BTR Bumerang (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Bumerang megkapta az exportra való engedélyt.Így az a furcsa helyzet állt elő, hogy hamarább adják el külföldre(vannak már komoly érdeklődők) mint az orosz hadsereghez kerül.


És már fel is került a Roszoboronexport oldalára. Innentől szabad a vásár, veheti bárki, akinek van elég zsetonja rá. :D

http://roe.ru/eng/catalog/land-forces/armored-combat-vehicles/bumerang/

Viszont meglepődtem, hogy az ottani adatlap szerint "csak" 14R20-as kerekei vannak. Mintha valahol azt olvastam volna, hogy 16R20-asokat kapott, meg ránézésre is inkább úgy tűnt nekem, hogy a nagyobb méretűvel van szerelve.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 067
113
És már fel is került a Roszoboronexport oldalára. Innentől szabad a vásár, veheti bárki, akinek van elég zsetonja rá. :D

http://roe.ru/eng/catalog/land-forces/armored-combat-vehicles/bumerang/

Viszont meglepődtem, hogy az ottani adatlap szerint "csak" 14R20-as kerekei vannak. Mintha valahol azt olvastam volna, hogy 16R20-asokat kapott, meg ránézésre is inkább úgy tűnt nekem, hogy a nagyobb méretűvel van szerelve.
Összevetettem a ROE infóit a pár oldallal korábban berakott VPK táblázattal és van némi keveredés. A VPK infotábla szerint a Bumerang maximális súlya 28-34,4 tonna között mozog, míg itt az IFV-re 28,6, az APC-re meg 27,6 tonna van megadva. A magassága 3260 milliméter helyett 3185 IFV konfigurációban (75mm eltérés). A hasmagasság szintén eltér, VPK szerint 450, ROE szerint 475mm. Sebesség, hatótáv, egyebek stimmelnek.

Kikurkásztam a gyártó honlapján megjelent infókat és itt meg a saját korábbi táblázatukhoz képest térnek el.
http://milindcom.ru/catalog/voennay...oy-kolesnoy-bronirovannoy-platforme-bumerang/
Külső méretek, súly, hatótáv megegyezik azzal amit a ROE is leközölt. Viszont itt is 450 milliméteres hasmagasságot említenek, szóval gyaníthatóan ezt a ROE elírta. Amúgy terepszögek, gázlómélység, egyéb off-road adatok szintén stimmelnek.

Ezek után kicsit gumi fronton igyekeztem keresni, de Michelin esetében tudok csak érdemlegeset mondani, mivel a Kámának valahogy nem szokása technikai paramétereket mellékelni, megfelelő beloruszt meg nem találtam (azt hiszem @boki írta pár éve, hogy ők szállítják a kerekeket, de lehet pont őket váltották ki már nem tudom). Szóval az XZL típus esetén a 14.00R20 teljes magassága 1258, míg 16.00R20-ban 1343 mm. Ez 85 mm különbség, egy kis tűréshatárral meg is felel annak az eltérésnek, amit keresünk. Maximális terhelhetőség 5000 illetve 6595 kg, szóval csak a kerekeket nézve 40 illetve 52,7 tonna, nem ezen fog múlni a 34,4 tonna és 28,6 tonna közti különbség.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 067
113
Frissítés: kicsit körülnéztem Vitalij Kuzmin fotói közt, és talált, 2016-ban még 16R20 Bel-95 gumik voltak
VDayGeneralRehearsalp2-34-X3.jpg

Itt is van a Belsina honlapján: http://www.belshinajsc.by/catalog/s...omobiley-i-avtobusov/shina-gruzovaya16-00r20/

Viszont ezzel a logikával élve vélhetően a szintén Belsina Bel-248 kerülhetett a helyére, ám annak csak 1238 mm az átmérője, míg a Bel-95-nek 1343. Ez a 105 mm eltérés már kicsit soknak tűnik, hogy csak az eltérő gumik számlájára írhassuk, de lehet belefér némi változtatással a futóművön. A tömeg tekintetében vélhetően az exportmodelleknél lehet eltérő lesz valamilyen szinten a páncélzat, vagy van még az oroszoknak egy pluszpáncélzat amivel 34 tonnára nő a 28,6-ról a harci tömeg, nem tudom. Lehet akár az eltérés mögött a Berezsok és Epoha eltérő súlya (előbbire 2850-3250kg közti értéket adott meg a KPB, utóbbira nincsen adatom) ugyanis azt hiszem Berezsokkal is lehet majd rendelni. De mintha rémlene, hogy év eleji hír szerint átdolgozzák a Bumerang páncélzatát.

Itten a Bel-248: http://www.belshinajsc.by/catalog/s...mobiley-i-avtobusov/shina-gruzovaya-14-00r20/
Itt pedig a Berezsok: http://www.kbptula.ru/ru/razrabotki-kbp/kompleksy-vooruzheniya-legkobronirovannoj-tekhniki/berezhok
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Frissítés: kicsit körülnéztem Vitalij Kuzmin fotói közt, és talált, 2016-ban még 16R20 Bel-95 gumik voltak
VDayGeneralRehearsalp2-34-X3.jpg

Itt is van a Belsina honlapján: http://www.belshinajsc.by/catalog/s...omobiley-i-avtobusov/shina-gruzovaya16-00r20/

Viszont ezzel a logikával élve vélhetően a szintén Belsina Bel-248 kerülhetett a helyére, ám annak csak 1238 mm az átmérője, míg a Bel-95-nek 1343. Ez a 105 mm eltérés már kicsit soknak tűnik, hogy csak az eltérő gumik számlájára írhassuk, de lehet belefér némi változtatással a futóművön. A tömeg tekintetében vélhetően az exportmodelleknél lehet eltérő lesz valamilyen szinten a páncélzat, vagy van még az oroszoknak egy pluszpáncélzat amivel 34 tonnára nő a 28,6-ról a harci tömeg, nem tudom. Lehet akár az eltérés mögött a Berezsok és Epoha eltérő súlya (előbbire 2850-3250kg közti értéket adott meg a KPB, utóbbira nincsen adatom) ugyanis azt hiszem Berezsokkal is lehet majd rendelni. De mintha rémlene, hogy év eleji hír szerint átdolgozzák a Bumerang páncélzatát.

Itten a Bel-248: http://www.belshinajsc.by/catalog/s...mobiley-i-avtobusov/shina-gruzovaya-14-00r20/
Itt pedig a Berezsok: http://www.kbptula.ru/ru/razrabotki-kbp/kompleksy-vooruzheniya-legkobronirovannoj-tekhniki/berezhok

Az eredeti változat 16.00 R20-al szerelt, de a tengerészgyalogságnak szerelt változatra később már 14.00 R20 gumikat tettek, az mókásan is néz ki, mert a nagy kerékagy kilóg a gumi síkjából.
A számítás talán azért nem stimmel mert a gördülési sugár különbségével kell számolni a magasság eltérést. Talán úgy kijön. Nekem úgy tűnt, hogy az átmérő különbséget vetted magasságkülönbségnek, de az nem jó.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and wolfram

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ez is mint az összes új fejlesztés is a korrupció áldozata !
Majd itt is hullanak a fejek mint az altius drónnál ha egy kicsit utána néznének .Senkinek ne legyen gyanús hogy 8 év parádézás után át kell építeni meg már két harci modul is lett hozzá és közben jelezte a fejlesztő hogy ők már saját modult akarnak amivel még egy kicsit tovább lehet húzni a programot és még több pénzt kicsikarni az államtól !

Izrael meg köszöni szépen pár év alatt csinált egy jó cuccot egyfajta harci modullal amin egyben APS is van .
EFanvTHXkAAF-dR.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Hogy itt is meglegyen !

Akkor okkal feltételezhető hogy már látták ezeknek a járműveknek a nulla haladását ! 8 év után is 3 db bumerang kullogott hátul mindig mert 3 protonál több nem lett belőle ! És akkor sehol a gyártósor hát még a beszállítók! a gyártó sorra szánt pénzt csak az t-14 szétlopták kétszer ! akkor ?
Nem látva a fényt az alagút végén a program számára már tavaly nyáron meg kellett volna rendelni a VN-22-est.
Állítólag van egy Dél amerikai vevő is rá

360 fokos kamerával és programozott lőszer + két spike képességű rakéta
GL-6 aps-el


Vagy ha nem kell ennyire csúcs akkor ott lett volna a VN-1