Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 105
9 420
113

Ezzel a Buenos Aires - Darwin különjárattal rá fognak verni kb. +184 km-t a (jövőre ismét) menetrendszerinti Perth - London útvonalukra. (Mikor ezt posztolom még nem tudni mi lett kilométer pontosan a végleges táv, még Argentína partjai mentén halad a gép.)
 

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
765
1 925
93
Az An-225ös most tart Isztambulból Linzbe. Hamarosan belép az országba FL320on MOPUGnál(?). Az kb. Makó térsége. ADB3973 a hívójele.
és tényleg!


244609396_4429640197111862_7469013742772698933_n.jpg
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 568
26 470
113
  • Vicces
Reactions: formosa1
M

molnibalage

Guest

Ezzel a Buenos Aires - Darwin különjárattal rá fognak verni kb. +184 km-t a (jövőre ismét) menetrendszerinti Perth - London útvonalukra. (Mikor ezt posztolom még nem tudni mi lett kilométer pontosan a végleges táv, még Argentína partjai mentén halad a gép.)
Hát aztakurva.
És a világ legritkábban lakott részén repült, a Mary Byrd Land táján.

Inkább a szélirány miatt. Egyenesen nyugat felé rövidebb, de jóval több kerozin fogy az állandó szembeszél miatt...
Nem.

nqgsfCc.png
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and jani22

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
653
964
93
Igen :)

Hát aztakurva.
És a világ legritkábban lakott részén repült, a Mary Byrd Land táján.


Nem.

nqgsfCc.png
Kb. déli irányba indul, déli irányból érkezik.
Ha ilyenkor véletlenül irányszögtartáson hagyná az autopilotot (mondjuk 200 fok), akkor egy egyre szűkülő spirális pályát írna le a déli mágneses pólus körül?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 827
113
Kb. déli irányba indul, déli irányból érkezik.
Ha ilyenkor véletlenül irányszögtartáson hagyná az autopilotot (mondjuk 200 fok), akkor egy egyre szűkülő spirális pályát írna le a déli mágneses pólus körül?

70. szélességi kör fölött a mágneses iránytű megbízhatatlan, errefelé már a mágneses inklináció (lehajlás) is túl jelentős, így nem alkalmazzuk. Azon a területen INS/RNS vagy GPS a használatos navigáció.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
653
964
93
70. szélességi kör fölött a mágneses iránytű megbízhatatlan, errefelé már a mágneses inklináció (lehajlás) is túl jelentős, így nem alkalmazzuk. Azon a területen INS/RNS vagy GPS a használatos navigáció.
A HDG beállítás az autopiloton tudja az INS-t vagy a GPS-t használni, vagy az mindig a mágneses iránytűt használja?
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
653
964
93
A HDG beállítás az autopiloton tudja az INS-t vagy a GPS-t használni, vagy az mindig a mágneses iránytűt használj
Tehát lehet-e úgy állítani, hogy a 360 fok ne a mágneses pólus felé hanem a földrajzi északi sark pont felé repüljön?
 
M

molnibalage

Guest
Tehát lehet-e úgy állítani, hogy a 360 fok ne a mágneses pólus felé hanem a földrajzi északi sark pont felé repüljön?
A GPS alapján szerintem igen, hiszen ott számolja a rendszer az irányokat szerintem a gömbháromszögtan segítségével.

Az INS navigációnál már bizonytalan vagyok, hogy mi lehet az elv.
A legprimitívebb az, hogy belősz egy irányt és aztán a sarkok közelében nem szórakozol és igyekszel tökegyenesen repüli, hogy a túloldalt jó irányba jöjjél ki.
De elvileg ott is mehet a felső, hiszen az elmozdulások sorozatát számolja és abból mehet a koordináta geo. Oszt vagy ott vagy ahol kell lenni vagy nem.

A KAL007 idejében az óceánrepülés kb. arról szólt, hogy az óceán túloldalán levő első rádiónav állomásig juss el. Ha addig elátjolódtál volna, akkor majd ott korrigálod, de elvileg több száz km-et nem lehet hibázni...

...kivéve, ha rosszuk használod a rendszert és több ezer km távon rossz irányba repülsz...
 
  • Tetszik
Reactions: zulu

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 491
3 931
113
Az INS navigációnál már bizonytalan vagyok, hogy mi lehet az elv.
A legprimitívebb az, hogy belősz egy irányt és aztán a sarkok közelében nem szórakozol és igyekszel tökegyenesen repüli, hogy a túloldalt jó irányba jöjjél ki.
De elvileg ott is mehet a felső, hiszen az elmozdulások sorozatát számolja és abból mehet a koordináta geo. Oszt vagy ott vagy ahol kell lenni vagy nem.

Ez a kérdés valóban nagyon érdekes. Mi történik, ha HDG360 beállítással jutsz az északi sark fölé (akár mágneses, akár földrajzi)? Mit csinál a gép?
Számomra pont az északi sarkon állva a 360-as irány nem értelmezhető...