Bujan-M / Projekt 21631 osztály (Oroszország)

Persze ha a poénkodást félretesszük, vehetnének akár Type 52/55 vonalat is. Pénzük szerintem nincs erre IS. Egyszerűen Oroszország nem tengeri nagyhatalom. Nem is engedheti meg magának, az a valóság. Ami nekik szerintem kínából viszont realitás és folyamatos vásárlás tárgyát kellene hogy képezze, mindenféle elektronikai bizbasz. Itt értem a kijelzőtől kezdve a legapróbb áramkörök, processzorok, célhardverekig optikán keresztül a mindent.
Szerintem ez nincs nagy dobra verve, mert az oroszok valóban büszkék ahogy írtad, de veszik is zsákszámra.
Szerintem azokat most is onnan veszik.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Azt még tudnotok kell, hogy a legújabb Bujan-M átadása kb fél évet késett pont a kínai dízel hajtómü miatt. A tengeri tesztek alatt "beszarott" a kínai hajtómü-nm bírta a maximális sebességet és elromlott. Nem is érte el a 30 csomót mert ez a kínai hajtómü német polgári hajtómü licensze. A kínai hajós hajtómüvek nemsokat érnek. Volt egy ilyen eset más orosz (kisebb)hajókon is.
Oroszországnak van jelenleg saját gyártású haditengerészeti gázturbinája? Van egy olyan érzésem, hogy az orosz haditengerészet egyre inkább rá fog szorúlni a kínai motorokra/gázturbinákra.
 
Szerintem azokat most is onnan veszik.
Szerintem is, ez a legkézenfekvőbb. Illetve én azt sem tartom kizártnak, hogy néhány olyan ország is segíti őket áttételesen minimum jó pénzért, akire úgy általában első körben nem gondolnánk. Izrael, Dél-Korea, Szingapúr, Tajvan, Japán.
 
Oroszországnak van jelenleg saját gyártású haditengerészeti gázturbinája? Van egy olyan érzésem, hogy az orosz haditengerészet egyre inkább rá fog szorúlni a kínai motorokra/gázturbinákra.
Egyértelmű. Nincs is értelme nekik ebbe nagy erőforrást beletenni szerintem. Be kell látni - és úgy tűnik végre ők is belátják - nekik a világóceánokon nem igen van keresnivalójuk, mivel az az ország önmaga akkora mint egy tisztességes óceán.
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab and gacsat
Oroszországnak van jelenleg saját gyártású haditengerészeti gázturbinája? Van egy olyan érzésem, hogy az orosz haditengerészet egyre inkább rá fog szorúlni a kínai motorokra/gázturbinákra.
2019-ben fogja megkapni a flotta az első szériagyártású M90FR és M70FRU-R gázturbinákat, amik már elvileg gyártásban is vannak a Szaturnnál
 
2019-ben fogja megkapni a flotta az első szériagyártású M90FR és M70FRU-R gázturbinákat, amik már elvileg gyártásban is vannak a Szaturnnál
Fasza, de tényleg nem erre kéne szerintem a szűkös forrásaikat elkölteni feltétlenül. Itt lenne az ideje hogy lejjebb adjanak a nagy önérzetből ők is, és amit nem éri meg kifejleszteni, azt megvegyék készen pl. ez esetben pont a kínaiktól.
 
Fasza, de tényleg nem erre kéne szerintem a szűkös forrásaikat elkölteni feltétlenül. Itt lenne az ideje hogy lejjebb adjanak a nagy önérzetből ők is, és amit nem éri meg kifejleszteni, azt megvegyék készen pl. ez esetben pont a kínaiktól.
Ezek már korábban kifejlesztett és bevált típusok csak éppen a Zorja-Masprojekt gyártotta őket Nyikolajevben, ahonnan aztán az ukrán balhé kitörése után már nem szállítottak Oroszországnak. A meglévő illetve gyártásban lévő projekt 11356/22350 osztályok illetve a Zubrok meg nem maradhatnak meghajtás nélkül.
 
Oroszországnak van jelenleg saját gyártású haditengerészeti gázturbinája? Van egy olyan érzésem, hogy az orosz haditengerészet egyre inkább rá fog szorúlni a kínai motorokra/gázturbinákra.

Van. Kolomnyában gyártanak gázturbinákat is és dízeles hajtómüveket is hajók számára. Viszont fregattokba az ukrán nyikolajevben gyártották a még szovjet tervezésu gázturbinákat, amik távább lettek fejlesztve. Jelenleg gyártás alatt az első szériás gázturbinák a NPO Szaturn ribinszki gyárában. 2019-re készülnek el (ha nem lesz késés), ahogy nyugger írta.

A német MTU helyett vették a kínai dízelt, mert olyan típusú hajóba nem gyártanak az oroszok.
 
Van. Kolomnyában gyártanak gázturbinákat is és dízeles hajtómüveket is hajók számára. Viszont fregattokba az ukrán nyikolajevben gyártották a még szovjet tervezésu gázturbinákat, amik távább lettek fejlesztve. Jelenleg gyártás alatt az első szériás gázturbinák a NPO Szaturn ribinszki gyárában. 2019-re készülnek el (ha nem lesz késés), ahogy nyugger írta.

A német MTU helyett vették a kínai dízelt, mert olyan típusú hajóba nem gyártanak az oroszok.
Ok, tehát akkor jelenleg van a fregattjukba és esetleg a későbbi rombolóba gázturbina, vagy sem?
 
Ok, tehát akkor jelenleg van a fregattjukba és esetleg a későbbi rombolóba gázturbina, vagy sem?

Fregattokhoz megoldották a hajtómü problémát. Viszont nagyobb hajókhoz mint pl a rombolók nincs semmilyük, ezért is hangoztatták az atommeghajtású Lídert. A szankciók miatt nyugatról nem vehetnek hajtómüvet- itt van egy rés amit talán kínaival pótolhatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and nyugger
Visnij Volocsjek érkezik Szevasztopolba, Június 2-3 lesz az ünnepéles átadása.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Most olvastam, hogy az űriparuk (is) szarba van az elektronikával (is). A nyugatiak nem adnak el nekik, a kínai meg szar. És bizony az Almaz Antej is a radarokkal és egyéb légvédelmi cuccokkal.
A kínai szerintem nem szar, csak nem a "hivatalos" forrásból vásárolnak. Van egy olyan érzésem, hogy mindenféle fedőcégeken keresztűl Shenzenből vásárolják az elektronikai alkatrészeket civil beszállítóktól, amit aztán a saját hadiiparuk rak össze kész termékké. Az meg ugyebár nem arra készül, hogy repülőgépekben, meg űrhajókban használják.
 
A kínai szerintem nem szar, csak nem a "hivatalos" forrásból vásárolnak. Van egy olyan érzésem, hogy mindenféle fedőcégeken keresztűl Shenzenből vásárolják az elektronikai alkatrészeket civil beszállítóktól, amit aztán a saját hadiiparuk rak össze kész termékké. Az meg ugyebár nem arra készül, hogy repülőgépekben, meg űrhajókban használják.
Hivatalos formában is megvehetnek Kínától bármit, mostanra kvázi szövetséges lett a két ország.
 
A kínai szerintem nem szar, csak nem a "hivatalos" forrásból vásárolnak. Van egy olyan érzésem, hogy mindenféle fedőcégeken keresztűl Shenzenből vásárolják az elektronikai alkatrészeket civil beszállítóktól, amit aztán a saját hadiiparuk rak össze kész termékké. Az meg ugyebár nem arra készül, hogy repülőgépekben, meg űrhajókban használják.
Hát, az orosz szakértő írta az "Épp most hal meg az orosz űripar" c. cikkben. A szankciók nagyon is elevenbe vágnak.
 
A kínai szerintem nem szar, csak nem a "hivatalos" forrásból vásárolnak. Van egy olyan érzésem, hogy mindenféle fedőcégeken keresztűl Shenzenből vásárolják az elektronikai alkatrészeket civil beszállítóktól, amit aztán a saját hadiiparuk rak össze kész termékké. Az meg ugyebár nem arra készül, hogy repülőgépekben, meg űrhajókban használják.
A világ legnagyobb csip exportőre és fejlesztője az Egyesült Államok. A kínaiak is tőlük vásárolnak.
 
A világ legnagyobb csip exportőre és fejlesztője az Egyesült Államok. A kínaiak is tőlük vásárolnak.
Moblitelefonokbavalókat igen, de katonai célra gyártottakat talán utóljára a nyolcvanas években adhattak el nakik. Gyárt Kínai is csippeket, mindenféle válrozatban, de a húzóágazatot képező mobil eszközökbe elég keveset.
Ebbe pl saját gyártású procik vannak.
https://index.hu/tech/2017/06/19/ujra_kinai_a_vilag_legbrutalisabb_szuperszamitogepe/