K
kamm
Guest
Vegul is, miert ne legyen egy 15. versenyzo is a tracked IFV piacon...

Visszajön a 20-as 30-as évek "dilije"!Vegul is, miert ne legyen egy 15. versenyzo is a tracked IFV piacon...![]()
Mi az hogy, lánctalpas, de van ott ám légpárnás verzió is.
Hát ez egészen vérszegényre sikeredett. 15db gránáttól senki nem fogja összecsokizni magát. Ráadásul ez csak a 81mm-es. Minimum 25-30db-ot kellene betárazni. Ezért kár volt belekezdeni...
ez az?Hát ez egészen vérszegényre sikeredett. 15db gránáttól senki nem fogja összecsokizni magát. Ráadásul ez csak a 81mm-es. Minimum 25-30db-ot kellene betárazni. Ezért kár volt belekezdeni...
A 120mm-es meg külön vicces.
Mutatom, hogy hogyan kell ezt elképzelni működés közben:
Akkor most képzeljük el, hogy szerencsétlen töltő derékig kint van a járműből, ráadául elég közel lesz a nyílás pereme. Ha ott kell lenyúlkálni a gránátokért...![]()
![]()
Se nem ergonómikus, se nem biztonságos. Ráadásul minimum 2, de inkább 3 ember kell a küzdőtérbe, közvetlenül a cső köré, ugyanis az irányzás is rajta van a forgó aknavetőn. (+ a töltőn kívül kell még egy ember, aki adogatja fel neki a gránátokat.)
Ez ugyebár végleges megoldásnak tűnik.
![]()
És akkor most képzeljük el a SRAM-ot. Ott fix helyre kell tölteni, és ez nem a cső vége, mert oda a robotkar viszi fel a gránátot. Gyakorlatilag egyetlen kezelő kell csak a töltéshez, mert egy hasonló vízszintes tárolóból egyetlen ember is tudja direktben pakolni a gránátokat.
Az irányzást pedig simán egy a jármű elején lévő munkaállomásról tudja kezelni egy tüzér. RM megoldásainál erre látványosan tojtak.
Ja.
Mintha cső hossz is nagyobb lenne mint a német aknavetőnél és vélhetően a lőtávolság és pontosság is jobb lehet ezért.Hát ez egészen vérszegényre sikeredett. 15db gránáttól senki nem fogja összecsokizni magát. Ráadásul ez csak a 81mm-es. Minimum 25-30db-ot kellene betárazni. Ezért kár volt belekezdeni...
A 120mm-es meg külön vicces.
Mutatom, hogy hogyan kell ezt elképzelni működés közben:
Akkor most képzeljük el, hogy szerencsétlen töltő derékig kint van a járműből, ráadául elég közel lesz a nyílás pereme. Ha ott kell lenyúlkálni a gránátokért...![]()
![]()
Se nem ergonómikus, se nem biztonságos. Ráadásul minimum 2, de inkább 3 ember kell a küzdőtérbe, közvetlenül a cső köré, ugyanis az irányzás is rajta van a forgó aknavetőn. (+ a töltőn kívül kell még egy ember, aki adogatja fel neki a gránátokat.)
Ez ugyebár végleges megoldásnak tűnik.
![]()
És akkor most képzeljük el a SRAM-ot. Ott fix helyre kell tölteni, és ez nem a cső vége, mert oda a robotkar viszi fel a gránátot. Gyakorlatilag egyetlen kezelő kell csak a töltéshez, mert egy hasonló vízszintes tárolóból egyetlen ember is tudja direktben pakolni a gránátokat.
Az irányzást pedig simán egy a jármű elején lévő munkaállomásról tudja kezelni egy tüzér. RM megoldásainál erre látványosan tojtak.
Nem a cső mérete számít, hanem az, hogy hogy indítja a gránátotMintha cső hossz is nagyobb lenne mint a német aknavetőnél és vélhetően a lőtávolság és pontosság is jobb lehet ezért.
A Ragnarok csöve elég "töpszli"...
Ezek most meg akarják fúrni a Lance tornyot?
Ez a redback tornya amúgy.Ezek most meg akarják fúrni a Lance tornyot?
https://www-defenceconnect-com-au.t...l=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=nui,sc
Ja! Azért is kérdem. A Lance torony amúgy is támadva van a súlya miatt - érdekelne, ez konyebb e.Ez a redback tornya amúgy.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..