Boxer (GTK/MRAV/MIV/CRV/...)

EPXes6VWsAAJWtn


Az a forgó torony rögzítés eléggé kizárja, ami az egész
ECbSGk7X4AArmee

bonyolult lehet, a darunál viszont elbizonytalanodtam.
Dp39GZYWwAA4qSp.jpg

Viszont ez alapján meg elképzelhetőnek tartom. Vagy legalább is nem megoldhatatlannak.
Sőt! Minél tovább nézem, annál inkább a modularitásra hajlok, Ami ha igaz, akkor nagyon qrva jó cucc!
Akkor szerintem jobb, mint az Archer... :hadonaszos:
Most viszont már biztos vagyok benne, hogy moduláris:
Ebben az írásban AGM-ként hivatkoznak rá. Ami annyit tesz: Artillery Gun Module
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Hegylakó
Most viszont már biztos vagyok benne, hogy moduláris:
Ebben az írásban AGM-ként hivatkoznak rá. Ami annyit tesz: Artillery Gun Module
Bután néz ki, viszont nagyon praktikusnak gondolom.
A hosszútávú több évtizedes alkalmazásával, a létszám-takarékos megoldással és azzal hogy itt tényleg
nem csak a létszám lehet optimális, de korosztályban is kitolódna a hadrafoghatóság (a fejl. topikban pont erről ment minap a vita).
Ilyen összevetésben pedig annyira nem is kérdés az ára.
Mondjuk nekem mantrám az időjárás független bevethetőség alacsony kezelő létszámmal.
Ennek tök megfelel.

Meg mondjuk egy Dana sem néz ki kevésbé butábban.
 
Az a baj ezzel a moduláris dologgal, hogy úgy igazán nem lehet a gyakorlatban kihasználni. Neked egyszerre kell az összes alváltozat. Egyszerre kell csapatot is szállítani, meg parancsnokolni, meg tüzérségezni, meg vöröskeresztezni. Nem egy járművel oldasz meg minden feladatot, hogy közben átszerelgeted.
 
Az a baj ezzel a moduláris dologgal, hogy úgy igazán nem lehet a gyakorlatban kihasználni. Neked egyszerre kell az összes alváltozat. Egyszerre kell csapatot is szállítani, meg parancsnokolni, meg tüzérségezni, meg vöröskeresztezni. Nem egy járművel oldasz meg minden feladatot, hogy közben átszerelgeted.
Viszont ha hetekre szervízelned kell egyet, vagy bármi okból kiesik egy, akkor súlyozva tudsz egy prioritást felállítani és aszerint már érdemes lehet átszerelni.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and endre
Viszont ha hetekre szervízelned kell egyet, vagy bármi okból kiesik egy, akkor súlyozva tudsz egy prioritást felállítani és aszerint már érdemes lehet átszerelni.
El nem tudom képzelni, hogy mit lehet hetekig szervizelni egy járművön? Az valamilyen ipari szintű MLU lehet, vagy valami ilyesmi.
 
El nem tudom képzelni, hogy mit lehet hetekig szervizelni egy járművön? Az valamilyen ipari szintű MLU lehet, vagy valami ilyesmi.
Alkatrészre vársz, pl.
A MH azért ismeri az alkatrész hiányt, stb.
Sérülhet a jármü ùgy is, hogy amùgy saját lábán elmegy, stb.
Harci tevékenységröl most nem is beszéltünk...
 
Az a baj ezzel a moduláris dologgal, hogy úgy igazán nem lehet a gyakorlatban kihasználni. Neked egyszerre kell az összes alváltozat. Egyszerre kell csapatot is szállítani, meg parancsnokolni, meg tüzérségezni, meg vöröskeresztezni. Nem egy járművel oldasz meg minden feladatot, hogy közben átszerelgeted.
Szerintem ez akkor igazán hasznos ha egy konfliktus esetén javítani kell. Mert egyszerűbb és olcsóbb javítani/cserélni a sérült részt mint az egész járművet. Olcsóbb is lehet a gyártás mert az alapjármű mindig ugyanaz.
 
Alkatrészre vársz, pl.
A MH azért ismeri az alkatrész hiányt, stb.
Sérülhet a jármü ùgy is, hogy amùgy saját lábán elmegy, stb.
Harci tevékenységröl most nem is beszéltünk...
Alapvetően ezt a jellegű modularitást a Leo2 tapasztalatai és elvei alapján fejlesztették tovább.
A modern járművek annyira bonyolulttá váltak, hogy egyszerűbb bennük a helyszínen modult (a Leonal még csak pl. komplett motor) cserélni, és a modult javításra a szakipari munkásnak hátraküldeni, mint hogy minden "javítós" katonát kiképezni az egyes modulok részenkénti diagnosztikájára és javítására.
A Boxer esetén ezt a biciklit még tovább tolták. Ott már arra is lehetőség van, hogy fél járműveket küldjenek hátra.
Csakhát ez elsősorban a beszállító cégnek kezd el jó lenni, mivel neki úgy jelent brutális és folyamatos hasznot, hogy közben az alkalmazottai nincsenek közvetlen veszélynek kitéve. A nagy gyártók (Rheinmetall, BAE, stb. ) hadszintérre kitelepült depókat üzemeltetnek. Ezt szolgáltatásként meg lehet rendelni.
Itt a filozófiai megközelítés is elég fontos, mint ahogy a MH-ban, hogy az HM EI biztonságiai védik a HM telephelyeit.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Alkatrészre vársz, pl.
A MH azért ismeri az alkatrész hiányt, stb.
Sérülhet a jármü ùgy is, hogy amùgy saját lábán elmegy, stb.
Harci tevékenységröl most nem is beszéltünk...
....
Szerintem ez akkor igazán hasznos ha egy konfliktus esetén javítani kell. Mert egyszerűbb és olcsóbb javítani/cserélni a sérült részt mint az egész járművet. Olcsóbb is lehet a gyártás mert az alapjármű mindig ugyanaz.

Ez az egész csak akkor működhet, ha még legyártasz vagy plusz 10% tartalék járművet felépítmény nélkül. Ha az egyik valamiért lerobban, akkor átpakolod a felépítmény egy kéznél lővő tartalékra.
Pl egy zászlóaljban van 40+ jármű és ezt akkor még kiegészíti vagy 4-5 tartalék, felépítmény nélkül. Viszont ha nincsenek ilyen extra járműveid, nem nagyon értem mi értelme van az egésznek?
Meg aztán fő részegységeket is elég gyorsan szoktak kicserélni.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
....


Ez az egész csak akkor működhet, ha még legyártasz vagy plusz 10% tartalék járművet felépítmény nélkül. Ha az egyik valamiért lerobban, akkor átpakolod a felépítmény egy kéznél lővő tartalékra.
Pl egy zászlóaljban van 40+ jármű és ezt akkor még kiegészíti vagy 4-5 tartalék, felépítmény nélkül. Viszont ha nincsenek ilyen extra járműveid, nem nagyon értem mi értelme van az egésznek?
Meg aztán fő részegységeket is elég gyorsan szoktak kicserélni.

Arról nem is beszélve ha a felépítmény lesz kuka...Akkor hiába van alapod ha nincs mit rárakni...
Vagy felépítményből is lesz tartalék?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Arról nem is beszélve ha a felépítmény lesz kuka...Akkor hiába van alapod ha nincs mit rárakni...
Vagy felépítményből is lesz tartalék?
Ha pedig lesz úgy a felépítményedből, mint az alvázból tartalék, össze is rakhatod őket. Persze ha nagyon alaposak vagyunk, kezelőszemélyzetből is tartalékolunk és létrehozunk egy új tartalék egységet.
Úgy érzem, hogy ezt a moduláris dolgot, ezen a ponton már túltólták.
 
Ha pedig lesz úgy a felépítményedből, mint az alvázból tartalék, össze is rakhatod őket. Persze ha nagyon alaposak vagyunk, kezelőszemélyzetből is tartalékolunk és létrehozunk egy új tartalék egységet.
Úgy érzem, hogy ezt a moduláris dolgot, ezen a ponton már túltólták.

Szerintem sincs értelme.
 
Ha pedig lesz úgy a felépítményedből, mint az alvázból tartalék, össze is rakhatod őket. Persze ha nagyon alaposak vagyunk, kezelőszemélyzetből is tartalékolunk és létrehozunk egy új tartalék egységet.
Úgy érzem, hogy ezt a moduláris dolgot, ezen a ponton már túltólták.
Csak lehetöség.
Én picit továbbgondolva meg azt mondanám, hogy késöbbi fejlesztett alapjármühöz is jó lehet a meglévö modul.
Úgy csodázunk, mintha egy unimog, vagy egy munkagép nem rendelkezne több adapterrel.
Miért ne lehetne pl egy jobb terepjáró képességü láncos alváz a Boxerhez? nem Lynx-Puma, hanem pár alapgép szükség esetére.
 
Szerintem sincs értelme.
Most sem vethetö be minden Btr, csak meg+6ó a sugárfelderítö, na nincs eü gép, vagy müszaki. Ez erre egy megoldás, semmi több. Átrakod a modult és mehet...

Akár napon belül is tudsz más funkciójú gépet kiállítani...
 
Most sem vethetö be minden Btr, csak meg+6ó a sugárfelderítö, na nincs eü gép, vagy müszaki. Ez erre egy megoldás, semmi több. Átrakod a modult és mehet...

Akár napon belül is tudsz más funkciójú gépet kiállítani...

Mi van ga nem a modullal van baj hanem az alap romlott el?Vagy fogod magad és azt mondod az egyik század pk-nak,hogy figyelj elveszek tőled egy APC-t mert kell EÜ kocsinak?Az a raj majd fut a többiek után vagy mi?
 
Úgy csodázunk, mintha egy unimog, vagy egy munkagép nem rendelkezne több adapterrel.
;)
Csak nem mindegy, hogy egy Unimogot adapterezel, vagy egy Boxert.
Olyan a Boxert vagy a PUMA-t adapterezni, modulozni, mintha Bugattira ráakasztanád a 2 tengelyes utánfutót, és azzal viszed haza a disznónak a tápot, meg a cementet az építkezésre. OK, persze! Meg lehet vele csinálni, csak olcsóbban sokkal célszerűbb eszközt veszel erre a feladatra. :D
 
Mi van ga nem a modullal van baj hanem az alap romlott el?Vagy fogod magad és azt mondod az egyik század pk-nak,hogy figyelj elveszek tőled egy APC-t mert kell EÜ kocsinak?Az a raj majd fut a többiek után vagy mi?
Szerintem inkább fordítottan menne, de ha akkora dzsihád van hogy menteni kell, akkor addig kivonom a rajt. Utá
Tényleg szélsöségeket dobszbe, miközben most is minden országban állnak gépek valamilyen okból. Itt csak van egy esélyed súlyozni, hogy mire van nagyobb szükséged...
 
Szerintem inkább fordítottan menne, de ha akkora dzsihád van hogy menteni kell, akkor addig kivonom a rajt. Utá
Tényleg szélsöségeket dobszbe, miközben most is minden országban állnak gépek valamilyen okból. Itt csak van egy esélyed súlyozni, hogy mire van nagyobb szükséged...

Ne abból induljunk már ki,hogy nincs pénz üzemeltetni és azért kell a modularitás,hogy mindig az működjön ami kell.

Ha kivonsz egy rajt akkor az adott szakasz szinte harcképtelen.
 
Úgy csodázunk, mintha egy unimog, vagy egy munkagép nem rendelkezne több adapterrel.
Igen, csahogy egy mezőgazdasági munkagéppel más-más munkálatokat csinálsz más-más időpontban, míg mikor harcot vívsz az összes alváltozatot egyszerre kell használd. A PSZH válozatot nem alakíthatod át sebesültszállítóvá harc közben, mert ugyanúgy kelleni fog még közben a PSZH változat is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre