[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 776
113
Azért, mert a szankciók kvázi hatástalanok, ne becsüld le őket! Oroszország megtanult a Nyugat nélkül élni, de ő is tudja: velük jobb.... Ukrajna (Zselé) meg úgy nagyjából senkit nem érdekel, ha a pénzük nincs veszélyben.


"Oroszország megtanult a Nyugat nélkül élni, de ő is tudja: velük jobb...." Igen, nyilván kényelmesebb valamit megvenni, mint kifejleszteni. Lásd autóipar. Az NPP Itelma most olyan dolgokat talál ki újra, amit eddig nyugatról vettek. ABS, ESP, légzsákok és vezérlésük, stb. Ez jár kellemetlenségekkel, mert kisebb darabszámban készülnek ezek az eszközök, mint a Bosch idejében, így drágábbak. Viszont a sajátjuk! Olyan tapasztalatot, tudást szednek velük össze, amit a későbbiekben hasznosítani tudnak a további fejlesztések terén. Ez pedig megfizethetetlen. Ez az önállóság, ami főleg kezdetben kényelmetlenségekkel jár. Utána viszont amikor jön az enyhülés, és vele együtt a diadalív méretű arcberendezéssel megáldott, kioktató stílusú nyugati vezető kínálgatni a cuccait, ezúttal jópofizva, mert lenézi az oroszokat, de a pénzük azért kéne, a következő szöveggel hogy: "ugyan srácok, nem gondoltuk ám komolyan a korábbiakat". Akkor azt lehet neki mondani, hogy: "Mi pedig igen, és már nekünk is van ilyen, vidd a picsába". A Lada például jelenleg ott tart, hogy 6-8 havonta van modellfrissítés a Vesta és a többi típus esetében. Ez részben képességvisszaszerzést jelent(pl. tempomat, ABS,ESP már ESC néven), részben pedig olyan új funkciók megjelenését, amik korábban nem álltak rendelkezésre. Méghozzá azért nem álltak rendelkezésre mert az AvtoVAZ korábbi tulajdonosa a Renault nem engedte a beépítésüket, mondván, hogy a Reanult-Nissan márkacsaládon belül a Lada nincs olyan magas helyen, hogy kiérdemelje azt a funkciót. Ezért tiltották le egy idő után az utasoldali légzsák kikapcsolási lehetőségét, majd végül még 2019 végén megtiltották az AvtoVAZ-nak, hogy Euro-6 szabványú motorokat gyártsanak, így lényegében az EU piacáról teljesen kiszorítva a márkát, hogy a Renault vásárlóbarát árú autói közül a teljes pályát a daciának biztosítsák. Első-hátsó tolatóradar, tolatókamera dinamikusan mozgó vonalakkal. Ez utóbbit szintén nem kaphatta meg a Lada a francia vezetés idején, mert csak, mert örüljenek annak, hogy egyáltalán van tolatókamera egyenes vonalakkal. Ugye mennyivel "jobb" a nyugattal élni? A tükörbe épített ütközésre figyelmeztető funkciót szintén nem engedték beépíteni. Aztán elkotródtak a franciák és most már az is elérhető érdekes módon. Vagy ott a LED-es világítás kérdése. Oroszország az az ország, ami az 5-ik generációs vadászgépeibe kisujjból fejlesztette ki és gyártotta le a LED-es leszállófényeket. A Ladában pedig az idei évig nem volt. Érdekes módon a LED-es világítás az orosz autóíparban baromi régen megjelent már. A Volga 3111 hátsó lámpái és belső világítása már 1998-ban LED-es volt. De abból az autóból nem lett sorozatgyártott jármű sajnos, mert az orosz autóipar inkább más irányba ment el. Vannak dolgok, amit tekintve jobb a nyugattal élni mint nélkülük, de van rengeteg olyan is, amit ha most feladnának az oroszok, azzal óriási hibát követnének el. Ilyen például ha a nagy békülés jegyében megengednék a franciáknak, hogy visszavásárolják a Ladát. A szankciók pont arra jók az oroszoknak, hogy újjáélesszék és eddig ismeretlen területeken is beindítsák a civil iparukat. Mert ha nem viszik ezt végig, egy esetleges közeljövő beli kibékülés miatt, akkor a következő összezördülésnél megint vakarhatják a fejüket, hogy akkor most mégis hogyan tovább. Annyiszor átbaszták és megalázták már őket az utóbbi időben nyugatról, hogy hülyék lennének a kezdeti kényelmetlenségek ellenére is, ha nem vinnék végig az importkiváltási programjaikat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
"Oroszország megtanult a Nyugat nélkül élni, de ő is tudja: velük jobb...." Igen, nyilván kényelmesebb valamit megvenni, mint kifejleszteni. Lásd autóipar. Az NPP Itelma most olyan dolgokat talál ki újra, amit eddig nyugatról vettek. ABS, ESP, légzsákok és vezérlésük, stb. Ez jár kellemetlenségekkel, mert kisebb darabszámban készülnek ezek az eszközök, mint a Bosch idejében, így drágábbak. Viszont a sajátjuk! Olyan tapasztalatot, tudást szednek velük össze, amit a későbbiekben hasznosítani tudnak a további fejlesztések terén. Ez pedig megfizethetetlen. Ez az önállóság, ami főleg kezdetben kényelmetlenségekkel jár. Utána viszont amikor jön az enyhülés, és vele együtt a diadalív méretű arcberendezéssel megáldott, kioktató stílusú nyugati vezető kínálgatni a cuccait, ezúttal jópofizva, mert lenézi az oroszokat, de a pénzük azért kéne, a következő szöveggel hogy: "ugyan srácok, nem gondoltuk ám komolyan a korábbiakat". Akkor azt lehet neki mondani, hogy: "Mi pedig igen, és már nekünk is van ilyen, vidd a picsába". A Lada például jelenleg ott tart, hogy 6-8 havonta van modellfrissítés a Vesta és a többi típus esetében. Ez részben képességvisszaszerzést jelent(pl. tempomat, ABS,ESP már ESC néven), részben pedig olyan új funkciók megjelenését, amik korábban nem álltak rendelkezésre. Méghozzá azért nem álltak rendelkezésre mert az AvtoVAZ korábbi tulajdonosa a Renault nem engedte a beépítésüket, mondván, hogy a Reanult-Nissan márkacsaládon belül a Lada nincs olyan magas helyen, hogy kiérdemelje azt a funkciót. Ezért tiltották le egy idő után az utasoldali légzsák kikapcsolási lehetőségét, majd végül még 2019 végén megtiltották az AvtoVAZ-nak, hogy Euro-6 szabványú motorokat gyártsanak, így lényegében az EU piacáról teljesen kiszorítva a márkát, hogy a Renault vásárlóbarát árú autói közül a teljes pályát a daciának biztosítsák. Első-hátsó tolatóradar, tolatókamera dinamikusan mozgó vonalakkal. Ez utóbbit szintén nem kaphatta meg a Lada a francia vezetés idején, mert csak, mert örüljenek annak, hogy egyáltalán van tolatókamera egyenes vonalakkal. Ugye mennyivel "jobb" a nyugattal élni? A tükörbe épített ütközésre figyelmeztető funkciót szintén nem engedték beépíteni. Aztán elkotródtak a franciák és most már az is elérhető érdekes módon. Vagy ott a LED-es világítás kérdése. Oroszország az az ország, ami az 5-ik generációs vadászgépeibe kisujjból fejlesztette ki és gyártotta le a LED-es leszállófényeket. A Ladában pedig az idei évig nem volt. Érdekes módon a LED-es világítás az orosz autóíparban baromi régen megjelent már. A Volga 3111 hátsó lámpái és belső világítása már 1998-ban LED-es volt. De abból az autóból nem lett sorozatgyártott jármű sajnos, mert az orosz autóipar inkább más irányba ment el. Vannak dolgok, amit tekintve jobb a nyugattal élni mint nélkülük, de van rengeteg olyan is, amit ha most feladnának az oroszok, azzal óriási hibát követnének el. Ilyen például ha a nagy békülés jegyében megengednék a franciáknak, hogy visszavásárolják a Ladát. A szankciók pont arra jók az oroszoknak, hogy újjáélesszék és eddig ismeretlen területeken is beindítsák a civil iparukat. Mert ha nem viszik ezt végig, egy esetleges közeljövő beli kibékülés miatt, akkor a következő összezördülésnél megint vakarhatják a fejüket, hogy akkor most mégis hogyan tovább. Annyiszor átbaszták és megalázták már őket az utóbbi időben nyugatról, hogy hülyék lennének a kezdeti kényelmetlenségek ellenére is, ha nem vinnék végig az importkiváltási programjaikat.
Kisujjából? Senki nem ráz ki a kisujjából egy 5.gen. gépet főleg az nem, akinek évek kellettek ahhoz, hogy megfelelő hajtóművet rakjon a gépekbe a rendszeresítés utan.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
Na most volt a szaftos része:
В декларации о независимости Украины, и Россия это поддержала, значится, что Украина является нейтральным государством. На этой базе мы признавали и границы.
Ukrajna függetlenségi nyilatkozata, amelyet Oroszország támogatott, kimondja, hogy Ukrajna semleges állam. Mi is ezen az alapon ismertük el a határokat.
Новые границы Украины будут зависеть от динамики происходящих событий и мнения жителей исторических территорий России
Ukrajna új határai az aktuális események dinamikájától és Oroszország történelmi területeinek lakóinak véleményétől függenek majd

Ja és persze az is elhangzott, amit én is mondok, hogy tartós megállapodás kell az isztambuli megállapodások alapján
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 592
26 334
113
Kisujjából? Senki nem ráz ki a kisujjából egy 5.gen. gépet főleg az nem, akinek évek kellettek ahhoz, hogy megfelelő hajtóművet rakjon a gépekbe a rendszeresítés utan.
Esment magadból csinálsz hülyét ! Értelmező olvasás ált.isk. alsó tagozat!
Vagy ott a LED-es világítás kérdése. Oroszország az az ország, ami az 5-ik generációs vadászgépeibe kisujjból fejlesztette ki és gyártotta le a LED-es leszállófényeket
Comprende? Lehet duzzogni!
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 776
113
Kisujjából? Senki nem ráz ki a kisujjából egy 5.gen. gépet főleg az nem, akinek évek kellettek ahhoz, hogy megfelelő hajtóművet rakjon a gépekbe a rendszeresítés utan.
Konkrétan a LED es leszállófényszókról beszéltem, nem az egész repülőgépről.... Mi a köze a hajtóműnek a fényszóróhoz? Nem sok. A jelenlegiek által meghajtott generátorok is tudnak annyi áramot, termelni, ami bőven elég nekik. Értem én, hogy nagyot akarsz írni, csak sokat segítene ebben az, ha értelmezni is tudnád, ami le van írva.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
Ja és persze az is elhangzott, amit én is mondok, hogy tartós megállapodás kell az isztambuli megállapodások alapján
На Украине нужно не перемирие "на полчаса или полгода", а условия для долгосрочного урегулирования, заявил Путин.

Русский и украинский народы остаются братскими, несмотря на сегодняшние трагические события
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Konkrétan a LED es leszállófényszókról beszéltem, nem az egész repülőgépről.... Mi a köze a hajtóműnek a fényszóróhoz? Nem sok. A jelenlegiek által meghajtott generátorok is tudnak annyi áramot, termelni, ami bőven elég nekik. Értem én, hogy nagyot akarsz írni, csak sokat segítene ebben az, ha értelmezni is tudnád, ami le van írva.
Ledes fényszóró az semmilyen ipari fejlettségnek nem az indikatora.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Melyik az az egy termék, ami az ipari fejlettségnek az indikátora? Amit ha gyártasz, akkor fejlett vagy, ha meg nem akkor harmadik világ, sőt, negyedik?
A metallurgia csúcsa a modern kétáramú sugárhajtómű, de ez csak a metallurgia. A mikloerektronika csúcsa a modern chip gyártás (ha jól emlekszem 2 vagy 4nm a legmodrnebb, amit az USA ki sem ad a sajat kezéből és még Kínanak sincs ilyen technológiaja) és még lehetne sorolni a területeket. Igazából az oroszok a nukleáris ipart leszámítva nem élenjárók ipari fejlettség területén.
 
  • Vicces
Reactions: Redgreg

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
@nyugger

A szerdàn elfogadott szerződésben valòban van közös katonai védelmi opciò?
Ék és Oo között?
Van igen kölcsönös védelemről szó, avagy amennyiben amelyik országot és annak területét támadás éri, akkor a másik fél segítséget nyújt. Gyakorlatilag Putyin is most elmondta, hogy fogták a régi szovjet-KNDK védelmi szerződést és azt aktualizálták a mostani szintre

Also 4,5 óra után az idei Valdaj közvetítésnek vége, Stiert most nem kérdezték, de majd egy érdekesség érkezni fog.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
A metallurgia csúcsa a modern kétáramú sugárhajtómű, de ez csak a metallurgia. A mikloerektronika csúcsa a modern chip gyártás (ha jól emlekszem 2 vagy 4nm a legmodrnebb, amit az USA ki sem ad a sajat kezéből és még Kínanak sincs ilyen technológiaja) és még lehetne sorolni a területeket. Igazából az oroszok a nukleáris ipart leszámítva nem élenjárók ipari fejlettség területén.
Megint ne beszélj mellé! Nem érdekel, hogy mi a metallurgia csúcsa meg hogy mit nem ad ki szerinted az USA a kezéből. Azt mondtad egy termékre, hogy nem indikátora az ipari fejlettségnek. Hát nem, de akkor mondd el, hogy mi az az egy termék, ami szerinted meghatározza, hogy egy adott ország iparilag fejlett vagy sem. Elárulom, nincs olyan termék ami az ipari fejlettséget jelentené egymagában.
De ha már iparágak, a nukleáris ipar kb az alapja lehet az egész létünknek (meg pusztulásunknak), mert energia amit a legtöbbet felhasználunk. Szóval csak így fél szóból elintézni látszik, hogy mennyire vagy objektív.
A chiprgyártásban meg nincs élen az USA. Van a TSMC Taiwanon, még megemlíthetjük a Samsungot mint messzi másodikot, a többi együttvéve is kerekítési hiba ehez a kettőhöz képest.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Megint ne beszélj mellé! Nem érdekel, hogy mi a metallurgia csúcsa meg hogy mit nem ad ki szerinted az USA a kezéből. Azt mondtad egy termékre, hogy nem indikátora az ipari fejlettségnek. Hát nem, de akkor mondd el, hogy mi az az egy termék, ami szerinted meghatározza, hogy egy adott ország iparilag fejlett vagy sem. Elárulom, nincs olyan termék ami az ipari fejlettséget jelentené egymagában.
De ha már iparágak, a nukleáris ipar kb az alapja lehet az egész létünknek (meg pusztulásunknak), mert energia amit a legtöbbet felhasználunk. Szóval csak így fél szóból elintézni látszik, hogy mennyire vagy objektív.
A chiprgyártásban meg nincs élen az USA. Van a TSMC Taiwanon, még megemlíthetjük a Samsungot mint messzi másodikot, a többi együttvéve is kerekítési hiba ehez a kettőhöz képest.
Most írtam 2 példát is, csak számodra nem tetsző így ignoralod.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Egyet írjál mert egyről beszéltél. Egy darab konkrét termékről. Melyik az, ami eldönti, hogy egy ország iparilag fejlett vagy sem?
A chipgyártás és a hajtóműgyártás az nem egy, hanem 2. Ezek indikátorai egy ipar, vagy ipari terület fejlettségének, hisz az adott terület csúcsát jelentik. A LED gyártás semmilyen formában nem indikátora egy ipar fejlettségének, de meg csak az adott területen belül sem nevezető a csúcsnak.