Boxer (GTK/MRAV/MIV/CRV/...)

Nem es pont ezert erolteti a KMW, probaljak kiszoritani a RM tornyat, mert utolag tornyot nem fogsz mar cserelni egy gun kedveert, csak ha nagyon muszaj - viszont ha eleve a RM Lance toronnyal veszel Boxert, akkor kesobb a 30mm fegyver helyere 35mm is kerulhet, ami ugye csak a RM bevetele lesz majd: https://rheinmetall-defence.com/de/...munition/direct_fire/medium_calibre/index.php

30 mm x 173 / 35 mm x 228 WOTAN30 / WOTAN35
Lynx_text_landscape_new.png

Die WOTAN30 ist eine extern angetriebene Mittelkaliber-Maschinenkanone mit einer Kadenz von 200 Schuss/Minute. Die leicht handhabbare und äußerst zuverlässige WOTAN30 ist die perfekten Wahl für die Bewaffnung moderner Schützenpanzer und anderer Kampffahrzeuge. Die WOTAN35 ist das jüngste Mitglied der neuen WOTAN-Familie und bietet dank ihres größeren Kalibers eine höhere Reichweite und Durchschlagskraft als 30-mm-Kanonen.




Typische Integration: Rheinmetall Lance-Turm und Marineanwendungen.​
Háát az angoloknál nem a 35mm van porondon, hanem a CT40. Náluk az lenne az észszerű, mivel az AJAX-okat azzal szerelik fel, sőt a Warrior is azt fogja kapni, ha végre megoldják az integrációs gondokat.
 
Nem es pont ezert erolteti a KMW, probaljak kiszoritani a RM tornyat, mert utolag tornyot nem fogsz mar cserelni egy gun kedveert, csak ha nagyon muszaj - viszont ha eleve a RM Lance toronnyal veszel Boxert, akkor kesobb a 30mm fegyver helyere 35mm is kerulhet, ami ugye csak a RM bevetele lesz majd: https://rheinmetall-defence.com/de/...munition/direct_fire/medium_calibre/index.php

30 mm x 173 / 35 mm x 228 WOTAN30 / WOTAN35
Lynx_text_landscape_new.png

Die WOTAN30 ist eine extern angetriebene Mittelkaliber-Maschinenkanone mit einer Kadenz von 200 Schuss/Minute. Die leicht handhabbare und äußerst zuverlässige WOTAN30 ist die perfekten Wahl für die Bewaffnung moderner Schützenpanzer und anderer Kampffahrzeuge. Die WOTAN35 ist das jüngste Mitglied der neuen WOTAN-Familie und bietet dank ihres größeren Kalibers eine höhere Reichweite und Durchschlagskraft als 30-mm-Kanonen.




Typische Integration: Rheinmetall Lance-Turm und Marineanwendungen.​

Thx.

Ugyanezéért próbálják kiszorítani az RM 130-asát is.
 
A német páncélozott járműgyártó, Krauss-Maffei Wegman (KMW) olyan járművet fejleszt ki, amely hídépítésre képes. A cég ezt az új hídvető járművet a Boxer platformján alakítja ki.

Az új hídmodell két különböző hidat képes felépíteni. A hidak a következők:
  • 80 tonna teherbírású 14 méter hosszú.
  • 50 tonna teherbírásű 22 méter hosszú.
A társaság szerint a jármű demonstrációja novemberben várható,

ELCVdWLX0AAzmMr


RA5W7RM7EZBX7BEFMOQVZXTERM.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Buzi nagy egy gép ez.... Óriási... Ebből is látszik hogy az IFV/APC vonalnak nem elsődleges szempont hogy kis celfeluletű legyen... Legyen benne hely, legyen körülötte páncél, jól mozogjon terepen, legyen hightech erzekeloje és fegyverzete... Jah hogy bazi nagy lett? Kit érdekel?? :)
 
Buzi nagy egy gép ez.... Óriási... Ebből is látszik hogy az IFV/APC vonalnak nem elsődleges szempont hogy kis celfeluletű legyen... Legyen benne hely, legyen körülötte páncél, jól mozogjon terepen, legyen hightech erzekeloje és fegyverzete... Jah hogy bazi nagy lett? Kit érdekel?? :)

Nem egészen. Kerekes járműveknél nehezebb kialakítani a laposabb felépítést tekintve, hogy a kerekes futómű már eleve nagy helyet igényel. Nincs is nagyon korszerű 8x8-as páncélozott jármű 2,3 m-es testmagasság alatt.
Inkább ez az oka, nem az, hogy nem számít a felület és az ahhoz szükséges páncélzat tömege. Igen is számít, de ezek a járművek sokszor az alacsonyabb műveleti intenzitású tevékenységek során, felkelők ellen vagy békefenntartó feladatokra vannak használva. Ott fontosabb az aknavédelem, robbanásállóság, mint az IFV-k, ATGM-ek elleni harchoz szükséges tulajdonságok.
A Boxer esetében két dolog tovább nehezítette a német mérnökök dolgát:
- A szokásosnál is nagyobb átmérőjű (egyébként ritka, ezért elég drága) gumiabroncsozás. Az általános és gyakori 14R 20 (átmérő 1,22 m) helyett, a 415/90 R24 kb 1,36 m átmérőjű abroncsokkal jobb terepjáró-képesség és terepen kicsit nagyobb sebesség érhető el.
- A modulfelépítményhez külön alváz kellett, mely egy járóképes fenékváz, annak minden statikai követelményével. A feladat modulokban el kell férni még szegény katonáknak, így a kettő együtt további magasságot igényelt. Emiatt akkora szörnyű nagy, ha oldalról látjuk. Mint egy mozdony. Az alap (APC) modul teteje még igy sem sokkal magasabb, mint a VBCI test teteje (2,37 vs. 2,34), tehát igazán szép munkát végeztek a németek.

Szóval a kerekes futómű sajátosságai miatt nem lehet olyan alacsony egy 8x8-as harcjármű, mint egy láncos, nem azért mert lényegtelen a célfelület. Ha viszont nagyon úgy nézem, a relatív célfelülete oldalról ennek a batárnak sem sokkal nagyobb, mint egy láncosé, hisz a deszanttér a lényeg, az alatta lévő rész a katonák túlélése szempontjából annyira nem számít. :rolleyes:
De magasan van, sok lesz a találat.... ;)
 
Nem egészen. Kerekes járműveknél nehezebb kialakítani a laposabb felépítést tekintve, hogy a kerekes futómű már eleve nagy helyet igényel. Nincs is nagyon korszerű 8x8-as páncélozott jármű 2,3 m-es testmagasság alatt.
Inkább ez az oka, nem az, hogy nem számít a felület és az ahhoz szükséges páncélzat tömege. Igen is számít, de ezek a járművek sokszor az alacsonyabb műveleti intenzitású tevékenységek során, felkelők ellen vagy békefenntartó feladatokra vannak használva. Ott fontosabb az aknavédelem, robbanásállóság, mint az IFV-k, ATGM-ek elleni harchoz szükséges tulajdonságok.
A Boxer esetében két dolog tovább nehezítette a német mérnökök dolgát:
- A szokásosnál is nagyobb átmérőjű (egyébként ritka, ezért elég drága) gumiabroncsozás. Az általános és gyakori 14R 20 (átmérő 1,22 m) helyett, a 415/90 R24 kb 1,36 m átmérőjű abroncsokkal jobb terepjáró-képesség és terepen kicsit nagyobb sebesség érhető el.
- A modulfelépítményhez külön alváz kellett, mely egy járóképes fenékváz, annak minden statikai követelményével. A feladat modulokban el kell férni még szegény katonáknak, így a kettő együtt további magasságot igényelt. Emiatt akkora szörnyű nagy, ha oldalról látjuk. Mint egy mozdony. Az alap (APC) modul teteje még igy sem sokkal magasabb, mint a VBCI test teteje (2,37 vs. 2,34), tehát igazán szép munkát végeztek a németek.

Szóval a kerekes futómű sajátosságai miatt nem lehet olyan alacsony egy 8x8-as harcjármű, mint egy láncos, nem azért mert lényegtelen a célfelület. Ha viszont nagyon úgy nézem, a relatív célfelülete oldalról ennek a batárnak sem sokkal nagyobb, mint egy láncosé, hisz a deszanttér a lényeg, az alatta lévő rész a katonák túlélése szempontjából annyira nem számít. :rolleyes:
De magasan van, sok lesz a találat.... ;)
Hogy baromi nagyok és nehezek a korszerű járgányok,ha kerekes ha láncos,az biztos.Hol lesz ennek a vége?
 
Hogy baromi nagyok és nehezek a korszerű járgányok,ha kerekes ha láncos,az biztos.Hol lesz ennek a vége?

Akkor lesz vége ha újra fogyóeszköz lesz a katona.
A HH idején törekedtek a katonák védelmére de nem az volt az elképzelés,hogy vesztesegek nélküli háború.Ez az asszimetrikus bohóckodás vezet a 40+tonnás IFV-hez meg a 30+tonnás APC-hez.Teljesen nyilvánvaló,hogy még az olyan gazdag államok min Németország sem képes gazdaságilag egy 500.000-es sereget(az még mindig csak kb duplája a mostani BW-nek)ellátni Pumával meg Boxerrel.Egész egyszerűen ennyi pénz még ott sincs.Pontosabban van de akkor el kell felejteni az európai típusú jóléti államot ahol a költsegvetés minimum 40% szociális kiadás.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Negan
Nem egészen. Kerekes járműveknél nehezebb kialakítani a laposabb felépítést tekintve, hogy a kerekes futómű már eleve nagy helyet igényel. Nincs is nagyon korszerű 8x8-as páncélozott jármű 2,3 m-es testmagasság alatt.
Inkább ez az oka, nem az, hogy nem számít a felület és az ahhoz szükséges páncélzat tömege. Igen is számít, de ezek a járművek sokszor az alacsonyabb műveleti intenzitású tevékenységek során, felkelők ellen vagy békefenntartó feladatokra vannak használva. Ott fontosabb az aknavédelem, robbanásállóság, mint az IFV-k, ATGM-ek elleni harchoz szükséges tulajdonságok.
A Boxer esetében két dolog tovább nehezítette a német mérnökök dolgát:
- A szokásosnál is nagyobb átmérőjű (egyébként ritka, ezért elég drága) gumiabroncsozás. Az általános és gyakori 14R 20 (átmérő 1,22 m) helyett, a 415/90 R24 kb 1,36 m átmérőjű abroncsokkal jobb terepjáró-képesség és terepen kicsit nagyobb sebesség érhető el.
- A modulfelépítményhez külön alváz kellett, mely egy járóképes fenékváz, annak minden statikai követelményével. A feladat modulokban el kell férni még szegény katonáknak, így a kettő együtt további magasságot igényelt. Emiatt akkora szörnyű nagy, ha oldalról látjuk. Mint egy mozdony. Az alap (APC) modul teteje még igy sem sokkal magasabb, mint a VBCI test teteje (2,37 vs. 2,34), tehát igazán szép munkát végeztek a németek.

Szóval a kerekes futómű sajátosságai miatt nem lehet olyan alacsony egy 8x8-as harcjármű, mint egy láncos, nem azért mert lényegtelen a célfelület. Ha viszont nagyon úgy nézem, a relatív célfelülete oldalról ennek a batárnak sem sokkal nagyobb, mint egy láncosé, hisz a deszanttér a lényeg, az alatta lévő rész a katonák túlélése szempontjából annyira nem számít. :rolleyes:
De magasan van, sok lesz a találat.... ;)


Van azért laposabb építésű 8x8 APC is ......

photo_it_vbmfreccia_1.jpg


vbm-freccia-acp-armoured-command-post.jpg
 
Igen, természetesen van, de az aknaállóságnál előny a magasság, az olasz tervezők ezt még nem tudták.
Talán emiatt nem lett ebből sem jármű, pedig szerintem nagyon szép.

GIAT-Vextra-07.jpg


GIAT-Vextra-05.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Igen, természetesen van, de az aknaállóságnál előny a magasság, az olasz tervezők ezt még nem tudták.
Talán emiatt nem lett ebből sem jármű, pedig szerintem nagyon szép.

GIAT-Vextra-07.jpg


GIAT-Vextra-05.jpg
Szerintem honvédelemnél nem kellene aknavédelem, de mivel multi (mindenre is jó) gépeket akar minenji, így marad a bazi nagy szállító jármü.
Meg egyre több a hibrid fenyegetés. Szerintem biztonsági elemzök 60-70%-ban ezt a klasszikus konfliktusok elé sorolnák. Oda meg kell az akna védelem.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül