Míka tábornok kifejtette állítását, miszerint az F-35 ára alacsonyabb lesz. Nem autópályáról indítják
Zvažovaný nákup nových bojových letadel Lockheed Martin F-35A budí pozornost, jenom pořízení strojů s municí vyjde na nějakých 120 miliard. Za celou dobu jejich využití ale můžeme zaplatit několikanásobně více. Protože je otázek okolo F-35 více, byl v podcastu PoliTalk hostem Alexe Švamberka...
www.novinky.cz
A tábornok tagadta azt az állítást, hogy az F-35-ösöknek fel kell szállniuk az autópályákról, ahogy azt a vezérkar közölte. „Nem fogunk autópályáról repülni, mert ehhez edzenünk kellene – és az is elég, ha most, amikor nem oktatnak semmit,
forgalmi összeomlás van” – mutatott rá.
Nekem gyakran az az erzesem mikor olvasom az ilyen gyerekes nyilatkozatokat hogy:
- be vannak b@szva
- retardaltak
- alomvilagban elnek
10 ev mulva lehet kapnak valami repulot de mar most konkretan arrol beszel hogy mit meg mit nem fognak gyakorolni. Beszaras.
A tábornok a Novinkynek adott interjújában azt is kifejtette, honnan származik az az információ, hogy ugyanennyi technikus elegendő lenne a művelethez. Ez a karbantartási módnak köszönhető, amely az F-35 esetében eltérő.
„Jelenleg három szinten tartják a gépeket, az O alap üzemi szinten csak könnyűszervizt végeznek a járatok között, például kerékcserét vagy tankolást” – magyarázta Míka.
Ha a gép meghatározott számú órát repült, akkor egy hangárba indul, ahol az I. köztes karbantartást (az intermediate szóból) végzik. Több óra repülés után a D szint (depó) következik.
„A repülőgépet átadják a gyártónak vagy egy engedélyezett, nem bázishelyre. Az F-35 koncepciónál
csak az első O szint van biztosítva a bázison, majd minden a depó szintre kerül” – mondta Míka.
A tábornok szerint a szervizt
Olaszországban kellene elvégezni,
ahonnan a legyártott repülőgépek nagy részét is kiszállítják, mivel az olcsóbb – a Čáslaviból induló járat körülbelül egy órát vesz igénybe.
Na meg arra se verhetik a farkuk hogy jofele amcsi gepet kapnak, jo lesz ezeknek az italiano is.