Nem egészen. Kerekes járműveknél nehezebb kialakítani a laposabb felépítést tekintve, hogy a kerekes futómű már eleve nagy helyet igényel. Nincs is nagyon korszerű 8x8-as páncélozott jármű 2,3 m-es testmagasság alatt.
Inkább ez az oka, nem az, hogy nem számít a felület és az ahhoz szükséges páncélzat tömege. Igen is számít, de ezek a járművek sokszor az alacsonyabb műveleti intenzitású tevékenységek során, felkelők ellen vagy békefenntartó feladatokra vannak használva. Ott fontosabb az aknavédelem, robbanásállóság, mint az IFV-k, ATGM-ek elleni harchoz szükséges tulajdonságok.
A Boxer esetében két dolog tovább nehezítette a német mérnökök dolgát:
- A szokásosnál is nagyobb átmérőjű (egyébként ritka, ezért elég drága) gumiabroncsozás. Az általános és gyakori 14R 20 (átmérő 1,22 m) helyett, a 415/90 R24 kb 1,36 m átmérőjű abroncsokkal jobb terepjáró-képesség és terepen kicsit nagyobb sebesség érhető el.
- A modulfelépítményhez külön alváz kellett, mely egy járóképes fenékváz, annak minden statikai követelményével. A feladat modulokban el kell férni még szegény katonáknak, így a kettő együtt további magasságot igényelt. Emiatt akkora szörnyű nagy, ha oldalról látjuk. Mint egy mozdony. Az alap (APC) modul teteje még igy sem sokkal magasabb, mint a VBCI test teteje (2,37 vs. 2,34), tehát igazán szép munkát végeztek a németek.
Szóval a kerekes futómű sajátosságai miatt nem lehet olyan alacsony egy 8x8-as harcjármű, mint egy láncos, nem azért mert lényegtelen a célfelület. Ha viszont nagyon úgy nézem, a relatív célfelülete oldalról ennek a batárnak sem sokkal nagyobb, mint egy láncosé, hisz a deszanttér a lényeg, az alatta lévő rész a katonák túlélése szempontjából annyira nem számít.
De magasan van, sok lesz a találat....