Brit haderőfejlesztési program és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Egy július 14-i dokumentum, ahol három lehetséges alternatíva van javasolva az Ajax esetleges gyórs és kiskoltségu lecserélésere: https://committees.parliament.uk/writtenevidence/37869/pdf/

A 2021 augusztusában megjelenő Henry Jackson Society Ajax kutatási tanulmány megvizsgálja az Ajax által a BritishArmy számára előterjesztett stratégiai és működési szempontokat, valamint annak doktrinális relevanciáját a közelmúltbeli védelmi fehér könyv nyomán. Ezenkívül felsorol egy sor alternatív platformot miniszteri megfontolásra. Ezeket az alábbiakban soroljuk fel.

Három életképes alternatíva áll a MOD rendelkezésére megfontolásra, ha az Ajax sikeres bevezetésének folyamatban lévő és növekvő késéseit végül túl költségesnek ítélik. Még akkor is, ha a torony, a zaj, a rezgés és a sebesség folyamatos problémái időben időben hatékonyan orvosolhatók.

- CV90 -
A Combat Vehicle 90-et (CV90) a BAE javasolta az Ajax program versenyzőjeként, de 2010-ben elvesztette a General Dynamics ellen. Az 1990-es évek elején tervezett CV90-et jelenleg több NATO-tag használja, beleértve a norvég fegyveres erőket is, akik a recce variáns. Ennek előnye, hogy a CV90 multinacionális támogatást kap a kutatáshoz és fejlesztéshez. 2001 óta a BAE több mint 2,2 milliárd USD értékben adott el CV90-eket.

Az egységköltség várhatóan 4 és 6 millió dollár közötti lehet, ami azt jelenti, hogy a 245 Ajax-cserepark flottája megközelítőleg 968 millió dollárba, azaz 700 millió fontba kerül. Ez jelentős megtakarítás az Ajax jelenlegi 5,5 milliárd font költségvetéséhez képest.

Ha az Egyesült Királyságban tartják, a gyártási folyamat sokkal tovább tartana; azonban a CV90 gyártásának ipari kapacitása külsőleg is fennáll, ha a MOD hajlandó lesz alvállalkozásba adni a külföldön gyártandó járműveket.

Története során a CV90-et Afganisztánban és Skandináviában gyakorolták, sokoldalúságát megmutatva a különböző terepeken és éghajlaton. Különösen a CV90 képes megfelelni a CT40mm tűzerejének és egy 40mm-es ágyúnak, amely lőszerprogramozót használ. Az ágyú magassága azt is lehetővé teszi, hogy légvédelmi fegyverként alkalmazzák, vagy hogy megemelkedett városi célpontokba szálljon.

Fontos, hogy a CV90 teljesen digitalizált, és nyílt digitális architektúrával rendelkezik a jövőbeli fejlesztésekhez és alkalmazásokhoz. A jármű ISTAR képességei megegyeznek az Ajax képességeivel, valamint olyan LSAS-nézettel, mint 360, 360 Battleview néven. 6 A CV90 súlya 37 tonna, könnyebbé és könnyebben telepíthetővé válik az Ajaxhoz képest, amely repülést igényel.

- A Warrior képességfenntartási program -
A nemrégiben törölt Warrior Capability Sustainment Project (WCSP), amely 2009-ben kezdődött, szintén helyettesítheti az Ajaxot. A WCSP kezdeti költségvetése 1,27 milliárd font volt, mégis ezt az összeget további 227 millió fonttal hárították el. Annak ellenére, hogy a WCSP hírnevét túlköltekezés okozta, és a kérdések többségét késleltette a MOD, és nem a Lockheed Matin UK.7. Ezek magukban foglalták a GFX elérhetőségét és a torony specifikációjában 2016-ig végrehajtott változtatásokat.

A MOD jelenleg 759 Warrior járművel rendelkezik ; ezért a meglévő részvények frissítésének elméletileg olcsóbbnak kell lennie, mint egy teljesen új platform vásárlása. Azonban a meglévő készlet kora miatt az alkatrészeket, például a jármű burkolatát, átdolgozásra lehet szükség.

A továbbfejlesztett Warrior ugyanazt a stabilizált ágyút használja, mint az Ajax, ezért osztozva képes mozgásban lőni, intelligens tüzet vezetni és tovább cipelni lőszer. Ez az ágyú azonban kritikát vetett fel azzal kapcsolatban, hogy drágább, mint más alternatívák. A frissítések között szerepelt a digitalizálás, a moduláris páncélrendszer és a fokozott helyzetismereti segédeszközök. Az új elektromos képességek azt jelentették, hogy a korszerűsített Warrior háromszor több elektromos energiát igényel, mint korábban. Az IFV átalakításával új járművé azonban van hely a járműben, ahol a leszerelések egyszer már ültek volna.

A Warrior előnye, hogy több mint tizenöt tonnával könnyebb, mint az Ajax. Ez lehetővé teszi a járművek gyorsabb szállítását anélkül, hogy le kellene szerelni őket. Ez előnyös lenne, mivel a brit hadsereg expedíciósabbá akar válni, különösen az új Deep Recce Strike BCT-n belül, amely sokkal gyorsabb manőverezhetőséget igényel. A Warrior támogatási változatai az MoD-n belül is léteznek, amelyek közül néhány megfelelő módon betölti az Ajax platform Apollo és Argos járműveinek szerepét.

- A Boxer harci felderítő jármű -
A Rheinmetall's Boxer Combat Reconnaissance Vehicle (CRV) a később beszerzett Boxer járművek recce változata, amelyek a Warrior IFV-t váltják. Egyes miniszterek már kiemelték a Boxert mint Ajax alternatívát. 9 Britanniában jelenleg 508 megrendelés van, amelyeket hetente egy ütemben szállítanak. 10 Ha a Boxer CRV-t választják, szükség lesz az Egyesült Királyság Boxer-termelési kapacitásának bővítésére. időben szerezze be ezeket a járműveket.

A CRV variánst jelenleg a spanyol tengerészgyalogosok és az ausztrál hadsereg használja. A CV90-hez hasonlóan a Boxer is egy bevált platform, amelyet más változataiban a legfontosabb NATO-tagok, például Németország is használ. A jármű multinacionális használata folyamatos befektetéseket és fejlesztéseket vonz. Hasonlóképpen, ha ugyanazt a járművet használják az ausztrálokként, a brit hadsereg átjárhatóbbá válik szövetségesünkkel és egy potenciális CANZUK-taggal.

Az Ajax kiváltása szempontjából kulcsfontosságú, hogy a Boxer CRV nyílt elektronikus architektúrával rendelkezik a jövőbeli fejlesztések és alkalmazások számára. A jármű számos C4ISTAR eszközzel is rendelkezik szenzorcsomaggal párosítva, amely „hasonlít egy szárazföldi F-35 Joint Strike Fighterre” .

Az ausztrál Boxer CRV-nek új LANCE tornya is van, ennek azonban csak 30 mm-es ágyúja van. új LANCE torony azonban ennek csak 30 mm-es ágyúja van. Az egyik lehetséges költség, amellyel tisztában kell lenni, a torony frissítése az Ajaxon és a WCSP-n használt CTA40mm-re.

Talán a Boxer CRV egyik legvonzóbb eladási pontja a túlélhetősége. Az L-alakú motor, a gyúlékony folyadékok külső elhelyezése és a függőágy-szerű szerkezet csak néhány segédeszköz a balesetek kockázatának csökkentésére.

Az Ajaxszal ellentétben a Boxer egy kerekes jármű, amely gyorsabbá teszi az úttesteket. A Boxer CRV azonban továbbra is megőrzi a terepen történő lánctalpas páncélokkal való lépéstartást, ami kulcsfontosságú a brit vagy szövetséges fő harckocsik és nehéz páncélosok támogatásához. Ezenkívül a Boxer CRV súlya 38 tonna, könnyebb, mint a 42 tonnás Ajax, ami jobban bevethetővé válik. a termelési folyamat és a beszerzési folyamat még tovább, egyszerűsítve a logisztikai igényeket és végső soron növelve a dandár önellátását. A Boxer rengeteg változata és moduláris felépítése azt is jelenti, hogy az Ajax támogatási változatainak cseréje nagyon megvalósítható.
Az egységköltség várhatóan 4 és 6 millió dollár közötti lehet, ami azt jelenti, hogy a 245 Ajax-cserepark flottája megközelítőleg 968 millió dollárba, azaz 700 millió fontba kerül. Ez jelentős megtakarítás az Ajax jelenlegi 5,5 milliárd font költségvetéséhez képest.
Ez a hét vicce! :D Jah, 2010-ben, amikor kidobták a programból, lehet, hogy 6M-ból kijött, de hogy most nem, az 1000%. Különösen, hogy az új verziót telenyomták érzékelővel.
Ha az Egyesült Királyságban tartják, a gyártási folyamat sokkal tovább tartana; azonban a CV90 gyártásának ipari kapacitása külsőleg is fennáll, ha a MOD hajlandó lesz alvállalkozásba adni a külföldön gyártandó járműveket.
Pontosan ez a helyzet a Lynx-szel is. Az RBSL-nek a kapacitás rendelkezésre áll. Náluk nem kell új gyárat építeni. Zalaegerszegen meg van vagy évi 50+ járműnyi felesleges kapacitás.
A Warrior képességfenntartási program -
Ha feljebb nem lövöm el, akkor ez lett volna a másik esélyes a hét viccére. Mármint az, hogy a korábban már kikukázott program, ami 30 éves járművek költséges felújítását tartalmazza, az legyen a reális alternatíva.

Értem, hogy nem magadtól írod ezeket, de azért...

Az egyetlen reális alternatíva a full Boxer-es járműpark, de abba az esetben egyszerűen nem fognak tudni időre eleget gyártani.
Ezen felül, nem véletlen, hogy az ausztrálok is külön vesznek Boxer CRV-t, meg mellé láncosat.
 
K

kamm

Guest
Egy július 14-i dokumentum, ahol három lehetséges alternatíva van javasolva az Ajax esetleges gyórs és kiskoltségu lecserélésere: https://committees.parliament.uk/writtenevidence/37869/pdf/

A 2021 augusztusában megjelenő Henry Jackson Society Ajax kutatási tanulmány megvizsgálja az Ajax által a BritishArmy számára előterjesztett stratégiai és működési szempontokat, valamint annak doktrinális relevanciáját a közelmúltbeli védelmi fehér könyv nyomán. Ezenkívül felsorol egy sor alternatív platformot miniszteri megfontolásra. Ezeket az alábbiakban soroljuk fel.

Három életképes alternatíva áll a MOD rendelkezésére megfontolásra, ha az Ajax sikeres bevezetésének folyamatban lévő és növekvő késéseit végül túl költségesnek ítélik. Még akkor is, ha a torony, a zaj, a rezgés és a sebesség folyamatos problémái időben időben hatékonyan orvosolhatók.

- CV90 -
A Combat Vehicle 90-et (CV90) a BAE javasolta az Ajax program versenyzőjeként, de 2010-ben elvesztette a General Dynamics ellen. Az 1990-es évek elején tervezett CV90-et jelenleg több NATO-tag használja, beleértve a norvég fegyveres erőket is, akik a recce variáns. Ennek előnye, hogy a CV90 multinacionális támogatást kap a kutatáshoz és fejlesztéshez. 2001 óta a BAE több mint 2,2 milliárd USD értékben adott el CV90-eket.

Az egységköltség várhatóan 4 és 6 millió dollár közötti lehet, ami azt jelenti, hogy a 245 Ajax-cserepark flottája megközelítőleg 968 millió dollárba, azaz 700 millió fontba kerül. Ez jelentős megtakarítás az Ajax jelenlegi 5,5 milliárd font költségvetéséhez képest.

Ha az Egyesült Királyságban tartják, a gyártási folyamat sokkal tovább tartana; azonban a CV90 gyártásának ipari kapacitása külsőleg is fennáll, ha a MOD hajlandó lesz alvállalkozásba adni a külföldön gyártandó járműveket.

Története során a CV90-et Afganisztánban és Skandináviában gyakorolták, sokoldalúságát megmutatva a különböző terepeken és éghajlaton. Különösen a CV90 képes megfelelni a CT40mm tűzerejének és egy 40mm-es ágyúnak, amely lőszerprogramozót használ. Az ágyú magassága azt is lehetővé teszi, hogy légvédelmi fegyverként alkalmazzák, vagy hogy megemelkedett városi célpontokba szálljon.

Fontos, hogy a CV90 teljesen digitalizált, és nyílt digitális architektúrával rendelkezik a jövőbeli fejlesztésekhez és alkalmazásokhoz. A jármű ISTAR képességei megegyeznek az Ajax képességeivel, valamint olyan LSAS-nézettel, mint 360, 360 Battleview néven. 6 A CV90 súlya 37 tonna, könnyebbé és könnyebben telepíthetővé válik az Ajaxhoz képest, amely repülést igényel.
Szinte kizarom, hogy 4-6M fontból kijönne egy combat-ready CV90 MkIV, valamit nagyon beneztek itt...

- A Warrior képességfenntartási program -
A nemrégiben törölt Warrior Capability Sustainment Project (WCSP), amely 2009-ben kezdődött, szintén helyettesítheti az Ajaxot. A WCSP kezdeti költségvetése 1,27 milliárd font volt, mégis ezt az összeget további 227 millió fonttal hárították el. Annak ellenére, hogy a WCSP hírnevét túlköltekezés okozta, és a kérdések többségét késleltette a MOD, és nem a Lockheed Matin UK.7. Ezek magukban foglalták a GFX elérhetőségét és a torony specifikációjában 2016-ig végrehajtott változtatásokat.

A MOD jelenleg 759 Warrior járművel rendelkezik ; ezért a meglévő részvények frissítésének elméletileg olcsóbbnak kell lennie, mint egy teljesen új platform vásárlása. Azonban a meglévő készlet kora miatt az alkatrészeket, például a jármű burkolatát, átdolgozásra lehet szükség.

A továbbfejlesztett Warrior ugyanazt a stabilizált ágyút használja, mint az Ajax, ezért osztozva képes mozgásban lőni, intelligens tüzet vezetni és tovább cipelni lőszer. Ez az ágyú azonban kritikát vetett fel azzal kapcsolatban, hogy drágább, mint más alternatívák. A frissítések között szerepelt a digitalizálás, a moduláris páncélrendszer és a fokozott helyzetismereti segédeszközök. Az új elektromos képességek azt jelentették, hogy a korszerűsített Warrior háromszor több elektromos energiát igényel, mint korábban. Az IFV átalakításával új járművé azonban van hely a járműben, ahol a leszerelések egyszer már ültek volna.

A Warrior előnye, hogy több mint tizenöt tonnával könnyebb, mint az Ajax. Ez lehetővé teszi a járművek gyorsabb szállítását anélkül, hogy le kellene szerelni őket. Ez előnyös lenne, mivel a brit hadsereg expedíciósabbá akar válni, különösen az új Deep Recce Strike BCT-n belül, amely sokkal gyorsabb manőverezhetőséget igényel. A Warrior támogatási változatai az MoD-n belül is léteznek, amelyek közül néhány megfelelő módon betölti az Ajax platform Apollo és Argos járműveinek szerepét.
Hat, ez opció, de ezzel max 5-10 evre elnapoljak es ráadásul hulla ciki...

- A Boxer harci felderítő jármű -
A Rheinmetall's Boxer Combat Reconnaissance Vehicle (CRV) a később beszerzett Boxer járművek recce változata, amelyek a Warrior IFV-t váltják. Egyes miniszterek már kiemelték a Boxert mint Ajax alternatívát. 9 Britanniában jelenleg 508 megrendelés van, amelyeket hetente egy ütemben szállítanak. 10 Ha a Boxer CRV-t választják, szükség lesz az Egyesült Királyság Boxer-termelési kapacitásának bővítésére. időben szerezze be ezeket a járműveket.

A CRV variánst jelenleg a spanyol tengerészgyalogosok és az ausztrál hadsereg használja. A CV90-hez hasonlóan a Boxer is egy bevált platform, amelyet más változataiban a legfontosabb NATO-tagok, például Németország is használ. A jármű multinacionális használata folyamatos befektetéseket és fejlesztéseket vonz. Hasonlóképpen, ha ugyanazt a járművet használják az ausztrálokként, a brit hadsereg átjárhatóbbá válik szövetségesünkkel és egy potenciális CANZUK-taggal.

Az Ajax kiváltása szempontjából kulcsfontosságú, hogy a Boxer CRV nyílt elektronikus architektúrával rendelkezik a jövőbeli fejlesztések és alkalmazások számára. A jármű számos C4ISTAR eszközzel is rendelkezik szenzorcsomaggal párosítva, amely „hasonlít egy szárazföldi F-35 Joint Strike Fighterre” .

Az ausztrál Boxer CRV-nek új LANCE tornya is van, ennek azonban csak 30 mm-es ágyúja van. új LANCE torony azonban ennek csak 30 mm-es ágyúja van. Az egyik lehetséges költség, amellyel tisztában kell lenni, a torony frissítése az Ajaxon és a WCSP-n használt CTA40mm-re.

Talán a Boxer CRV egyik legvonzóbb eladási pontja a túlélhetősége. Az L-alakú motor, a gyúlékony folyadékok külső elhelyezése és a függőágy-szerű szerkezet csak néhány segédeszköz a balesetek kockázatának csökkentésére.

Az Ajaxszal ellentétben a Boxer egy kerekes jármű, amely gyorsabbá teszi az úttesteket. A Boxer CRV azonban továbbra is megőrzi a terepen történő lánctalpas páncélokkal való lépéstartást, ami kulcsfontosságú a brit vagy szövetséges fő harckocsik és nehéz páncélosok támogatásához. Ezenkívül a Boxer CRV súlya 38 tonna, könnyebb, mint a 42 tonnás Ajax, ami jobban bevethetővé válik. a termelési folyamat és a beszerzési folyamat még tovább, egyszerűsítve a logisztikai igényeket és végső soron növelve a dandár önellátását. A Boxer rengeteg változata és moduláris felépítése azt is jelenti, hogy az Ajax támogatási változatainak cseréje nagyon megvalósítható.
Kerekes. Ha rendesen felpancelozzak es kap egy tornyot, akkor ez is felugrik majd 40 tonna fole, de mindig nem fog lepest tartani a hkval terepen...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 101
113
Rendeltek 13 RQ-9 Reaper drónt...

GA-ASI and UK MOD Exercise Contract for Additional 13 Protector RPAS

Protector-Infographic.png
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 603
14 816
113
Austrália meghódítása után Britániába is nyomul a K9 :

A délkóreai Hanwha a K9-es tarackot dobja a brit mobil tüzer programjába​

https://www.defensenews.com/industr...k9-howitzer-for-british-mobile-fires-program/

A Hanwha Defense összefog az Egyesült Királyság beszállítóival, hogy versenyezzen a Mobile Fires Platform programért. Ez a brit haderő új önjáró tarackjának beszerzésére az AS90 helyett - jelentette be szerdán a dél-koreai vállalat.

"A Hanwha Defense hivatalos megbeszéléseket kezdett az Egyesült Királyságbeli partnerekkel annak érdekében, hogy megszervezzék a K9 önjáró tarack" Made in the UK "változatát" - áll a társaság sajtóközleményében. "A K9 működésileg bizonyított, és a Hanwha Defense fogja bemutatni az Egyesült Királyság Mobile Fires Platform programját, hogy a brit hadsereget világvezetõ tüzérségi képességekkel látja el."

A Hanwha Defense azt tervezi, hogy a K9 önjáró tarack legújabb változatát kínálja, amely teljesen automatizált lőszertöltő rendszerrel van felszerelve, ami az MFP program egyik legfontosabb követelménye.

Az MFP program 116 önjáró tarackot kíván megszerezni. A tervek szerint 2022-ben pályázati felhívást fognak kiadni, Nagy-Britannia 2025-ben tervezi odaítélni a végleges szerződést.

...
 
K

kamm

Guest
Tobb, mint erdekes, az Armoured Trials & Development Unit (ATDU) feje tavozik (eleg gyanus, hogy elkuldtek, csak maga mondott le?) - egy sorozat tweetben bucsuzik, az Ajaxrol nem mer sokat mondani, a Warrior kapcsan viszont konkretan emliti a graftot:





 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
This is a live issue so I can’t say too much. It’s been about taking difficult decisions, often quite lonely and under pressure. But it’s also been about learning and owning mistakes by being transparent, consistent and honest. The conscience of the Army as we like to say
Na ez nekem nagyon azt mondatja, hogy a csávót elzavarták, mert személyesen vállalta az Ajax program sikertelenségének megállapítását, illetve szerintem azt, hogy kiszivárogtatt(ák)a a tragikus állapotokat.
Szerintem a vezetés már elég régóta keresi az alternatívákat.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Az Ajaxnak reszeltek.

Teljesen mindegy, hogy a gyártó milyen selejtet küldött el SpanyolHonból és gumival csökkenti-e a belső zajt. Ha valami annyira rezonál, hogy az ágyút nem tudják stabilizálni, akkor kolomppal verebet foghatnak egy csatamezőn. Ahogy a cikkben is írják, egy UAV-val szemben sosem fog egy zörgő fémláda még csak ugyan olyan hatékonysággal sem dolgozni.
 
K

kamm

Guest
Az Ajaxnak reszeltek.

Teljesen mindegy, hogy a gyártó milyen selejtet küldött el SpanyolHonból és gumival csökkenti-e a belső zajt. Ha valami annyira rezonál, hogy az ágyút nem tudják stabilizálni, akkor kolomppal verebet foghatnak egy csatamezőn. Ahogy a cikkben is írják, egy UAV-val szemben sosem fog egy zörgő fémláda még csak ugyan olyan hatékonysággal sem dolgozni.
Szerintem itt a válasz a Papperger-Orbán-BoJo táncra:

"Whether the Army can pursue alternative means of reconnaissance and digitisation to Ajax is dependent upon the Treasury allowing the Ministry of Defence to reallocate the more than £2.3 billion currently unspent as part of the Ajax programme. Perhaps one of the strongest motives for soldiering on in spite of mounting problems was the fear that the money would simply be cut if challenges emerged ahead of the Integrated Review. In this context, there is the fear that the Army would not be trusted to pursue a new programme. However, if Minister for Defence Procurement Jeremy Quin is serious that the Integrated Review means ‘changing our processes’ through the Land Industrial Strategy, this would be an opportunity to prove it."

Végig sumakoltak a probléma súlyossagarol, hogy nehogy elvegyék az erre szánt pénzt a tavaszi nagytakarítás idején... most viszont tutira kurva pipa rájuk a kormány és totál nem biznak már a katonakban, plane nem a GDLSben, szerintem erre a még el nem költött US $3.2B repült rá Papperger Orbánon keresztül... azért abból már kijön vagy 300 KF41HU is, ha meg ugye precízen legyártott magyar-nemet hullt kapnak innen és ott szerelik majd össze a helyik RM UK jointban, akkor akar 400 is kijohet...
Amugy az mekkora, hogy a spanyolok olyan cigány munkát végeznek, hogy elemek nem egyforma hosszúak (!), az oldalak nem párhuzamosak (!!), de még a csavarok sincsenek egyforma/egyenlő távolságban!!! :D
Igazi román Dacia, baszki, 1984-bol - erre Zalaban nem lesz nehéz raverni, ha összejön az uzlet. :cool:
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Amugy az mekkora, hogy a spanyolok olyan cigány munkát végeznek, hogy elemek nem egyforma hosszúak (!), az oldalak nem párhuzamosak (!!), de még a csavarok sincsenek egyforma/egyenlő távolságban!!! :D
Igazi román Dacia, baszki, 1984-bol - erre Zalaban nem lesz nehéz raverni, ha összejön az uzlet. :cool:

Kézi gyártásnál teljesen általános. Itt igazából a hibák nagysága az, ami a cikkből nem derül ki, de igazán érdekes lehet.
A cikkből nekem az az érzésem, de ez csak egy gyanú, hogy a gyár legalább 1-2 évig nem kapott nagyobb megrendelést. Kevés esélyt látok arra, hogy nem tanították volna be az eredeti csapatot, csak gondolom volt egy nagyobb pangás időszak és a brigád nagy része szélnek lett eresztve. Júniusban csináld meg azt, hogy fél hónap fizetés nélküli szabadság, mert nincs rendelés és Spanyolban pillanatok alatt lelépnek az idegenforgalomba. Ősszel meg visszanéznek és ha még mindig nincs napi 10-12 óra stabil munkaidő, akkor keresnek maguknak egy másik helyet.
Ezek a hibák nem tudnak előállni (vagy ha igen, akkor állandóak lesznek), ha nem veszett el az ottani telepen a know-how.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
A szintén a Santa Bárbara Sistemas-nál jelenleg gyártott spanyol Piranha V-nél is voltak/vannak gondok a gyártásminőséggel. Ha a munkaerő olyan is amilyen, az egyértelműen a GDLS hibája, ha a minőségbiztosítás is a béka segge alatt van...

Meglátjuk, mit hoz ki Boris végül a helyzetből.

 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
A szintén a Santa Bárbara Sistemas-nál jelenleg gyártott spanyol Piranha V-nél is voltak/vannak gondok a gyártásminőséggel. Ha a munkaerő olyan is amilyen, az egyértelműen a GDLS hibája, ha a minőségbiztosítás is a béka segge alatt van...

Meglátjuk, mit hoz ki Boris végül a helyzetből.

Ha egy cég selejtet gyárt, az egyértelműen az ő hibája. Nem gurulhatott volna ki a gyárkapun. Engem inkább az oda vezető okok érdekeltek. Ha a spanyol verzióban is gondok voltak, akkor szimplán nem mérték fel az amcsi a helyi munkaerő "sajátosságait" és továbbra is szartak rá, miután ez kiderült a visszajelzésekből. Én jóhiszeműen feltételeztem, hogy egyszer már volt normális jármű, ami alapján az angolok ebbe fektették a bizalmukat. (De ezek szerint csak a Stryker, ami alapján jó ötletnek tűnt eladni a briteknek valami hasonlót.)
Ezek után tényleg nem érdemes a melóst hibáztatni, akinek annyit mondtak, hogy csak az a lényeg, hogy gyorsan legyen kész. Ha van egy kis hiba benne, majd összejátsszuk. Ez alapján az összes szakember kb ugyan ezt a minőséget produkálná a győri Rábától egészen a német gyárakig. (Függetlenül attól, hogy a német híresen nem szereti az ilyen üzleteket.)
Ahogy egyszer nekem mondták: "Azt kell megérteni, hogy a hegesztőmérnököt soha nem azért alkalmazzák, mert a lakatos nem látná, hogy rosszat csinált. Azért kell a diplomás, hogy legyen valaki, aki azt mondja neki, hogy ezt én nem meg nem veszem át!" :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az Ajax program emberi tényezoire és mulasztásaira fókuszáló cikk:
Szerintem ez az Ajax probléma túl van lihegve a sajtó által.

A technikai probléma nem tragikus. Minden gond forrása a rezgés ami a XXI. században azért nem egy megoldhatatlan probléma. A rezgés forrása nyilvánvalóan a motor és az erőátvitel, ezért meg kell erősíteni azok rezgéscsillapító bakjait.
A fegyver beszerzési projektek meg mindenhol a világon így működnek. A fegyvergyártó cégek mindenhol leszerződtetik a hadsereg és politika befolyásos tagjait nyilvánvalóan azok kapcsolatrendszere miatt. Meglehetősen álszent dolog erre most rácsodálkozni és úgy tálalni mintha erről eddig senki nem tudott volna.
 
  • Vicces
Reactions: Ocses

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerintem ez az Ajax probléma túl van lihegve a sajtó által.

A technikai probléma nem tragikus. Minden gond forrása a rezgés ami a XXI. században azért nem egy megoldhatatlan probléma. A rezgés forrása nyilvánvalóan a motor és az erőátvitel, ezért meg kell erősíteni azok rezgéscsillapító bakjait.
A fegyver beszerzési projektek meg mindenhol a világon így működnek. A fegyvergyártó cégek mindenhol leszerződtetik a hadsereg és politika befolyásos tagjait nyilvánvalóan azok kapcsolatrendszere miatt. Meglehetősen álszent dolog erre most rácsodálkozni és úgy tálalni mintha erről eddig senki nem tudott volna.
Az a gond, hogy a rezgés problémája állítólag 10 éve - a program kezdete óta - fennáll. Meg azt felejted el, hogy Angliában mekkora a sajtó hatása.... :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Szerintem ez az Ajax probléma túl van lihegve a sajtó által.

A technikai probléma nem tragikus. Minden gond forrása a rezgés ami a XXI. században azért nem egy megoldhatatlan probléma. A rezgés forrása nyilvánvalóan a motor és az erőátvitel, ezért meg kell erősíteni azok rezgéscsillapító bakjait.
A fegyver beszerzési projektek meg mindenhol a világon így működnek. A fegyvergyártó cégek mindenhol leszerződtetik a hadsereg és politika befolyásos tagjait nyilvánvalóan azok kapcsolatrendszere miatt. Meglehetősen álszent dolog erre most rácsodálkozni és úgy tálalni mintha erről eddig senki nem tudott volna.

Ez nekem körülbelül olyan triviális igazság, hogy a T-72 azért nem tud pontosan célozni, mert rossz hozzá a stabi. Ha ez egy felhasználónál probléma, akkor meg kell erősíteni, jobb minőségűre kell cserélni.
Mi az a határ, ameddig ez javítható? Mik a méretek, ameddig egy új alkatrészt még be tudok szerelni? Nem kell diplomásnak lenni ahhoz, hogy ha van egy jellegzetes karakterisztikájú protónk, akkor azt sejtem, hogy a végső termékben is kisebb mértékben, finomítva, de ez meg fog jelenni. Lehet itt mondani, hogy XXI. század, de ha már az előszéria egészét nem ilyen szintű gyártási kultúrával készítették, nem egy demonstrátor példány összedobott darabjairól beszélünk, akkor nekem vannak kétségeim.

Azt kellene egyszer már megérteni, hogy a politikusnak nem feladata az, hogy széleskörű mérnöki tudással rendelkezzen. Legjobb példa erre Nigel Farage, aki tőzsdei alkusz volt, mielőtt EP képviselő lett (azóta már többször visszavonult). Nem célja, hogy a hiba kijavításának elméleti lehetőségeit mélyen vizsgálja. Az lesz a fő kérdése, hogy az évtizedes finomhangolás alatt a gyártó miért nem oldotta már most meg?
Ha én egy teherautót akarok venni, akkor bele ülök és kipróbálom. Ha nekem probléma a rázkódás, akkor sem kérdezem meg a kereskedésnél, hogy milyen fejlesztéseket tudnak nekem beletervezni. Átmegyek a szomszédba és rákérdezek a kiegészítő szettekre annál, akinél az alap konstrukció sem rázza szét a seggem.

Ami egészségügyi dolgot a cikk leírt, az nem az automasszázs gépnél fordul elő, mert kicsit rezeg. Az a légkalapácsnál van, hogy aki azt lerakta és tovább rezeg a keze, aznap precíziós eszközt már nem foghat a kezébe, mert könnyen kieshet belőle. Ha ez a jelenség -bármilyen okból kifolyólag- előjön egy bagdadi misszió során, orvosilag nem tanácsos fegyverrel a kézben kimenni a járműből. (Katonailag meg nem tanácsos fegyver nélkül sétálni és kiadni magunkat turistaként.)

Az a kérdésem az újságírók által felfújt Ajax probléma kapcsán, hogy a Lynx ágyúcsövére lehet-e úgy teli töltött sörös kupát tenni, hogy nem lötyög ki belőle menetben? Mert ha az első példányokkal mi át tudunk menni a szigetre hadgyakorlatozni és ezt RM garanciával bemutathatjuk, akkor kevés kérdés maradna az után, hogy a Boxer nagytesóját vagy a már elkezdett Ajaxot válassza a hozzá nem értő átlag polgár.