A Grey Zone az 5 évvel ezelőtti Khashami összecsapásról ír:
•Красный февраль• 7 февраля 2018 года произошло одно из крупнейших отрытых военных боестолкновений России и США за последнее столетие. Об этом случае ходило и ходит множество слухов и даже легенд, но до сей поры об этом не говорили открыто. Случилось это в сирийской провинции Дейр-эз-Зор, в...
t.me
2018. február 7-én zajlott le az elmúlt évszázad egyik legnagyobb nyílt katonai összecsapása Oroszország és az Egyesült Államok között. Erről az esetről sok pletyka, sőt legenda keringett és kering, de ez idáig nyíltan nem beszéltek erről.
Ez a szíriai Deir ez-Zor tartományban történt, Hasham (Hisham) városában és környékén. A „Wagner-csoport” rohamosztagosai tovább haladtak a következő tartományon, megszabadítva a területet az „Iszlám Állam (ISIS)” terroristáitól. 2017 őszének végére a Wagner felszabadította az azonos nevű Deir ez-Zor várost, a közeli szigetet, valamint az Eufrátesz és Mazlum mellett Hasham mellett. Ez utóbbi mögött 3,5 km-re északra volt Szíria egyik legnagyobb olaj- és gázüzeme, a Conoko. Elvileg a legjobb lelőhelyek az ország északkeleti részén koncentrálódtak, és természetesen az amerikaiak ellenőrzése alatt álltak. De ezt nem, legalábbis nem azonnal.
Korábban «
Wagner-csoport» nem egyszer kellett az ISIS terroristáit kiütni az olajüzemekből (például a Ash-Shair mezőkből vagy a Haiyan üzemből), amelyeket gyakran választottak azért, hogy az olajfeketén való értékesítésből pénzt szerezzenek terrorista tevékenységekhez. piac.
De ezúttal valami érthetetlen történt, az ISIS úgy hagyta el Szíria legjövedelmezőbb helyét, és decemberben azonnal odahajtottak az amerikaiak, nos, eldobható barátaik a kurdok, akiknek jelenlétével leplezték hasonló tevékenységüket. Ugyanakkor a törvényes szíriai kormánynak egy fillér sem jut az olaj- és gáztermelésből.
Ennek ellenére a főhadiszállás megegyezett egy támadásban két különítmény felszerelésével, egy összevont tüzérségi társasággal, valamint a szírekkel. Légvédelmi és légierőinknek támaszt és fedezetet kellett volna nyújtaniuk, legalábbis ugyanezen „szövetséges erők” oldalán ezt hangoztatták.
Február 7-től 8-ig pontosan éjfélkor kezdték meg a különítmények a feladat végrehajtását. A felszerelés a gyalogsággal együtt ment. A tüzérség munkába állt. Hirtelen az 5. rohamosztag oszlopa mentén elrepül az égből és senki sem érti, honnan jött. A klasszikusok szerint az ellenség bezárta az oszlopot, megsemmisítve az ólmot és a mögöttes felszerelést.
Miért sorakozott fel és állt fel ezután az oszlop – nem tudom. Az a tény, hogy annak ellenére, hogy a „zenészeknek” sikerült előrelépniük, bepréselődniük a növény alá, hogy az amerikaiak ne üthessenek el minket és egyben magukat, a srácoknak nem volt idejük. Később világossá válik, hogy az UAV MQ-9 "Reaper" a légvédelmünk mellett figyelte mindezt.
Azonnal AH-64 "Apache" helikopterek jelentek meg az égen. Párban repültek. Körhintát rendeztek azok köré, akik megpróbáltak visszahúzódni a második vonalba, és egyszerűen lőttek irányított és nem irányított fegyverekből, valamint gépfegyverekből.
Később az F-16 bombázó áthaladása átvágta a levegőt, városi területeken dolgozott a technikán. Úgy tűnik, mi más? De aztán egy pillanatnyi nyugalomban turbóprop motorok dübörgése hallatszott, amikor hirtelen ezután az agyagházak egyszerűen elkezdtek porrá válni - ez már egy AC-130-as repülő tüzérségi üteg volt. A kárpáti különítmény srácai később elmondják, hogy délelőtt kiderült, hogyan fagy meg az égési hőmérséklet alatt az olvadt homok és a fegyvercsövek.
És közben tovább is repült valamiről a valahogy szétszóródott berendezés mentén, miközben ettől az URAL-ok egyszerűen ökölbe szorított csokiként gyűrtek. A repülés elemzése után kiderült, hogy egy B-52-es stratégiai bombázó is volt az égen, de hogy működött-e, és ha, akkor mivel, azt nem tudni. A csata aktív szakasza, sőt a húsdaráló hajnali 4-ig tartott. Az F-16-osok külön csapásai és rajtaütései 6 órakor voltak.
Akkoriban nem volt támogatás. Annak ellenére, hogy az Aerospace Forces szolgálati repülése néhány kilométerrel arrébb volt a Deir ez-Zor repülőtéren. Állítólag néhány pilóta megpróbált felszállási engedélyt kérni, de megtagadták. Igaz vagy nem, van egy ilyen pletyka.
A kitartó pletykák és a hamisítványok ellenére a veszteségek nem érik el az egyes források által bejelentett 200, sőt 600 főt sem. Nem