A Kreml azzal vádolta a NATO-t, hogy több globális régióban fokozza az Oroszország elleni koordinált tengeri hadjáratot. Nyikolaj Patrusev elnökhelyettes a tengerészeti testület legfelső szintű ülésén azt állította, hogy a NATO-erők katonai tevékenységüket fokozzák a Balti-tengeren, az Északi-tengeren, az Atlanti-óceán északi részén és az ázsiai-csendes-óceáni térségben, és a szankciók végrehajtásának leple alatt az orosz hajózást veszik célba. Tovább ment, és azzal vádolta a NATO-t, hogy „szabotázst és terrorizmust” folytat a tengeren, beleértve a nemzetközi vizeken lévő hajók átvizsgálását. Észtország szerinte még „gyanús” polgári hajók elsüllyesztését is fontolgatja. Patrusev figyelmeztetett, hogy Oroszország nem fogja eltűrni az általa kúszó tengeri blokádot, és válaszintézkedéseket ígért.
------------------------------ MÁS! ---------------------------
Oroszország meghosszabbítja az 50 éves szovjet repülőgépek élettartamát
A szankciók és a modern repülési alternatívák hiánya miatt Oroszország azt tervezi, hogy 50-ről 60 évre meghosszabbítja a Jak-40-es utasszállító repülőgépek üzemidejét – írja a The Moscow Times Rosaviatsia-ra hivatkozva. Ezeket a repülőgépeket továbbra is „társadalmilag fontos útvonalakra” használják a Távol-Északon és Távol-Keleten.
Ennek érdekében az orosz légiközlekedési hatóságok kidolgoznak egy dokumentumot, amely azt állítja, hogy ezek a fél évszázados gépek még egy évtizedig "biztonságosan" üzemeltethetők. A végső döntés még az idén várható.
------------------------------ MÁS! ---------------------------
Oroszország meghosszabbítja az 50 éves szovjet repülőgépek élettartamát
A szankciók és a modern repülési alternatívák hiánya miatt Oroszország azt tervezi, hogy 50-ről 60 évre meghosszabbítja a Jak-40-es utasszállító repülőgépek üzemidejét – írja a The Moscow Times Rosaviatsia-ra hivatkozva. Ezeket a repülőgépeket továbbra is „társadalmilag fontos útvonalakra” használják a Távol-Északon és Távol-Keleten.
Ennek érdekében az orosz légiközlekedési hatóságok kidolgoznak egy dokumentumot, amely azt állítja, hogy ezek a fél évszázados gépek még egy évtizedig "biztonságosan" üzemeltethetők. A végső döntés még az idén várható.