Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

Növekvő operatív tapasztalat a légierőink C295M repülőgépeinek bevetésével kapcsolatban...

A cseh védelmi minisztérium most erősebb közepes méretű szállítórepülőgépek beszerzését készíti elő. Valójában az ACR már legalább negyed évszázada fontolgatja változó intenzitással egy közepes méretű repülőgéptípus vásárlását – az ezredforduló elején még az Antonov An-70-esek vásárlását is a megoldás részeként tekintették az orosz adósság fejében. A hadseregünknek három An-70-est kellett volna kapnia 2005-ben és 2006-ban. 2003 augusztusában azonban Oroszország elismerte, hogy nehézségei vannak az An-70 szállításával kapcsolatban, és felajánlotta helyyette az Il-76MF-et. Ez a repülőgép azonban nem felelt meg a cseh hadsereg követelményeinek (főleg a raktér alacsonyabb magassága és a magas üzemeltetési költségek miatt).
Akkor elszánták magukat a KC-ra.
 

A fejlett demokraciak mintapeldanya amirol a magyarok csak almodozhatnak! :hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A CSG Aerospace divízió vállalatai a genfi Airspace World kiállításon mutatják be termékeiket...

 
Svédországi AIM-9 éleslövészeten voltak a cseh Gripenek februárban...

news_1937_vidsel_2023_11_gripen9237.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
Még mindig nincs érvényes benyújtott svéd ajánlat a CV90-re. Harmadik halasztott határidő. Májusig muszáj szerződni.
Vita a szállítási ütemezésről.
Sikerülhet elbaszni???

Vajon ha elbasszák akkor vesznek helyette hiúzt?
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Pogány

Ezek nem normalisak.
Nem tudjuk, hogy nálunk milyen kavarások mennek, mert nálunk minden titkos. Lehet hogy ott is a fejünket fognánk.
 
Nem tudjuk, hogy nálunk milyen kavarások mennek, mert nálunk minden titkos. Lehet hogy ott is a fejünket fognánk.
Azt tudjuk, hogy ők 2016 vagy 2017 óta nem tudnak dönteni. Mi ezen már rég túl vagyunk, pedig később futottunk neki.

A nyilvános pályázatok ennyit érnek. Erre a legszebb példák a cseh beszerzések, ahol a pályázati ár és a valós szerződéses ár sosincs köszönőviszonyban.

Ez még most kifejezetten botrányosnak ígérkezik.

Majd figyelj mikor állnak rendszerbe a magyar és a cseh ELM2084-es radarok, pedig a csehek 1-2 évvel írták alá a szerződést, csak sikerült nem NATO kompatibilis beszerzést eszközölniük.
 
Azt tudjuk, hogy ők 2016 vagy 2017 óta nem tudnak dönteni. Mi ezen már rég túl vagyunk, pedig később futottunk neki.

A nyilvános pályázatok ennyit érnek. Erre a legszebb példák a cseh beszerzések, ahol a pályázati ár és a valós szerződéses ár sosincs köszönőviszonyban.

Ez még most kifejezetten botrányosnak ígérkezik.

Majd figyelj mikor állnak rendszerbe a magyar és a cseh ELM2084-es radarok, pedig a csehek 1-2 évvel írták alá a szerződést, csak sikerült nem NATO kompatibilis beszerzést eszközölniük.
Szerintem nem a nyilvános pályázat a probléma. Az csak láthatóvá teszi a problémákat. Ahol minden titkos, ott simán lehetnek sokkal nagyobb problémák, csak nem tudsz róla.

A radaroknál például érdekelne, hogy mennyivel fizetünk többet azért, mert nem közvetlenül Izraeltől vettük, és ezért a felárért mit kapunk. Tippre kb. egy validációt kapunk, néhány millió vagy esetleg néhány 10 millió dollárért.
 
Szerintem nem a nyilvános pályázat a probléma. Az csak láthatóvá teszi a problémákat. Ahol minden titkos, ott simán lehetnek sokkal nagyobb problémák, csak nem tudsz róla.

A radaroknál például érdekelne, hogy mennyivel fizetünk többet azért, mert nem közvetlenül Izraeltől vettük, és ezért a felárért mit kapunk. Tippre kb. egy validációt kapunk, néhány millió vagy esetleg néhány 10 millió dollárért.
Leírták: ezzel megspóroltuk egy végtelen ciklusú szívás lehetőségét, ahol magadnak ill a gyártónak kellene custom integráláshoz mindenfélét fejlesztgetni, ami ki tudja, mennyiben állna meg pluszban, meddig hátráltatna és mit & ehelyett az ezt a kört már lefutott kanadai RM leányt iktatták be, aki már ismeri a problémát és megoldották, NATO standard szerint.