[BIZTPOL] Románia

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Nem tudom, volt-e mar - az ukran mafiaelit ujabb gatlastalan huzasa: https://maszol.ro/velemeny/Zelenszkij-csatornaja

Elobb-utobb meg a (kifejezetten nem okos) romanok is raebrednek, hogy hulyenek nezik oket...

Zelenszkij most úgy döntött, kotrással mélyíti a Duna-delta Ukrajnához tartozó részén lévő úgynevezett Bisztroje-csatornát és ugyanilyen munkálatokkal készül a nagyobb hajók számára is megközelíthetővé tenni a delta északi Chilia-ágát. A cél: lehetővé tenni a hajózást Románia érintése nélkül a Duna-parti ukrán kikötőkbe, a fekete-tengeri kijárat megnyitása érdekében. Az új tengeri torkolat megépítése jó eséllyel lecsapolná a Duna-delta mocsarainak jelentős részét és így visszafordíthatatlan károkat okozna az UNESCO által a világörökség részévé nyilvánított delta élővilágának.

Liviu Mihaiu ismert környezetvédő aktivista, a Mentsétek meg a deltát mozgalom vezetője, aki 2005-ben tagja volt a Bisztroje-csatorna ügyéről Kijevben tárgyaló román kormányzati küldöttségnek, közösségi oldalán az alábbiakat írta az újabb ukrán tervek kapcsán: „a Chilia-ág hajózhatóvá alakítása – ami plusz 111 kilométert jelent – az egész Duna-delta halálát jelenti.” És egy nappal korábbi idézet az újságíróként is ismert Mihaiutól: „ha azt mondom, hogy Zele&Ukr elkezdte a munkálatokat a Bisztroje csatornánál és engedély kért az Európai Bizottságtól Chilia hajózhatóvá alakítására (azaz tönkretételére) az acélipari oligarchia számra, akkor azt jelenti, putyinista vagyok!?”

(...)

Az ukrán hatóságok 2020 decemberében bejelentették: felhagynak az eredeti projekt folytatásával, és annak újraindításakor betartják a környezeti hatásvizsgálati követelményeket.

Most, miután Kijev mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül újrakezdte a csatornabővítést, joggal tarthat mindenki attól, hogy a háborús helyzet felülírja a környezetvédelmi aggályokat. Ukrajnának ugyanis stratégiai kérdés egy újabb kijáratot megnyitása a Fekete-tengerre, miután tengeri kikötői orosz blokád alá kerültek. Pedig a nemzetközi környezetvédelmi lobbi ereje és befolyása jól ismert. Az olykor a józan emberi ésszel szembeszegülő, agresszív fellépéseik miatt sötétzöldeknek is nevezett szervezetek számára itt van a remek alkalom a bizonyításra. Az európai zöldpártok is csatasorba állhatnak. Van-e szebb, nemesebb feladat a világ egyik legcsodálatosabb helyének, a Duna-deltának a megvédésénél? Itt a nagy lehetőség a klímavédelem élharcosának számító Európai Bizottság előtt is. Nem jelenthet gondot egy egyedülálló természetvédelmi övezet tönkretételét kockáztató ukrán csatornaépítés leállítása, ugye?

- a
Maszol.ro portálról
 
W

Wilson

Guest
Külön gond, hogy mi meg mindig szar oldalra állunk. Hitler, Putyin leghűségesebb szövetségese.



HIMARSból még idén az utolsót is megkapják rendszerbe állt.
Rakétás tüzérségből rendszerbe van még náluk a LAROM ami kb egy Izraeli grad továbbfejlesztés. Kellően pontos 45km max hatótávval. A larom lényege, hogy 45kmig lőhetnek azzal ami 45-90km közt van arra megy az M31 és ami 90-300km közt oda az ATACMS.
Az F16jaik kb egy ligában fociznak a magyar gripenekkel. Az egyik gond itt, hogy már idén évvégén jön az első a +32db Norvég F-16ból. M6.5el. Sakk.
A másik gond a HAWK.
A harmadik a Gepard.
A negyedik meg a vacsi új Román AESAs Patriot. Matt.
---
Tank vonalon pont az van mint F-16nál. Nem mindegy melyik MLU. De itt se hinném, hogy M1et vennének hanem sanszosan M1A2 sepv2 vagy 3at. Az bizony egy liga az A7el.
Itt megint játszik, hogy a T-85jeiket ami egy totál elavult tank üzemben akarják tartani. És az OK, hogy ha szembejön egy Leo2, T72B3 akkor kb oldalról érdemes próbálkozniuk de ha IFV, APC jön szembe oda azért bőven elegek.
Anti tank/ifv vonalon még fontos, hogy a BMP1jeiket modernizálták, Piranhakból már ~100 rendszerbe állt, összesen már 3000db Spikeot vettek...
---
csöves tüzérség vonalon még tudtommal nem léptek semmit itt a fő kérdés nekem, hogy a lőszerkészletekik mekkora részét adták át Ukránoknak. Tegyük hozzá ha átállnak 155mmre nincs értelme nagy 152mmes készletet meghagyniuk 122mmből meg aztán mindent átadhatnak. Itt mindenképp lépniük kell mert a counterbattery miatt ami nem önjáró az hosszabb távon lokálisan fejvakarós.
---
Sok területen kell még fejlődniük, cserélniük de folyamatban.

Mennyi román katona kell Románia megvédéséhez?

Ezt a kérdést senki sem tudja megválaszolni.Mivel ezt a dolgot a románok még sohasem próbálták meg....:)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 813
5 896
113
Nem tudom, volt-e mar - az ukran mafiaelit ujabb gatlastalan huzasa: https://maszol.ro/velemeny/Zelenszkij-csatornaja

Elobb-utobb meg a (kifejezetten nem okos) romanok is raebrednek, hogy hulyenek nezik oket...

Zelenszkij most úgy döntött, kotrással mélyíti a Duna-delta Ukrajnához tartozó részén lévő úgynevezett Bisztroje-csatornát és ugyanilyen munkálatokkal készül a nagyobb hajók számára is megközelíthetővé tenni a delta északi Chilia-ágát. A cél: lehetővé tenni a hajózást Románia érintése nélkül a Duna-parti ukrán kikötőkbe, a fekete-tengeri kijárat megnyitása érdekében. Az új tengeri torkolat megépítése jó eséllyel lecsapolná a Duna-delta mocsarainak jelentős részét és így visszafordíthatatlan károkat okozna az UNESCO által a világörökség részévé nyilvánított delta élővilágának.

Liviu Mihaiu ismert környezetvédő aktivista, a Mentsétek meg a deltát mozgalom vezetője, aki 2005-ben tagja volt a Bisztroje-csatorna ügyéről Kijevben tárgyaló román kormányzati küldöttségnek, közösségi oldalán az alábbiakat írta az újabb ukrán tervek kapcsán: „a Chilia-ág hajózhatóvá alakítása – ami plusz 111 kilométert jelent – az egész Duna-delta halálát jelenti.” És egy nappal korábbi idézet az újságíróként is ismert Mihaiutól: „ha azt mondom, hogy Zele&Ukr elkezdte a munkálatokat a Bisztroje csatornánál és engedély kért az Európai Bizottságtól Chilia hajózhatóvá alakítására (azaz tönkretételére) az acélipari oligarchia számra, akkor azt jelenti, putyinista vagyok!?”

(...)

Az ukrán hatóságok 2020 decemberében bejelentették: felhagynak az eredeti projekt folytatásával, és annak újraindításakor betartják a környezeti hatásvizsgálati követelményeket.

Most, miután Kijev mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül újrakezdte a csatornabővítést, joggal tarthat mindenki attól, hogy a háborús helyzet felülírja a környezetvédelmi aggályokat. Ukrajnának ugyanis stratégiai kérdés egy újabb kijáratot megnyitása a Fekete-tengerre, miután tengeri kikötői orosz blokád alá kerültek. Pedig a nemzetközi környezetvédelmi lobbi ereje és befolyása jól ismert. Az olykor a józan emberi ésszel szembeszegülő, agresszív fellépéseik miatt sötétzöldeknek is nevezett szervezetek számára itt van a remek alkalom a bizonyításra. Az európai zöldpártok is csatasorba állhatnak. Van-e szebb, nemesebb feladat a világ egyik legcsodálatosabb helyének, a Duna-deltának a megvédésénél? Itt a nagy lehetőség a klímavédelem élharcosának számító Európai Bizottság előtt is. Nem jelenthet gondot egy egyedülálló természetvédelmi övezet tönkretételét kockáztató ukrán csatornaépítés leállítása, ugye?

- a
Maszol.ro portálról
Ez egy régóta létező csatorna, csak nem igazán használták, és eliszaposodott. Most kikotorják, és újra használatba veszik.
 
K

kamm

Guest
Ez egy régóta létező csatorna, csak nem igazán használták, és eliszaposodott. Most kikotorják, és újra használatba veszik.
A cikk szerint azert tobbrol van itt szo: ha jol ertem, akkor gyakorlatilag hajozhatova szelesitik, ami vagy 20 eve tervuk, de a romanok a kornyezetvedelmi szempontok miatt sikeresen meg tudtak furni eddig, nem? Es most a haboru miatt gatlastalanul nekialltak, mindenfele konzultacio nelkul...?
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 813
5 896
113
A cikk szerint azert tobbrol van itt szo: ha jol ertem, akkor gyakorlatilag hajozhatova szelesitik, ami vagy 20 eve tervuk, de a romanok a kornyezetvedelmi szempontok miatt sikeresen meg tudtak furni eddig, nem? Es most a haboru miatt gatlastalanul nekialltak, mindenfele konzultacio nelkul...?
Én annyit olvastam, hogy eredetileg 6,5 méter mély volt a csatorna és hajózható, utána eliszaposodott és nem nagyon használták, most pedig 8 méter mélyre akarták kimélyíteni. A román tiltakozás miatt most lehet hogy újra csak 6,5 méter mély lesz.
 

nizdam

Well-Known Member
2021. december 14.
232
822
93
Eleg kusza ez a Bastroe csatorna ugy. Az ukranok a gabonat azon szalitjak, mar nagy hajok is kozlekednek rajta. A roman reszen a korrupcio miatt el van hanyagolva a delta tisztitasa (felveszik ra az unios penzt, aztan nem csinalnak semmit) ezert csokkent a delta viz szintje. A Bastroe csatorna hogy mennyire befolyasolja a deltat meg nem tudni pontosan. Az egesz cirkuszban mennyi az igazsag nem tudni, pedig a TV-ben egy hetig ment a dolog, de okosabb nem lettem. A deltabeliek konnyek kozt nyilatkoztak a TV- ben, de ok inkabb a roman hatosagokat hibaztattak. Mi az igaz az egeszbol nem lehet tudni. Meg ne feledjuk hogy Romanianak is van egy ilyen csatornaja amit Ceausescu epitetett.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
K

kamm

Guest
Ezt a képmutató népséget, csak nem aggódnak valami miatt? :rolleyes:
Timeo danaos et dona ferentes...
 
  • Tetszik
Reactions: sisimoto

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Ez egy régóta létező csatorna, csak nem igazán használták, és eliszaposodott. Most kikotorják, és újra használatba veszik.

Ez nem ilyen egyszerű. És most levenném a tárgyalás témái közül, hogy néhány vlach pásztor könnyesre sírja éjjelente a párnáját, amiért a Duna-delta élővilága látja az ukrán gerinctelenség kárát. (De megjegyezném, hogy annyiból nagyon ügyesen csinálják, hogy nem azokat az érveket kezdik el hangoztatni, amik a nyugati államokat hidegen hagyja, hanem megtaláltak megint egy jó érvet a saját jól felfogott érdekeik védelmében.)

Gondolj bele, hogy mi van akkor, ha ukrán oldalon két ágat hajózható mélységűre mélyítenek! Annyival több víz fog folyni benne. Nem, nem visszafelé, a víz nem fog fölfelé folyni attól, hogy a tengerben kurva sok van belőle! Van fogalmatok arról, hogy mi történt a Dunával a magyar felső szakaszon, miután megépült Bős-Nagymaros? Hát az, hogy ami víz odafolyt, az nem folyt a továbbiakban hozzánk.
Itt az egész erről szól. A románok kibulizták eddig a NATO-EU tagság vs. NATO-EU nem tagság előnyeit kihasználva, hogy csak náluk legyen a Duna hajózható ága és csak ők termelhessék ki a Kígyó-sziget körüli tenger bányakincseit. Eddig ha jól tévedek, akkor csak egyetlen Duna-ágat tartottak hajózhatónak, a folyó valószínűleg nem is bírná el, hogy minden ágát azzá tegyék, akkor a tutajok és a ladikok kivételével túl sok teherhajó nem is tudna bennük közlekedni. Nem véletlenül nem kotorták az ukránok, be voltak szorítva diplomáciailag, hogy ha továbbra is NATO és EU támogatást akarnak az oroszok ellen, akkor ezekben a kérdésekben hallgassanak. (Így az ő területük eliszaposodásával egyre több vízből gazdálkodhattak Mordorban a nemzetközi normák és vállalások betartására.)

Egy kérdést még nem tudunk. Mit fog szólni ehhez például Berlin? Látszólag messze van, de Európában első sorban ő hajtja a Duna hajózhatóvá tételét. Vajon tetszik-e majd nekik, hogy a román oldalon lecsökken a vízmélység, megszakad a tengerről nagyobb merülésű hajók átkelésének lehetősége, ezeknek a hajóknak a nem EU tag Kijevnek kelljen kicsengetni vám- vagy tranzit díjat?

Vegyük észre, hogy amikor magyar szakértők szűkszavúan arról beszélnek, hogy Lengyelország és Ukrajna katonai megerősödésével a háború után izomból akarják érdekeiket érvényesíteni, ez elkezdődött. Az, hogy a háború ürügyén elővesznek rég elbukott elképzeléseket és most megpróbálják keresztül nyomni, ezt is jelenti. Hogy megszüntetik hajózás szempontjából Románia Duna és a tenger összeköttetését, és fizessen mindenki azért, hogy ők átengedik. (Ahogy a Barátságból és Testvériségből is fontos tranzit díjat kaptak/kapnak.)
És azt is megemlíteném, hogy igaza van mindenkinek, aki arra hívja fel a figyelmet, hogy nem olyan hülyék a pásztorok sem, mint szeretnénk. Azonnal fordultak, hogy segítenek nekünk nyelvtörvény ügyében, nem csupa szeretetből. Legalább annyira román érdek volt nyomatni NATO tanácsadók részéről a Kígyó-szigeten lévő oroszok támadását, mint ukrán. Még mindig működik a köpeny megfordítása náluk, eddig bejött.
 

nizdam

Well-Known Member
2021. december 14.
232
822
93
A Calarasi megyei Szocialistak notagozatanak elnoke egy masszazsszalonban dolgozott. Kitettek mert lopassal gyanusitottak. Most kineveztek a 2 Mai hajogyar elere, ami kepviseli az allamot a Damen hajogyarba, amely hadihajokat gyart. Egy masszorcsaj a hadihajogyar vezetoje. Orulet ....
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 657
113
A Calarasi megyei Szocialistak notagozatanak elnoke egy masszazsszalonban dolgozott. Kitettek mert lopassal gyanusitottak. Most kineveztek a 2 Mai hajogyar elere, ami kepviseli az allamot a Damen hajogyarba, amely hadihajokat gyart. Egy masszorcsaj a hadihajogyar vezetoje. Orulet ....
Jó helyen masszírozott... ;)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Ez nem ilyen egyszerű. És most levenném a tárgyalás témái közül, hogy néhány vlach pásztor könnyesre sírja éjjelente a párnáját, amiért a Duna-delta élővilága látja az ukrán gerinctelenség kárát. (De megjegyezném, hogy annyiból nagyon ügyesen csinálják, hogy nem azokat az érveket kezdik el hangoztatni, amik a nyugati államokat hidegen hagyja, hanem megtaláltak megint egy jó érvet a saját jól felfogott érdekeik védelmében.)

Gondolj bele, hogy mi van akkor, ha ukrán oldalon két ágat hajózható mélységűre mélyítenek! Annyival több víz fog folyni benne. Nem, nem visszafelé, a víz nem fog fölfelé folyni attól, hogy a tengerben kurva sok van belőle! Van fogalmatok arról, hogy mi történt a Dunával a magyar felső szakaszon, miután megépült Bős-Nagymaros? Hát az, hogy ami víz odafolyt, az nem folyt a továbbiakban hozzánk.
Itt az egész erről szól. A románok kibulizták eddig a NATO-EU tagság vs. NATO-EU nem tagság előnyeit kihasználva, hogy csak náluk legyen a Duna hajózható ága és csak ők termelhessék ki a Kígyó-sziget körüli tenger bányakincseit. Eddig ha jól tévedek, akkor csak egyetlen Duna-ágat tartottak hajózhatónak, a folyó valószínűleg nem is bírná el, hogy minden ágát azzá tegyék, akkor a tutajok és a ladikok kivételével túl sok teherhajó nem is tudna bennük közlekedni. Nem véletlenül nem kotorták az ukránok, be voltak szorítva diplomáciailag, hogy ha továbbra is NATO és EU támogatást akarnak az oroszok ellen, akkor ezekben a kérdésekben hallgassanak. (Így az ő területük eliszaposodásával egyre több vízből gazdálkodhattak Mordorban a nemzetközi normák és vállalások betartására.)

Egy kérdést még nem tudunk. Mit fog szólni ehhez például Berlin? Látszólag messze van, de Európában első sorban ő hajtja a Duna hajózhatóvá tételét. Vajon tetszik-e majd nekik, hogy a román oldalon lecsökken a vízmélység, megszakad a tengerről nagyobb merülésű hajók átkelésének lehetősége, ezeknek a hajóknak a nem EU tag Kijevnek kelljen kicsengetni vám- vagy tranzit díjat?

Vegyük észre, hogy amikor magyar szakértők szűkszavúan arról beszélnek, hogy Lengyelország és Ukrajna katonai megerősödésével a háború után izomból akarják érdekeiket érvényesíteni, ez elkezdődött. Az, hogy a háború ürügyén elővesznek rég elbukott elképzeléseket és most megpróbálják keresztül nyomni, ezt is jelenti. Hogy megszüntetik hajózás szempontjából Románia Duna és a tenger összeköttetését, és fizessen mindenki azért, hogy ők átengedik. (Ahogy a Barátságból és Testvériségből is fontos tranzit díjat kaptak/kapnak.)
És azt is megemlíteném, hogy igaza van mindenkinek, aki arra hívja fel a figyelmet, hogy nem olyan hülyék a pásztorok sem, mint szeretnénk. Azonnal fordultak, hogy segítenek nekünk nyelvtörvény ügyében, nem csupa szeretetből. Legalább annyira román érdek volt nyomatni NATO tanácsadók részéről a Kígyó-szigeten lévő oroszok támadását, mint ukrán. Még mindig működik a köpeny megfordítása náluk, eddig bejött.
Pár kulcsszó: állandó bejövő víz hozzánk, alacsonyabb vízszint, alacsonyabb Parciális nyomás van a talaj nál, árapály, brakk víz, talajvíz készletek elsósodássa, India ahol ez gond már
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
A Calarasi megyei Szocialistak notagozatanak elnoke egy masszazsszalonban dolgozott. Kitettek mert lopassal gyanusitottak. Most kineveztek a 2 Mai hajogyar elere, ami kepviseli az allamot a Damen hajogyarba, amely hadihajokat gyart. Egy masszorcsaj a hadihajogyar vezetoje. Orulet ....
Silicon Valley Bank? Vagy Guy Verhovstat? A jó káder nem a szaktudásáról ismerszik meg.