BTR Bumerang (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 862
4 285
113
Bumerang megkapta az exportra való engedélyt.Így az a furcsa helyzet állt elő, hogy hamarább adják el külföldre(vannak már komoly érdeklődők) mint az orosz hadsereghez kerül.


És már fel is került a Roszoboronexport oldalára. Innentől szabad a vásár, veheti bárki, akinek van elég zsetonja rá. :D

http://roe.ru/eng/catalog/land-forces/armored-combat-vehicles/bumerang/

Viszont meglepődtem, hogy az ottani adatlap szerint "csak" 14R20-as kerekei vannak. Mintha valahol azt olvastam volna, hogy 16R20-asokat kapott, meg ránézésre is inkább úgy tűnt nekem, hogy a nagyobb méretűvel van szerelve.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 123
32 122
113
És már fel is került a Roszoboronexport oldalára. Innentől szabad a vásár, veheti bárki, akinek van elég zsetonja rá. :D

http://roe.ru/eng/catalog/land-forces/armored-combat-vehicles/bumerang/

Viszont meglepődtem, hogy az ottani adatlap szerint "csak" 14R20-as kerekei vannak. Mintha valahol azt olvastam volna, hogy 16R20-asokat kapott, meg ránézésre is inkább úgy tűnt nekem, hogy a nagyobb méretűvel van szerelve.
Összevetettem a ROE infóit a pár oldallal korábban berakott VPK táblázattal és van némi keveredés. A VPK infotábla szerint a Bumerang maximális súlya 28-34,4 tonna között mozog, míg itt az IFV-re 28,6, az APC-re meg 27,6 tonna van megadva. A magassága 3260 milliméter helyett 3185 IFV konfigurációban (75mm eltérés). A hasmagasság szintén eltér, VPK szerint 450, ROE szerint 475mm. Sebesség, hatótáv, egyebek stimmelnek.

Kikurkásztam a gyártó honlapján megjelent infókat és itt meg a saját korábbi táblázatukhoz képest térnek el.
http://milindcom.ru/catalog/voennay...oy-kolesnoy-bronirovannoy-platforme-bumerang/
Külső méretek, súly, hatótáv megegyezik azzal amit a ROE is leközölt. Viszont itt is 450 milliméteres hasmagasságot említenek, szóval gyaníthatóan ezt a ROE elírta. Amúgy terepszögek, gázlómélység, egyéb off-road adatok szintén stimmelnek.

Ezek után kicsit gumi fronton igyekeztem keresni, de Michelin esetében tudok csak érdemlegeset mondani, mivel a Kámának valahogy nem szokása technikai paramétereket mellékelni, megfelelő beloruszt meg nem találtam (azt hiszem @boki írta pár éve, hogy ők szállítják a kerekeket, de lehet pont őket váltották ki már nem tudom). Szóval az XZL típus esetén a 14.00R20 teljes magassága 1258, míg 16.00R20-ban 1343 mm. Ez 85 mm különbség, egy kis tűréshatárral meg is felel annak az eltérésnek, amit keresünk. Maximális terhelhetőség 5000 illetve 6595 kg, szóval csak a kerekeket nézve 40 illetve 52,7 tonna, nem ezen fog múlni a 34,4 tonna és 28,6 tonna közti különbség.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 123
32 122
113
Frissítés: kicsit körülnéztem Vitalij Kuzmin fotói közt, és talált, 2016-ban még 16R20 Bel-95 gumik voltak
VDayGeneralRehearsalp2-34-X3.jpg

Itt is van a Belsina honlapján: http://www.belshinajsc.by/catalog/s...omobiley-i-avtobusov/shina-gruzovaya16-00r20/

Viszont ezzel a logikával élve vélhetően a szintén Belsina Bel-248 kerülhetett a helyére, ám annak csak 1238 mm az átmérője, míg a Bel-95-nek 1343. Ez a 105 mm eltérés már kicsit soknak tűnik, hogy csak az eltérő gumik számlájára írhassuk, de lehet belefér némi változtatással a futóművön. A tömeg tekintetében vélhetően az exportmodelleknél lehet eltérő lesz valamilyen szinten a páncélzat, vagy van még az oroszoknak egy pluszpáncélzat amivel 34 tonnára nő a 28,6-ról a harci tömeg, nem tudom. Lehet akár az eltérés mögött a Berezsok és Epoha eltérő súlya (előbbire 2850-3250kg közti értéket adott meg a KPB, utóbbira nincsen adatom) ugyanis azt hiszem Berezsokkal is lehet majd rendelni. De mintha rémlene, hogy év eleji hír szerint átdolgozzák a Bumerang páncélzatát.

Itten a Bel-248: http://www.belshinajsc.by/catalog/s...mobiley-i-avtobusov/shina-gruzovaya-14-00r20/
Itt pedig a Berezsok: http://www.kbptula.ru/ru/razrabotki-kbp/kompleksy-vooruzheniya-legkobronirovannoj-tekhniki/berezhok
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 574
18 990
113
Frissítés: kicsit körülnéztem Vitalij Kuzmin fotói közt, és talált, 2016-ban még 16R20 Bel-95 gumik voltak
VDayGeneralRehearsalp2-34-X3.jpg

Itt is van a Belsina honlapján: http://www.belshinajsc.by/catalog/s...omobiley-i-avtobusov/shina-gruzovaya16-00r20/

Viszont ezzel a logikával élve vélhetően a szintén Belsina Bel-248 kerülhetett a helyére, ám annak csak 1238 mm az átmérője, míg a Bel-95-nek 1343. Ez a 105 mm eltérés már kicsit soknak tűnik, hogy csak az eltérő gumik számlájára írhassuk, de lehet belefér némi változtatással a futóművön. A tömeg tekintetében vélhetően az exportmodelleknél lehet eltérő lesz valamilyen szinten a páncélzat, vagy van még az oroszoknak egy pluszpáncélzat amivel 34 tonnára nő a 28,6-ról a harci tömeg, nem tudom. Lehet akár az eltérés mögött a Berezsok és Epoha eltérő súlya (előbbire 2850-3250kg közti értéket adott meg a KPB, utóbbira nincsen adatom) ugyanis azt hiszem Berezsokkal is lehet majd rendelni. De mintha rémlene, hogy év eleji hír szerint átdolgozzák a Bumerang páncélzatát.

Itten a Bel-248: http://www.belshinajsc.by/catalog/s...mobiley-i-avtobusov/shina-gruzovaya-14-00r20/
Itt pedig a Berezsok: http://www.kbptula.ru/ru/razrabotki-kbp/kompleksy-vooruzheniya-legkobronirovannoj-tekhniki/berezhok

Az eredeti változat 16.00 R20-al szerelt, de a tengerészgyalogságnak szerelt változatra később már 14.00 R20 gumikat tettek, az mókásan is néz ki, mert a nagy kerékagy kilóg a gumi síkjából.
A számítás talán azért nem stimmel mert a gördülési sugár különbségével kell számolni a magasság eltérést. Talán úgy kijön. Nekem úgy tűnt, hogy az átmérő különbséget vetted magasságkülönbségnek, de az nem jó.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and wolfram

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az angol narrátor brutális, mint aki birkózószart evett...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Ez is mint az összes új fejlesztés is a korrupció áldozata !
Majd itt is hullanak a fejek mint az altius drónnál ha egy kicsit utána néznének .Senkinek ne legyen gyanús hogy 8 év parádézás után át kell építeni meg már két harci modul is lett hozzá és közben jelezte a fejlesztő hogy ők már saját modult akarnak amivel még egy kicsit tovább lehet húzni a programot és még több pénzt kicsikarni az államtól !

Izrael meg köszöni szépen pár év alatt csinált egy jó cuccot egyfajta harci modullal amin egyben APS is van .
EFanvTHXkAAF-dR.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Hogy itt is meglegyen !

Akkor okkal feltételezhető hogy már látták ezeknek a járműveknek a nulla haladását ! 8 év után is 3 db bumerang kullogott hátul mindig mert 3 protonál több nem lett belőle ! És akkor sehol a gyártósor hát még a beszállítók! a gyártó sorra szánt pénzt csak az t-14 szétlopták kétszer ! akkor ?
Nem látva a fényt az alagút végén a program számára már tavaly nyáron meg kellett volna rendelni a VN-22-est.
Állítólag van egy Dél amerikai vevő is rá

360 fokos kamerával és programozott lőszer + két spike képességű rakéta
GL-6 aps-el

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Vagy ha nem kell ennyire csúcs akkor ott lett volna a VN-1

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.