Egy július 14-i dokumentum, ahol három lehetséges alternatíva van javasolva az Ajax esetleges gyórs és kiskoltségu lecserélésere: https://committees.parliament.uk/writtenevidence/37869/pdf/
A 2021 augusztusában megjelenő Henry Jackson Society Ajax kutatási tanulmány megvizsgálja az Ajax által a BritishArmy számára előterjesztett stratégiai és működési szempontokat, valamint annak doktrinális relevanciáját a közelmúltbeli védelmi fehér könyv nyomán. Ezenkívül felsorol egy sor alternatív platformot miniszteri megfontolásra. Ezeket az alábbiakban soroljuk fel.
Három életképes alternatíva áll a MOD rendelkezésére megfontolásra, ha az Ajax sikeres bevezetésének folyamatban lévő és növekvő késéseit végül túl költségesnek ítélik. Még akkor is, ha a torony, a zaj, a rezgés és a sebesség folyamatos problémái időben időben hatékonyan orvosolhatók.
- CV90 -
A Combat Vehicle 90-et (CV90) a BAE javasolta az Ajax program versenyzőjeként, de 2010-ben elvesztette a General Dynamics ellen. Az 1990-es évek elején tervezett CV90-et jelenleg több NATO-tag használja, beleértve a norvég fegyveres erőket is, akik a recce variáns. Ennek előnye, hogy a CV90 multinacionális támogatást kap a kutatáshoz és fejlesztéshez. 2001 óta a BAE több mint 2,2 milliárd USD értékben adott el CV90-eket.
Az egységköltség várhatóan 4 és 6 millió dollár közötti lehet, ami azt jelenti, hogy a 245 Ajax-cserepark flottája megközelítőleg 968 millió dollárba, azaz 700 millió fontba kerül. Ez jelentős megtakarítás az Ajax jelenlegi 5,5 milliárd font költségvetéséhez képest.
Ha az Egyesült Királyságban tartják, a gyártási folyamat sokkal tovább tartana; azonban a CV90 gyártásának ipari kapacitása külsőleg is fennáll, ha a MOD hajlandó lesz alvállalkozásba adni a külföldön gyártandó járműveket.
Története során a CV90-et Afganisztánban és Skandináviában gyakorolták, sokoldalúságát megmutatva a különböző terepeken és éghajlaton. Különösen a CV90 képes megfelelni a CT40mm tűzerejének és egy 40mm-es ágyúnak, amely lőszerprogramozót használ. Az ágyú magassága azt is lehetővé teszi, hogy légvédelmi fegyverként alkalmazzák, vagy hogy megemelkedett városi célpontokba szálljon.
Fontos, hogy a CV90 teljesen digitalizált, és nyílt digitális architektúrával rendelkezik a jövőbeli fejlesztésekhez és alkalmazásokhoz. A jármű ISTAR képességei megegyeznek az Ajax képességeivel, valamint olyan LSAS-nézettel, mint 360, 360 Battleview néven. 6 A CV90 súlya 37 tonna, könnyebbé és könnyebben telepíthetővé válik az Ajaxhoz képest, amely repülést igényel.
- A Warrior képességfenntartási program -
A nemrégiben törölt Warrior Capability Sustainment Project (WCSP), amely 2009-ben kezdődött, szintén helyettesítheti az Ajaxot. A WCSP kezdeti költségvetése 1,27 milliárd font volt, mégis ezt az összeget további 227 millió fonttal hárították el. Annak ellenére, hogy a WCSP hírnevét túlköltekezés okozta, és a kérdések többségét késleltette a MOD, és nem a Lockheed Matin UK.7. Ezek magukban foglalták a GFX elérhetőségét és a torony specifikációjában 2016-ig végrehajtott változtatásokat.
A MOD jelenleg 759 Warrior járművel rendelkezik ; ezért a meglévő részvények frissítésének elméletileg olcsóbbnak kell lennie, mint egy teljesen új platform vásárlása. Azonban a meglévő készlet kora miatt az alkatrészeket, például a jármű burkolatát, átdolgozásra lehet szükség.
A továbbfejlesztett Warrior ugyanazt a stabilizált ágyút használja, mint az Ajax, ezért osztozva képes mozgásban lőni, intelligens tüzet vezetni és tovább cipelni lőszer. Ez az ágyú azonban kritikát vetett fel azzal kapcsolatban, hogy drágább, mint más alternatívák. A frissítések között szerepelt a digitalizálás, a moduláris páncélrendszer és a fokozott helyzetismereti segédeszközök. Az új elektromos képességek azt jelentették, hogy a korszerűsített Warrior háromszor több elektromos energiát igényel, mint korábban. Az IFV átalakításával új járművé azonban van hely a járműben, ahol a leszerelések egyszer már ültek volna.
A Warrior előnye, hogy több mint tizenöt tonnával könnyebb, mint az Ajax. Ez lehetővé teszi a járművek gyorsabb szállítását anélkül, hogy le kellene szerelni őket. Ez előnyös lenne, mivel a brit hadsereg expedíciósabbá akar válni, különösen az új Deep Recce Strike BCT-n belül, amely sokkal gyorsabb manőverezhetőséget igényel. A Warrior támogatási változatai az MoD-n belül is léteznek, amelyek közül néhány megfelelő módon betölti az Ajax platform Apollo és Argos járműveinek szerepét.
- A Boxer harci felderítő jármű -
A Rheinmetall's Boxer Combat Reconnaissance Vehicle (CRV) a később beszerzett Boxer járművek recce változata, amelyek a Warrior IFV-t váltják. Egyes miniszterek már kiemelték a Boxert mint Ajax alternatívát. 9 Britanniában jelenleg 508 megrendelés van, amelyeket hetente egy ütemben szállítanak. 10 Ha a Boxer CRV-t választják, szükség lesz az Egyesült Királyság Boxer-termelési kapacitásának bővítésére. időben szerezze be ezeket a járműveket.
A CRV variánst jelenleg a spanyol tengerészgyalogosok és az ausztrál hadsereg használja. A CV90-hez hasonlóan a Boxer is egy bevált platform, amelyet más változataiban a legfontosabb NATO-tagok, például Németország is használ. A jármű multinacionális használata folyamatos befektetéseket és fejlesztéseket vonz. Hasonlóképpen, ha ugyanazt a járművet használják az ausztrálokként, a brit hadsereg átjárhatóbbá válik szövetségesünkkel és egy potenciális CANZUK-taggal.
Az Ajax kiváltása szempontjából kulcsfontosságú, hogy a Boxer CRV nyílt elektronikus architektúrával rendelkezik a jövőbeli fejlesztések és alkalmazások számára. A jármű számos C4ISTAR eszközzel is rendelkezik szenzorcsomaggal párosítva, amely „hasonlít egy szárazföldi F-35 Joint Strike Fighterre” .
Az ausztrál Boxer CRV-nek új LANCE tornya is van, ennek azonban csak 30 mm-es ágyúja van. új LANCE torony azonban ennek csak 30 mm-es ágyúja van. Az egyik lehetséges költség, amellyel tisztában kell lenni, a torony frissítése az Ajaxon és a WCSP-n használt CTA40mm-re.
Talán a Boxer CRV egyik legvonzóbb eladási pontja a túlélhetősége. Az L-alakú motor, a gyúlékony folyadékok külső elhelyezése és a függőágy-szerű szerkezet csak néhány segédeszköz a balesetek kockázatának csökkentésére.
Az Ajaxszal ellentétben a Boxer egy kerekes jármű, amely gyorsabbá teszi az úttesteket. A Boxer CRV azonban továbbra is megőrzi a terepen történő lánctalpas páncélokkal való lépéstartást, ami kulcsfontosságú a brit vagy szövetséges fő harckocsik és nehéz páncélosok támogatásához. Ezenkívül a Boxer CRV súlya 38 tonna, könnyebb, mint a 42 tonnás Ajax, ami jobban bevethetővé válik. a termelési folyamat és a beszerzési folyamat még tovább, egyszerűsítve a logisztikai igényeket és végső soron növelve a dandár önellátását. A Boxer rengeteg változata és moduláris felépítése azt is jelenti, hogy az Ajax támogatási változatainak cseréje nagyon megvalósítható.
Ez a hét vicce! Jah, 2010-ben, amikor kidobták a programból, lehet, hogy 6M-ból kijött, de hogy most nem, az 1000%. Különösen, hogy az új verziót telenyomták érzékelővel.Az egységköltség várhatóan 4 és 6 millió dollár közötti lehet, ami azt jelenti, hogy a 245 Ajax-cserepark flottája megközelítőleg 968 millió dollárba, azaz 700 millió fontba kerül. Ez jelentős megtakarítás az Ajax jelenlegi 5,5 milliárd font költségvetéséhez képest.
Pontosan ez a helyzet a Lynx-szel is. Az RBSL-nek a kapacitás rendelkezésre áll. Náluk nem kell új gyárat építeni. Zalaegerszegen meg van vagy évi 50+ járműnyi felesleges kapacitás.Ha az Egyesült Királyságban tartják, a gyártási folyamat sokkal tovább tartana; azonban a CV90 gyártásának ipari kapacitása külsőleg is fennáll, ha a MOD hajlandó lesz alvállalkozásba adni a külföldön gyártandó járműveket.
Ha feljebb nem lövöm el, akkor ez lett volna a másik esélyes a hét viccére. Mármint az, hogy a korábban már kikukázott program, ami 30 éves járművek költséges felújítását tartalmazza, az legyen a reális alternatíva.A Warrior képességfenntartási program -
Értem, hogy nem magadtól írod ezeket, de azért...
Az egyetlen reális alternatíva a full Boxer-es járműpark, de abba az esetben egyszerűen nem fognak tudni időre eleget gyártani.
Ezen felül, nem véletlen, hogy az ausztrálok is külön vesznek Boxer CRV-t, meg mellé láncosat.