Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 873
113
A pilótát hibáztatják a tavalyi Superjet balesetért, hogy a Szuhoj elkendőzhesse a típus hibáit

http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-04-08&ttitle=Szuhoj_Superjet_SSJ-100_2020-04-08

Ezek a balfa...k ugyan ezt mondanák ha egy szu-57 elbukna az f-35 ellen :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

Nem tudom... távol álljon tőlem, hogy az orosz hatóságok mellé álljak, de valamilyen szinten nekik kell igazat adjak abból, amit a videón látok.

Azzal a leszállással egy PPL képzésben úgy hasalnál el, mint a huzat. Nem mondom, én sem szállok még le szépen (gyakorlok minden nap órákat az otthoni szimulátoromoban, mert nehéz művelet), de ez egyszerűen anyahajós odaverés volt. Az meg, hogy utána előrenyomja az orrát... annyira alaphiba, hogy el sem tudom képzelni az okát. Mert az a pálya baromi hosszú, a végén meg a stopway/EMAS megfog, ha nem is szépen (bár nemtudom az ottani rwy milyen).

Ami nekem megfogta a figyelmemet, az a pilóta sokerezr órája. Na most ha valamit az utóbbi iődben megtapasztaltam, hogy ez a sokezer óra minden, csak nem olyasmi, amitől hanyatt kell esni. Konkrétan van olyan kapitányunk, aki enyhén életveszélyes ennyi repült órával - de az ipar/cég benntartja, mert értékes. Szóval az, hogy valakinek mennyi van a könyvében egy dolog, de sok esetben közel sem reflektál olyan szinten a képességeire, mint azt én is hittem régebben.

Mert az egy dolog, hogy elmegy mindened, attól neked még le kell tudod szállni, ha töksötét a fülke és minden műszer halott akkor is. Ennyi levegőben tölött idő után megszokod a sebességet ami adott konfigurációnál a leszálláshoz kell, sima VFR megközelítés, amiben az ATC is segít, ha kéred a PAR vagy bármi más segítségével mondja a sebességedet (persze csak ha megy a rádió, szóval ez csak bónusz). Szóval nem tudom... ha a kormányszervek működtek, kilátsz az ablakon, a futót ki tudod tenni (és akkor valszeg a flaps is kimegy a hidraulikával), akkor nem vágom mi lehet a probléma ilyen szép időben.

Amúgy az is érdekes, hogy azt írja jön ötvenvalahány hibaüzenet és megzavarja a pilótákat - na jó de melyiket? Ok, az EADI attól még haszálható (vagy akkor backup horizont), meg amúgy is a PF (pilot flying) nem ezzel törődik, majd a PM (pilot monitoring) megoldja a QRH (quick reference haddbook - lényegében special checklistek) alapján. alapján.

Ami tényleg veszélyes lehet, az az oldalszeles viselkedése a gépnek - na most viszont ha ez igaz, pont úgy kell a földre tenni, mint a MAXokat. Már amennyiben nem kontrollálható mondjuk approach közben. Ez viszont tényleg műszaki kérdés, ha a robot/damperek/FBW nem tudja kiküszöbölni.
 
M

molnibalage

Guest
A pilótát hibáztatják a tavalyi Superjet balesetért, hogy a Szuhoj elkendőzhesse a típus hibáit

http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-04-08&ttitle=Szuhoj_Superjet_SSJ-100_2020-04-08

Ezek a balfa...k ugyan ezt mondanák ha egy szu-57 elbukna az f-35 ellen :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
giphy.gif

Te olyan vagy, mint a pszichológus meg az ember, aki minden tintapacában csak a p*nát látja...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Nem tudom... távol álljon tőlem, hogy az orosz hatóságok mellé álljak, de valamilyen szinten nekik kell igazat adjak abból, amit a videón látok.

Azzal a leszállással egy PPL képzésben úgy hasalnál el, mint a huzat. Nem mondom, én sem szállok még le szépen (gyakorlok minden nap órákat az otthoni szimulátoromoban, mert nehéz művelet), de ez egyszerűen anyahajós odaverés volt. Az meg, hogy utána előrenyomja az orrát... annyira alaphiba, hogy el sem tudom képzelni az okát. Mert az a pálya baromi hosszú, a végén meg a stopway/EMAS megfog, ha nem is szépen (bár nemtudom az ottani rwy milyen).

Ami nekem megfogta a figyelmemet, az a pilóta sokerezr órája. Na most ha valamit az utóbbi iődben megtapasztaltam, hogy ez a sokezer óra minden, csak nem olyasmi, amitől hanyatt kell esni. Konkrétan van olyan kapitányunk, aki enyhén életveszélyes ennyi repült órával - de az ipar/cég benntartja, mert értékes. Szóval az, hogy valakinek mennyi van a könyvében egy dolog, de sok esetben közel sem reflektál olyan szinten a képességeire, mint azt én is hittem régebben.

Mert az egy dolog, hogy elmegy mindened, attól neked még le kell tudod szállni, ha töksötét a fülke és minden műszer halott akkor is. Ennyi levegőben tölött idő után megszokod a sebességet ami adott konfigurációnál a leszálláshoz kell, sima VFR megközelítés, amiben az ATC is segít, ha kéred a PAR vagy bármi más segítségével mondja a sebességedet (persze csak ha megy a rádió, szóval ez csak bónusz). Szóval nem tudom... ha a kormányszervek működtek, kilátsz az ablakon, a futót ki tudod tenni (és akkor valszeg a flaps is kimegy a hidraulikával), akkor nem vágom mi lehet a probléma ilyen szép időben.

Amúgy az is érdekes, hogy azt írja jön ötvenvalahány hibaüzenet és megzavarja a pilótákat - na jó de melyiket? Ok, az EADI attól még haszálható (vagy akkor backup horizont), meg amúgy is a PF (pilot flying) nem ezzel törődik, majd a PM (pilot monitoring) megoldja a QRH (quick reference haddbook - lényegében special checklistek) alapján. alapján.

Ami tényleg veszélyes lehet, az az oldalszeles viselkedése a gépnek - na most viszont ha ez igaz, pont úgy kell a földre tenni, mint a MAXokat. Már amennyiben nem kontrollálható mondjuk approach közben. Ez viszont tényleg műszaki kérdés, ha a robot/damperek/FBW nem tudja kiküszöbölni.

Ami kérdés, hogy direct control-al leszállások terén mennyire volt gyakorlott, vagy mondjuk úgy, ügyes a pilóta. Azért írom így, mert írtad, hogy a sok ezer óra az nem mérvadó, hiszen nem elég a könyv, tudni is kell repülni. Namost, ha adott egy sokezer órás, de nem épp penge pilóta, egy relatíve új típus, aminek nem minden gyermekbetegsége tisztázott még, de mégis vonalszolgálatban van, egy sajátos, lokális időjárási helyzet és egy direct control kormányzás, amivel a jóég tudja, milyen nem kellően leoktatott hajlamai jönnek elő a gépnek... túl sok ismeretlen, túl sok faktor ez így együtt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 873
113
Valószínűleg térképeznek.
Egyik haverom csinált ilyet egy másik város felett ugyanezzel a típussal az amerikai haderő megbízásából - bár ők éjjel, szóval nem biztos.
Lényeg, hogy a gépre feltesznek egy lézeres letapogató cuccot (valamiféle LADAR), aztán azzal készítik el az adott zóna/város tökéletes 3D modelljét. Elvileg kényes cucc, mert a műhold lassú align-al dolgozik rajta, viszont utána valami elképesztően pontos.

Persze a fene tudja, egy ötlet.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 426
113
Én is ortofotóra, térképezésre gondoltam mikor néztem pár napja. Akkor Somogy és Baranya felett volt 3-4 gép. De máshonnan hallottam, hogy esetleg a rókák veszettség elleni vakcinázása. (az épp most zajlik.) A vakcinával átitatott "harapnivaló" elvileg légi úton (is?) terítik egy gyors keresés alapján. De részemről is csak tipp.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Célszerű lesz a szúnyogírtást a hatóságoknak idén az eddigieknél majd komolyabban venni, mert ez a járvány csak mégjobban fog terjedni a kis dögök által. Ha kell, akkor a légi permetezést is meg kellene tartani.