És ha teszem azt, fojtják 6000 körül? Könnyebb, ha van egy kád vized, és abból mersz ki vödörrel, mint fordítva.
De miért tennének ilyet? A Honeywell eleve 6000 lóerő körül ajánlja a leendő hajtóművét, a GE egyetlen oka, hogy bekerült a versenybe, az a lényegesen nagyobb, 7500 lóerős tengelyteljesítmény. De milyen áron? Láttad már azt a hajtóművet? Teljesen más a háza, a mérete, a bekötési mód meg minden.
Ha ennyit vesződött a Boeing, hogy integrálja a T408-ast, akkor miért fojtaná le arra a szintre, amire a Honeywell legalább külső méretváltoztatás nélkül is képes?
The new engines are larger and are encased in square nacelles. The extra power could allow the Chinook to better compete with Sikorsky's CH-53K.
www.thedrive.com
Mondjuk nekem vannak kétségeim a T408-as integrációs tesztjeivel kapcsolatban, de ezt már korábban is írtam itt, pár oldallal korábban:
The U.S. Army Combat Capabilities Development Command Aviation & Missile Center (DEVCOM AvMC), Boeing and GE recently completed all the planned test points under a multi-year demonstration pro…
blog.geaviation.com
"...The flight test program explored the T408-powered Chinook’s envelope over seven flight test events, including a variety of test points consisting of: three different gross weight configurations, maximum torque, airspeed up to 140 knots, turns up to 60 degrees angle of bank, and altitudes up to 4,000 ft..."
"...The 7,500 shaft horsepower T408 engines offer a 54% increase in power over the Chinook’s current engines..."
Tehát, van ez a CH-47F Block III nagyszabású prgram, aminek egyik sarkalatos pontja a hot&high üzem. Azaz magasan és melegben kell a gépnek teljesítenie jobban, mint eddig bármikor. Értsd: Afganisztán, amiből ugyan most kivonultak, de sosem lehet tudni.
A teljesítmény egyik lényeges elemével az ACRB-vel gondok vannak, de nem a 7500 lóerős GE hajtóművek miatt, hanem már a mostani hajtóművekkel is!
Erre most itt van ez az 54 százalákkal(!) erősebb hajtómű, repülnek vele össz-vissz hétszer és kész is a tesztsorozat?
Úgy, hogy felrepültek vele egyszer 1200 méterre?
Azt nem nevezném hot and high tesztnek.