C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Amphibius C-130 ast kér az U.S. Special Operations Command (SOCOM)
MAC-C-130.jpg

message-editor%2F1621465159400-c-130-float.jpg

https://www.thedrive.com/the-war-zo...rt-is-on-special-operations-commands-wishlist
A lesz ilyen, akkor tömegrekorder lenne a kategóriában a szolgálatba állított gépek között?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A lesz ilyen, akkor tömegrekorder lenne a kategóriában a szolgálatba állított gépek között?
A gép max. felszállótömege nyilvánvalóan nem nőne ezért az úszópapucsok tömege a hasznos tömegből jönne le.
Viszont egy ilyen úszópapucs pár nem túl nehéz dolog. Max 2-3 tonna, úgyhogy maradna még kapacitás hasznos tehernek is.

Nekem inkább az igény indoklása a furcsa. Már nem először veszik elő ezt a "kicsi szigeteken kell harcolni" kártyát.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A gép max. felszállótömege nyilvánvalóan nem nőne ezért az úszópapucsok tömege a hasznos tömegből jönne le.
Viszont egy ilyen úszópapucs pár nem túl nehéz dolog. Max 2-3 tonna, úgyhogy maradna még kapacitás hasznos tehernek is.

Nekem inkább az igény indoklása a furcsa. Már nem először veszik elő ezt a "kicsi szigeteken kell harcolni" kártyát.
Miközben az Osprey:
event_2733_pic4_2733.jpg

:D :D :D
 
  • Vicces
Reactions: enzo and weasel007

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A gép max. felszállótömege nyilvánvalóan nem nőne ezért az úszópapucsok tömege a hasznos tömegből jönne le.
Viszont egy ilyen úszópapucs pár nem túl nehéz dolog. Max 2-3 tonna, úgyhogy maradna még kapacitás hasznos tehernek is.
Igen, úszótalpakkal meg lehet oldani, ám 1 ilyen gép meg sem közelíti az amfíbiák bevethetőségét. - Szerintem jobban járnak, ha japánok már bevált gépéből vásárolnak, ami kisebb, kevesebb embert és felszerelést szállít, de 2-3 méter magas hullámokkal is boldogul...

Mert az óceáni kis szigetek partjainál ritkán lehet feszített víztükörre számítani... :( :( :(
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Igen, úszótalpakkal meg lehet oldani, ám 1 ilyen gép meg sem közelíti az amfíbiák bevethetőségét. - Szerintem jobban járnak, ha japánok már bevált gépéből vásárolnak, ami kisebb, kevesebb embert és felszerelést szállít, de 2-3 méter magas hullámokkal is boldogul...

Mert az óceáni kis szigetek partjainál ritkán lehet feszített víztükörre számítani... :( :( :(
Az úszópapucsos megoldás előnye hogy minden üzemelő gépre igény szerint le / felszerelhető, nem kell a kontsrukcióhoz komolyabban hozzányúlni.
Pont a linkelt cikk mutatja hogy már évtizedekkel ezelőtt voltak elgondolások csónak törzsű C-130-rs de ez a vonal elhalt.
message-editor%2F1621457258713-lockheedc-130boathull.jpeg

Mindenesetre az úszó képes C-130 érdekes elgondolás és mutatja hogy a milyen rugalmasan alakítható / fejleszthető a gép konstrukciója.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az úszópapucsos megoldás előnye hogy minden üzemelő gépre igény szerint le / felszerelhető, nem kell a kontsrukcióhoz komolyabban hozzányúlni.
Pont a linkelt cikk mutatja hogy már évtizedekkel ezelőtt voltak elgondolások csónak törzsű C-130-rs de ez a vonal elhalt.
message-editor%2F1621457258713-lockheedc-130boathull.jpeg

Mindenesetre az úszó képes C-130 érdekes elgondolás és mutatja hogy a milyen rugalmasan alakítható / fejleszthető a gép konstrukciója.
Már csak az a kérdés, hogy mi a cél. Egy majd mindennap bevethető gép, vagy 1 olyan, amit csak jó idő esetén tudsz használni...

Japán zordabb éghajlatú szigeteihez teljes értékű amfíbia szükséges. Az USA érdekszférájához tartozó trópusi Mikronéziában és környékén - melyre akár a szigetrabló Kína is szemet vethet - viszont gyakoribb a jó idő.

Dönteni az USA-nak kell. És persze dönthetnek az úszó repülő ellenében, mert - miként a II. VHB-ban - több szigeten építhetnek akár újabb reptereket is...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113

Az úszópapucsos megoldás előnye hogy minden üzemelő gépre igény szerint le / felszerelhető, nem kell a kontsrukcióhoz komolyabban hozzányúlni.
Pont a linkelt cikk mutatja hogy már évtizedekkel ezelőtt voltak elgondolások csónak törzsű C-130-rs de ez a vonal elhalt.
message-editor%2F1621457258713-lockheedc-130boathull.jpeg

Mindenesetre az úszó képes C-130 érdekes elgondolás és mutatja hogy a milyen rugalmasan alakítható / fejleszthető a gép konstrukciója.

Én ezt tudom javasolni nekik:

lukas-kohne-ted.gif
 
K

kamm

Guest
Bizonyos feladatokra túl nagy.

Alapvetoen nem ezert, de ez is igaz.

Pont azért mert A400M Atlas van nekik...:)
Pont azért mert A400M Atlas van nekik, tehát kell mellé néhány gép, ami használható is...!!! :) :) :)

Például helikopterek légi utántöltésekor túl nagy a szelet csinál. Ezért vettek a Franciák is. :D

Dehogy. Azt mar megoldottak.

Azert vettek mindketten, mert iszonyatosan megcsuszott a program es emiatt egyes cserere szorulo Transallt ilyesmikkel cserelnek, meg bizonyos celokra pl a franciaknal a SF kerte.
 
W

Wilson

Guest
A Fülöp-szigeteken lezuhant egy C-130-as katonai szállító repülőgép, amely mintegy 80 katonát (92 fő személyzettel együtt) és 5 könnyű páncélozott járművet szállított. Állítólag legalább 40 katona élte túl a balesetet. Már legalább 17-en meghaltak. A mentési munkálatok jelenleg is folynak.
A repülőgép a Sulu tartományban lévő Holo szigeten zuhant le, ahol erősítést vezényeltek az állam déli szigetein merényleteket és emberrablásokat elkövető terroristák ellen.

E5bkFQhVoAUHHls

E5b0hc1VIAosFxK

:(:(:(
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 978
113
A Fülöp-szigeteken lezuhant egy C-130-as katonai szállító repülőgép, amely mintegy 80 katonát (92 fő személyzettel együtt) és 5 könnyű páncélozott járművet szállított. Állítólag legalább 40 katona élte túl a balesetet. Már legalább 17-en meghaltak. A mentési munkálatok jelenleg is folynak.
A repülőgép a Sulu tartományban lévő Holo szigeten zuhant le, ahol erősítést vezényeltek az állam déli szigetein merényleteket és emberrablásokat elkövető terroristák ellen.

E5bkFQhVoAUHHls

E5b0hc1VIAosFxK

:(:(:(
Videó: