Az An-225ös most tart Isztambulból Linzbe. Hamarosan belép az országba FL320on MOPUGnál(?). Az kb. Makó térsége. ADB3973 a hívójele.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Látványos lánykérésnek indult, szörnyű baleset lett a vége
Lezuhant egy kisrepülő Montrealban.index.hu
Szombaton Montrealban lezuhant egy Cessna 172-es repülőgép. A kisrepülő egy légireklámokra specializálódott cégé volt, és a „Hozzám jössz feleségül?” feliratot húzta maga után.
és tényleg!Az An-225ös most tart Isztambulból Linzbe. Hamarosan belép az országba FL320on MOPUGnál(?). Az kb. Makó térsége. ADB3973 a hívójele.
Mit vihet Isztambulból Linzbe? Vagy inkább Linzből majd Isztambulba? Turbina stb?Az An-225ös most tart Isztambulból Linzbe. Hamarosan belép az országba FL320on MOPUGnál(?). Az kb. Makó térsége. ADB3973 a hívójele.
Gondolom, a mercator vetület miatt ilyen érdekes az útvonal görbe.
Ezzel a Buenos Aires - Darwin különjárattal rá fognak verni kb. +184 km-t a (jövőre ismét) menetrendszerinti Perth - London útvonalukra. (Mikor ezt posztolom még nem tudni mi lett kilométer pontosan a végleges táv, még Argentína partjai mentén halad a gép.)
Inkább a szélirány miatt. Egyenesen nyugat felé rövidebb, de jóval több kerozin fogy az állandó szembeszél miatt...Gondolom, a mercator vetület miatt ilyen érdekes az útvonal görbe.
Gondolom, a mercator vetület miatt ilyen érdekes az útvonal görbe.
Hát aztakurva.
Ezzel a Buenos Aires - Darwin különjárattal rá fognak verni kb. +184 km-t a (jövőre ismét) menetrendszerinti Perth - London útvonalukra. (Mikor ezt posztolom még nem tudni mi lett kilométer pontosan a végleges táv, még Argentína partjai mentén halad a gép.)
Nem.Inkább a szélirány miatt. Egyenesen nyugat felé rövidebb, de jóval több kerozin fogy az állandó szembeszél miatt...
Igen, amit bemellékeltél, abból nagyon jól látszik.
A linzi reptér képviselője szerint Kinából hoztak covid teszteket.Mit vihet Isztambulból Linzbe? Vagy inkább Linzből majd Isztambulba? Turbina stb?
Kb. déli irányba indul, déli irányból érkezik.Hát aztakurva.
És a világ legritkábban lakott részén repült, a Mary Byrd Land táján.
Nem.
Kb. déli irányba indul, déli irányból érkezik.
Ha ilyenkor véletlenül irányszögtartáson hagyná az autopilotot (mondjuk 200 fok), akkor egy egyre szűkülő spirális pályát írna le a déli mágneses pólus körül?
A HDG beállítás az autopiloton tudja az INS-t vagy a GPS-t használni, vagy az mindig a mágneses iránytűt használja?70. szélességi kör fölött a mágneses iránytű megbízhatatlan, errefelé már a mágneses inklináció (lehajlás) is túl jelentős, így nem alkalmazzuk. Azon a területen INS/RNS vagy GPS a használatos navigáció.
Erre a szegény csőszbácsi azt mondaná - tarkóra tolt kucsmával - , hogy márpedig ilyen állat nincs is!A világ valaha megépült legszebb gépe volt. Na jó, nem.
Anno a Kossuthban is volt belőle egy.
Tehát lehet-e úgy állítani, hogy a 360 fok ne a mágneses pólus felé hanem a földrajzi északi sark pont felé repüljön?A HDG beállítás az autopiloton tudja az INS-t vagy a GPS-t használni, vagy az mindig a mágneses iránytűt használj
A GPS alapján szerintem igen, hiszen ott számolja a rendszer az irányokat szerintem a gömbháromszögtan segítségével.Tehát lehet-e úgy állítani, hogy a 360 fok ne a mágneses pólus felé hanem a földrajzi északi sark pont felé repüljön?
Az INS navigációnál már bizonytalan vagyok, hogy mi lehet az elv.
A legprimitívebb az, hogy belősz egy irányt és aztán a sarkok közelében nem szórakozol és igyekszel tökegyenesen repüli, hogy a túloldalt jó irányba jöjjél ki.
De elvileg ott is mehet a felső, hiszen az elmozdulások sorozatát számolja és abból mehet a koordináta geo. Oszt vagy ott vagy ahol kell lenni vagy nem.