Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    161

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 722
61 033
113
Szerintem nem lehet a tornyot olyan gyorsan forgatni, hogy a hullâmzâs ellensúlyozâsâhoz segitsen.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 722
61 033
113
Számomra mindig megfoghatatlan lesz, hogy a USS Langley hogy bírta ki: több, mint 70fokos dőlés :/

Ez amúgy roppant bosszantó egy trópusi ciklon volt 260km/h -s széllel többek között.
Okozott: 790 halálos áldozatot, 146db -os repülőgép veszteséget, 11 hajót nagyjavítani kellett
Hihetetlen...:(
Talân ki kellett volna kerülni?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 722
61 033
113
Rombolón lehetett vidám. :)
Egyszer Dél-Francisorszâgban egy kis szigeten a vilâgitótoronyról nèztük a vihart. Egy arra haladó francia romboló csavarjai tendszeresen kint voltak a vizböl.
Aztân feladta a hullâmok elleni haladâst.
Lejobban annak örültem, hogy idöben elértük a vitorlâssal a kikötöt elözö este.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Mi lehetett az ellenféllel?
Az amcsik 1943-tól áttértek a Task Force formáció(k)ra és azok logisztikával megtámogatott, folyamatos mélytengeri/nyílt vízi alkalmazására.
Értsd hosszú hadműveleteket vezettek anélkül, h kikötőbe visszatértek volna.

Japánok maradtak a kikötőből operálás mellett, nem csak szervezeti hanem logisztikai okokból (egyik tényező amcsi tengok tevékenysége)44-re állandó volt az üzemanyag hiány, ezért kerültek a főerők pl.: Szingapúrba.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 275
26 218
113
USS Pennsylvania új 14" -es lövegtriójának beemelése
1945.Apr.
ocssjrpd5d891.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 770
113
Csak a pontosság kedvéért, nem a metacentrikus magasság a relevánsabb inkább?
Ha jól emlékszem, akkor igen, de játszottak az értékekkel, amennyire tudtak. A bólintó mozgásuk volt általában komolyabb, az oldalirányú dülöngélésük kisebb. A képen pl, amit betettél, a New Jersey a ciklus második felében tart, az orr által felkanalozott, hátradobott víz épp eláztatja az első tornyot, a tat picit belemerül a hullámokba.
A tévedés jogát fenntartom. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Filter

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 275
26 218
113
Ha jól emlékszem, akkor igen, de játszottak az értékekkel, amennyire tudtak. A bólintó mozgásuk volt általában komolyabb, az oldalirányú dülöngélésük kisebb. A képen pl, amit betettél, a New Jersey a ciklus második felében tart, az orr által felkanalozott, hátradobott víz épp eláztatja az első tornyot, a tat picit belemerül a hullámokba.
A tévedés jogát fenntartom. :D
Elvileg. Aztán, hogy tájfunban hogy jönnek-mennek a hullámok, sajnos/szerencsére még nem tapasztaltam :D
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 770
113
Ennél a topiknál maradtam, többe is jó lenne. Amerikai 127 mm-es kettős rendeltetésű Mk 28-as torony. Csatahajók, hordozók és cirkálók nehéz légvédelmi lövegtornyai, illetve egyes romboló osztályok elsődleges tornyai.

290204421_164524056068814_6816862244294473440_n.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 770
113
Angol nyelvű cikk az Iowa-osztályú "csata-hordozókról", a 80-as években tervezett átépítésről. Eltávolították volna a hátsó 406 mm-es tornyot, az egész tat egy óriási felépítményt kapott volna egy repülő fedélzettel, síugró sáncokkal, lifttel és hangárral AV-8B Harrier repülőgépeknek és helikoptereknek. Ezen kívül tervezték Mk 41-es VLS cellák beépítését, szerény 320 db-ot, amikből Tomahawk CM, légvédelmi SM család és az Army Tactical Missile System (MGM-140 ATACMS, nem is tudtam, hogy tervezték a Mk 41-es indíthatóságát). Rövidebb időre 800 tengerészgyalogost is a fedélzetre tudtak volna venni, SEAL kommandók bevetését is tervezték.
A legkomolyabb terv a hajók közepéig kitolta volna ezt az új felépítményt, a két kéményt is összevonták volna egy masszívabba, a VLS-t elhagyták volna, cserébe catobar hordozó kapacitást építettek volna ki, tehát katapultos indítás, fékekábeles megállítás.
A tervekből semmi sem valósult meg, túl drága (és időigényes) lett volna.

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A legkomolyabb terv a hajók közepéig kitolta volna ezt az új felépítményt, a két kéményt is összevonták volna egy masszívabba, a VLS-t elhagyták volna, cserébe catobar hordozó kapacitást építettek volna ki, tehát katapultos indítás, fékekábeles megállítás.

A látványtervek alapján egyből az a Leslie Nielsenes beszólás jutott eszembe hogy

Vigyázz, kééé..... mény.