1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Csengdu J-10

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. Galcom

    Galcom Well-Known Member

     

    Képeken a J-10B és egy kínai járőrgép
    http://htka.hu/2013/01/02/kepeken-a-j-10b-es-egy-kinai-jarorgep/

    Szemfüles kínai spottereknek köszönhetően, napi szinten nyomon követhetőek a kínai Chengdu üzem repülőterén berepülésüket végző, újonnan gyártott vadászrepülőgépek. Így viszonylag könnyen kikövetkeztethető a Chengdu J-10-es gyártósorának kapacitása, illetve a legyártott szériák mennyisége.

    http://htka.hu/2012/11/03/hogyan-tovabb-j-10-es/

    A kínai weboldalak sorra írták meg az elmúlt napokban azt a hírt, mely szerint tesztrepülés közben lezuhant és megsemmisült a Chengdu J-10B prototípusa. A kínai hadvezetés természetesen cáfol.

    http://htka.hu/2011/10/11/lezuhant-a-j-10b-prototipusa-vagy-megsem/

    A napokban számos friss felvétel látott napvilágot a közvéleményt leginkább foglalkoztató két kínai vadászbombázóról, a Chengdu által gyártott J-10B-ről és a J-20-asról.

    http://htka.hu/2011/09/06/friss-kepek-a-kinai-kacsakrol/

    J-10B-ket ad Kína Pakisztánnak?

    http://htka.hu/2011/08/01/j-10b-ket-ad-kina-paki

    Újdonságok a PLA háza tájáról

    http://htka.hu/2011/05/23/ujdonsagok-a-pla-haza-tajarol/

    Az anyaország védőinek napja egy nemzeti ünnepnap – de nem ám Kínában, hanem Oroszországban, így felmerülhet a kérdés, hogyan is jönnek kínaiak a képbe. Nos úgy, hogy Szentpéterváron a kapcsolódó plakátokat készítők egy “kissé” beégették magukat…

    http://htka.hu/2011/02/24/az-anyaorszag-vedoi-es-a-kinai-sarkany/

    Ez év elején egyre több információ szivárgott ki arról, miszerint a Kínai Haditengerészet légiereje érdeklődik a J-10-es Vigorous Dragon vadászrepülőgép után. Nyáron már konkrét adatok is napvilágot láttak

    http://htka.hu/2010/12/18/az-eros-sarkany-bevonul-a-flottahoz/

    A hajtóművek felvisítanak. A gép megkezdi a nekifutást, majd pár száz méter megtétele után, maximális teljesítményen üzemelő erőforrásokkal szinte függőlegesen a levegőbe emelkedik. A pilóta egy kecses orsót végez acélmadarával, majd a felhőtlen kék égbolt felé veszi az irányt, kerozinszagot és némi füstöt hagyva maga után.

    http://htka.hu/2010/04/17/bemutatkozik-a-kinaiak-udvoskeje/

    Tesztelik a J-10B-t! Korábban tudósítottunk róla, hogy szemfüles fotósok lekapták a Chengdu J-10 továbbfejlesztett változatát, most újabb képek láttak napvilágot a gépről, mégpedig repülési tesztek közben

    http://htka.hu/2009/05/25/tesztelik-a-j-10b-t/

    Csengdu J-10
    http://htka.hu/2008/12/12/csengdu-j-10/

    Hadrendben a J-10 – hivatalosan megerősítve
    http://htka.hu/2007/01/04/hadrendben-a-j-10-hivatalosan-megerositve/
     
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A nemzetközi helyzet egyre fokozódik:)

    http://www.china-defense-mashup.com/china-sends-j-10-fighters-to-counter-japanese-f-15j.html

    Röviden egy kínai Y-8 örjáratozott a Kelet-kínai tengeren. A Japánok küldtek két F-15-öt, hogy megfigyeljék, erre a kínaiak küldtek két J-10-est, hogy megfigyeljék a Japánokat.
     
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Néhány PR fénykép:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

     
     
  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    további képek:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

     
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A 4/4es fényképen nem egy J-11es van? Vagy nem ez a neve a csájníz Szu-33asnak?
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem. Helyes a cikkben szereplő elnevezés. A Szu-33 ottani változata J-15.
     
  10. sondor961

    sondor961 New Member

    A "nagy meglepetés" az lenne, ha létezne megbízható kínai hajtómű...!!!
     
  11. comandante

    comandante Well-Known Member

    Mondjuk a cikk képén a lokátor látszik lehet arról valamit tudni?
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Így néz ki, de ezen kívül semmi.
    [​IMG]
     
  13. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Hello,

    sajnos konkrét infó nincs a J-10B AESA tűzvezető radarjáról, ahogyan Mackensen is mondja. Külsőre az orosz Phozotron MiG-35-ös radarjához hasonlítgatják, azzal a megjegyzéssel, hogy egyes megoldásai az amerikai APG-80-ashoz hasonlítanak. Ebből is látszik, hogy gyakorlatilag nulla információ van róla.

    Állítólag tíz célpontot tud követni és négyre párhuzamosan rávezetni a PL-12-es aktív irányítású légi harcrakétát. De ez önmagában nem mond sokat, hiszen például van olyan orosz típus, amelyik hasonló paraméterekkel bír, de csak akkor, ha a célok azonos fél légtérben helyezkednek el. Valamint állítólag ECCM képességgel is rendelkezik.

    A kínai radarokról, gyakorlatilag szinte minden adat találgatás.
     
  14. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    sondor961

    Totálisan egyetértek!

    Egyébként linkelném ozymandias kommentjét, van olyan dolog, amit nem egyszerű ellopni. :D http://htka.hu/kozosseg/discussion/comment/60469/#Comment_60469
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nézd csak, a ké alá ez van írva: Orosz hajtóművel repül a széria CAC J-10B!
    A képen meg a hajófedélzeti kéthajtóműves van. Csak kattints rá a képre.
     
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    <blockquote rel="Galcom">
    Hello,

    sajnos konkrét infó nincs a J-10B AESA tűzvezető radarjáról, ahogyan Mackensen is mondja. Külsőre az orosz Phozotron MiG-35-ös radarjához hasonlítgatják,

    Nem is hasonlít rá.
     
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ugyanezt szoktam beírni én is pár hónaponként. Az alaptechnológiákat soha senki sem adta el.
    Meg kéne venni ük pár orosz, vagy főleg amerikai munkást. Nem mérnököt, vagy ilyesmit, hanem Szergejt, aki a kezével csinálja. Meg az ellenőrző labor néhány alacsonyabb beosztású alkalmazottját. Évi kétmilió dolláros fizetésért ugyanazt csinálni Kínában. Ennyi eszük persze nincs.
     
  18. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Párszor le lett írva, hogy a WS-10 köszönőviszonyban sincs az orosz hajtóművel. Akkor inkább az amerikai munkást kéne megkörnyékezzék.
    Szerintem itt nincs egy hatalmas átttörés, hanem apró fejlesztések és javítgatások. A WS-10 egyre több gépen van benne, de úgy tűnik, ahol nagyobb a rizikó mint a hajófedélzeti gép vagy az egy egyhajtóműves vadász ott inkább óvatosabbak és a jól bevált orosz hajtóművet teszik.
     
  19. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A pakisztáni gépeket vajon az orosz erőforrással fogja Kína szállítani? Mert ha igen, akkor abba indiai nyomásra Oroszország beleszólhat.
     
  20. sondor961

    sondor961 New Member

    Igaza van Mackensennek!
    Bár az amcsi munkás valószínűleg bajban lenne, mert a WS-10 "a fejlesztések és a javítgatások" miatt talán már nem is hasonlít a régi jó CFM-56-ra!
    Lehet, hogy épp ez okozza a problémát...!
     

Ezen oldal megosztása