
Nagy katonai bevásárlásra készül Németország az Egyesült Államoktól
Németország Chinook típusú nehéz szállítóhelikoptereket vásárol az amerikai Boeingtól – jelentette a Bild am Sonntag című német lap vasárnap.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
![]()
Nagy katonai bevásárlásra készül Németország az Egyesült Államoktól
Németország Chinook típusú nehéz szállítóhelikoptereket vásárol az amerikai Boeingtól – jelentette a Bild am Sonntag című német lap vasárnap.www.portfolio.hu
Nem gyalázat, mert mástól nem tud venni. A ruszkiktól ugyanis nem vehet, 1 európai típus fejlesztése pedig sose térülne meg...Gyalázat!
Mutasd kérlek a CH-47 méret nem amerikai helyettesítő termékét.Gyalázat!
Mutasd kérlek a CH-47 méret nem amerikai helyettesítő termékét.
Az NH90 nem az, de amúgy is a világ buktárja lett az a szuperheli...
Az NH90 max. felszálló tömege annyi, mint a CH-47F hasznos terhe.Erről beszélek.
Egyébként "van valami diszkrét bája" annak, hogy felteszel egy kérdést úgy, hogy egyből megmondod, hogy mit nem lehet rá válaszolni.![]()
Az NH90 max. felszálló tömege annyi, mint a CH-47F hasznos terhe.
Másegyéb balfaszág mára?
Pedig még csak 10 óra van, de már kiakadt a baronmságméter...
nem, nem az
Ennek oka az lehet, hogy a meglevő műszaki tudás, ami a hh alatt felhalmozódott és megőrződött erodálódik, majd eltűnik.Áprilisi hír, de még most is igaz:
![]()
CH-47F Chinook Block 2 moves toward production, without advanced rotor blades - Breaking Defense
The Army hasn't committed to a large purchase of the cargo choppers, despite congressional pressure.breakingdefense.com
Egyelőre jól félretervezték ezt az modernizált csoda lapátot, annyira, hogy nem is kerül majd rendszeresítésre.
Így viszont a CH-47F block II. is kérdéses, hiszen főleg az Advanced Chinook Rotor Blade volt a nagy truváj a block I-hez képest.
Egyelőre még az is nyitott kérdés, hogy kell-e a block II. és ha igen, akkor ki fogja a US Army-n belül használni.
Az USA védelmi programjaiban egyre csak szaporodnak a súlyosabbnál súlyosabb dizájn hibák.
Igen, ez is lehet az igazság. Viszont ami engem elgondolkodtat, az a fokozatos lemondás a repülési teljesítményekről. Annyira drága már minden fejlesztés, annyira elviszi a pénzeket az avionika és a menedzselés, hogy a végén a sokszorosára dagadt büdzsé ellenére se lesz jobb a gép, csak maximum "okosabb". Az meg reltív. Okosabb lesz addig, ameddig túl nem jár az EW rendszerén egy újabb fegyverrendszer.Ennek oka az lehet, hogy a meglevő műszaki tudás, ami a hh alatt felhalmozódott és megőrződött erodálódik, majd eltűnik.
Lehet itt mindenféle csoda CFT modellezés úgy tűnik, hogy van, amint nem képes kiváltani főleg, hogy régen azért konzervatív tervezés dívott.
Ma mega csontra optimalizálás és, ha valami nem sikerül, akkor hamar jön a megreccsenés. A trial and error módszer meg mára (?) túlhaladott, de legfőképpen drága főleg, ha emberéletek múlnak rajta. 60 éve azért más volt a tempó.
A másik fele a történetnek az, hogy mekkora valódi igény van pl. a szuper lapátokra és a kicsivel nagyobb teherbírásra.
De azért valahol tényleg megdöbbentő, hogy micsoda árakon mérik egy bevált, hh-s platform további cifrázását.
Nem vagyok amúgy meggyőződve arról, hogy tervezési hibákról van szó.
Lehet bármilyen csodás a terv, ha a kivitelezési oldalon nem sikerült valami.
Hány hír is volt a kamuzó / kontár hegesztőkről csak az elmúlt pár évben?
Nagyon komolyan el szoktam gondolkozni azon, hogy egy komplex műszaki termék gyártásakor, ami nem változott jó régóta, ma ki tudna megtervezni és ki értené meg?Igen, ez is lehet az igazság. Viszont ami engem elgondolkodtat, az a fokozatos lemondás a repülési teljesítményekről. Annyira drága már minden fejlesztés, annyira elviszi a pénzeket az avionika és a menedzselés, hogy a végén a sokszorosára dagadt büdzsé ellenére se lesz jobb a gép, csak maximum "okosabb". Az meg reltív. Okosabb lesz addig, ameddig túl nem jár az EW rendszerén egy újabb fegyverrendszer.
Vagy másik végéről megfogva a dolgot, lehet, tányleg nincs is szükség a repülési teljesítmény további növelésére. Nem kell több terhet magasabbra vinni, másképp kell a feladatokat megtervezni.
A repülőiparban két dolgot látok párhuzamosan.
Az avionika fejlesztése miatt a hardver teljesítményére nem jut már keret, az nem fejlődik, most nagy átlagban a többságe a projekteknek megrekedt a 20 évvel ezelőtti szinten.
A húsz évvel ezelőtti teljesítmény megmarad iparági standardnak, az végül nem fejlődik tovább.
Hiába tudna az ipar többet, a hardver nem fejlődik tovább. Ha pedig nem fejlődik tovább, ez a fejlesztési képesség is elsorvad.
A különféle upgrade programok már nyakra-főre dolgoztatják a szofvermérnököket, de egy normális lapátot, vagy hajtásláncot már nem fognak tudni megtervezni.
Majd végül a US Army közli, hogy tulajdonképpen neki nem is kell a nagyobb repteljesítmény.
Az elmúlt húsz évben világosan látszik az emberi tényező hanyatlása.Nagyon komolyan el szoktam gondolkozni azon, hogy egy komplex műszaki termék gyártásakor, ami nem változott jó régóta, ma ki tudna megtervezni és ki értené meg?
Ha ma összecsődítenének ugyanolyan korú tervezőket, mint anno, akkor ma vajon meg tudnák tervezni és gyártani a semmiből egy F110 vagy F100 hajtóművet?
Hány ember érti és tudja valójába a folyamatot és nem az "így csináltuk akkor és így csináljuk most is" megy a gyártás...
OFF, de sajnos igen.Ha a ma ismert infrastrukturális lehetőségeket felvázolnánk egy 40-50 évvel ezelőtti embernek, el lenne alélva. Azt hinné, hogy egy ilyen világban megszűnnének a járványok, az éhínség, a háborúk, de cserébe egy globálisan prosperáló innovatív és kreatív világban élnénk nagy bölcsességben.
Ehelyett közösségi média, pornó, játékok, véleménybuborékok, fake news, infantilizmus, illetve a természettudományok ázsiójának teljes elsilányulása a jellemző.
Van bármilyen olyan gép, ami a levegőbe tud emelkedni, és nincs rendszerben vagy beszerzés alatt Egyiptomban?WASHINGTON, May 26, 2022 -
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Egypt of CH-47F Chinook Helicopters and related equipment for an estimated cost of $2.6 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.
The Government of Egypt has requested to buy twenty-three (23) CH-47F Chinook helicopters; fifty-six (56) T-55-GA-714A engines (46 installed, 10 spares); fifty-two (52) Embedded Global Positioning System (GPS) Inertial Navigation Systems (INS) (EGI) (46 installed, 6 spares); twenty-nine (29) AN/AAR-57 Common Missile Warning Systems (CMWS) (23 installed, 6 spares); and seventy-five (75) M-240 machine guns (69 installed, 6 spares). Also included is Common Missile Warning System (CMWS) classified software; AN/APR-39 Radar Warning Receivers (RWR); AN/AVR-2B Laser Detecting Sets (LDS); High Frequency (HF) radios; Aircraft Survivability Equipment (ASE) (including 25.4mm decoy cartridges, impulse cartridges for cable cutters and aircraft cartridges); AN/ARN-147 Very High Frequency (VHF) Omni Directional Radio Range/Instrument Landing System (VOR/ILS) receivers; AN/ARN-153 Tactical Airborne Navigation System (TACAN) radios; AN/APN-209 radar altimeters, AN/AVS-6 Night Vision Devices (NVD); 7.62mm ammunition; items and services to support the mission equipment; hardware and services required to implement additional aircraft options such as: rescue hoists; external cargo slings and nets; Bambi fire buckets; Fast Rope Insertion Extraction Systems (FRIES); Cargo On/Off Loading Systems (COOLS); Extended Range Fuel Systems (ERFS); upgrade to the maintenance hangar and additional parking pads; special tools and test equipment; ground support equipment; airframe and engine spare parts; technical data; publications; Maintenance Work Orders/Engineering Change Proposals (MWO/ECPs); technical assistance; transportation; training; and other related elements of logistics and program support. The total estimated program cost is $2.6 billion.
This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of a Major Non-NATO Ally that continues to be an important strategic partner in the Middle East.
The proposed sale will improve Egypt’s heavy lift capability. Egypt will use this enhanced capability to strengthen its homeland defense and deter regional threats. Egypt will have no difficulty absorbing this equipment and services into its armed forces.
The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.
The principal contractor will be Boeing Helicopter Company, Philadelphia, PA. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.
Implementation of this proposed sale will require the assignment of seven (7) U.S. Government and six (6) contractor representatives to Egypt to support delivery of the CH-47 Chinook aircraft and to provide support and equipment familiarization. Two (2) contractors would be deployed to Egypt for approximately two (2) years plus options for additional years for follow-on support of equipment and five (5) military personnel
(Technical Assistance Field Team/TAFT) would be deployed to Egypt for approximately two (2) years.
There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.
This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
Alba NG?Van bármilyen olyan gép, ami a levegőbe tud emelkedni, és nincs rendszerben vagy beszerzés alatt Egyiptomban?![]()
"Ennek oka az lehet, hogy a meglevő műszaki tudás, ami a hh alatt felhalmozódott és megőrződött erodálódik, majd eltűnik."Ennek oka az lehet, hogy a meglevő műszaki tudás, ami a hh alatt felhalmozódott és megőrződött erodálódik, majd eltűnik.
Lehet itt mindenféle csoda CFT modellezés úgy tűnik, hogy van, amint nem képes kiváltani főleg, hogy régen azért konzervatív tervezés dívott.
Ma mega csontra optimalizálás és, ha valami nem sikerül, akkor hamar jön a megreccsenés. A trial and error módszer meg mára (?) túlhaladott, de legfőképpen drága főleg, ha emberéletek múlnak rajta. 60 éve azért más volt a tempó.
A másik fele a történetnek az, hogy mekkora valódi igény van pl. a szuper lapátokra és a kicsivel nagyobb teherbírásra.
De azért valahol tényleg megdöbbentő, hogy micsoda árakon mérik egy bevált, hh-s platform további cifrázását.
Nem vagyok amúgy meggyőződve arról, hogy tervezési hibákról van szó.
Lehet bármilyen csodás a terv, ha a kivitelezési oldalon nem sikerült valami.
Hány hír is volt a kamuzó / kontár hegesztőkről csak az elmúlt pár évben?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..