K
kamm
Guest
Nem tudom, volt-e mar - az ukran mafiaelit ujabb gatlastalan huzasa: https://maszol.ro/velemeny/Zelenszkij-csatornaja
Elobb-utobb meg a (kifejezetten nem okos) romanok is raebrednek, hogy hulyenek nezik oket...
Zelenszkij most úgy döntött, kotrással mélyíti a Duna-delta Ukrajnához tartozó részén lévő úgynevezett Bisztroje-csatornát és ugyanilyen munkálatokkal készül a nagyobb hajók számára is megközelíthetővé tenni a delta északi Chilia-ágát. A cél: lehetővé tenni a hajózást Románia érintése nélkül a Duna-parti ukrán kikötőkbe, a fekete-tengeri kijárat megnyitása érdekében. Az új tengeri torkolat megépítése jó eséllyel lecsapolná a Duna-delta mocsarainak jelentős részét és így visszafordíthatatlan károkat okozna az UNESCO által a világörökség részévé nyilvánított delta élővilágának.
Liviu Mihaiu ismert környezetvédő aktivista, a Mentsétek meg a deltát mozgalom vezetője, aki 2005-ben tagja volt a Bisztroje-csatorna ügyéről Kijevben tárgyaló román kormányzati küldöttségnek, közösségi oldalán az alábbiakat írta az újabb ukrán tervek kapcsán: „a Chilia-ág hajózhatóvá alakítása – ami plusz 111 kilométert jelent – az egész Duna-delta halálát jelenti.” És egy nappal korábbi idézet az újságíróként is ismert Mihaiutól: „ha azt mondom, hogy Zele&Ukr elkezdte a munkálatokat a Bisztroje csatornánál és engedély kért az Európai Bizottságtól Chilia hajózhatóvá alakítására (azaz tönkretételére) az acélipari oligarchia számra, akkor azt jelenti, putyinista vagyok!?”
(...)
Az ukrán hatóságok 2020 decemberében bejelentették: felhagynak az eredeti projekt folytatásával, és annak újraindításakor betartják a környezeti hatásvizsgálati követelményeket.
Most, miután Kijev mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül újrakezdte a csatornabővítést, joggal tarthat mindenki attól, hogy a háborús helyzet felülírja a környezetvédelmi aggályokat. Ukrajnának ugyanis stratégiai kérdés egy újabb kijáratot megnyitása a Fekete-tengerre, miután tengeri kikötői orosz blokád alá kerültek. Pedig a nemzetközi környezetvédelmi lobbi ereje és befolyása jól ismert. Az olykor a józan emberi ésszel szembeszegülő, agresszív fellépéseik miatt sötétzöldeknek is nevezett szervezetek számára itt van a remek alkalom a bizonyításra. Az európai zöldpártok is csatasorba állhatnak. Van-e szebb, nemesebb feladat a világ egyik legcsodálatosabb helyének, a Duna-deltának a megvédésénél? Itt a nagy lehetőség a klímavédelem élharcosának számító Európai Bizottság előtt is. Nem jelenthet gondot egy egyedülálló természetvédelmi övezet tönkretételét kockáztató ukrán csatornaépítés leállítása, ugye?
- a Maszol.ro portálról
Elobb-utobb meg a (kifejezetten nem okos) romanok is raebrednek, hogy hulyenek nezik oket...
Zelenszkij most úgy döntött, kotrással mélyíti a Duna-delta Ukrajnához tartozó részén lévő úgynevezett Bisztroje-csatornát és ugyanilyen munkálatokkal készül a nagyobb hajók számára is megközelíthetővé tenni a delta északi Chilia-ágát. A cél: lehetővé tenni a hajózást Románia érintése nélkül a Duna-parti ukrán kikötőkbe, a fekete-tengeri kijárat megnyitása érdekében. Az új tengeri torkolat megépítése jó eséllyel lecsapolná a Duna-delta mocsarainak jelentős részét és így visszafordíthatatlan károkat okozna az UNESCO által a világörökség részévé nyilvánított delta élővilágának.
Liviu Mihaiu ismert környezetvédő aktivista, a Mentsétek meg a deltát mozgalom vezetője, aki 2005-ben tagja volt a Bisztroje-csatorna ügyéről Kijevben tárgyaló román kormányzati küldöttségnek, közösségi oldalán az alábbiakat írta az újabb ukrán tervek kapcsán: „a Chilia-ág hajózhatóvá alakítása – ami plusz 111 kilométert jelent – az egész Duna-delta halálát jelenti.” És egy nappal korábbi idézet az újságíróként is ismert Mihaiutól: „ha azt mondom, hogy Zele&Ukr elkezdte a munkálatokat a Bisztroje csatornánál és engedély kért az Európai Bizottságtól Chilia hajózhatóvá alakítására (azaz tönkretételére) az acélipari oligarchia számra, akkor azt jelenti, putyinista vagyok!?”
(...)
Az ukrán hatóságok 2020 decemberében bejelentették: felhagynak az eredeti projekt folytatásával, és annak újraindításakor betartják a környezeti hatásvizsgálati követelményeket.
Most, miután Kijev mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül újrakezdte a csatornabővítést, joggal tarthat mindenki attól, hogy a háborús helyzet felülírja a környezetvédelmi aggályokat. Ukrajnának ugyanis stratégiai kérdés egy újabb kijáratot megnyitása a Fekete-tengerre, miután tengeri kikötői orosz blokád alá kerültek. Pedig a nemzetközi környezetvédelmi lobbi ereje és befolyása jól ismert. Az olykor a józan emberi ésszel szembeszegülő, agresszív fellépéseik miatt sötétzöldeknek is nevezett szervezetek számára itt van a remek alkalom a bizonyításra. Az európai zöldpártok is csatasorba állhatnak. Van-e szebb, nemesebb feladat a világ egyik legcsodálatosabb helyének, a Duna-deltának a megvédésénél? Itt a nagy lehetőség a klímavédelem élharcosának számító Európai Bizottság előtt is. Nem jelenthet gondot egy egyedülálló természetvédelmi övezet tönkretételét kockáztató ukrán csatornaépítés leállítása, ugye?
- a Maszol.ro portálról