar.
Èrdekesebb, hogy Németorszàgban vannak a "Reichsbürger"-ek, akik nyiltan nem ismerik el az NSZK-t, mert szerintük a Német Birodalom jogszerüen még létezik. Van utlevelük stb., nem fogadjàk el a biròsàgokat, hivatalokat stb. Vegtelen pereskedéseket kezdemenyeznek stb. És nem kevesen vannak. Ez jòval több mint jutub.
Most akarnak ellenük egy törvenyt hozni, de gondok vannak a szövegezèssel, hogy ne lehessen ràhùzni minden parlamenten kivüli ellenzékre a tilalmat.

Oroszországban most pont ugyanez zajlik.
Németországban ezek az emberek a Német Birodalom állampolgárának vallják magukat, ezek meg a SZU állampolgárának vallják magukat.
Kikérik maguknak a SZU dokumentumokat, SZU útlevél stb. aztán azzal próbálnak hivatalokban ügyet intézni.
Ügyészségeknél kérik, hogy állítsák vissza a SZU kormányzati/államigazgatási szerveit (ld. pl alábbi videó).

Mindkettő esetben közös, hogy az egyik szerint az NSZK nem létezik, a másik szerint meg az Oroszországi Föderáció nem létezik, mert csak SZU van.
Ez pont ugyanaz a sztori, csak az egyik Németo.-ban zajlik, a másik meg az oroszoknál!

 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Az. Már csak azért is mert a Szovjetúnió egy nem létező állam. Nekem eleve az furcsa, hogy ehhez a jelenlegi kormány nem szól semmit. Mármint ez valahol a legitím hatalmat is megkérdőjelezi.

Pont ez az, ami furcsa nekem is!
Nekem az a véleményem, hogy ez egy vicc, egészen addig, amíg egy kritikus tömeget el nem ér azok száma, akik ezt komolyan veszik.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hülyék mindenhol vannak, USA-ban is léteznek lények, akik a "Szabad világ állampolgárainak" vallják magukat a Föderáció törvényeire hivatkozva...
Igaz ott az ilyenekkel szemben előbb-utóbb el szokott a rendőrök türelme fogyni és némi dulakodás után kattan a bilincs.
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
Egyelőre "SZU állampolgárok" járják a hivatalokat és közlik a szervekkel a hírt, hogy a SZU létezik... de ez nemistudom, akkora hihetetlenség, hogy na...

Királyok, királyi házak visszatérése az rendben van, akkor elméletileg ez sem kizárt. Végül is mind a kettő egyfajta rendszer. Páran mögé állnak, valaki bejelenti, szinte mindenki elfogadja, mert lényegében nem érdekli, mert ő nem foglalkozik politikával.
Gyakorlatilag kizárt.
Viszont az a motoros meg beterjesztett egy erősen a SZU-ra hajazó címertervet, és nem utasították el alapból, csak azt mondták rá, hogy még nem kapták meg hivatalosan a javaslatot.
De akkor is kizárt. Túl sok érdek van ellene.
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
Hogy sikerült a dél-afrikát és a békés letelepedést 1 mondatba leírnod? Wow. Ez az az ország ahonnan gyakorlatilag kiűzték a fehéreket és macsetével lemészárolták az északról bevándorolt négereket? Biztos örömmel fogadják majd a pici sárga emberkéket. :)

Arra hívtam fel a figyelmet, hogy még Dél-Afrikában is több a kínai, mint Oroszországban. ÉS valóban figyelemre méltó, hogy még Dél-Afrikában is mennyi kínai van. Ezt pedig nem háborúkkal érték el.
Viszont Oroszországba még ezzel a módszerrel sem igazán tudnak megtelepedni, főleg mostanában hoztak szigorú törvényeket az oroszok. Nyilván nem szeretnének a kínaiak Afrikai módszerének elszenvedői lenni.
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus

rumcajsz

Well-Known Member
2015. április 30.
703
1 034
93
Arra hívtam fel a figyelmet, hogy még Dél-Afrikában is több a kínai, mint Oroszországban. ÉS valóban figyelemre méltó, hogy még Dél-Afrikában is mennyi kínai van. Ezt pedig nem háborúkkal érték el.
Viszont Oroszországba még ezzel a módszerrel sem igazán tudnak megtelepedni, főleg mostanában hoztak szigorú törvényeket az oroszok. Nyilván nem szeretnének a kínaiak Afrikai módszerének elszenvedői lenni.

Az egyik világjáró vadász cimbora nemrégiben jött meg Zimbabweből (szafarizott arrafelé) és megdöbbenve tapasztalta, hogy a pár évvel ezelőttihez képest amikor a bankóval egyszerűbb volt kitörölni a valagad semmint WC papírt venni rajta, milyet változott az ország. A 7-8 évvel ezelőttihez képest a jó matabelék törzsi háborúk helyet elkezdtek dolgozni, van kaja, minimális létbiztonság, orvosi ellátás, turizmus, stb. Nem igazán értette a dolgot aztán a white hunter elmagyarázta, hogy ez már Kína szele. A kis kínai óriásvállalatok ugyanis gyakorlatilag kilóra megvették az országot és az egykori Rhodesia minden vaját most nem a fehérek hanem a sárgák kenik kenyérre. A bányaipar, a mezőgazdaság és a turisztikai szolgáltatások jó része közvetett módon már kínai kézben van. A helyi törzsek meg örülnek mert pár éve még puszta kukoricakására se tellett sokaknak.
Ugyanez a haver idén nyáron meg Burkina Fasoban (leánykori nevén Felső-Volta) járt ahol kicsiben ugyanez tapasztalható. Lehet, hogy a Fekete Kontinens lesz Kína fejőstehene?
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
Az egyik világjáró vadász cimbora nemrégiben jött meg Zimbabweből (szafarizott arrafelé) és megdöbbenve tapasztalta, hogy a pár évvel ezelőttihez képest amikor a bankóval egyszerűbb volt kitörölni a valagad semmint WC papírt venni rajta, milyet változott az ország. A 7-8 évvel ezelőttihez képest a jó matabelék törzsi háborúk helyet elkezdtek dolgozni, van kaja, minimális létbiztonság, orvosi ellátás, turizmus, stb. Nem igazán értette a dolgot aztán a white hunter elmagyarázta, hogy ez már Kína szele. A kis kínai óriásvállalatok ugyanis gyakorlatilag kilóra megvették az országot és az egykori Rhodesia minden vaját most nem a fehérek hanem a sárgák kenik kenyérre. A bányaipar, a mezőgazdaság és a turisztikai szolgáltatások jó része közvetett módon már kínai kézben van. A helyi törzsek meg örülnek mert pár éve még puszta kukoricakására se tellett sokaknak.
Ugyanez a haver idén nyáron meg Burkina Fasoban (leánykori nevén Felső-Volta) járt ahol kicsiben ugyanez tapasztalható. Lehet, hogy a Fekete Kontinens lesz Kína fejőstehene?

Kétségtelen hogy Kína jobb kvázi gyarmattartó mint a fehérek voltak, már csak azért is, mert emberszàmba veszik a feketéket.
Az oroszokat viszont nem kell megcivilizàlni...
És Kína szempontjából jobb a meleg Afrika, ahol szí vesen látják, és.potenciálisan több tíz millió kínait tudhat majd betelepíteni. Teljesen üres térségekre, teljesen békésen. Mert Kína ismeri az egyszeri ügylet és a kölcsönös megelégedésre kötött üzlet/ üzleti kapcsolat közötti különbséget
Még ha stratégiai tervei is vannak Afrikában, vélhetôen nem fog kiírtani senkit.
Az Oeoszok meg ülhetnek a területükön, bánya meg ásványkincsek vannak máshol is.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Megint óriási vasútépítési tervek mennek Oroszországban.
http://www.interbering.com/Russian-railroads-XXI-century/imag001.jpg
Gondolom a tibeti vasutat látván elszégyelték magukat. Ráadásul az európai részeket a távolkeletel összekötő két vonal egyike egy darabon Kazahsztánon keresztül megy.

Ennél érdekesebb, hogy az oldal neve, amit linkeltél az "inter-bering", azaz a Bering-szoros összekötéséről szól vasúti úton. Ennek lényege, hogy a Bering-szorosnál kötnék össze az Eurázsiát Észak-Amerikával, Alaszkánál!
Azaz, oroszok menni Alaszka! :)
Továbbá, ennek azért van jelentősége, mert így Eurázsia, ezen belül Oroszország/SZU/ válik a világ vasúti középponjává, hiszen pl. New York-ból vasúton London
Eurázsián keresztül lesz elérhető!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
imag001.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Ennél érdekesebb, hogy az oldal neve, amit linkeltél az "inter-bering", azaz a Bering-szoros összekötéséről szól vasúti úton. Ennek lényege, hogy a Bering-szorosnál kötnék össze az Eurázsiát Észak-Amerikával, Alaszkánál!
Azaz, oroszok menni Alaszka! :)
Továbbá, ennek azért van jelentősége, mert így Eurázsia, ezen belül Oroszország/SZU/ válik a világ vasúti középponjává, hiszen pl. New York-ból vasúton London
Eurázsián keresztül lesz elérhető!
A beringen vasutat építeni olyan horror pénz lehet, hogy erre az oroszoknak biztosan nem futja. A tengeri szállítás még mindig a legolcsóbb, ha lehet hajóval is, akkor nem fogják vonatra rakni, főleg nem nagy távolságokon.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
A beringen vasutat építeni olyan horror pénz lehet, hogy erre az oroszoknak biztosan nem futja. A tengeri szállítás még mindig a legolcsóbb, ha lehet hajóval is, akkor nem fogják vonatra rakni, főleg nem nagy távolságokon.

Nem csak az oroszok építik, ez nemzetközi kezdeményezés. Oka, hogy a légi közlekedés/teherszállítás hamarosan leáll, olaj-hiány miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Nem csak az oroszok építik, ez nemzetközi kezdeményezés. Oka, hogy a légi közlekedés/teherszállítás hamarosan leáll, olaj-hiány miatt.
Mikor van az a "hamarosan"? A mai OPEC-megállapodás alapján nem úgy néz ki, hogy kifogyóban lennének a készletek. Az a híd ránézésre 100 km hisszú kellene legyen keresztűl a vizen, a krími híd alapján lehet következtetni, hogy ez minimum mennyibe kerülne, habár a bering azért keményebb terep. Ezenkívül meg kellene építeni a többi vasutat is, ellátni elektromos árammal, és a szállítási táv megkétszereződne Kaliforniától Kínáig amellett, hogy hajóval már most is olcsóbb szállítani, mint vonattal.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Mikor van az a "hamarosan"? A mai OPEC-megállapodás alapján nem úgy néz ki, hogy kifogyóban lennének a készletek. Az a híd ránézésre 100 km hisszú kellene legyen keresztűl a vizen, a krími híd alapján lehet következtetni, hogy ez minimum mennyibe kerülne, habár a bering azért keményebb terep. Ezenkívül meg kellene építeni a többi vasutat is, ellátni elektromos árammal, és a szállítási táv megkétszereződne Kaliforniától Kínáig amellett, hogy hajóval már most is olcsóbb szállítani, mint vonattal.

Hamarosan = néhány évtized. De az is néhány évtized, mire az Inter-Bering megépül. Másrészt nem híd lesz, hanem alagút.
Harmadrészt mondtam, hogy a légi közlekedést/szállítást fogja kiváltani, nem a hajózást.
Tudod, hajóval London-New York 1-2 hét.
Ha nincs légi közlekedés, akkor egy utas nem szeretne 1-2 hétig hajón utazni az USA-ba, vagy az USA-ból Londonba.
Logikusan a teherszállítás továbbra is hajón menne, de mint mondtam, nem mindenki szeretne hetekig hajókázni, ezért az utasokat gyorsabb eszközön (vasúton) kell vinni,
Sajnos vasúttal pedig New York és London nem köthető össze közvetlenül, hanem ellenkező irányba kell indulni, elmenni Alaszkáig, és átvonatozni egész Eurázsián, hogy New York-ból London-ba jussanak a kedves utasok.
Oka pofonegyszerű: New York és London között nem lehet vasutat építeni az Atlanti-óceán felett,
A légi közlekedés pedig meg fog szűnni, nézz rá online, mennyi utasszállító repülőgép tartózkodik épp most a levegőben világszinten - szerinted ez a folyamat meddig tartható?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Hamarosan = néhány évtized. De az is néhány évtized, mire az Inter-Bering megépül. Másrészt nem híd lesz, hanem alagút.
Harmadrészt mondtam, hogy a légi közlekedést/szállítást fogja kiváltani, nem a hajózást.
Tudod, hajóval London-New York 1-2 hét.
Ha nincs légi közlekedés, akkor egy utas nem szeretne 1-2 hétig hajón utazni az USA-ba, vagy az USA-ból Londonba.
Logikusan a teherszállítás továbbra is hajón menne, de mint mondtam, nem mindenki szeretne hetekig hajókázni, ezért az utasokat gyorsabb eszközön (vasúton) kell vinni,
Sajnos vasúttal pedig New York és London nem köthető össze közvetlenül, hanem ellenkező irányba kell indulni, elmenni Alaszkáig, és átvonatozni egész Eurázsián, hogy New York-ból London-ba jussanak a kedves utasok.
Oka pofonegyszerű: New York és London között nem lehet vasutat építeni az Atlanti-óceán felett,
A légi közlekedés pedig meg fog szűnni, nézz rá online, mennyi utasszállító repülőgép tartózkodik épp most a levegőben világszinten - szerinted ez a folyamat meddig tartható?
A La Mache csatorna alatt 6 év volt csak az építkezés úgy, hogy nem egy istenhátamögötti helyen van, hanem egy gazdasági csomópontnál, két irányból fúrták, max fele akkora, mint ez és így is mai árfolyamon 13 mld fontba került. Átszámolva ezt 15-20 év megtervezni és megfúrni, 40-50 mld euróba fog kerülni és ez még mindig csak a lyuk a földben. A maradék többezer kilóméteres vasúthálózat meg az azokat kiszolgáló erőművek még erre rájönnek.
A légi közlekedést nincs ahogy kiváltsa. New York - London ezzel a vasúttal is két hét lenne vagy inkább három, ha azt veszed, hogy a Transszibégiai vasúton is egy hetet méssz, az meg az útnak max fele, és be kellene szerezz egy halom vízumot hozza. Akkor már inkább hajón két hét direktbe, de addig lehet ha felgyorsítanák a hajókat is, ha látják, hogy van rá igény. És azt a részt még mindig nem értem, hogy ha az olaj elfogy akkor szerinted mivel fognak az óceánjáró teherhajók menni. Fával? Mert nuki meghajtást civil hajóknak nehezen fognak enegedélyezni.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
A La Mache csatorna alatt 6 év volt csak az építkezés úgy, hogy nem egy istenhátamögötti helyen van, hanem egy gazdasági csomópontnál, két irányból fúrták, max fele akkora, mint ez és így is mai árfolyamon 13 mld fontba került. Átszámolva ezt 15-20 év megtervezni és megfúrni, 40-50 mld euróba fog kerülni és ez még mindig csak a lyuk a földben. A maradék többezer kilóméteres vasúthálózat meg az azokat kiszolgáló erőművek még erre rájönnek.
A légi közlekedést nincs ahogy kiváltsa. New York - London ezzel a vasúttal is két hét lenne vagy inkább három, ha azt veszed, hogy a Transszibégiai vasúton is egy hetet méssz, az meg az útnak max fele, és be kellene szerezz egy halom vízumot hozza. Akkor már inkább hajón két hét direktbe, de addig lehet ha felgyorsítanák a hajókat is, ha látják, hogy van rá igény. És azt a részt még mindig nem értem, hogy ha az olaj elfogy akkor szerinted mivel fognak az óceánjáró teherhajók menni. Fával? Mert nuki meghajtást civil hajóknak nehezen fognak enegedélyezni.

  1. Vasút alatt nem hagyományos vasutat kell érteni, hanem MagLev-et ill. csővasutat.
  2. És igen, ha elfogy az olaj, akkor hajót lehet atommal hajtani, de repülőgépet nem.
  3. Másrészt ezt már késő akkor meglépni, ha tényleg elfogy az olaj, nyilvánvaló, hogy tartalékolni kell olajat azért, hogy még valamennyi (kevés) repülőgép is működhessen üzletemberek, diplomaták utaztatására, na meg a katonai repülőgépek számára - de a "plebs" nem fog úgy repkedni levegőben, mint manapság.