A GS kárai közül a legfontosabb az üzemanyag ellátó-előkészítő szétlövése volt. Amire Langsdorff hivatkozik(konyha és sótlanító) inkább csak kényelmetlenség. A hajó ténylegesen úszóképes maradt, de a fő lövegek lőszerkészlete gyakorlatilag kimerült. Az üzemanyag rendszerben keletkezett károkhoz meg német alkatrészek kelletek volna amit Uruguayban nem lehet egyszerű beszerezni. A hajó legénységéből több valami 60 ember odaveszett, több mint százan komolyan megsebesültek. A legalapvetőbb rendszereket is legfeljebb félgőzzel tudták volna üzemeltetni. Ha Langsdorff kiront mint Zrinyi szigetvárról nem mondom,hogy nincs esélye a cirkálók ellen, de hogy haza nem viszi a hajót az biztos.Hasonló szituációban meg PE-t soha nem üti ki ki az Exeter meg két Leander osztályú hajó, mert azért több mint 5 csomóval többet tudott mint a GS, 10-20 milliméterrel erősebb volt a páncélzata és simán meglép mert alapból nem az a dolga, hogy túlerőben lévő ellenséges hadihajókkal emberkedjen.. Mi több, kisebb lesz az élőerő vesztesége mert az a plusz 1-2 centi wotan-acél azért már sokat jelentett volna Leanderek 100 mm-s másodlagos fegyverzete ellen. Különben meg a PE-t nem azért említettem, hogy hogy az biztos jobban teljesít, hanem mint reális opciót a konvojok ellen. Olcsóbb, gyorsabb és tud annyi kárt tenni mint a Bismarck osztály. A háború elején, az USA hadba lépése előtt meg egy fia bombázó sem állomásozott Izlandon a Feröereken meg Grönlandon tehát a német CV-k kurvanagy meglepetéseket tudtak volna okozni arrafelé, hogy az oroszoknak menő murmanszki konvojokról ne is szóljunk. A XXI tengó-osztály új generációs osztály volt, de 39-40-ben még tervrajzon sem létezett Én azokból a hozzávalókból próbáltam valami német gyomornak ehetőt kifőzni, ami az adott időszakban technikailag a séf rendelkezésére állt. Radar és kötelék-harcászat. A Scharnhorst ot szakadó hóesésben pont az akkor már fejlettebb angol radarok győzték le,meg az, hogy elvesztette a saját radarjait. Egy hajó tényleg nem hajó, ezért kellett volna a zsebcsatahajók helyett a hordozókból építeni legalább egy 3 darabos osztályt, aztán a már említett módon kötelékbe szervezni őket a csatacirkálókkal, nehézcirkálókkal pár könnyű egységgel és jajj a konvojoknak. Mert azt azért megnéztem, volna, hogy egy rombolókkal meg esetleg egykét csatahajóval kísért szép nagy kiterjedésű konvoj ellen a CV támadást indít. Spector könyvében leírja, hogy ebben az időben az angolok minden vackot konvojba szervezetek és ezek a folyton lerobbanó teknők úgy vánszorogtak mint egy részeg tehén-csorda. Ez még nem a Liberty ship-ek kora. Ha a Graf Zeppelinről osztályú hordozóról indítanak egy 12-15 gépes támadást ezek ellen, míg a gyors csatacirkálók és még gyorsabb nehéz cirkálók a kísérőkkel fogócskáznak az biztos szép lett volna. És bizony az is igaz, hogy koncepcionálisan nagyon hülyék voltak a németek ahogy azt fip7 írja. A tervekbe vett Nagy Német Flotta üzemanyag-szüksélglete pl elvitte volna a 40-ben német kézen lévő területek teljes olajtermelését. A Graf Zeppelinre tervezett 150-es fedélzeti lövegek is értelmetlenek, ezek a magányos lovas akciók amik meg a legjobb egységek elvesztéséhez vezetek teljesen értelmetlenek. + nem szabad elfelejteni a német Kriegsmarine főtisztek beteges parancsteljesítési kényszerét. Ha Lindeman például nem nyit tüzet Lütjens képes szétlövetni a hajóját mert nem arra kapott parancsot hogy megütközzön a PoW-al meg a Hood-al. Majd amit utána tesz az is csak valami beteges megfelelési kényszernek tudható be. Azt meg végkép nem értem, hogy miért nem igyekeztek tanulni a tengeri hadviselésben évtizedekkel előttük járó japán szövetségesektől. Ha csak a japán torpedók és torpedóvető repülőgépek háború eleji színvonalát nézem nem fér a fejembe, hogy a szuper-racionális németek miért nem akartak technikát és harceljárásokat tanulni a sárgáktól.
Igen, onnan, hogy az USA belépett a németeknek nem lehetett megnyerni a háborút, de 40-ben, ha nagyon komoly erőt mutatnak a tengereken és közben megszexualizálják John Bull-ékat (megszerzik a teljes dominanciát az atlanti vizeken amivel belengetik a partraszállást és ezzel elérik,hogy Churchill háborús kabinetje megbukjon) az USA hatszor is meggondolja, hogy belépjen-e ténylegesen a németek ellen, hiszen akkor nincsenek angol támaszpontok ahonnan meg lehet indítani a kontinens szerteszét bombázását.